שנקר התצוגה – ביטוי עצמי והחופש לאתגר

שנקר צילום מאיה אושרי כהן-3
|

המטרה העיקרית של אופנה היא להראות את הצד את השני, הצד היפה, לתת השראה לאנושות לעשות מעשים נפלאים, טובים ולהפוך את העולם למקום טוב יותר. בקריאה לחזק את קבלת האחר, לעודד שונות תרבותית וחברתית, אנושיות, פלורליזם, הומניזם ולהמשיך לקדם את מגוון הבוגרים מכל גזע. מין, לשון ודת הציגו בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה שנקר את תצוגת הגמר בהובלתו של ראש המחלקה אילן ב'זה, בהפקת מוטי רייף. 

בעין בוחנת אך ביקורתית, בבחינה של הווה ותרבות מקומית אל מול נקודות בהיסטוריה האישית והקולקטיבית, בעסוק מגדרי וחיפוש אחר זהות מינית ובראייה הומוריסטית ואופטימית. 

כמו בכל שנה בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר, מצליחים לבלוט עם הקולקציות וזוכים לשבחי המבקרים ותעשיית האופנה הבינלאומית. עבודות הגמר של בוגרי המחלקה מעלות על סדר היום סוגיות חברתיות לצד אמירה ביקורתית ואוונגרד עיצובי המשקף את רוח התקופה.

 "עולם העיצוב נמצא בצומת דרכים רווי שינויים ופיתוחים טכנולוגיים משמעותיים בעלי השפעה על כולנו" אומר אילן בז'ה, ראש המחלקה לעיצוב אופנה בשנקר "קולקציות הגמר של הסטודנטים/ות לעיצוב אופנה בשנקר לשנת 2023 מדגישות את המעבר מהתעסקות בדקורציה ונושאים רחוקים, להתעמקות בחוויות אישיות, בדיקת רעיונות, חומרים ונושאים עכשוויים המקיפים את עולמם של הבוגרים. עבודות הסטודנטיות והסטודנטים מהוות מראה חזותית וחומרית למציאות המורכבת בה אנו חיים". 

חופש, גוף ונפש

בתצוגת האופנה הציגו קולקציות המתמקדות בסוגיות חברתיות בוערות, בכניסתן של טכנולוגיות חדשות, ובחוויותיהם האישיות של הסטודנטים בתקופה הנוכחית. הקולקציות בוחנות את עולמם האישי- חוויתי של הסטודנטים, את המערכת יחסים המורכבת בין גוף לנפש והחופש למיניות ונזילות מגדרית.  העולם הווירטואלי שהפך לחלק מתעשיית האופנה מתבטא השנה בעיצוב לדמויות ממשחקי מחשב, דרך יכולות תרגום וייצור דימויים המעבירים רגשות על ידי בינה מלאכותית, ובחינת יכולות ייצור של מגוון חומרים שאינם טקסטיל. כל אלה מאתגרים את תוצרי הפרויקטים ומאירים מבט ליכולותיהם העתידיות של הסטודנטים. 

 השנה מלבד לקסטרו, תצוגת האופנה נערכת גם בחסות חברת סמלת, יבואנית פיאט 500  בישראל, אשר לפני כשנתיים נבחרה להיות המדינה הראשונה מחוץ לגבולות אירופה והשיקה את הפיאט 500 החשמלית החדשה. הרכב האייקוני שעוצב בהתאם לסטייל איטלקי נועז, הוא חידוש חשמלי לרכב הפיאט 500 שיצא לעולם בשנות ה- 50, השילוב של אופנה ודגם ה 500 משתלב מדויק.

התצוגה נערכה בשלושה סבבים בבית המכולות שבנמל יפו. הנמל הפעיל העתיק ביותר בעולם, מתחדש במסגרת שיתוף פעולה בין עיריית ת"א לחברת "אתרים", הממונה על ניהול ופיתוח רצועת חוף הים של תל-אביב‏־יפו. במקביל להמשך פעילותו השוטפת של הנמל הכוללת דיג, חקר ביולוגי-ימי, פעילות של צופי-ים , בתי קפה, גלריות, מסעדות  ועוד.

את התצוגה הנחתה השחקנית גל מלכה שלוותה במוסיקה מקורית והופעה חיה של יוסי מזרחי. התצוגה בחסות חברת קסטרו, חברת פיאט. 

שנקר 2023. צילום: רפי דלויה-35
שנקר 2023. צילום: רפי דלויה
שנקר 2023. צילום: רפי דלויה-45
שנקר 2023. צילום: רפי דלויה
שנקר 2023. צילום: רפי דלויה-60
שנקר 2023. צילום: רפי דלויה
שנקר 2023. צילום מאיה אושרי כהן45
שנקר 2023. צילום מאיה אושרי כהן
שנקר 2023. צילום מאיה אושרי כהן32
שנקר 2023. צילום מאיה אושרי כהן
שנקר 2023. צילום מאיה אושרי כהן-40
שנקר 2023. צילום מאיה אושרי כהן
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק