אייל גולן – כתבות אופנה

אייל גולן. בסוף כל יום. צילום: יח"צ-1
|

אייל גולן, דיון וורוויק, ערן צור, ארט גרפונקל, דנה ברגר, דוד ד'אור, תומר הדדי, יונתן דרור, אביב בכר, ירדנה ארזי, רונית שחר, תמיר גינץ, אבי בללי, לורן מילק, בסוף כל יום, כשתגדל, אהובתי נהר, תיאטרון המרתף, תיאטרון יידישפיל, נשמה צוענית, גראמי, זיכרון בסלון, יום השואה, ניצולי שואה, נורמה ג'ין, מרי פופינס, תבוא כמו המים, להקת קמע, במדבר דברים, החתול והכלב, יום העצמאות

אייל גולן

מוזיקה: פלטינה כפולה לאייל גולן. "בסוף כל יום", האלבום החדש, נמכר ב-60.000 עותקים בפחות משבוע

אייל גולן בסוף כל יום-כתבות-אופנה
"נתונים לא מובנים מאליהם". אייל גולן. צילום: יח"צ

חברת התקליטים פליי רקורדס דיווחה כי הזמר אייל גולן הגיע למעמד פלטינה כפולה על מכירות של למעלה מ- 60 אלף עותקים מאלבומו החדש "בסוף כל יום" בפחות משבוע ימים בלבד.
האלבום "בסוף כל יום" כולל את הלהיטים שכבר זכו לאין ספור השמעות וכבשו את המצעדים ברדיו : "שוב לאהוב", ו"כשתגדל".


אייל גולן: "התרגשתי מאוד לקבל במפתיע את נתוני המכירות של האלבום החדש שלי "בסוף כל יום", בעידן הסלולר והיו טיוב נתונים אלה לא מובנים מאליהם ואני מודה לקהל המעריצים שמלווה אותי לאורך השנים ומאמין ביצירה שלי. תודה על הפרגון הרב והתגובות החמות שעוטפות לי את הלב בכל רגע ורגע. אני מאחל לכל עם ישראל חג פסח שמח וכשר".
יוסי גבסו, פליי רקורדס: ״מדובר בהישג מרשים ביותר וחסר תקדים בתעשיית המוסיקה, אני שנים רבות במקצוע מעולם לא נחשפתי לביקוש כ"כ גבוה ובזמן כה קצר. האלבום "בסוף כל יום" הגיע תוך מספר ימים  לדירוג במקום הראשון בחנויות הדיסקים המובחרות עקב הביקוש הרב".

60.000 עותקים בפחות משבוע. "בסוף כל יום"-אייל גולן - כתבות -אופנה
60.000 עותקים בפחות משבוע. "בסוף כל יום". צילום: יח"צ

"בסוף כל יום", האלבום החדש יוצא כשנה לאחר "ימים יגידו", שהגיע למעמד פלטינה משולשת על מכירות של למעלה מ-90 אלף עותקים, 9 מיליון ציפיות ביו טיוב (פחות מפאר טסי שכתב לאלבום החדש של גולן). הו א כולל 16 שירים וזוכה לביקורות אוהדות.

"כל שיר עבורי הוא כמו ילד שנולד". אייל גולן. צילום: יח"צ-כתבות - אופנה
"כל שיר עבורי הוא כמו ילד שנולד". אייל גולן. צילום: יח"צ

אייל גולן: "את דרכי המוזיקלית התחלתי לפני שנים רבות, אך עדיין הוצאה של אלבום חדש מהווה עבורי התרגשות עצומה. גם הפעם חיפשתי להמציא את עצמי ולהעניק למאזינים מוסיקה מגוונת ומשובחת. איסוף החומרים, התהוותם והפיכתם לשיר מרגשת אותי כל פעם מחדש. כל שיר עבורי הוא כמו ילד שנולד. באלבום 16 שירים ים תיכוניים עם צלילים ורמיזות מז'אנר הרוק האלטרנטיבי, בלדות מלאות רגש ונשמה ושירים קצביים. אלבום זה קרוב לליבי ומוקדש כולו לילדי האהובים שמאירים את חיי, ליאם אלין ויאן. השיר "כשתגדל" מוקדש לבני, יאן, המתנה הגדולה ביותר שקיבלתי השנה שהכניסה למשפחתי אור ושמחה גדולה. כולי תקווה כי תיהנו מאלבום זה ובהזמנות זו ארצה לאחל לכל עם ישראל חג פסח שמח וכשר". 

מוזיקה: ארט גרפונקל בדרך בישראל
10.6.15, איצטדיון בלומפילד, תל אביב

ארט גרפונקל יופיע באיצטדיון בלומפילד - כתבות - אופנה
איפה סיימון? ארט גרפונקל. צילום: יח"צ

ארט גרפונקל, אגדת הרוקנרול, משורר אמריקאי, זוכה פרס הגראמי, ומועמד לגלובוס הזהב, החצי השני של פול סיימון מהצמד הנודע, "סיימון וגרפונקל", יגיע להופעה בישראל בתאריך ה-10.6.15, באיצטדיון בלומפילד, תל אביב.

ארט גרפונקל, נולד בשנת 1941, בשנת 1953 פגש לראשונה את פול סיימון, שותפו, בבית הספר ומאז השניים החלו להופיע יחד כצמד "סיימון וגרפונקל". פול סיימון היה אחראי על יצירת השירים וארט גרפונקל היה הווקליסט בעל גוון הקול המופלא והייחודי. הצמד זכה להצלחה מסחררת ברחבי העולם בשנות השישים ובתחילת שנות ה-70.
בין להיטי הענק של הצמד "סיימון וגרפונקל" נכללו:"Mrs Robinson"  מפסקול הסרט "הבוגר" שזיכה את הצמד בפרס גראמי, "Sound of Silence" "The Boxer" והאלבום המוכר "Bridge over Troubled Water"  שזכה להצלחה יוצאת דופן ברחבי העולם.


במהלך השנים היחסים בין השניים חוו עליות ומורדות ובשנות השביעים נפרדו כאשר פול סיימון פצח בקריירת סולו וארט גרפונקל התקדם ופיתח יותר את קריירת המשחק שלו.
במהלך קריירת הסולו של גרפונקל זכה שישה פרסי גראמי, כולל פרס על מפעל חיים. ובשנת 1990, הוא והשותף מוסיקלי לשעבר סיימון היו להיכל תהילה של רוקנרול.
בשנת 2003 זכו הצמד בטקס הגראמי בפרס מפעל חיים ותכננו לצאת יחד לסיבוב הופעות נוסף שבסופו של דבר לא יצא לפועל. ההופעה בישראל תכלול את  להיטי הסולו של גרפונקלשירים של הצמד "סיימון וגרפונקל", קטעים של מחברי השירים האהובים עליו, ג'ימי ווברנדיניומןאהטוניו קרלוס ז'ובים ופול סיימון  וחלקים גם מספרו החדש.
בשנים האחרונות גרפונקל נהנה גם מקריירה קולנועית מצליחה במיוחד , פרסם ספר שירה ו-12 אלבומי סולו מקוריים, אשר האחרון מבניהם הוא בשנת 2007  SOME ENCHANTED EVENING.בשנת 2012 הוציא לאור את מפעל חייו, THE SINGER, מארז מיוחד של שני אלבומים.

 מחירי כרטיסים: 299-1,100 שקל
להזמנות: "לאן" בטלפון 8780* או דרך האתר: www.leaan.co.il

 

מוזיקה: דיון וורוויק בתל אביב
(היכל מנורה מבטחים, תל אביב, 19.5.15)
 

חמישה פרסי גראמי. דיון וורוויק-כתבות אופנה
חמישה פרסי גראמי. דיון וורוויק. צילום: יח"צ

דיון וורוויק זוכת 5 פרסי גרמי תגיע להופעה אחת בישראל בתאריך ה-19.5.15, בהיכל מנורה מבטחים, תל אביב. וורוויק החלה לשיר כבר בילדותה בכנסיות ומעת לעת הפכה לסולנית ולמחליפה ב-Drinkard Singers הידועה, להקה שכללה את אמה, לי, את דודותיה, ובכללן דודה סיסי, אמה של וויטני יוסטון, ואת דודיה.
וורוויק החלה לשיר באופן מקצועי בשנת 1961 ובשנת 1962 שרה את הלהיט הראשון שלה, “Don’t Make Me Over” ובעשור שלאחר מכן הוציאה יותר מ-18 סינגלים ברציפות, שכל אחד מהם כבש מקום ברשימת 100 הסינגלים הטובים ביותר. בין הסינגלים האלה נכללות ההקלטות הקלאסיות: “Walk on By”, “Anyone Who Had a Heart”, “Message to Michael”, “Promises Promises”, “A House is Not a Home”, “Alfie”, “Say a Little Prayer”, “The Girl’s in Love With You” וכן “I’ll Never Fall in Love Again”, “Reach Out For Me” ושיר הנושא מתוך "עמק הבובות" (“Valley of the Dolls”). יחדיו, צברו וורוויק וצוות הכותבים שלה, יותר מ-30 סינגלים שהפכו ללהיטים וקרוב ל-20 אלבומים רבי-מכר, וכל זאת בעשור הראשון לעבודתם המשותפת.

את פרס הגראמי הראשון שלה קיבלה וורוויק ב-1968 כהוקרה ללהיט הענק שלה, “Do You Know the Way to San Jose?”. פרס גראמי שני הוענק לה ב-1970 על האלבום רב-המכר,               “I’ll Never Fall in Love Again.” בכך, הפכה לזמרת הסולו האפרו-אמריקנית הראשונה בדורה, שזכתה בפרס היוקרתי בקטגוריית "הביצוע הנשי הטוב ביותר במוזיקה הפופולרית".
במהלך השנים 1966-1963 וורוויק הקדימה את הצלחתן המוזיקלית של חברותיה למקצוע כשהפכה לאמנית הראשונה שהגיעה לשיא של 12 סינגלים רצופים, שנכנסו לרשימת "100 הגדולים".
ב-1968, הפכה לזמרת הסולו האפרו-אמריקנית הראשונה, ששרה בפני מלכת אנגליה בהופעה שהזמין בית המלוכה. מאז ועד היום, הופיעה וורוויק בפני מספר רב של מלכים, מלכות, נשיאים וראשי מדינות.
שירים שהקליטה וורוויק, וביניהם “A House is not a Home”, “Alfie”, “Valley of the Dolls” ו-“The April Fools”, הפכו אותה לאחת הזמרות הראשונות שהחדירו שירי נושא של סרטים קלאסיים למוזיקה הפופולרית.
ב-1970, זכתה וורוויק עם אלבומה,  “I’ll Never Fall In Love Again”, בפרס הגראמי בקטגוריית "האלבום הנמכר ביותר".היה זה פרס הגראמי השני שקטפה. בשנת 1976, חתמה וורוויק ב-Arista Records והחלה בעשור הלהיטים השלישי שלה. בארי מנילו, הפיק את אלבום הפלטינה הראשון שלה, “Dionne”, שכלל את צמד הלהיטים “I’ll Never Love This Way Again“  ו-"Déjà vu". שתי ההקלטות זכו בפרסי גראמי והפכו את וורוויק לאמנית הראשונה, שזכתה בקטגוריות "ביצוע הפופ הנשי הטוב ביותר" ו"ביצוע ה-R&B הנשי הטוב ביותר" גם יחד.
בשנת 1985 שבה וורוויק לעבוד עם המלחין ברט בכרך ועם חבריה הוותיקים גלדיס נייט, אלטון ג'ון וסטיבי וונדר במסגרת הקלטת “That’s What Friends Are For”, שיר המהווה ציון דרך ביצירתה. השיר הפך ללהיט מספר אחת ברחבי העולם ולהקלטה הראשונה שהקדישה וורוויק להעלאת המודעות למחלת האיידס, לגיוס כספים למטרה זו (יותר מ-3 מיליון דולר) ולתמיכה ב-AMFAR (הקרן למחקר איידס) בה ממשיכה וורוויק לתמוך גם כיום.
לאורך שנות ה-80 וה-90, שיתפה וורוויק פעולה עם רבים מעמיתיה למקצוע, ובכללם ג'וני מאטיס, סמוקי רובינסון, לותר ואנדרוס, ג'פרי אוסבורן, קאשיף וסטיבי וונדר.

וורוויק עוסקת זמן רב בתמיכה ובניהול קמפיינים לאפיקים ולגופי צדקה רבים הקרובים ללבה, וביניהם מחלת האיידס, קרן סטארלייט לבנות יתומות, בתי חולים לילדים, הרעב העולמי, סיוע באסונות טבע וחינוך מוזיקלי. על פעילויות אלה, בהן גייסה מיליוני דולרים, זכתה בהוקרה ובפרסים.

 ב-1987, מינה אותה נשיא ארה"ב, רונלד רייגן, לשגרירת הבריאות הראשונה של ארה"ב באו"ם. בשנת 2002, שימשה שגרירת בריאות עולמית ושגרירה של ארה"ב בארגון המזון והחקלאות (FAO).
דיון וורוויק ממשיכה לכהן בתפקידי שגרירה של רצון טוב. לאות הוקרה על הישגיה ועל תמיכה בחינוך, נקרא המכון לכלכלה וליזמות בניו ג'רזי על שמה. כמו כן, מילאה וורוויק תפקיד מפתח כאמנית בסינגל הצדקה, “We Are the World”, בו השתתפו כוכבים רבים, והופיעה ב-“Live Aid” ב-1984.
לציון 50 שנות קריירה בעולם הבידור ויום הולדת 25 ל-“That’s What Friend Are For”, כיכבה וורוויק בקונצרט צדקה רב-כוכבים, שהתקיים בלונדון היום הרעב הבין-לאומי, ואף הנחתה אותו. נוסף על כך, זכתה להוקרה    מ-AMFAR במופע הגאלה השנתי של הקרן, שנערך בניו יורק, שבמהלכו בוצע “That’s What Friends are For” באיחוד מרגש עם אלטון ג'ון, גלדיס נייט וסטיבי וונדר.
בשנת 2011, זכתה וורוויק בפרס היוקרתי לאומנות ולאקטיביזם על שם סטיב צ'ייס, שהעניק לה ה-Desert Aids Project. עוד זכתה באות הוקרה על קריירה מצטיינת, שהעניק לה קלייב דייויס במסיבה הנחשבת ביותר שערך בלוס אנג'לס לפני טקס פרסי הגראמי של אותה שנה.
ב-6 במרץ, 2012, צורפה דמותה של וורוויק למוזיאון פרסי הגראמי בלוס אנג'לס בו הוסר הלוט מעל מיצג מיוחד לציון 50 שנות קריירה.
את 50 שנות הקריירה שלה הנציחה וורוויק כשהוציאה ב-2013 אלבום אולפן בשם “NOW”, שלו ציפו רבים. האלבום החגיגי, שהפיק פיל ראמון האגדי, היה מועמד לפרס הגראמי לשנת 2014 בקטגוריית "אלבום הפופ המסורתי הטוב ביותר". ב-“NOW” נכלל חומר ייחודי, שלא יצא מעולם, אותו כתבו ברט בכרך והאל דייוויד, חבריה הוותיקים של וורוויק ושותפיה לעשייה המוזיקלית.
באחרונה, הוציאה וורוויק את “Feels So Good”, אלבום דואטים הכולל שיתופי פעולה עם אמנים הבולטים, ובהם אלישה קיז, ג'יימי פוקס, בילי ריי סיירוס, ני-יו, גלדיס נייט, סי-לו גרין, סינדי לאופר ורבים אחרים. “Feels So Good” יצא בלייבלים Bright Music Records, Caroline ו-Capitol.
במסגרת ההופעה בישראל ווריק ומפיקיה נרתמו עבור ארגון "וראיטי", שבמסגרתה ייתרמו 10 שקל מכל כרטיס עבור ילדי וראיטי.
מחירי הכרטיסים למופע בהיכל מנורה מבטחים: 199 – 1000 שקל.
כרטיסים: "לאן" בטלפון 8780* או דרך האתר www.leaan.co.il 

מוזיקה "שירת רבים 3"- אלבום חדש לדוד ד'אור ותומר הדדי 

שירת רבים 3. דוד ד'אור - כתבות אופנה
שירת רבים 3. דוד ד'אור

'שירת רבים 3' הוא אלבום נוסף שלישי במספר בפרוייקט הייחודי שמחבר מוזיקה בת זמננו לשורש היהודי. אלבום זה יוצא בהמשך להצלחה העולמית של פרוייקט שירת רבים שהגיע לשני אלבומי פלטינה, והפך למופע מרגש ועצמתי ברחבי העולם. שירת רבים סחף את הקהלבפסטיבלי מוזיקה בינלאומיים בסינגפור, לונדון, איטליה, פולין, גרמניה, סין, צרפת ומדינות נוספות. מופע מול 70,000 איש באוסטרליה שהתרגשו עם הזמירות היהודיות לצלילי עיבודים עכשוויים.

פרוייקט 'שירת רבים' הפך לשגריר מוזיקלי באוזני מאות אלפי אנשים, שאינם יהודים, אשר התרגשו לצלילי המוזיקה וקולו השמימי של דוד ד'אור.
ב'שירת רבים 3' לחנים חדשים וישנים למילים הנצחיות של דוד המלך, שיתוף פעולה מופלא בין שני יוצרים, דוד ד'אור ותומר הדדי, בעיבודים ייחודיים והפקה מושקעת, מדוייקת ומרגשת, של תומר הדדי ו-שמוליק דניאל, המצליחה לגעת בנקודה הפנימית שבכל אחד מאיתנו. חיבור יוצא דופן בין זמרים ופייטנים מקשת גילאים רחבה הצובעים את הפרוייקט בשלל גוונים וקולות המחברים בין כל הזרמים בעמנו, ונוגעים בליבם של ידידינו מעמים אחרים.

מוזיקה: "אהובתי נהר"
רונית שחר שרה לורן מילק. אלבום שכולו שירי המשוררת לורן מילק

"נכנסתי לטריפ". רונית שחר. 'אהובתי נהר'- כתבות אופנה
"נכנסתי לטריפ". רונית שחר. 'אהובתי נהר'. צילום: יח"צ

"אהובתי נהר", פרויקט ייחודי של המלחינה והזמרת רונית שחר שהפגיש אותה עם שירי המשוררת לורן מילק. רונית שחר: "הכל התחיל לפני כשלוש שנים. המשוררת לורן מילק פנתה אלי והציעה שאלחין שני שירים שלה. התאהבתי בכתיבה שלה ונכנסתי ל'טריפ'. מצאתי עצמי בעולם קסום, קשה ומכושף. יצאו לי שני לחנים, והזמנתי את לורן להאזין להם. לורן מילק אהבה מאד ושלחה עוד שירים. אני לא יודעת איך זה קרה, אבל נפתח לי איזה ערוץ שזרמו ממנו לחנים במיוחד בשביל השירים האלה.

אהובתי נהר. רונית שחר-כתבות - אופנה
מפגש של יוצרות. "אהובתי נהר". צילום: יח"צ

כאמור, המפגש הוביל ל"אהובתי נהר", אלבום אשר הוקלט בתחילה "חי" באולפן, כאשר רונית שחר שרה וניגנה בגיטרה ולאחר מכן השירים עובדו על ידי המוסיקאי אדם שפלן שהפיק מוסיקלית את האלבום מתוכו שוחררו השירים: 'נורמה ג'ין', 'מרי פופינס' ו'תבוא כמו המים'.

"הסיפור המופלא על ארנדירה התמימה וסבתה המרשעת

הפקת תיאטרון המרתף עפ"י סיפורו המיוחד של גבריאל גרסיה מרקס
ההצגה תועלה בצוותא תל אביב ביום ראשון 26.4 בשעה 20:30

הסיפור, בעיבודו ותרגומו של יפים ריננברג, הוא אגדה מופלאה, פיוטית ואכזרית, על סבתא ונכדתה הנודדות בעולם אלים וחסר רחמים. בין שריפה לפיצוץ, בין זנות לרצח, בין ים למדבר… מוצג החיבור שבין המופלא לאיום, בין הכאב ליופי ובין האהבה לתיעוב… האם ישנה עוד תקווה?

