אביעד אריק הרמן לוהט

נועה קירל ואביעד אריק הרמן
|

תכירו את השם החם הבא: אביעד אריק הרמן – רקדן מדופלם וגם מעצב אופנה מצליח. מהו הצעד הבא? תפסנו אותו לשיחה לאחר שכבש את שבוע האופנה.

מעצב שהוא גם רקדן. איך שני תחומי האומנות האלו משפיעים זה על זה ומפרים זה את זה?
״בשנים הראשונות של חיי גדלתי בקהיר, מצריים, בעקבות שליחות הוריי במשרד החוץ. הייתי מוקסם מקדניות בטן – מהמחול, ההופעה והפיזיות, וגם מהתלבושות הנוצצות שלבשו.
הנסיון הבימתי שלי כרקדן מקצועי עם קריירה בינלאומית לאורך 20 שנה, בהם התנסיתי בסגנונות מחול רבים ולבשתי כל כך הרבה סוגי תלבושות, הוא יתרון עצום שיש לי כמעצב שמבין מה מאפשר להופיע בצורה הטובה ביותר.
כרקדן, שאיפה מתמדת למצויינות במקביל לעבודת צוות עם יחסי אנוש וכבוד הדדי היא מהותית, הכרחית וחשובה לעבודה מוצלחת.
מנסיוני האישי למדתי על ההשפעה שיש לבגד על האמן המופיע, מה עובד, מתאים, נוח, עמיד לאורך זמן, הפונקציונליות של חומרים ובדים שונים וההרמוניה עם תנועת הגוף.״

מירי רגב בפסטיבל קאן בשמלה האייקונית של אביעד אריק הרמן. צילום: אלי סבתי -1
מירי רגב בפסטיבל קאן בשמלה האייקונית של אביעד אריק הרמן. צילום: אלי סבתי

האם יש חיים לפני ואחרי שמלת "ירושלים של זהב" שעיצבת למירי רגב? האם היית חוזר על אותו העיצוב גם היום?
״השרה הכירה שמלות מפוארות שעיצבתי, במיוחד את אלו שהיו מועמדות לפרסים בתחרויות מיס יוניברס ושמלות שהלבשתי ידועניות לאירועי שטיחים אדומים בינלאומיים. היא בחרה ונתנה בי אמון לעשות את הטוב ביותר, ואכן הייתה מאושרת ושבעת רצון, גם מתהליך העבודה וכמובן מהתוצאה המוצלחת. 
בכבוד ובגאווה עיצבתי את ׳שמלת ירושלים׳, ירושלים של זהב ושל נחושת ושל אור, שהפכה אייקונית ועוררה עניין ציבורי אמוציונלי בארץ ובעולם. 
הייתה לי הזדמנות בלתי רגילה וזכות לבטא דרך האמנות שלי ולעשות מחווה לבירתנו ירושלים, לעצב עבור שרה בממשלה ולהגיע לאחת מפסגות האופנה החשובות בעולם – פסטיבל קאן היוקרתי. 
עם עיצוב השמלה אני שלם מאז ומתמיד, וכיום אני ממשיך לעצב ולבטא את היצירתיות שלי דרך שמלות כלה ושמלות ערב בעיצוב אישי, תלבושות לבמה, סטיילינג אישי לאמנים ועוד.״

עברי לידר לובש שמלה בעיצובו של אביעד אריק הרמן בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023. צילום: haydonperrior-5
עברי לידר לובש שמלה בעיצובו של אביעד אריק הרמן בשבוע האופנה קורנית תל אביב 2023. צילום: haydonperrior

יש לך ניסיון רב בעיצוב תלבושות לתחרויות יופי בינלאומיות, לצד עיצוב תלבושות להצגות ומופעים.  במה תהליך העבודה והיצירה שונה בכל אחד מהתחומים? 
״העבודה שלי כמעצב מגוונת מאד, כך שתמיד מעניין לי ויש אתגרים חדשים. לכל פרוייקט עולם משלו.
לפני עשור מוניתי למנהל הקריאייטיב והמעצב הראשי של ארגון מיס יוניברס שבדיה, עם חופש אמנותי לצד האחריות לעצב מדי שנה את שמלת הערב והתלבושת הלאומית עבור הנציגה השבדית בתחרות העולמית. המחוייבות שלי היא בכך שייצוג המדינה יהיה המכובד ומהרשים ביותר שאפשר, מבחינה אינטלקטואלית-קונספטואלית וגם מבחינת איכות ורמת הביצוע. אני משקיע במחקר, חושב ״מחוץ לקופסה״ ובוחר נושאים רלוונטים שטעונים בערך מוסף, עם מסר חשוב או סיפור. ההצלחה עם שבדיה הובילה להזדמנויות לעצב עבור מדינות נוספות כמו איטליה, יפן, מרוקו, קנדה, רומניה, אנגליה, אוסטריה, גרמניה וישראל. אני מאד אוהב את הפלטפורמה הזאת, ובמיוחד כמעצב ישראלי, מגולם בזה ערך דיפלומטי תרבותי דרך תחום יצירתי של עיצוב ואופנה.
בתחום התלבושות לבמה, התהליך מתחיל במפגש עם היוצרים איתם אני עובד, כוריאוגרפים ובמאים, וקריאת מחזה או תסריט כדי להכיר את הדמויות והסיפור. יש מקרים שבהם הקו העיצובי נתון ע״י המחזה, ולתוך זה אני מוצא את הדרכים להביא את עצמי, ויש מקרים שבהם ניתן לי חופש אמנותי מוחלט להציע רעיונות. אני מאד אוהב את העבודה שלי, ומי שמכיר יודע כמה אני מסור ומשקיע עד הפרטים הקטנים ביותר.״

Wild Awake by Kfir Bolotin -25
Wild Awake by Kfir Bolotin

בימים אלו אתה מופיע עם להקת המחול קמע ביצירה "בהקיץ", אותה מגדיר הכוריאוגרף תמיר גינץ כ"פנטזיה סוריאליסטית הנודדת אל רגעי אושר, חזיונות של תשוקה ומאוויים בלתי ממומשים.." איפה פוגש אותך החיבור שלך ליצירה הזאת?
״אדייק שאני לא מופיע עם הלהקה, אלא עיצבתי את הבמה והתלבושות למופע ׳בהקיץ׳. את קריירת המחול המקצועית שלי התחלתי כסולן להקת ׳קמע׳ כשנוסדה לפני 20 שנה, כך שהחיבור ליצירה הזאת הוא בראש ובראשונה סגירת מעגל מרגשת עבורי, לחזור כמעצב ולעבוד עם תמיר גינץ כשותף ליצירה.
פנטזיה, תשוקה, חלימה בהקיץ וכמיהה לאושר הם חלק מלהיות אנושי. אני מאד גאה ביצירה שלנו, רקדני הלהקה מרתקים ווירטואוזיים, ובלי לעשות לכם ספוילרים – מובטחת הנאת צפייה.״

נועה קירל ואביעד אריק הרמן. צילום: יח״צ - 1
נועה קירל ואביעד אריק הרמן. צילום: יח״צ

כמי שהלביש אומנים רבים, יש סיכוי שנראה בגד שלך על נועה קירל באירוויזיון?
הלוואי! ויש לי כמה רעיונות מדהימים ומיוחדים מאד בשבילה! נועה קירל יקרה – מתי נפגשים למדידות?! 

כמה מילים על להקת קמע והיצירה "בהקיץ". המופע הבא ב-19.4 בסוזן דלל בשעה 20:30 


להקת המחול קמע בבכורה עולמית להיצירה "בהקיץ" מאת המנהל האמנותי של הלהקה, הכוריאוגרף תמיר גינץ. יצירה זו מועלית לכבוד חגיגות ה 20 ללהקה קמע ומבוצעת על ידי 14 רקדנים וירטואוזים בינלאומיים.

"בהקיץ"- פנטזיה סוריאליסטית אישית הנודדת אל רגעי אושר, חזיונות של תשוקות ומאווים בלתי ממומשים, הדי זיכרונות ואהבת אמת. יצירתו החדשה של תמיר גינץ, נבעה מכמיהה לצאת להרפתקת אסקפיזם, בפקחות מלאה, אל מחוזות של אופטימיות.

"ביצירה זו אני מרשה לעצמי לעוף על כנפי הדמיון בפקחות מלאה. ההתעוררות שאחרי תקופת הקורונה בה הרגשנו שכל עולמנו חרב עלינו, מרגישה לי כמו בריאה מחדש, רנסנס של היצירה והחיים שלי, וביצירה הזו אני חוגג בדיוק את ההתעוררות הזאת. אני בוחר באופטימיות כדי לתת לעצמי תקווה להמשך הדרך גם אם הדרך בהמשך עלולה להיות לנו קשה." אומר גינץ.

גינץ, יצר את "בהקיץ" לצלילי מוזיקה מקורית של אבי בללי. השניים ממשיכים בשיתוף הפעולה הפורה בהמשך להצלחתם הקודמת עם היצירות "במדבר דברים", "לא נודע" , "מנמוזין" ו"זעם". אל השניים מצטרף גם הרקדן ומעצב האופנה הבינלאומי אביעד אריק הרמן (עיצב תלבושות למיס תבל, "מאמא מיה!" ועוד) שרקד עם תמיר גינץ במופע הראשון של הלהקה "גן נעול" וכעת, סוגר מעגל ואמון על התפאורה והתלבושות ביצירה זו. 

Wild Awake by Kfir Bolotin-2
Wild Awake by Kfir Bolotin

להקת המחול קמע הנה מהמובילות בלהקות המחול בישראל, יצירות הלהקה, המועלות עשרות פעמים בשנה בארץ ובעולם, נותנות במה לווירטואוזיות עוצמתית לצד ביטוי אישי של הרקדנים ומזמינות את הצופים לחוויה מרתקת. תמיר גינץ, המנהל האמנותי, המייסד והכוריאוגרף של הלהקה, יוצר עבודות המהוות את הציר המרכזי ברפרטואר הלהקה. בעבודותיו נרקם על הבמה עולם עשיר ברבדים. שפת התנועה הדרמטית של גינץ שופעת בדימויים ומאתגרת את יכולות הרקדנים.
קמע הינה בית ל-24 רקדנים, ישראלים לצד רקדנים מרחבי העולם, התורמים מכישרונם לתהליך היצירתי ומביאים לבמה ביצוע מרגש וסוחף. 

נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק