מגמות אופנתיות בעולם הוינטג'

מאיה אושרי כהן צילום יח״צ - 10
|

אופנה היא בעצם אופן הביטוי הפופולרי ביותר: היא מתארת ​​את הסגנון המשתנה ללא הרף של בגדים שלובשים בעלי מעמד תרבות. מגמת אופנה מתרחשת כאשר אחרים מחקים את סגנון הלבוש הזה ומושפעות מגיל, עיסוק, נטייה מינית, מיקום ומעמד חברתי. אופנה במנהרת הזמן

סטיילינג לוני וינטג' צילום אורנה רביצקי-88
מאיה אושרי כהן – סטיילינג לוני וינטג' צילום אורנה רביצקי

השראות וטרנדים

כיום, מגמה אופנתית מתחילה אצל מעצבי אופנה, שמעצבים קולקציית אביב וסתיו על סמך רמזים והשראה שאספו לאורך העונה. רמזים אלה יכולים לכלול תרבות פופולרית, סלבריטאים, מוזיקה, פוליטיקה, טבע או משהו אחר לגמרי.בתצוגות האביב והסתיו, מעצבי אופנה מציגים את העיצובים שלהם בפני צלמים, סופרים, קונים וסלבריטאים. 

התמונות ומאפייני האופנה שהכותבים והצלמים מייצרים כמו גם פעולת הרכישה של קונים קמעונאיים וסלבריטאים אופנתיים משפיעים על האופן שבו אוכלוסיית ההמונים מקבלת את עבודתו של המעצב. מעצבים אחרים שואבים את השראתם ממעצבי אופנה אלה ויוצרים עיצובים סבירים לשוק ההמוני.

טרנד האופנה ממשיך אז בקניונים, מרכזי קניות ובוטיקים ברחבי האזור. מגמות מסוימות מתחילות במדינה אחת ומתפרשות על פני מספר מדינות, בעוד שאחרות נשארות מוגבלות לאזור אחד.

סטיילינג לוני וינטג צילום אורנה רביצקי*9
מאיה אושרי כהן – סטיילינג לוני וינטג צילום אורנה רביצקי

האבולוציה של האופנה

אופנה הייתה ועודנה שיקוף של החברה ואירועי האקטואליה. מגמות אופנה מושפעות מדמויות פופולאריות בתרבות כמו סלבריטאים, מוזיקאים ואנשים בעלי פרופיל גבוה כמו אושיות רשת. טרנדים אופנתיים נוכחיים הם לרוב מחזוריים, הלוקחים רמזים מעשורים קודמים ומעבדים אותם מחדש כך שיתאימו לטעמים המודרניים. סגנונות לבוש שנפסלו לפני עשור ונהנים מהתעוררות בפופולאריות. בדיוק כמו שאופנת הדיסקו העניקה השראה לתנועת הפאנק, טרנדים מיינסטרים ממשיכים להתקיים יחד עם מגמות אופנה מחתרתית. חיזוי מגמות הוא עכשיו מקצוע; מעצבים, סופרים וצלמים בעלי פרופיל גבוה מסתמכים על יוצרי הטעם האלה כדי לחזות את הסגנון הפופולארי הבא, אבל זה לא מדע מדויק. עם זאת, אפילו חזאי מגמות אלה מסתמכים על מידה מסוימת של אינסטינקט. ומגמות אופנה מודרניות פחות נפוצות ואוניברסאליות ממה שהיו בעשורים האחרונים. כיום, האינדיבידואליות נכנסה לאופנה.

מאיה אושרי כהן צילום יח״צ
מאיה אושרי כהן – צילום יח״צ

מהו סגנון אופנה וינטג', אופנת רטרו או אופנה בהשראת וינטג'

אופנת וינטג' מתייחסת לבגדים שנעשו בתקופה אחרת, במיוחד תאריך זה אחורה לפחות 20 שנה מהיום, אבל במאה ה -20. המילה וינטג' פירושה "להיות בתקופה מוקדמת יותר". בגדי וינטג' הם פריטים של בגדים משומשים (לרוב) המוערך מאוד היום, בגלל הייחודיות וסגנון על-זמנית.

בגדי וינטג' אמיתיים הם בגדים שעוצבו על ידי מעצבים מפורסמים של פעם. הם בלעדיים ויקרים מאוד. חדש או משומש את יכולה לקבל בגדי וינטג' אמיתי בחנויות המתמחה בהם.

אופנה היא מחזורית בטבעה ואופנה רבות של פעם מתעוררות לחיים ומסוגננות כדי להתאים לטעם המודרני אבל זה לא אופנת וינטג'. זה אולי יש אלמנטים העשויים להתאים את התחושה המודרנית של סגנון.

סטיילינג בתשיניסטה צילום עופר חלבי-7
מאיה אושרי כהן – סטיילינג בתשיניסטה צילום עופר חלבי

חלק מהבגדים עשויים להיראות כמו בגדי העבר. הם עשויים כמו העתקים של בגדי וינטג'. מגמות אופנה של התקופות המתאימות מועתקות ובלויות, עם אותו אילן כמו אז. זוהי 'אופנה בהשראת וינטג'. מונח נוסף המשמש אופנה בהשראת וינטג' הוא רטרו אופנה.

בגדים מהמאה ה-19 נקראים 'עתיקים', לא וינטג'. ליתר דיוק, בגדים שנעשו 100 שנים ומעלה מסווגים עתיקים.

חלק מהבגדים שראו תחייה כזו הם שמלות מותניים עם פאייטים מורכבים משנות ה-20, כובעי קלוש ומעילים ארוכים של שנות ה-30, רצועות שיער גדולות, משקפיים כהים גדולים, חצאיות מיני קצרות משנות ה-60, שמלות מנוקדות מלאות באורך הברך עם שולי ריקאק משנות ה-45, שמלת משמרת קצרה בעיצוב פרחוני של שנות ה-50, סנדלי גלדיאטורים משנות ה-40, שמלות מסיבות פרחוניות נפוחות של שנות ה-60, סטים תאומים של קרדיגן שזכו לפופולריות על ידי קוקו שאנל, מעילי סווינג של שנות ה-50. 

סטיילינג בתשיניסטה צילום עופר חלבי-1
מאיה אושרי כהן – סטיילינג בתשיניסטה צילום עופר חלבי
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
אינסטגרם: fashion_israel.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק