שיח גלריה: דויד וקשטיין

מגזין אמנות, שיח גלריה: דויד וקשטיין מחנה פעילים
|

האמן דויד וקשטיין, אוצר התערוכה "מחנה ציור 2016: פעילים" שמוצגת במוזאון הנגב לאמנות, יקיים מפגשי שיח-גלריה מרתקים, ויציג לראשונה את סרטי התיעוד של אמנים ישראליים המציגים בתערוכה – חלק מפרויקט חייו

יום רביעי הבא: 16 בנובמבר, בשעה 18:00.
וביום שבת: 26 בנובמבר, בשעה 10:00.

שיח גלריה: דויד וקשטיין מחנה פעילים-2
מחנה ציור 2016 פעילים , אוצר דויד וקשטיין. מוזאון הנגב לאמנות

לרגל החודש האחרון לתערוכה "מחנה  ציור 2016: פעילים" שתנעל ב-26 בדצמבר, אוצר התערוכה האמן דויד וקשטיין, יקיים במוזאון הנגב לאמנות מפגשי שיח-גלריה שיכללו, שיחה מרתקת עם על התערוכה, ועל תהליך העבודה מרגע הרעיון להקמתה, ושיח על אמנות הציור כיום. במסגרת המפגשים תתקיים הקרנה ראשונה! מתוך סדרת סרטי התיעוד של אמנים ישראליים המשתתפים בתערוכה – שנוצרו במהלך הכנתה.

במפגש המצולם, האמנים סיפרו לוקשטיין על יצירתם העכשווית ועל מעשה האמנות מתוך נקודת מבטם; סרטים אלו הם חלק ממאגר מתמשך ומתרחב של תיעוד היסטורי של אמנים ישראליים – פרויקט חייו של וקשטיין-  אותו הוא יוצר כבר למעלה מ 20 שנה, ומתועדים בו נכון להיום כ-700 אמנים.

שיח גלריה: דויד וקשטיין מחנה פעילים-3
דוד גינתון, פלגש בגבעה שעווה חמה על בד. מתוך תעורכת מחנה ציור 2016

פרופ' דוד וקשטיין, יליד 1954, הוא אמן ופעיל חברתי. מסוף שנות ה-70 החל לעסוק בתחומי האמנות, הוראת אמנות ויזמות חינוכית לעידוד עשייה אמנותית ויצירה של נוער בפריפריה. וקשטיין הוא בוגר המחלקה לאמנות בבצלאל, מרצה בכיר במכללה האקדמית לחינוך אורנים ושימש כמרצה באקדמיה לאמנות ולעיצוב בצלאל, וקשטיין הוא זוכה פרס ע״ש איינשטיין לשנת 2016.

שיח גלריה: דויד וקשטיין מחנה פעילים-1
מיכל נאמן, להשתעשע עם חפצים חדים, 2013, שמן על בד. למטה – ציבי גבע, ללא כותרת, 2011,

התערוכה "מחנה ציור 2016: פעילים" היא בבחינת אירוע יוצא דופן בנוף התערוכות; 120 אמנים ישראליים, ותיקים לצד צעירים, בני דורות שונים, שמציגים עבודות מן החצי שנה האחרונה. חוט השני השזור בין העבודות, היא ראש ובראשונה הדרישה מהאמנים לאותנטיות ולכנות של הביטוי האמנותי, במטרה ליצור שיח מקצועי על ציור ומקומו בכאן ועכשיו בישראל. בתערוכה משתתפים, בין היתר: דני קרוון, דב אור נר, אבנר כץ,  רחל שביט, אוסבלדו רומברג, מיכל נאמן, אסד עזי. בין המוצגים גם אמנים שאינם בין החיים: גדעון גכטמן, פמלה לוי, רפי לביא ואלימה. נעילה: 26 בנובמבר.

תאריכי מפגשים:
המפגש הראשון: יום רביעי הקרוב, 16.11, בשעה 18:00.
מפגש נוסף יתקיים, באירוע נעילת התערוכה: יום שבת 26.11, בשעה 10:00.
מוזאון הנגב לאמנות, רחוב העצמאות 60, באר שבע. טלפון:   08-6993535
לפרטים נוספים:  www.negev-museum.org.il

 

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק