׳הר זהב , ים שחור׳. ד״ר יעל יוהס

ללא כותרת 2017. תערוכת צילום של ד"ר יעל יוהס. אוצר: גלעד אופיר, EFIFO אתר אופנה
|

בית האמנים תל אביב: תערוכת צילום של ד"ר יעל יוהס הינה ראש צוות מחקר במעבדה לחקר מחלות זיהומיות, מכון פלסנשטיין למחקר רפואי, בי"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב

1-26 ביוני. אוצר התערוכה: גלעד אופיר

 

ללא כותרת 2017. תערוכת צילום של ד"ר יעל יוהס. אוצר: גלעד אופיר, EFIFO אתר אופנה -1
ללא כותרת 2017. ד"ר יעל יוהס

בתערוכת היחיד החדשה של ד"ר יעל יוהס מוצגות עבודות צילום אותם היא יוצרת במקומות שונים בארץ ובעולם. מקומות אלה הם מעבדות המחקר בהן היא עובדת, סביבות מקומיות, אתרי תעשייה, שולי נוף אורבני, ויעדים רחוקים אליהם היא נוסעת ומבקרת.

ללא כותרת 2017. תערוכת צילום של ד"ר יעל יוהס. אוצר: גלעד אופיר, EFIFO אתר אופנה - 2
ללא כותרת 2017. ד"ר יעל יוהס

הנוף המקומי אליו נמשכת ד"ר יעל יוהס ובו היא עוסקת בתערוכותיה, ממוקם בין שולי נוף עירוני, מפעלים, אזורי תעשיה והעיר. בנסיעותיה בעולם היא מתמקדת בחללים של מבנים שונים, בהם וילות אירופאיות הדורות, אולמות קונצרטים, שדות תעופה, אתרי קניות וארכיטקטורות חדשניות ואוטופיות. בתערוכה זו משלבת ד"ר יעל יוהס, יותר מבעבר, את התנסותה וסביבתה המקצועית הכוללת מעבדות מדע, מחקר וטכנולוגיה מתקדמת בהן היא פועלת כמדענית. שילוב זה מקנה לתערוכה מרחב חזותי אניגמטי ומסתורי.

ללא כותרת 2017. תערוכת צילום של ד"ר יעל יוהס. אוצר: גלעד אופיר, EFIFO אתר אופנה - 3
ללא כותרת 2017. ד"ר יעל יוהס

ד"ר יעל יוהס, מדענית במקצועה, מביאה לידי ביטוי את המבט החוקר עם זה של הצלמת, בעיסוק בפרטים, בהוויה של חללי פנים לא מוכרים ובנוף חיצוני שמופיע בתערוכה זו כבעל אופי מינימליסטי ומרוחק. בצילומי המיכשור המעבדתי נפער חלל פנים חדש שמאבד את משמעותו התפקודית כאשר היא מסתכלת אל תוכו. כך נבנה המתח בתערוכה, שמעורר ציפיה למשמעות נוספת, הנשענת על המעבר בין התמונות והעולמות השונים.

ללא כותרת 2017. תערוכת צילום של ד"ר יעל יוהס. אוצר: גלעד אופיר, EFIFO אתר אופנה - 4
ללא כותרת 2017. ד"ר יעל יוהס

תערוכה זו הינה תערוכת היחיד החמישית של יוהס, ארבע מהן אצר גלעד אופיר ("נמר בטוקיו" 2012, "הארת שוליים" 2009, "טריטוריה אחרת 2008"). החיבור עם אופיר נרקם בשנת 2002 כאשר יוהס למדה אצלו צילום וביקשה להמשיך באופן עצמאי את עבודתה עמו. החל משנה זו, גלעד מלווה ומנחה אותה ואוצר את תערוכותיה. בנוסף השתתפה יוהס בארבע תערוכות קבוצתיות. ד"ר יעל יוהס הינה ראש צוות מחקר במעבדה לחקר מחלות זיהומיות, מכון פלסנשטיין למחקר רפואי, בי"ס לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל אביב.

ללא כותרת 2017. תערוכת צילום של ד"ר יעל יוהס. אוצר: גלעד אופיר, EFIFO אתר אופנה - 5
ללא כותרת 2017. ד"ר יעל יוהס

 

אוצר התערוכה, גלעד אופיר, צלם, אמן חזותי, מרצה בכיר לצילום ואמנות.
הכניסה לתערוכה הינה ללא תשלום.
בית האמנים תל אביב.
שעות הפתיחה:
ימים ב-ה 13:00-10:00, 19:00-17:00
יום ו 13:00-10:00 שבת 14:00-11:00

 

פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק