שבוע האופנה במילאנו 2024

dolcegabbana. צילום: אינסטגרם - 1
|

בירת האופנה מזוהה עם האלגנטיות שלה, אבל שבוע האופנה מילאנו לא חף מרגעים שגרמו לאנשים להרים גבה. בסופו של דבר זה מה שהופך ימים עמוסי תצוגות לימים שנזכור. כל המוגזמים, הקלאסיים ואלו שבין לבין בסקירה שלפניכם

Alberta Ferretti פתחה את התצוגה שלה עם פריטים בצבעי שחור שחלקם נראים כהמשך ישיר לקולקציית החורף של שנת 2023. לצד מחויטים קלאסיים שנתנו את הטון הופיעו גם מראות תחרה ושקופים שמזכירים את הקו שבין ההלבשה התחתונה, המראה השקוף הטרנדי בשילוב בדי סאטן מבריקים, והיום יום שהופך יותר ויותר מזוהה עם הפריטים הללו.

albertaferretti. צילום: אינסטגרם-2
albertaferretti. צילום: אינסטגרם

בית אופנה נוסף שהמשיך עם קו השקופים ומראה ההלבשה התחתונה בבגדי ready to wear הוא גם Dolce&Gabbana בו הציגו את הקו המנחה שלהם: טוקסידו אבל עם טוויסט – תחרות מראות שקופים וחזיות. בכל מערכות הלבוש היה ניתן לראות רמזים לטוקסידו, דשים דרמטיים מבדים מבריקים כמו משי, כפתור כפול, פפיונים המזכירים עניבות פרפר בנעליים או בחגורות ושאר פריטים מחויטים משלימים.
על מה שהביא את ההשראה לקולקציה, הטוקסידו סיפרו במותג שהוא – ״הסמל האולטימטיבי של סגנון טהור. ככל שהפריט פשוט יותר, קלאסי כמו הטוקסידו, זה מושלם יותר, נצחי, ללא אילוצי הזמן״

Prada, בית אופנה שלא נוטה כל כך הרבה לטרנדים עשה שימוש בעונה הנוכחית בפריטים קלאסיים אבל עם נגיעת הטרנד הכי חזק שהיה מתחילת השנה (ועם הירידה הדרמטית שלו כרגע אפשר לכנות אותו פאד לחלוטין)- פפיונים.
מדיווחי התקשורת למסיבות העיתונאים שלפני הצעידה על המסלול דיבר ראף סימונס, המנהל האומנותי על רומנטיקה אהבה ורגשות, ומה יותר מרגש ומראה אהבה מפפיון? הפפיון תפס תאוצה במקום בו טרנדים מתפוצצים בדור ה-y וה-z: טיקטוק, שנתנו לכל אחד בעולם, חפץ או אדם מראה קליל ורומנטי יותר – בין אם בפפיון אחד או עשרים, למראות על המסלול של Prada היה הכל.

Bottega Veneta לקולקציה הנוכחית הלכו על קו שבין מינימום למקסימום, לאפשר את הצורך הפרקטי בלבוש, אבל במקסימום הופעה (ושלא לומר איכות)
את מערכות הלבוש אפיינו מעילים ומכנסיים מחויטים, מה שמזכיר בגדים קלאסיים ליום יום אבל הטוויסט שלהם- נפחים וגדלים מיוחדים הופכים את ה׳רגיל׳ לחוויה, או כמו שאמר Matthieu Blazy: ״רציתי לעשות גלעד מהיום יום״

Bottega Veneta fw24. צילום: פינטרסט - 2
Bottega Veneta fw24. צילום: פינטרסט

אחרי שהממו את הקהל בספטמבר האחרון בלוק מסקנטייפ או מערכת לבוש שכולה הורכבה מפתקיות צהובות, ואפילו בשנה שלפניה עם דוגמניות שנופלות מהרגליים ופריטים מתפרקים על המסלול.

המותג AVAVAV עושה את זה שוב כשלכל אורך התצוגה ה׳קהל׳ שנשתל בשורות הראשונות זורק אשפה על הדוגמניות ההולכות על המסלול כשמאחוריהן על המסכים תגובות נאצה ברשתות חברתיות. מסתבר שיש מאחורי המהלך ה׳גימיקי׳ הזה קצת יותר מעבר.

avavav. צילום: אינסטגרם - 4
avavav. צילום: אינסטגרם

״האינטרנט הוא העתיד, אבל באותה המידה זה מרגיש כאילו אנחנו חוזרים אחורה לימי הביניים״ הסבירה המנהלת האומנותית של המותג, Beate karlsson, ובחשבון האינטרנט של המותג הרחיבו את הכוונה, ״בימי הביניים אנשים זרקו חרבות, אבנים ואשפה אחד על השני, ובאינטרנט הזמנים האלו הם לא בעבר. תגובות נאצה וטרולים הם חלק מהתרבות המודרנית״
במונחים אינטרנטיים, קרלסון הטרילה את הטרולים, היא ניסתה לבדוק אם השונאים ׳יגיבו׳ כשיתבקשו לעשות מעשה שהוא כמו לסקול את המכשפה – שהשמלה האחרונה בתצוגה נצבעה על ידי האשפה שנזרקה עליה.
התגובות על המראה המשפיל לדוגמניות הצועדות ולמשמעות של מערכות הלבוש שלא זוכים ליחס מזהיר לא איחרו לבוא, אבל נראה שזה בדיוק מה שהתכוונו במותג, להעיר אנשים ולהגיב על היחס הבסיסי הנדרש לכל אדם בין אם במרחב הוירטואלי או הפיזי – ואין ספק שהביקורת על החברה או התרבות היא חלק מתפקידיה החשובים של אומנות, ובכלל אופנה.

דפנה סאפר -2

דפנה סאפר – כתבת אופנה
אינסטגרם: dafnasaffer@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, שבוע האופנה
תגובות פייסבוק