הבמאי, יפים ריננברג: "סיפורו המופלא והנורא של מארקס הכתוב כטקסט יפהפה אך אלים, יוצר תערובת מסוכנת בין פנטזיה פרועה לתמונת מציאות אכזרית ואלימה. קל היה בעבודה על המחזה ללכת למקומות הזוועה אולם ניסינו למצוא את האיזון בין הרצון להקסים את הקהל לבין הרצון להכאיב לו. למצוא בתוכנו את אותו חיבור שבין המופלא לאיום, בין פיוט להומור בין אהבה לתיעוב.במקום להראות אלימות על הבמה העדפנו שתהיה בראשו של הצופה. בעבודה על המחזה נתנו את הבמה כולה לשתי נשים ואת העולם הגברי המקיף אותן הפכנו לרוח רפאים באמצעות סאונד ומדיה. לא חיפשנו להכאיב. בתהליך העבודה הבנו שהנושא נוגע באנשים ושהוא נושא הקרוב אלינו כחברה הרבה יותר ממה שחשבנו".
גבריאל גרסיה מארקס, מגדולי הסופרים של המאה העשרים, מחבר "מאה שנים של בדידות", "הסתיו של הפטריארך" ועוד עשרות יצירות מופלאות שזיכו אותו באהבת הקהל בעולם כולו ובפרס נובל. סגנונו הפנטסטי, דמיונו המופלא ועוצמת דימוייו הופכים את יצירתו למקור השראה עצום לאמנים מכל התחומים. "הסיפור העצוב שלא ייאמן על ארנדירה התמה וסבתה האכזרית" נחשב לאחת מפסגות יצירתו.
ורד פולשצ'וק-קט, מנהלת המרתף: "ארנדירה" נבחרה להציג בצוותא בזכות ההישג האמנותי שלה. אני גאה בצוות המרתף, שבאמונה ואהבה הוביל צעירים ממצבי סיכון ליצירה רבת דמיון, ומקווה שהצגה זו, כמו גם הצגות נוספות של המרתף, תעלה על במות נוספות ברחבי הארץ."

הסיפור המופלא על ארנדירה התמימה וסבתה המרשעת". תיאטרון המרתף
"טקסט יפהפה, אך אלים". 'הסיפור המופלא על ארנדירה התמימה וסבתה המרשעת". תיאטרון המרתף. צילום: יח"צ

משחק: גיל כהן – סבתא, גבריאלה ליצ'מן – ארנדירה תרגום עיבוד ובימוי: יפים ריננברג עיצוב: אירית בעהם  לחן: מרינה דיכטר וידיאו: דימה נחודקין אחראית טכנית: אורטל בן-יאיר הפקה: אלון אבידר.
ביתהספר למשחק המרתף נוסד לפני תשע שנים בלב המושבה הגרמנית בירושלים, מתוך מחוייבות ליצירה התיאטרונית ולחברה שבתוכה היא נוצרת. לבית-הספר מתקבלים צעירים וצעירות בסיכון בעלי כישרון רב באמנויות הבמה. צעירים שעברו חוויות חיים לא פשוטות, שלא קיבלו מענה לצרכיהם במסגרות הקיימות ולא זוהתה נטייתם האמנותית. בית-הספר רואה עצמו כפלטפורמה חשובה ומשמעותית לשינוי אמנותי וחברתי לכל המעורבים בו, החל מהתלמידים וכלה בצופים. לצד המחוייבות לרמה אמנותית גבוהה, מחוייב בית הספר, בראש ובראשונה, לראיית הפרט ולעידוד דרך הביטוי האישית המתאימה לכל תלמיד בו.

בבית  הספר למשחק המרתף מלמדים אנשי מקצוע הפעילים בשדה התיאטרון העכשווי: במאים, שחקנים, כוריאוגרפים, מוסיקאים ודרמטורגים, המביאים עימם ניסיון נרחב הן בתחום הבמה והן בהוראה לצעירים וצעירות חסרי תמיכה משפחתית וחברתית. תוכנית הלימודים בבית-הספר נמשכת שלוש שנים, 12 שעות בשבוע. התלמידים שמסיימים את לימודיהם בהצלחה מצטרפים כשחקנים-יוצרים מן המניין לתיאטרון המרתף, זוכים לעבודה משותפת עם שחקנים אורחים, בוגרי בתי-ספר נוספים למשחק, ומשתכרים מעבודתם.
בימים אלה רצות בתיאטרון המרתף ארבע הצגות פרי יצירתם של מורי ושחקני המרתף/בוגרי ביה"ס: הסיפור המופלא על ארנדירה התמימה וסבתה המרשעת, עיבוד לנובלה מאת גבריאל גרסיה מארקס בבימויו של יפים ריננברג; בחשיכה תחת השמש, עיבוד לפרק הראשון בספרו של סמואל בקט מרסיה וקאמיה בשילוב עם טקסטים מקהלת, בבימויו של אבי אשרף; קריאון, טרגדיה לשחקנים ובובות ע"פ אוריפידס, סופוקלס וז'אן אנואי, בבימויו של יפים ריננברג; עזיז אפנדי או הסוד של שבתאי צבי מאת אורי ניצן בבימוי אבי אשרף.

המרתף הוא חלק מעמותת ענב ונתמך ע"י הקרן לירושלים: www.martef.org.il

 

תיאטרון: ירדנה ארזי ביידיש

אנסמבל צעירי תיאטרון יידישפיל, העומד מאחורי ההפקה המצליחה "מונולוגים מהקישקע" חוזר עם הצגה חדשה – 'נשמה צוענית', בבימויו של יוני אילת. הפקה מוזיקלית הבוחנת את המשותף והשונה בין הצוענים והיהודים, דרך עיבוד ליידיש של אלבום השירים הצוענים של ירדנה ארזי.
לפני כארבע שנים הוציא יוני אילת אלבום ביידיש ששמו נשמה צוענית (ציגייַנער נשמה), ובו גרסאות יידיש לשירי אלבומה הצועני של ירדנה ארזי, שנמכר ביותר מ-150,000 עותקים, ונחשב לאחד האלבומים הנמכרים ביותר בישראל. בימים אלו החלו בתיאטרון יידישפיל החזרות להצגה 'נשמה צוענית', שתעלה לבמה ב-6 לאפריל בבימויו של יוני ובהשתתפות אנסמבל צעירי יידישפיל. בעקבות הצלחתה הגדולה של ההצגה "מונולוגים מהקישקע", ממשיך אנסמבל צעירי התיאטרון עם אותו במאי ואותו צוות יוצרים להפקה נוספת, שכתב המחזאי הצעיר אורן יעקובי.

אנסמבל צעירי תיאטרון יידישפיל. "נשמה צוענית"-כתבות - אופנה
"מטען חווייתי". אנסמבל צעירי תיאטרון יידישפיל. "נשמה צוענית". צילום: יח"צ

יוני אילת, במאי ההצגה: "מדובר במחזה מוזיקלי המשלב שירים, פולקלור, כוריאוגרפיה, צבע ושמחה, עם תלבושות מושקעות ותפאורה מוקפדת. הצגה מאוד ססגונית, חיה ושמחה, אבל העצב נמצא שם כל הזמן, מתחת לפני השטח וגם במילות השירים, כך שאנחנו מקווים שהצופה ייצא מההצגה עם מטען חווייתי. השירים בה כוללים את להיטיה הגדולים של ירדנה ארזי, כמו 'עיניים שחורות' ("אוצ'י צ'יצ'וניה") והכינור הנאמן, שתורגמו ליידיש ודרכם נפרשים תמונות מחיי הנדודים. האנסמבל כולל שמיניית שחקנים צעירים, ארבע נשים וארבעה גברים, שאני אחד מהם, בנוסף לתזמורת חיה של ארבעה נגנים המנגנים בכינור, טובה, קלרינט, כלי הקשה, אקורדיון ופסנתר. המנהל המוזיקלי שלה הוא המוזיקאי ליאור רונן, קלרניתן מחונן בן 28, העולה ופורח בשמי העיבוד המוזיקלי".
ע"פ רעיון של יוני אילת, מחזה: אורן יעקובי, בימוי: יוני אילת, עיבודים וניהול מוזיקלי: ליאור רונן, כוריאוגרפיה: נדב צלנר, תלבושות: אופיר חזן ולירון בליס, תפאורה: מאיה פלג, תאורה: מישה צ'ארנייבסקי, תרגום ליידיש: דניאל בירנבאום. משתתפים: יוני אילת, רונית אשרי, יעל יקל, עינת סגל-כהן, מירי רגנדורפר, יונתן רוזן, יובל רפפורט, ניב שפיר.

יידיש מתורגם לעברית ולרוסית 
למידע ולהזמנות: 03-5254660 שלוחות 1,2 מחיר כרטיס רגיל: 160 שקל
אזרח ותיק/סטודנט/חייל/הטבות שונות: 80 שקל

מחול: Kamea Dance Company, להקת קמע

"במדבר דברים". להקת קמע. צילום: כפיר בולוטין-כתבות - אופנה
"במדבר דברים". להקת קמע. צילום: כפיר בולוטין

"במדבר דברים" – להקת המחול קמע

לאחר שכל יצירותיו הקודמות עסקו במתרחש בחדרי חדרים, יוצא תמיר גינץ הפעם אל החוץ, אל המדבר על נופו הפיזי והאנושי כמקור השראה. היצירה מתקיימת  במרחב פתוח, ישימון מלא עוצמה, שקט ומסתורי אך גם פראי וראשוני, בו פועלים חוקים המשוחררים ממוסכמות אורבניות. "במדבר דברים" היא יצירה של תשוקה למרחב, לפראיות, ולעוצמה הטמונה בפיזיות מתפרצת.  היא ממזגת מציאות עכשווית עם תעתוע קדום, דחפים ראשוניים ללא רסן, יחסים בין פרטים וחברה,  טקסי פולחן ורגעי אינטימיות.

אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן

כוריאוגרפיה: תמיר גינץ, מוזיקה מקורית: אבי בללי, תלבושות: אנה מירקין, תאורה ובמה: שי יהודאי, רקדני קמע: לנה פרייפלד, אלדר אלגרבלי, אריאל איסקוביץ, אנגוס הול, פיטר סטאר, רייצ'ל פריקה, נטיה צ'יקווידזה, הילה דקל, לוקאס הארבין –מולר, עפרי אוד, יעל כהן

יום שני, 27 באפריל  בשעה: 20:30 בהיכל התרבות טבריה
מחיר כרטיס: 65 שקל, טל' להזמנת כרטיסים: 04-6739647

מוצ"ש, 2 במאי בשעה: 20:30 בהיכל התרבות מעלות תרשיחא
מחיר כרטיס:
 90 שקל, טל' להזמנת כרטיסים: 04-9573050

GALILI & GINZ – גלילי & גינץ – חדש!

תמיר גינץ, המנהל האמנותי וכוריאוגרף להקת המחול קמע  מארח את איציק גלילי. גלילי לשעבר רקדן בלהקת המחול בת – דור ובלהקת המחול בת – שבע, עבר להתגורר בהולנד לפני 25 שנה והפך לאחד מהיוצרים המוערכים ביותר באירופה.

בערב  זה יעלו 2 יצירות: "THINGS I TOLD NOBODY" – עבודה יפהפייה ואלגנטית לצלילי פניני מוזיקה קלאסית הנותנת ביטוי ליכולות הטכניות לצד ביטוי אישי ונוגע ללב של הרקדנים. הכוריאוגרף איציק גלילי מציג עבודה בעלת נופך רומנטי אך כהרגלו גם מלאה בהומור ואירוניה. העבודה, בה משתתפים 11 רקדנים הלהקה, נוצרה במקור ללהקתו של גלילי בהולנד בשנת 2000 והועלתה מאז ע"י להקות רבות בעולם. לכבוד הבכורה בישראל חידש גלילי את היצירה.
כוריאוגרפיה, תאורה ותלבושות: איציק גלילי, העמדה: אליזט ג'יאבט, ביצוע תלבושות: אהובה ארז. משך היצירה: 20 דקות.

אייל גולן

"שמים אדומים". גינץ. צילום: אבשלום לוי-כתבות אופנה
"שמים אדומים". גינץ. צילום: אבשלום לוי

"שמיים אדומים"

תמיר גינץ, יוצר לקמע  בבכורה עולמית את "שמיים אדומים". בעקבות מאורעות השנה האחרונה מגיב גינץ ביצירתו לקרע בין עמים במאבק על אדמה וזהות, במקום שבו דמגוגיה והסתה משלהבים את היצרים. זו עבודה על אנשים שחיים באיום תמידי, כואבים אך מנסים לשמר תקווה לעתיד טוב יותר.
כוריאוגרפיה: תמיר גינץ, מוזיקה: Max Richter, עריכה ועיבוד פסקול: מיקי פטיש, תאורה: שי יהודאי, תלבושות: אהובה ארז. משך היצירה: 25 דקות.

יום שלישי, 28 באפריל  בשעה: 21:00 בהיכל התרבות טבריה
מחיר כרטיס: 120 שקל, להזמנת כרטיסים: 03-5105656

יום חמישי, 7 במאי בשעה 20:30 במרכז הבמה גני תקווה
מחיר כרטיס: 110-135 שקל, להזמנת כרטיסים: 03-7375777

יום השואה: "זוכרים ושרים"

זוכרים ושרים ערן צור. צילום: שרון דרעי
ערן צור. צילום: שרון דרעי

ערן צור, דנה ברגר, יונתן דרור, אביב בכר והדס קליינמן, ג'וני דניאלס, מלכה פיוטרקובסקי, רן בנימיני ואחרים. 15 באפריל שעה 21:00, מרכז ז'ראר בכר, ירושלים. הכניסה חופשית!

ב-15 באפריל, יתקיים זו השנה השישית, פרויקט 'זוכרים ושרים בערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה'. האירוע משלב ערב שירה, עם הזמרים ערן צור, דנה ברגר, יונתן דרור, אביב בכר והדס קליינמן, ועיסוק בסוגיות הנוגעות ל-'זיכרון של הדור השלישי'.  בין השירים ישתפו אנשי ציבור את הקהל בחיבור האישי שלהם לזיכרון השואה ובעיסוק בסוגיית המסרים שעלינו להעביר לדורות הבאים וכיצד.  לפני המופע, יתקיימו מעגלי לימוד ושיח מונחים בשיתוף פורום 'רשות הרבים', בית מדרש אלול וגשר.

זוכרים ושרים. דנה ברגר. צילום: אוהד רומנו
דנה ברגר. צילום: אוהד רומנו

"הפרויקט הוקם מתוך הבנה שכדור האחרון הפוגש את אלו שהיו שם, עלינו מוטלת המשימה להנחיל את הזיכרון הלאה", אומרים איתי צור ויונתן דרור, יוזמי הפרויקט. "הביקוש הרב לפרויקט, משקף את הצורך הגדול של הדור הצעיר לציין את יום השואה מנקודת המבט הרלוונטית אליו. האירוע מתקיים במרכז ז'ראר בכר בירושלים, מקום בו התקיים משפטו של הצורר הנאצי אדולף אייכמן. הדבר מסמל את המחויבות שלנו כאן, כלפי הזיכרון של מה שאירע שם."

אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן, אייל גולן

במהלך השנים אמנים, אנשי ציבור ותקשורת התגייסו לפרויקט ולקחו בו חלק, ביניהם; חמי רודנר, אבי גרייניק, אראל סג"ל,  פרופ' חנה יבלונקה, סיון טלמור, אופיר בןשטרית, דביר כהן (דיוואן הלב), רן בנימיני (רשת ב'), דוד לביא, ענבל גרשקוביץ חנן בןסימון, גולן אזולאי ,שרה ב"ק, הרב בני לאו, ד"ר מיכה גודמן, ועוד.
כמו בשנים קודמות, גם השנה, הפרויקט מאמץ את מועדון ניצולי השואה של עמותת 'עמך' ועמדות התרמה יפתחו במקום על מנת לגייס משאבים להרחבת השירותים ש'עמך' מספק לניצולי השואה שעודם חיים ביננו.

"זוכרים ושרים", יום ראשון, ה- 15.04.15, בשעה 21:00, במרכז ז'ראר בכר, רחוב בצלאל 11, ירושלים.
מעגלי דיון מונחים בשיתוף פורום רשות הרבים, בית מדרש אלול ו'גשר': אולם ליאו-מודל, בשעה 19:30.
כרטיסים ניתן להזמין דרך דף הפייסבוק של 'מודוס הפקות'
או בדוא"ל:  ZochrimVesharim@gmail.com. לפרטים ובירורים: 0587060600.

יום השואה: "זיכרון בסלון"

זיכרון בסלון, יוזמה לציון ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה, בו כל אחד ואחת בישראל ובעולם יכולים לארגן בסלון הבית- יוזמה שמהווה התבוננות מזווית שונה על ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה שנערך השנה ביום רביעי ה-15 באפריל, 2015.  זיכרון בסלון התחיל בערב אחד, בסלון אחד, לפני חמש שנים, מתוך תחושה שהזיקה שלנו לטקסי יום הזיכרון לשואה הולכת ונחלשת משנה לשנה וכי לרבים מאתנו אין דרך טובה להתחבר ליום הזה, לעסוק בו, להיזכר ולחשוב. בין הטקסים הפורמאליים לבין הבריחה לטובת צפייה בסדרות, קם זיכרון בסלון.
זיכרון בסלון מתקיים זה השנה החמישית, והוא הולך והופך לתופעה חברתית בהיקפים גדולים. בכל שנה מצטרפים עוד ועוד אנשים וסלונים ובוחרים לציין את ערב יום השואה בסלון ביתם, באופן אינטימי, הכולל שיחת עדות עם שורדי שואה, פעילות אמנותית ודיון פתוח ומשמעותי בין כלל המשתתפים. בזיכרון בסלון בשנת 2014 השתתפו עשרות אלפי אנשים בכ-800 סלונים בארץ ובעולם. זיכרון בסלון השנה צפוי לגדול ולהעמיק.

זיכרון בסלון-1
"מאיפה באנו, אלא גם לאן אנחנו הולכים". זיכרון בסלון. צילום: יח"צ

היוזמה הינה של קבוצת צעירים, יזמים חברתיים, שהרגישו שהם כבר לא מתחברים לדרך הממלכתית בה מציינים את ערב יום השואה, ורצו ליצור חיבור של מה שהתרחש ב"גלקסיה הרחוקה" ההיא, שבעצם היא בכלל לא רחוקה, לחיים שלהם היום.
ציפורה לרנר,  ניצולת שואה שהשתתפה כאשת עדות בשנה שעברה, מספרת: "בזיכרון בסלון סיפרתי לראשונה את הסיפור שלי בפני קהל. לא הייתי בגטו או במחנה עבודה ולכן לא הרגשתי שראוי שאספר מה עברתי, כיוון שאינני ניצולה קלאסית. אבל הצעירים בסלון רצו לשמוע ושאלו שאלות. בעיניי זיכרון בסלון הוא גשר בין הדורות וההנצחה הטובה ביותר לשואה".

מובילי "זיכרון בסלון"

ניסימי נעים-נאור: "זיכרון בסלון מציע אפשרות של תיקון לחברה הישראלית, זיכרון שואה שהמשתתפים לוקחים בו חלק פעיל, וששואל לא רק מאיפה באנו, אלא גם לאן אנחנו הולכים".
שירה ציפריס: "זיכרון בסלון זו קהילה שהיא חוצת גבולות גיאוגרפיים ודמוגרפיים- קהילה של אנשים שמתחברים סביב הרצון המשותף לייצר שיח פלורליסטי, לייצר משמעות, להתקרב לנושא השואה ממקום אישי ובין- אישי.
האתר של היוזמה דרכו ניתן להירשם לארח, להתארח ולקבל מידע נוסף: zikaronbasalon.com

אייל גולן – החתול נוחת בראשון 

במסגרת הפקת הענק שמתכנן מוסד הבילוי "החתול והכלב" ביום העצמאות הקרוב עם המגה דיג'יי הבינלאומי carl cox, שינחת בארץ לכבוד האירוע ולהקת בלקן ביט בוקס -יוצא המוסד התל אביב לtour  בארבע ערים שונות בארץ .

החתול והכלב. יום העצמאות. מילה
מילה. מיאו. צילום: יח"צ

ב-10.4 יום שישי בשעה 14:00 יגיע "החתול והכלב" לצמד הבארים בארסה-תרצה השוכנים גב אל גב בהרצל 34 ראשון לציון ואיתם יגיעו הדיג'יים המוערכים והותיקים סער זנגלביץ' וגל עופר. איש יחסי הציבור עידו רומי שעובד שנים רבות עם "החתול והכלב" ומתכונן לקיץ לפתיחת ה"מילה" החליט להעביר הילוך כבר באביב וליזום שת"פ בין המחילה התל אביבית המצליחה ביותר לצמד הבארים השכונתיים התוסס בארסה את תירצה.

עידו רומי: "לעולם אני חושב לא ניגנו צמד דיג'יים כזה מרשים ביחד באזורנו, אנחנו גאים ומתרגשים לעשות הפקת האוס בסימן צהריים בחסות החתול".
מארגני האירוע מבטיחים מרצ'נדייז מגוון כמו מסיכות, כובעים, חולצות ועוד אביזרים שיחולקו במהלך האירוע כקדם לאירוע יום העצמאות של "החתול והכלב".
גל עופר וסער זינגלביץ' ינגנו בשתי רחבות שונות אחד בתרצה ואחד בבארסה ובין הבארים תיווצר מסיבת רחוב קטנה שתציין במקביל גם את חג שני של פסח.

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק