קסטרו באנר

לרכוש אמנות באינסטגרם

לילך הניג שמול, חברת שניר. צילום: אלונה ארט פוטוגרפי
|

ענף האמנות גילה את האינסטגרם (כמיליארד משתמשים ביום) והחל למכור יצירות אמנות דרך האינסטגרם. לילך הניג שמול: "רוב האנשים לא יודעים שאינסטגרם הפך (בגלל הקורונה) להיות מגרש הבית של עולם האמנות וכלי מכירתי ושיווקי משמעותי"

אומנות באינסטגרם_חדשות_אופנה

מאת: מערכת – Fashion Israel


"כמיליארד איש ביום משתמשים באינסטגרם והמספר הזה גדל באופן מתמיד. אינסטגרם "התבגרה" לאחרונה ומרשת של צעירים בלבד הפכה לרשת חברתית עם קהל רחב, מתוחכם ומקצועי. אינסטגרם הפך להיות כלי חובה עבור עסקים גדולים וקטנים כאחד", אומרות לילך הניג שמול ושלומית אורן, שותפות במיזם Snir&So-Art, שמטרתו ללמד אמנים ומעצבים לנהל יזמות ועסקים.  

"מה  שרוב האנשים לא יודעים הוא שאינסטגרם הפך בגלל הקורונה  להיות מגרש הבית של עולם האמנות וכלי מכירתי ושיווקי משמעותי. זה לא מפתיע לאור העובדה שזו רשת שמתבססת קודם כל על הפן הוויזואלי. הנראות היא חזות הכל, וזה משרת באופן מושלם את מי שזה כל עולמו." 

לילך הניג שמול
אומנות באינסטגרם_כתבות_אופנה
אמנות באינסטגרם. צילום: יח״צ

בעולם


האמנים גילו כי אינסטגרם מאפשר להם קשר בלתי אמצעי עם הקהל שלהם. זוהי במה פתוחה שמאפשרת את טיפוח הקשר, בניית אמון ויצירת נאמנות לאמן ולעבודה שלו לאורך זמן.

בעבר המשפיענים הראשיים בתחום היו המוזיאונים והגלריות, הרי שכעת אנחנו מתחילים לראות מגמה של גידול ביכולת ההשפעה של האמנים עצמם, וזה ניכר גם במספר העוקבים שלהם.

"אפשר למצוא היום באינסטגרם כמעט כל מוסד אמנותי, מוזיאון, גלריה או אמן בעולם. זו גם הסיבה שאינסטגרם הפכה להיות הזירה המועדפת לצריכת אמנות. על פי הדו"ח של חברת הביטוח Hiscox המתמחה באמנות, כ-90% מהאספנים משתמשים באינסטגרם בנושאים הקשורים לאמנות ו-68% דיווחו שזו הרשת החברתית המועדפת עליהם בנושא. זוהי עלייה אל מול המספרים שדווחו בשנים קודמות, והיא מעידה על מגמה. האספנים משתמשים ברשת על מנת להתעדכן בחדשות בעולם האמנות, לעקוב אחרי התערוכות שמעניינות אותם' והאמנים שהם אוהבים וגם כדי לגלות אמנים חדשים".

שלומית אורן
אומנות באינסטגרם_אופנה
אמנות באינסטגרם. צילום: יח״צ

דמיאן הירסט

"הילד הרע של האמנות הבריטית" מחזיק חשבון אינסטגרם עם כ-730 אלף עוקבים. הוא משתף באופן קבוע תמונות מהסטודיו בסטורי ואף עורך אירועי לייב בהם הוא עונה על שאלות מהקהל בלי שום צנזורה. התחושה היא מאוד אותנטית, ולא משהו שמנוהל על ידי יחצ"ן או איש מקצוע אחר.

KAWS

אמן צעיר ופופולרי כמו מתחזק חשבון של 3 מיליון עוקבים ברחבי העולם, והוא מעדכן באופן שוטף על המתרחש בחייו. התערוכות שהוא רואה, האנשים שהוא פוגש וכמובן גם העבודות החדשות שלו ותערוכות בכל העולם. KAWS מתגמל את העוקבים שלו ומדי פעם נותן להם קדימות או גישה מוקדמת במכירות מיוחדות. זה מתורגם למעורבות גדולה מצד הקהל.

"אינסטגרם הפך להיות גם כלי לרכישת אמנות. הוא הפך אותה לפשוטה ונגישה יותר. 35% מהאספנים בני דור המילניאל'ס רוכשים דרך האינסטגרם, מדווחים בהיסקוקס, אם דרך פנייה ישירה אל האמן או באמצעות הקישור לאתר האינטרנט. הצפי הוא שעם הזמן הנתח הזה יגדל. זהו חלק ממגמה רחבה יותר שאנחנו עדים לה בשנים האחרונות ותפסה תאוצה מוגברת בתקופת הקורונה, והיא רכישת אמנות אונליין".

לילך הניג שמול
לילך הניג שמול_אינסטגרם
לילך הניג שמול, חברת שניר. צילום: אלונה ארט פוטוגרפי

ובארץ


גם בקרב אמנים ישראלים אנחנו רואים מגמה דומה:

רונית ברנגה

האמנית רונית ברנגה, שלה 126 אלף עוקבים, מעידה שהאינסטגרם הוא אחד הכלים החשובים שלה לשיווק היצירות שלה.

"אני נמצאת באינסטגרם כשש שנים. אני יכולה להציג את האמנות שלי בעצמי: לפרסם צילום של עבודה ולהגיע תוך זמן קצר לחשיפה של אלפי אנשים ברחבי העולם. בנוסף לחשיפה אני גם בונה קשרים מקצועיים עם גלריות ומגזינים לאומנות בעולם, שפונים אלי דרך האינסטגרם".

רונית ברנגה
אומנות באינסטגרם_מגזין_אופנה
אמנות באינסטגרם. צילום: יח״צ

ברנגה מפסלת בקרמיקה ומוכרת בכל העולם דרך גלריות באוסטרליה, גרמניה וארה"ב, אולם שומרת על הקשר הישיר עם הקהל שלה, שרובו בינלאומי. היא מעדכנת בפרופיל על תערוכות חדשות וגם משתפת בתהליכי העבודה המורכבים והמרתקים שלה, כולל שימוש ב"סטורי". הפרופיל שלה הוא מקצועי נטו ויחד עם זאת נותן הצצה אל מאחורי הקלעים שהופכת את העוקבים לשותפים בתהליך.

"אני מוצאת שהאינסטגרם הוא כלי חשוב מאד בקשר הישיר והבלתי אמצעי שלי עם קהל שמעריך את האמנות שלי ובוחר לעקוב אחריה.  מרגש אותי שבעזרתו העולם הופך ליותר קטן ויותר נגיש ומאפשר תקשורת שלא הייתה אפשרית לפני עידן הרשתות החברתיות".

רונית ברנגה

איתי מגן

האמן איתי מגן מעיד כי האינסטגרם הפך להיות פלטפורמת המכירות העיקרית עבורו, וזאת למרות שיש לו גלריה פיזית אליה יכולים אנשים לבוא ולהתרשם באופן בלתי אמצעי. מגן הוא מאלה שהשהייה בבית במהלך הסגרים עשתה להם טוב:

אומנות באינסטגרם_חדשות_אופנה
אמנות באינסטגרם. צילום: יח״צ

"דווקא בתקופת הקורונה המכירות שלי הוכפלו. אם בעבר 80% מהמכירות היו פיזיות ורק 20% אונליין, הרי שהיום המצב הפוך – כמעט 90% מהמכירות הן אונליין. מטורף!".

איתי מגן

הפרופיל של מגן מרבה להראות לנו את היצירות שלו בבית החדש שלהן ומידי פעם משתף תמונות שלו תוך כדי ציור. נראה שב-2021  אף אמן או חובב אמנות לא יכול להרשות לעצמו לא להיות מחובר לרשת האינסטגרם.

לילך הניג-שמול ושלומית אורן מנהלות מיזם להקניית כלים בתחום הניהול והיזמות העסקית לאמנים ומעצבים במטרה לתמוך בפעילות העסקית שלהם. 


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

באנר נשים קסטרו 300
פורסם בקטגוריה מגזין אופנה
תגובות פייסבוק