פסטיבל ילדים ונוער 2016

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-11
|

בואו לחגוג יום הולדת 12 לפסטיבל תל אביב הבינלאומי לסרטי ילדים ונוער: 16 ביולי 2016 בסינמטק תל-אביב.

השנה, במרכז הפסטיבל סרטים שגיבוריהם:"ילדים מעוררי השראה". סרט הפתיחה: "ציידת העייט הזהוב"– המתאר מסע מרתק של אב ובת בערבות מונגוליה. אישולפן, ילדה מיוחדת במינה, מאלפת עייטים בניגוד לכל הסיכויים! (הוקרן בבכורה בפסטיבל סאנדנס השנה). במסגרת הפסטיבל שתי בכורות ישראליות: "אפריקה!" סרטה החדש של דבורית שרגל ("איפה אלה קארי ומה קרה לנוריקו סאן"?), והסרט "האוצר מעבר לנהר"-בבימויו של קובי מחט.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-12
אפריקה! צלום דבורית שרגל

פסטיבל סרטי הילדים המוביל בישראל, גדל ומתרחב ויתקיים השנה במתכונת של שני סופי-שבוע, מלאים בסרטים, סדנאות וחווית קולנוע לכל המשפחה! עוד בפסטיבל: הקרנות בכורה, תחרות בינלאומית, מפגשים עם יוצרים מקומיים, וארועים מיוחדים עבור תעשיית סרטי הילדים בישראל.
מנהלת הפסטיבל: מיכל מטוס, יו"ר הפסטיבל: גילה אלמגור, סמנכ"ל הסינמטק: ג'ורג' מנצור.
הפסטיבל הוא הבילוי האיכותי לילדים ולכל המשפחה בחופשת הקיץ! במסגרת הפסטיבל יוקרנו עשרות סרטי ילדים עטורי פרסים מהארץ ומהעולם ביניהם סרטים לכל המשפחה, בכורות מיוחדות, סרטי נוער שנבחרו על-ידי האקדמיה האירופית לקולנוע, סרטים ישראליים לילדים, סרטים תיעודיים וסרטים קצרים. כן יתקיימו מפגשים עם יוצרים, תכניות אינטראקטיביות חדשות לגיל הרך ולקטנטנים, סדנאות קולנוע לכל המשפחה ועוד.
הפסטיבל  זכה בשנים האחרונות להכרה בינלאומית בתחום הקולנוע לילדים, כפסטיבל משמעותי ופורץ דרך המציג תכנים ייחודיים מרחבי הגלובוס לקהל הילדים, ומעניק הזדמנות חד-פעמית להציץ לעולמם של ילדים מרחבי העולם!

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-3
Ottaal

"ילדים מעוררי השראה"

בעולם בו ילדים רבים מדי נאלצים להתמודד עם מציאות חיים לא קלה, בחר הפסטיבל להציג סיפורים של ילדים גדולים מהחיים אשר התגברו על מכשולים ומייצגים את השאיפה לעולם טוב יותר ובמיוחד ילדות אמיצות שפרצו גבולות, כבשו פסגות ומהוות מודל ראוי להשראה: אישולפן – מאלפת עייטים מונגולית, השוברת מסורת של 2000 שנה, ועולה עם אביה על צוקי הרים כדי לצוד את העייט ולאלף אותו, וגם מתמודדת בתחרות אילוף שרק גברים מתמודדים בה. ( הסרט "ציידת העייט הזהוב" , סרטו של הבמאי אוטו בל, הוקרן בבכורה בפסטיבל סאנדנס השנה), טווי לין הויאטנמית שמנהלת מסעדה בעצמה, ("הגורל בוחר באמיצים" סרטו של הבמאי  נורברט לכנר שהוקרן בבכורה בפסטיבל ברלין בפברואר השנה),  מלאלה- הילדה הפקיסטנית זוכת פרס נובל לשלום, ("הוא קרא לי מלאלה" סרטו של הבמאי זוכה האוסקר דיוויס גוגנהיים, שהוצג בבכורה בפסטיבל טורונטו האחרון והיה מועמד לפרס הסרט הדוקומנטרי הטוב ביותר בטקס פרסי ה'באפטה' הבריטי) ועוד סיפורים גדולים מהחיים.

הסרט: "אפריקה!" בבכורה בפסטיבל ! סיפורה של סיאה הילדה מאפריקה, (סרט המשך של היוצרת דבורית שרגל בעקבות סדרת הספרים ילדי העולם. הסרט הקודם:"איפה אלה קארי ומה קרה לנוריקו סאן?" ,זוכה להצלחה גדולה והוקרן ב-17 פסטיבלים ברחבי העולם). אורחת הכבוד בפסטיבל, תהיה גיבורת הספר "סיאה הילדה מאפריקה".
כן יוקרן בהקרנת בכורה סרט ילדים ישראלי חדש – "האוצר מעבר לנהר" בבימויו של קובי מחט ובהפקת הילה ערן ויונייטד קינג . זהו סרט קומי מוסיקלי לכל המשפחה  בהשתתפות רבקה מיכאלי, אביעד בנטוב, אודי גוטשלק, יובל שם טוב, שמוליק לוי, ליאת אזר, נאיה פדרמן, הילה ערן, רומי אבירם, יובל גל, שון גיטלמן, עמי סמולרציק. ההקרנה בנוכחות היוצרים.
סרטו החדש של סטיבן ספילברג "העי"ג" THE BFG, מבית היוצר של אולפני "אמבלין " יוקרן באדיבותם של "סרטי יונייטד קינג" בהקרנה מיוחדת בהשתתפות ילדים יהודים וערבים.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016
האוצר מעבר לנהר. צילום: יח״צ

במרכז הפסטיבל, תחרות בינלאומית הכוללת 8 סרטים מצויינים, ממיטב הבציר של פסטיבלי הקולנוע בעולם.

השנה יתחרו הסרטים הבאים:

ציידי העיט הזהוב (ארה"ב, 2016, בימוי: אוטו בל.) – פסטיבל סאנדאנס 2016
אישולפאן בת ה-13 משתוקקת להצליח לאלף את העוף הדורס ולצוד עמו. בניגוד למקובל במונגוליה, היא יוצאת עם אביה למסע בטבע פראי בין נופים מרהיבים שבסופו תהפוך לציידת אמיתית

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-5
Blanka

המלכודת (הודו, 2015, בימוי: ג'איאראג' רג'אסקראן נאיר)- זוכה פרס "דב הזהב" בפסטיבל ברלין 2016
קוטפאי בן ה-8 איבד את הוריו וחי עם סבו חיים פשוטים בכפר קטן בדרום הודו. כל מבוקשו הוא ללמוד בבית הספר כמו כולם, אלא שחלומותיו מתפוגגים והוא נאלץ להתעמת עם המציאות הקשה ששותפים לה מיליוני ילדים . מבוסס על הסיפור הקצר 'ונקה' מאת צ'כוב.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-1
Ninnoc

העלמה אי אפשר (צרפת, 2015, בימוי: אמילי דלוז)- זוכה פרס האקדמיה האירופית לסרטי נוער (YAA).
אורור לא מצליחה להתרכז בלימודים, היא מקנאה באחיותיה והקשר עם  אמה מורכב וסבוך. מקום של שלווה היא מוצאת כזמרת בלהקת בנים. בין כל זה היא תוהה לעצמה מהי אהבה, ומנסה למצוא את מקומה בין שלל הגדרות, שאת משמעותן היא עדיין לא ממש מבינה.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-2
THE EAGLE HUNTRESS

אודבול (אוסטרליה, 2015, בימוי: סטיוארט מקדונלד)
באי הסמוך לעיירה שלווה באוסטרליה חיים הפינגווינים הקטנים ביותר בעולם, אך כשהשועלים מגיעים לאי הם לפתע נמצאים בסכנת הכחדה. אוליביה וסבה יוצאים לעזרתם יחד עם כלב הרועים שלהם. מבוסס על סיפור אמיתי.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-4
How to Steal a Dog

בלנקה (הפיליפינים, 2015, בימוי: קוקי הסאיי)
בלנקה, נערה צעירה החיה לבדה ברחוב, חוסכת כסף כדי לקנות לעצמה אימא. כשהיא פוגשת את פטר, קבצן עיוור בעל כישרון מוזיקלי, מסלול חייה משתנה, ובין השניים נרקם קשר מיוחד. יחד הם מתמודדים עם חיי הרחוב הקשים, ובלנקה מבינה שחברות אמיתית איננה נמדדת בכסף.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-6
The Eagle Huntress

ילד חדש (צרפת/בלגיה, 2015, בימוי: רודי רוזנברג)
האם יש מתכון פשוט ליצירת חברים? בְּנוּאה מגיע לבית ספר חדש ומתקשה להשתלב בכיתה. דוֹדו נחלץ לעזרתו, הוא מדריך אותו ומראה לו כיצד יוכל להפוך לאהוד ולזכות בלבה של ג'והנה. אך כשבנואה ממלא את ההוראות הכול משתבש, ומתוך התסבוכת צומחות חברויות מפתיעות.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-7
The Celestial Camel

סוס פרא 2 (גרמניה, 2015, בימוי: קטיה וון-גרנייר)
מיקה מוכרחה לנצח בתחרות הרכיבה האמנותית כדי להציל את חוות הסוסים של סבתה. כשהיא תופסת את מילן גונב מן החווה היא מבינה שהוא היחיד שיכול להכין אותה לתחרות. הקשר המפוקפק בין השניים מתפתח לסיפור אהבה מופלא שעשוי לשנות את גורלם של עשרות סוסים אומללים.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-8
The American Piano

העולם שייך לנו (קוריאה, 2016, בימוי: יון גא-אאון)
לסאן בת ה-10 מעולם לא היו חברות. כשג'א מגיעה הן מיד נעשות חברות הכי טובות ויחד הן מבלות את חופשת הקיץ. אך כשהלימודים מתחילים ג'א מתרחקת, וסאן האומללה נותרת שוב לבדה. היא תעשה הכול כדי להחזיר אליה את חברתה הטובה.
תכנית לקטנטנים בשיתוף ערוץ הופ! , בה יוקרן הסרט "תומאס הקטר" ( טרום בכורה ) ופרקים של הסדרה "רחוב סומסום". בנוסף, הפעלות אינטראקטיביות וחווייתיות עם דמויות מוכרות ואהובות.
גם השנה יוקרנו סרטים לכל המשפחה בדיבוב חי על-ידי שחקנים מקצועיים באולם הקולנוע. לאחר הסרט יוכלו הילדים לשוחח עם השחקן המדבב, ולשאול אותו שאלות.
מגוון סרטים קצרים לכל המשפחה- מקבצי סרטים קצרים מכל העולם, עלילתיים ודוקומנטריים כאחד.
סרטי נוער: סרטים בועטים במיוחד המעמידים את הבעיות והחלומות של בני הנוער במרכז המסך, כולל הזוכה בתחרות ה-YAA  בפרס הקולנוע לקהל צעיר מטעם האקדמיה האירופית לקולנוע 2001.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-9
Bunny New Girl

העלמה אי אפשר- צרפת. בימוי- אמילי דלוז.
לאורורה בת ה-13 יש תמיד מה להגיד וכולם מצפים ממנה להשתנות: ההורים שלה, המורה שלה ואפילו חבריה ללהקה. אבל אורורה המרדנית לא חושבת שזו הדרך בשבילה, ורק דרך המוסיקה היא מוצאת את מקומה.
צ'רלי צ'פלין – ארועים מיוחדים
הצגה: צ'רלי צ'פלין – בית החרושת לצחוק . בכורה ! מבית היוצר של ניצה שאול ו"שמיים".
מופע מצחיק ומרגש על חייו של צ'רלי צ'פלין, סרטיו הנפלאים, השפה המיוחדת שלו בקטעי הומור, סלפסטיק, מחול, שירה – מרקחת צ'פלינית תוססת מבדרת ונוגעת ללב.
בתפקיד צ'רלי צ'פלין – השחקן ניצן זיצר, עופר שלחין בתפקיד פאולו המלווה. כתיבה ובימוי: ניצה שאול.
מפגש : הקולנוע הייחודי של צ'ארלי צ'אפלין- יורם שפירא.
גאוניותו של צ'אפלין גורמת לכך שסרטיו נשארו רעננים מצחיקים ורלבנטיים גם בחלוף כ-100 שנה מאז נעשו. השילוב הייחודי של דרמה וקומדיה ביצירה אחת, הסלפסטיק המתוחכם, והביקורת החברתית הנוקבת שמתחת לפני השטח – כל אלה הופכים את יצירתו של צ'אפלין לנצחית.
תוצרת ישראל
מיומו הראשון משמש הפסטיבל בית ליוצרים ישראלים ומעודד פיתוח תסריטים והפקת סרטים לילדים ונוער; גם השנה תתקיים תחרות הפיצ'ינג לפיתוח תסריטים לסרטי ילדים באורך מלא, בשיתוף איגוד התסריטאים ובתמיכת קרן הקולנוע. השנה הורחבה מסגרת הפיצ'ינג, ובאופן ייחודי תוענק הזדמנות מקצועית נוספת לפרויקטים שלא זכו במענק להתייעץ עם נציגי תעשייה מחו"ל על המשך תהליך הכתיבה.

בעקבות ההכרה הבין-לאומית לה זכה פסטיבל תל-אביב לסרטי ילדים ונוער בשנים האחרונות, נוסד לפני שנה המיזם הבינלאומי להפקת סרטי ילדים באורך מלא. במסגרת המיזם "עושים קולנוע ישראלי לילדים" יציגו ארבעה  יוצרים את הפרויקטים שלהם, כל אחד מהם בשלב שונה של ההפקה, וכל אחד מהם עומד בפני אתגרים שונים לקראת פיתוח והפקת הסרט. הפרויקטים יוצגו בפני פאנל בין-לאומי של אנשי תעשייה מובילים מהתחום, שיחלקו את נסיונם המעשי על מנת לסייע בהוצאת  ההפקות לפועל. המיזם  בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי.
שיפוט
לצד צוות השופטים המקצועי, בראשות אלון גרבוז יעמוד צוות של  ילדים-שופטים שיעניקו פרס לסרט הטוב ביותר מטעמם. השופטים הצעירים יעברו סמינר הכשרה מיוחד בסינמטק וירכשו כלים מקצועיים לשיפוט וביקורת.

הקרן לידידות
כמו בכל שנה גם הפעם יגיעו לפסטיבל אלפי ילדים מרחבי הארץ במסגרת פעילות הקיץ של קייטנות ועמותות רבות, אשר בסיוע "הקרן לידידות", יהנו מצפייה בסרטים מיוחדים מרחבי העולם והשתתפות בסדנאות קולנוע ייחודיות.

פסטיבל הקולנוע לילדים ולנוער 2016-10
Famous In Ahmedabad

מפגשים חווייתיים מאחורי הקלעים של עולם הקולנוע:

"עולם הדיבוב"- יפה גבאי ודון לני גבאי.
יפה גבאי: מוותיקת המדובבות בארץ. האישה שמאחורי מגוון דמויות האנימציה לילדים ומנהלת קורסים מקצועיים לדיבוב. דון לני גבאי: שחקנית, מנחת טלוויזיה ומדובבת.
ביחד ינחו מפגש חוויתי שיחשוף את עולם האנימציה והדיבוב המקצועי. טכניקות, עמידה מול מיקרופון, ביטוי קולי, עבודה על דמות ועוד…כמו כן יוקרן סרטון המחשה קצר שבוים על ידי יפה גבאי – בשם "לילי המכשפה".
"קולנוע ירוק"- יורם שפירא
האם בני האדם נזהרים מספיק לא להרוס את הטבע? האם הקולנוע יכול לעזור לנו להכיר את הטבע ולשמור עליו? מהו תפקידו של הקולנוע בחשיפת נזקי הטכנולוגיה לסביבה ובהכרת עולם הטבע ובעלי החיים?
קהל הילדים ייחשף לקשר המרתק בין עולם הקולנוע לאיכול הסביבה באמצעות חשיפה למגוון של סרטים בנושא: עולם גדול מופלא, ציפורים נודדות, ספר הג'ונגל, הקרקס, אמנות בזבל.
"סודות הקולנוע" – סדנת מסך ירוק
סדנת "סודות הקולנוע" חושפת למשתתפים את הקסם שמאחורי האפקטים הדיגיטליים שמצולמים על מסך ירוק בקולנוע, המשתתפים רואים בזמן אמת על המסך איך הדמויות שמצטלמות על המסך ירוק מקבלות רקע שונה. הקהל חווה בזמן אמת איך ניתן לצלם נסיעה ברכב, למקם דמויות בכל מקום בעולם, כיצד מצלמים חדשות באולפן ווירטואלי וגם איך ניתן לשנות גודל של דמות בעזרת המסך הירוק.

"איך עושים סרט ?" – יוחנן  ולר
יוחנן ולר, במאי וצלם מנוסה ומקצועי, עם ניסיון רב בעבודה עם ילדים, מצלם, מביים ועורך 4 סרטונים שונים (קליפ, קומי, מתח ואפקט) ב"כיכובם" של שחקנים מתנדבים מתוך הקהל, באמצעותם הוא מדגים וממחיש  "איך עושים סרט".
"פס קול עולמי" –  מפגש מוזיקלי אותנטי מבית "קלימבה":
קבוצת קלימבה מצויידת בכלי נגינה אקזוטיים מכל העולם, מפגישה את הקהל עם עולם המוזיקה כאלמנט מרכזי ביצירת חווית הצופה.  הקהל  יעבור מסע עולמי בין תרבויות, וילמד כיצד המוזיקה משפיעה על הלך הרוח של הצופה,  וכיצד ניתן ללמוד על תרבויות שונות באמצעות פסקול.
בין האורחים בפסטיבל השנה:
מרקוס גורש– ראש יחידת מימון הפקות, וקו-פרודוקציות בינלאומיות בחברת MDM, גרמניה.
אוליבר שוט– תסריטאי קולנוע וטלוויזיה מזה 30 שנה. מרצה לתסריטאות במספר אוניברסיטאות מובילות, וממקימי אקדמיית הקולנוע הגרמנית. לאורך השנים ייעץ, תמך וליווה למעלה מ-1000 תסריטים לסדרות, סרטים וסרטי ילדים, משלב הרעיון, ועד שלבי ההפקה הסופיים.
קטרינה רשקה– תסריטאית וסופרת, עבדה במשך שנים כלקטורית ויועצת תסריטים והתארחה כשופטת בפסטיבלים שונים.
קלאודיה מ.לנדסברגר– לאחר 20 שנה כמנכלית EYE International של המכון לקולנוע ההולנדי, לנדסברגר מצטרפת כשותפה מבצעת ל-BWF או BaseWorx for Film. חברה באקדמיה האירופית לקולנוע.
מיכאל הרבאור– מנהל פסטיבל שלינגל הבין-לאומי לסרטי ילדים ונוער בגרמניה.
גריט לנגר– נציגת פסטיבל שלינגל הבין-לאומי לסרטי ילדים ונוער.

הפסטיבל מתקיים כל שנה ברציפות החל משנת 2005  בתמיכת עיריית תל אביב יפו , משרד התרבות והספורט המועצה הישראלית לקולנוע, הפסטיבל מתקיים בשיתוף ערוץ הילדים זו השנה ה-12 !!

 

מנהלת האקדמיה האירופית לקולנוע – מריון דורינג (Marion Doring) תגיע לפסטיבל תל-אביב הבין-לאומי לסרטי ילדים ונוער בסינמטק תל-אביב

Marion Doring
Marion Doring. צילום: יח״צ

לפסטיבל תל אביב הבין-לאומי לסרטי ילדים ונוער, שיתקיים בתאריכים 7-17 ביולי, תגיע אורחת מיוחדת: מנהלת האקדמיה האירופית לקולנוע – גב' מריון דורינג. דורינג מנהלת את האקדמיה האירופית לקולנוע כבר 20 שנה, מפיקת טקס פרסי האקדמיה האירופית לקולנוע ומפיקה את טקס פרסי ה-YAA (Young Academy Awards). האקדמיה האירופית לקולנוע (EFA) נוסדה בשנת 1988, מאגדת למעלה מ -3,000 אנשי מקצוע מתחום הקולנוע אשר להם מטרה משותפת – קידום תרבות הקולנוע של אירופה. האקדמיה נוסדה בשנת 1989 ונשיאה הראשון היה הבמאי אינגמר ברגמן, וים ונדרס – שימש כיו"ר. כיום משמשת כיו"ר הבמאית הפולניה Agnieszka Holland.
תחרות ה-YAA הבינלאומית אותה יזמה דורינג ואותה היא מפיקה, מתקיימת סימולטנית ב-27 מדינות, כאשר ילדים שופטים מכל מדינה צופים ב-3 סרטים נבחרים, ומכריעים לגבי הסרט הזוכה. פסטיבל תל אביב הבין-לאומי משתתף בתחרות ה-YAA מזה שלוש שנים.
דורינג תשמש כיו"ר חבר השופטים הבינלאומי של הפסטיבל . וכן תוזמן לפרזנטציות של יוצרים שישתתפו במיזם בין-לאומי, "עושים קולנוע ישראלי לסרטי ילדים" בשיתוף קרן הקולנוע הישראלי.
פסטיבל סרטי הילדים המוביל בישראל, גדל ומתרחב ויתקיים השנה במתכונת של שני סופי-שבוע, מלאים בסרטים, סדנאות וחווית קולנוע לכל המשפחה!
עוד בפסטיבל: הקרנות בכורה, תחרות בינלאומית, מפגשים עם יוצרים מקומיים, וארועים מיוחדים עבור תעשיית סרטי הילדים בישראל.

 

מחיר רגיל לכרטיס לסרט/סדנא – 42 שקל בקופות, 39 שקל באתר
פרוט נרחב על מבצעים והנחות ניתן למצוא באתר האינטרנט: http://www.cinema.co.il/
רכישת כרטיסים: 03-6060800 , שלוחה מס' 1

חפש אותנו ב- F – פסטיבל סרטי ילדים ונוער

 

 

 

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק