שבוע האופנה: אלמביקה סיפור מסע 

Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior -15
|

דמיינו קנבס ריק ותנו להגר אלמביק להפיח בו חיים: לצבוע אותו בגוונים רעננים, למלא אותו בדפוסי פרחים ושרשראות, ליצוק בו קולאז׳ של צורות, גזרות ובדים ולספר דרכו סיפור מלא אופטימיות ורוח חדשה.

Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior -1
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior -3
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior -7
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior -9
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior -11
Alembika FW Kornit TLV23 PH @haydonperrior 13

האישה שלובשת אותה

תצוגת האופנה של אלמביקה שבוע האופנה קורנית 2023 היתה הזמנה אופנתית לצלול עם הגר אל העולם האקספרסיוניסטי שלה. זהו חקר המקיף את כל גוף העבודה שלה הקשור באמנות, בצורות ובצבעים. כבתו של הפסל עמנואל הצופה, הגר נחשפה דרכו לאמנות בגיל צעיר. האופנה בעיניה היא מדיום אמנותי שבו היא חוקרת את האפשרויות הטמונות בעיצוב, עולם שמתחיל בטקסטיל ובחומר ושאיתו היא מציירת ומפסלת, בודקת את כוחו של העיצוב וגבולותיו ומעניקה לו את היכולת לעשות טרנספורמציה לאישה שלובשת אותה, שתמיד עומדת במרכז.

התצוגה היא מסע אל מקורות ההשראה שטובלים ביופיו של הטבע, בהתפעלות מהאנרגיה של העיר ומההיקסמות שבתרבויות רחוקות. הקולקציה היא הזדמנות לבקר בכל אחת מהתחנות האלה דרך העיניים של הגר, שמתבוננות בעולם בחקירה אינסופית של הקווים, הצבעים והכתמים שמציירים אותו, ובעיקר בהתלהבות מהאפשרות לקחת בו חלק.

המסע, שמתחיל בעיר, הוא תחנת המוצא של התצוגה: חקירה אורבנית מופשטת של קווים ועיגולים שמקבלים תנופה אנרגטית מהצלליות הרחוקות מהגוף, מגזרות רחבות, ממשחקים גרפיים של שחור ולבן ומשילוב פרוע של חולצות מכופתרות בשלל גזרות, שמלות רבות ומכנסיים. כל אלה טובלים בהדפסים הגרפיים, שילובים של פסים ונקודות בגדלים שונים – אחד מסימני ההיכר של הגר – שמבטיחים שגם לעיר יש צד פורק עול, מלא שמחה וחופש.

התחנה השניה – היא הרגע שבו הטבע והעיר נפגשים, השלב שבו החוויה הטבעית עוברת טרנספורמציה אמנותית והופכת לפרשנות אישית, רגע אופנתי של עיבוד סגנוני של צבעים, כתמים וצורות בהקשר התרבותי הנוכחי. זהו הרגע שבו הטבע מקבל אינטרפרטציה חדשה בדמותם של הדפסים ייחודיים שנעשו בסטודיו של אלמביקה, פרשנות ברוח הסיקסטיז והסבנטיז של פרחים בצבעים עזים, כתמי יופי אופטימיים בשילוב רקע שחור שמבליט אותם ומעניק להם מראה קולור-בלוק נוסטלגי ועכשווי בו-זמנית. מבדי כותנה רכים ונעימים.

התחנה הבאה במסע היא יציאה אל הטבע הקרוב ואל ההתמסרות לצבעים השוטפים של האביב והקיץ: הדפסי פרחים גדולים בצהוב בשילוב הדפסי שרשראות שמהדהדים את הברק הנשקף, בדי שיפון רכים וגזרות עדינות ונשפכות של שמלות וחליפות שמבטאות את התנופה והשחרור שביציאה מהעיר אל הטבע.

את התצוגה חתמה אסופה של שמלות לבנות מלאות תום בשילוב מעילי צמר בעלי פסים צבעוניים. זהו רגע סוריאליסטי שקשור בזיכרונות מזמנים ותרבויות אחרות, חלומות בהקיץ על טבע ותרבות שמתקיימים הרחק: גזרות רומנטיות בניחוח ישן בתרגום מודרני לזה מצטרפים מעילים בצבעוניות אתנית בהשראה פרואנית. את כל אלה משרטטת הגר בתנועת היד החופשית שלה, בהתפעמות מהיופי הטבעי ובסקרנות הכמעט ילדית מתרבויות רחוקות ומהאפשרות שהן מזמנות לאהוב את הבריאה, את הטבע ואת האנשים שחיים בה.

וכמו תמיד, האישה של אלמביקה היא זו שעומדת במרכז – הבגדים נועדו לתת לה את הביטוי האישי שלה. לאפשר חופש ותנועה שטבולים בסגנון הייחודי של אלמביקה, בצבעוניות השמחה ובקויים הנקיים. אלו הבגדים שנשים לובשות, אוהבות ונהנות בהם, בגדים אמיתיים שמשדרים ביטחון, חופש ואהבה.

קולקציית הקיץ לשנת 2023 של קרוקס כוללת את גדמי ה"מגה קראש" הקלאסי בצורת הסנדל שיופיעו בתצוגה. הנעליים בצורת סנדל, בעלות פלטפורמה גבוהה ונועזת ואהובות במיוחד על הפאשניסטיות וכאלה האוהבות לקחת אופנה לשלב הבא.

על אלמביקה:

אלמביקה הוקמה בשנת 2005 ע"י המעצבת הגר אלמביק, כלת פרס מפעל חיים השנה מטעם שבוע האופנה קורנית תל אביב. את אלמביקה הקימו ד"ר ג'ודי פדלון, אנתרופולוגית, והגר אלמביק, ביחד הן הפכו את אלמביקה לאחד מהמותגים הישראליים המצליחים ביותר בעולם, עם 14 סניפים ברחבי ישראל וייצוא לאלפי בוטיקים ברחבי העולם – ארה"ב, קנדה, צרפת, גרמניה, איטליה, ספרד, אנגליה, אירלנד, הולנד, בלגיה ואוסטרליה.

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, שבוע האופנה
תגובות פייסבוק