מנדי כץ: אילנית לוי ואלירז הם משפחה שנייה שלי

״גלית ואילנית״. אילנית לוי מנדי כץ וגילת גוטמן
|

תכירו את מנדי כץ איש הארט של "גלית ואילנית" בקשת, במשדרי חג וספיישלים בערוץ 12. במקביל, עיצוב רשתות אופנה כמו רשת פקטורי 54. וגם: עיצוב נאבמרים לאמנים איתי לוי, מאיה בוסקילה, שלומי שבת, אביב אלוש, יובל דיין, דניאל יפה ועוד. כץ: "אני מתרגש מזוג ביום חתונתו כשבני הזוג רואים בפעם הראשונה את עיצוב האולם, באותה מידה אני מתרגש כשמוקרן בטלוויזיה שיר בהשמעת בכורה של מירי מסיקה עם הארט שלי"

מנדי כץ-אופנה
מנדי כץ. צילום: מושיקו אסרף

מאת: נועם שקד

מנדי כץ נע בשנים האחרונות על ציר חיפה, עיר מגוריו, לתל אביב, העיר בה הכל קורה. מנדי, רווק בן 39, הפך בשנים האחרונות למעצב מצליח, שעבודותיו מככבות  בתוכניות טלוויזיה פופולריות, ובראשן "גלית ואלנית" המשודרת ב"קשת". למעמדו המקצועי הגיע ללא השכלה פורמלית ולגמרי במקריות – הכל החל כשנקרא לדגל כדי לעצב את אירוע הבריתה של האחיינית שלו. העבודה שעשה זכתה לתגובות נלהבות, ובעקבותיה הגיעו הזמנות העבודה הראשונות.

גלית-ואילנית-אופנה
סט צילום. ״גלית ואילנית״. צילום: יח״צ

בין העבודות שעשה, ובוודאי נחשפתם אליהן באינטסגרם ובמדורי הרכילות אפשר למנות את הכנסת ספר התורה של איתי לוי, אירוע יום ההולדת השנתי והמתוקשר של רונן קוחלי בהפקת דניאל גרינברג-גולן, מסיבת הרווקות של מאיה בוסקילה, ארט לנאמברים של שלומי שבת, אביב אלוש ויובל דיין, ארט לקליפ מצעד הגאווה של דניאל יפה ועוד.

מנדי-כץ-מגזין-אופנה
מנדי כץ. צילום: מושיקו אסרף

"כמו בכל דבר שאני עושה הדרך מלמדת אותי דברים חדשים ויחד עם הדרך אני גדל ולומד"

איך להגדיר את לב העיסוק שלך – מעצב חלונות ראווה, מעצב אירועים, מעצב סטים לאולפני טלוויזיה? 
"החיים, כמו המטרות שהצבתי לעצמי, הובילו אותי לעיסוק בתחומים שונים שקשורים לעולם העיצוב – בתחילת הדרך עסקתי בעיצוב אירועי קונספט ועברתי דרך ותהליך,  ואני עדיין עובר. בשנתיים האחרונות  אני איש הארט של "גלית ואילנית" בקשת, במשדרי חג ובעוד ספיישלים בערוץ 12. העבודה בטלוויזיה הביאה למסלול נוסף של ארט בווידאו קליפים, ובמקביל נסללה דרך נוספת לעיצוב ברשתות אופנה בימי מכירות מיוחדים,  כמו בשנתיים האחרונות ברשת פקטורי 54."

אילנית-לוי-מנדי-כץ-גלית-גוטמן-אופנה
״גלית ואילנית״. אילנית לוי מנדי כץ. צילום: יח״צ

"עיצבתי את נקודת המכירה של מור ממן בדיוטי פרי ואת רשת חנויות הפופ אפ שלה בכל רשת קניוני עזריאלי"

איזה פרויקט נחשב לפרויקט הדגל שלך, בו אתה גאה במיוחד?
"אין לי באמת אירוע אחד שנחשב לפרויקט הדגל שלי. אני חושב שאם לא אהיה גאה ושלם עם כל פרויקט שלי אז כנראה שמשהו התפספס לי בדרך. אני מתרגש מלראות זוג ביום חתונתו כשבני הזוג רואים בפעם הראשונה את עיצוב האולם, ובאותה מידה אני מתרגש כשמוקרן בטלוויזיה שיר בהשמעת בכורה של מירי מסיקה עם הארט שלי."

מנדי כץ-גלית ואילנית
מנדי כץ. צילום: מושיקו אסרף

"הקורונה טרפה את כל הקלפים ושינתה את חוקי המשחק, אבל הביאה איתה גם אתגרים חדשים ודברים טובים"

באינטסגרם שלך מככבות תמונות מאוד קרובות עם אילנית לוי. זה בגלל הערכתה בלבד לעבודה שלך בתוכנית "גלית ואילנית", או שיש היכרות קודמת?
"אילנית ואני חברים 30 שנה – חברי נפש, אחים, אילנית היא אשת הסוד שלי, אילנית ואלירז הם משפחה שנייה שלי. לחלק מהאנשים היה ברור שאהיה איש הארט של "גלית ואילנית" – כי אנחנו חברים,  אבל גם עליי חלה חובת ההוכחה בסופו של יום. אני מתייחס לדבר הזה כלא מובן מאיליו, ביראת כבוד. למה שקורה בחיים הפרטיים שלנו אין קשר לעבודה המשותפת."

מנדי כץ דניאל גרינברג-גולן
מנדי כץ דניאל גרינברג- גולן. צילום: יח״צ

"מעצב מצליח, שעבודותיו מככבות  בתוכניות טלוויזיה פופולריות"

האם צמצום מספר המוזמנים באירועים בתקופת הקורונה מייתר את תפקיד המעצב, או דווקא מעודד את החוגגים להשקיע יותר באירוע כדי שייזכר כמיוחד למרות הנסיבות?
"הקורונה טרפה את כל הקלפים ושינתה את חוקי המשחק, אבל הביאה איתה גם אתגרים חדשים ודברים טובים. זוגות שסגרו איתי עיצוב חתונה לפני שנה מצאו את עצמם אובדי עצות מהסיטואציה ואני לקחתי את האתגר בשתי ידיים. מה שקורה בימים אלו הוא שמעבר לעיצוב האירוע אני מפיק אותו מתחילתו ועד סופו והדבר הזה נותן נופח נוסף לעבודה שלי. כמו בכל דבר שאני עושה הדרך מלמדת אותי דברים חדשים ויחד עם הדרך אני גדל ולומד."

שמלה-גולברי. אילנית לוי-מגזין אופנה
אשת סוד. אילנית לוי – גולברי. צילום: יניב אדרי

"היה ברור שאהיה איש הארט של "גלית ואילנית" – כי אנחנו חברים"

יש תוכניות לתקופה של "אחרי  הקורונה", יש יעדים מקצועיים שהצבת לעצמך?
"בשנה האחרונה אני עובד על פרויקט שהשקעתי בו ימים ולילות ובעיקר שמתי בו את כל הלב שלי, פרויקט שאני  מתרגש ממנו בכל יום מחדש. עיצבתי את נקודת המכירה של מור ממן בדיוטי פרי ואת רשת חנויות הפופ אפ שלה בכל רשת קניוני עזריאלי. הכל מוכן ומחכה ליום שאחרי. חד משמעית זה אחד הדברים החדשים והמרהיבים שנעשו כאן בארץ ואני מאושר שאני חתום על הדבר הזה. מחכה ליום שאחרי לשבת בדיוטי פרי  מהצד ולראות את התגובות של האנשים שחולפים על פני הדבר הזה. בנוסף יש עוד כמה פרויקטים גדולי, אבל הניסיון מלמד שעד שדברים לא חתומים אין באמת טעם לדבר עליהם."


מנדי כץ אינסטגרם: menzzz@


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק