שנקר. שבוע האופנה

שנקר גינדי 2015
|

מבט מבפנים

ירדן לוי נכנסה אל מאחורי הקלעים והתרשמה מהתצוגה של שנקר שנעשתה בשיתוף פעולה עם מותג הנעליים ניו בלאנס

מאת: ירדן לוי

שנקר גינדי 2015
צילום: ירדן לוי

במסגרת שבוע האופנה של תל אביב, Gindi TLV Fashion Week 2015, נערכה תצוגה של תלמידי שנקר. בתצוגה הוצגו דגמים נבחרים של סטודנטים בשנים ב׳ ו-ג׳ כשנושא התצוגה הוא אוונגרד. הדגמים השונים אשר הוצגו על המסלול היוו פרשנויות של מונח זה. כאחת המשתתפות בתצוגה ניתנה לי הזכות להכנס למאחרוי הקלעים ולראות את האוונגרד מקרוב.

שנקר גינדי 2015
צילום: קשת שפירא

כשהדגמים מסודרים בסדר עליה כמתוכנן, ניתן לצפות במונח האוונגרד בכל אחד ואחד מהם, וכשהם נמצאים שם ביחד, ללא סדר או ארגון הרגשתי שהפרשנות הליטרלית של אוונגרד נכנסת לפעולה. משמעות המונח הוא כוח צבאי ההולך לפני המחנה, ללא ספק תיאור יאה למתרחש מאחורי הקלעים. הדגמים בקבוצה ובתחושת הלחץ של מאחורי הקלעים הרגישו כמשהו שעומד בקדמה, משהו חדש. ערבוב של סגנונות של יכול להיות פרי ידו של אדם אחד או בית אופנה אחד. חיבור חדש שיוצר משהו אחר לגמרי ממה שאנחנו רגילים לראות כתצוגה.

בחירת הדגמים לתצוגה הייתה כל כך מגוונת והצליחה לענות על הכותרת שניתנה לתצוגה. היו דגמים מעולמות שונים ומגוונים ובעלי רפרנסים שונים ומגוונים שכולם מותחים את הגבול של המונח אוונגרד באמצעות שימוש בנפחים חדשים, חומרים מגוונים ואף משחקים מגדריים. כשראיתי מקבצים שונים עומדים ביחד, ללא כל סדר או ארגון, הבנתי את הקשר האדוק שיש לכולם למונח אוונגרד. הסטיילינג בשילוב נעלי ניו באלאנס הפך את כל המראה למרענן ולא דרמתי כמו שהיינו מצפים מתצוגה העונה לכותרת זו.

כל דגם ודגם בעד עצמו נותן פרשנות למונח אוונגרד, אך כמקבץ, הם מגדירים את המונח מחדש. לצפיה בדגמים כמקבץ, מחכים לעלות למסלול היה תפקיד חשוב בהגדרה שלהם כאוונגרד. החיבור ביניהם הוא שיצר את ההגדרה.

 

פורסם בקטגוריות אופנה, שבוע האופנה
תגובות פייסבוק