שק החלומות של אלבר אלבז

אלבר אלבז- 1
|

אלבר אלבז אחד ממעצבי האופנה הגדולים בדורנו והמעצב הישראלי המוכר בעולם שנפטר מקורונה לפני כשנה וחצי, הותיר אחריו מורשת אופנה בינ"ל חסרת תקדים שמוצגת בימים אלו במוזיאון העיצוב בחולון.

 אחת התערוכות החשובות והמדוברות בארץ ובעולם, לזכרו של אלבר אלבז. זה אחד מערבי הגאלה המרגשים שידעתי. שמנה מאות אנשים שהגיעו לחלוק לו כבוד, להכיר את חזונו ודגמיו המרהיבים, בנוסף ל- 46 בתי אופנה הגדולים בעולם שעיצבו פריטי אופנה, כמחווה לחברם, שהותיר את תעשיית האופנה פעורת פה בלכתו בטרם עת.

 אלבר אלבז. נולד בקזבלנקה, התחנך בישראל, היגר לניו יורק  עם 800 דולר בארנק ושק ענק של חלומות, שאותם הצליח להגשים עד יום מותו, בגיל 59.

שנקר, בית הספר הגבוה ללימודי אופנה ועיצוב, יכול לזקוף לזכותו כי אחד ממעצבי האופנה הגדולים והמוכרים ביותר, התחנך בו ויצר ארגז כלים כה מרשים, עד כי התקבל לעבוד בבית האופנה המוכר והיוקרתי לנוון, שאותו הריץ במשך 14 שנים.

הוא הלביש אין ספור דמויות מוכרות בעולם ביניהם את מריל סטריפ, שעיצב עבורה  את שמלת המקסי המוזהבת בדוגמת  בד פליסייה, לטקס האוסקר והיא בין המוצגים הבולטים במוזיאון.  אלבר, היה ידוע בביישנותו וצניעותו, שאפיינו אותו כדמות שלא מחפשת את אור הזרקורים.

תערוכת אלבר אלבז מפעל החלומות אוצרת יערה קידר מוזיאון העיצוב חולון שמלה של סיאללי לבית לנווין צלם אלעד שריג - 7
תערוכת אלבר אלבז מפעל החלומות אוצרת יערה קידר מוזיאון העיצוב חולון שמלה של סיאללי לבית לנווין צלם אלעד שריג

 בשנים האחרונות היה אלבר מעביר הרצאות בעולם מתוך רצון להעביר את הידע  והעושר המקצועי שלו. הוא היה מתבל אותן בהומור, בתוספת חן משובב ורגישות אין סופית שהצליחו להמיס את הקהל. ולא רק. גם בני משפחתו היו נהנים ממנה בפעמים שהצליח להגיח לארץ בין כל הלחץ והטירוף שעבר עליו בהוצאות קולקציות עתירות מחשבה ודמיון אין סופי.

בתום תקופת כהונתו כמעצב הראשי של המותג היוקרתי, לקח אלבר פסק זמן  והחליט  לדון בסוגייה עולם האופנה – לאן.

 ב20121 הוא הקים מותג אישי בשם  AZ FACTORY  שעוסק בחיים, לא רק בסגנון חיים״, שמציע טווח מידות רחב במיוחד, בלי קולקציות עונתיות ובלי החלוקה המסורתית לבגדי ערב ובגדי יום. השם AZ Factory נבחר בזכות האות הראשונה (A) של שמו הפרטי והאחרונה (Z) של שם משפחתו. המשמעות הנוספת היא הצהרת כוונות מסקרנת יותר: המותג יציע לנשים עולם ומלואו של פריטי אופנה אביזרים ונעליים, מ־א׳ ועד ת׳ (או מ־A עד Z), והחידוש הגדול היה טווח המידות הרחב מ־XXS ועד XXXXL..

סמל ההיכר שלו היה מעבר למשקפי הראיה עם המסגרת השחורה היה פפיון ענק שאותו נהג לענוד ולרוב במנח א -סימטרי. בתערוכה ניתן לראות ורסיות שלמות אם באיורים ואם כמוצגים של אותם פפיונים שאפיונו אותו. עוד בתערוכה מוצגים 100 דגמי קוטור מעל ל־300 צילומים, חפצים אישיים ופריטי ארכיון שמוצגים לראשונה.

תערוכת אלבר אלבז מפעל החלומות אוצרת יערה קידר מוזיאון העיצוב חולון צלם אלעד שריג _02 - 8
תערוכת אלבר אלבז מפעל החלומות אוצרת יערה קידר מוזיאון העיצוב חולון צלם אלעד שריג

 אלכס קון, בן זוגו לשעבר היה  זה שהגה את הרעיון להקים תערוכה לזכרו של אהוב ליבו . הוא פנה ל-46 בתי אופנה המוכרים בעולם וביקש שיעצבו פריט מחווה עבור אלבר והם אכן נרתמו ליוזמה המבורכת ועשו זאת בחפץ לב.

זו הפעם הראשונה  שבתי אופנה נרתמים לאירוע מרגש שכזה עבור מעצב יהודי ישראלי.
מי שניצחה על כל הפקת התערוכה המרגשת והמוקפדת  היא אוצרת התערוכה: יעל קידר.

 התערוכה מוצגת במוזיאון העיצוב, חולון עד 25 בפברואר 2023. 

לינק לרכישת כרטיסים: אלבר אלבז: מפעל החלומות • מוזיאון העיצוב חולון (dmh.org.il)

שחר רבן_אופנה

שחר רבן
סטייליסט אישי ועיתונאי אופנה
אינסטגרם: shachar_rabanne
אתר: www.styleyourlife.co.il

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק