קולקציית תכשיטים בהשראת העיר

Rectangles-Adjustable-Concrete-Ring-in-Gold-by-BAARA-Jewelry1 8.18.40
|

מעצבת התכשיטים בערא גוגנהיים, בעלת המותג BAARA Jewelry יצרה קולקצית תכשיטים ייחודיים מחומרים לא קונבנציונליים, ובראשם בטון, לרגל ההשקה, שכוללת עגילים, שרשראות וטבעות, בדקנו עם המעצבת איך ומתי

 

Peek-a-Boo-Concrete-Necklace-in-Gold-BAARA-Jewelry10a-(1)
BAARA Jewelry. צילום: יח״צ

 

מאת: נועם שקד

 

בבית אליאנס, מבנה היסטורי בליבו של שוק מחנה יהודה בירושלים, יוצרת בערא גוגנהיים, בעלת המותג BAARA Jewelry, תכשיטים ייחודיים מחומרים לא קונבנציונליים, ובראשם בטון. לאחרונה השיקה קולקציה חדשה – קולקציית המרובעים, שאת ההשראה לה לקחה מהחיים העירוניים: ״אנו מוקפים בקווים ישרים, מסגרות, קוביות, בניינים, רחובות, מעברי חציה, גדרות, בשילוב הבטון, מתקבלת קולקציה מאוד עירונית״. לרגל השקת הקולקציה שכוללת עגילים, שרשראות וטבעות, תפסנו אותה לצ׳אט מסקרן.

 

Baara-Guggenheim---Jewelry-Designer
״לא צריך לצעוק כדי להיראות, מספיק להיות נוכח, בשקט, והמסר יעבור״. בערא גוגנהיים. צילום: יח״צ

שיקיות ויוקרה לא מתאמצת

היות והקולקציה הנוכחית היא קולקציית המרובעים, מתבקשת השאלה מה היו הקולקציות הקודמות? האם גם הן היו צורות גיאומטריות, ואם כן האם זה חלק מאמירה עיצובית?
״ההתמקדות במרובעים כבסיס לקולקציה נובעת בין השאר מהאמונה שלי במינימליזם. תכשיטים מינימליסטים מאפשרים התמקדות בפרטים ובאיכות ומשדרים שקט, שיקיות ויוקרה לא מתאמצת. וכן, גם הקולקציות הקודמות התמקדו בצורה גיאומטרית אחת שנבדקה ונבחנה מכיוונים שונים. למשל עיגולים או קווים. ההתמקדות בצורה אחת מאפשרת בדיקה מעמיקה שלה כשלעצמה ושל יחסי הגומלין שהיא מאפשרת בין המתכות היקרות לבטון, ובין החלקים המלאים לחלל שביניהן. סה"כ אלו הרבה מילים שבאות להגיד שאני מאמינה בניקיון צורני ושאפשר עם צורות בסיסיות להגיע להמון שילובים מעניינים״.

 

Rectangles-Adjustable-Concrete-Ring-in-Gold-by-BAARA-Jewelry1 8.18.4033
BAARA Jewelry. צילום: יח״צ

להיות חזק, עמיד וקל

כאשר חושבים על בטון חושבים על חומר מאוד כבד, איך משלבים אותו בתכשיט שאמור להיות קליל ונוח?
״בניגוד לתפיסה הרווחת בטון הוא חומר קל! התדמית של בטון כחומר כבד נובעת מהחיבור המחשבתי שאנחנו עושים בין בטון לבין בניינים. אבל דווקא משקלו הנמוך וחוזקו של הבטון הם שהופכים אותו לחומר מעולה לבניה. בטון למשל קל הרבה יותר מכסף או מזהב כך ששילוב של בטון בתכשיטים הופך אותם לקלים יותר. בנוסף, תרכובות הבטון שמשמשות אותי בהכנת התכשיטים אינן זהות לבטון שמשמש לבניה. לקח לי בערך שנה וחצי של ניסיונות שונים בתרכובות שונות ובתהליכי ייצור שונים להגיע לתרכובות בטון שמאפשרות לו להיות חזק, עמיד וקל״.

 

Square-Tassels-Concrete-Necklace-in-Silver-BAARA-Jewelry65
BAARA Jewelry. צילום: יח״צ

היא משדרת צניעות

העבודה שהסטודיו ממוקם בבית אליאנס – בית עתיק בנוי אבן, בלב מחנה יהודה בירושלים, עם כל הצבעוניות והמאפיינים הירושלמים, משפיעה על היצירה?
״ברור שהיא משפיעה. קודם כל, המגורים בעיר מגוונת כל כך מבחינת אוכלוסייה, דעות ורעיונות משפיעה מאוד. אני חושבת שכמעצבת, המשיכה שלי לשקט צורני נובעת מניסיון למתן את העומס הזה שלעיתים מרגיש כמו מתקפה על החושים. החיפוש אחר זיקוק של מהות, שהוא התמצית של מינימליזם והחיפוש אחר משהו שיעשה סדר בבלגן, מרכזי מאוד ביצירה שלי. בנוסף, החספוס שיש באבן הירושלמית שמקיפה אותי בכל אשר אלך, אפילו בסטודיו חלק מהקירות הם מאבן ירושלמית, הצבעוניות השקטה אך מלאת הגוונים ועושר מזכירה לי את העושר שאפשר למצוא בבטון. באבן אלו גווני צהוב-בז' ובבטון אפורים. זה עושר ממותן – אלו ניואנסים. יש בבטון אזורים חלקים יותר לצד אזורים מחוספסים. כהים לצד בהירים. וכמו אבן שמתיישנת עם הזמן, גם הבטון משתנה ומתיישן בהתאם לשימוש שנעשה בו.
ועוד דבר, שקשר יותר למה שירושלים משדרת – היא משדרת צניעות. יש פה חתיכת היסטוריה רצינית, שכבות על גבי שכבות של מבנים, אנשים, קהילות ועמים שהיו כאן לפני. הצניעות הירושלמית שמאפיינת גם רבים מתושביה מוטמעת גם היא בתכשיטים. יש בהם משהו שמשדר שלא צריך לצעוק כדי להיראות, מספיק להיות נוכח, בשקט, והמסר יעבור״.

 

Peek-a-Boo-Concrete-Necklace-in-Gold-BAARA-Jewelry10a-(1)
BAARA Jewelry. צילום: יח״צ

 

את התכשיטים ניתן לרכוש באתר, בסטודיו בתיאום מראש או בטלפון 052-3866178

 

BAARA  Jewelry
Web: www.baarajewelry.com
Email: baarajewelry@gmail.com
Social: @baarajewelry (FacebookInstagramPinterest)

 

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

עיתונאית אופנה – נועם שקד
אינסטגרם: noam.shaked

 

Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
אינסטגרם: fashionisrael.mag
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel

תגובות פייסבוק