אייל חג׳בי: "יש בי אישה גדולה שחורה"

אייל חג׳בי_
|

הוא עובד עם טאלנטיות בכירות, מטאור בתחום הסטיילינג בישראל, עוד כילד היה בוחן אנשים כיצד הם מתלבשים. אייל חג׳בי: "בגד לגמרי יכול לייצר תחושה בלתי מנוצחת, ואני אוהב וחושב שזה יפה". ראיון מרתק עם ניחוח עז של אופנה

אייל_חג׳בי_מגזין_אופנה_צילום_רחלי_פרידמן
חליפה וטרנץ: highlight studio. מגפיים: ash. אייל חג׳בי. צילום: רחלי פרידמן

מאת: נועם שקד Fashion Israel
צילום: חלי פרידמן לסולו, סטיילינג: אייל חג׳בי לסולו


איזה מזל  שהסטייליסט אייל חג'בי, 33, החליט לזנוח את תחום הבנקאות ושוק ההון ולעבור לעסוק באופנה. הריאיון איתו היה ראיון מלא תשוקה לאופנה, ראיון עם מישהו שכל כך אוהב את מה שהוא עושה עד כדי התרגשות ואושר רק מעצם הדיבור על אופנה.

"האמזונות כמו נעמי קמפבל, ג'יזל,  סינדי קרופורד… היו השראה בשבילי. היום זה פחות קורה, דוגמניות העל של היום הן יותר דוגמניות אינסטגרם, אין את הפרסטיג' שהיה בעבר. אני מת שזה יחזור."

אייל חג׳בי
אייל_חג׳בי_מגזין_אופנה_דיגיטלי_צילום_רחלי_פרידמן
חליפה: bow-m. אייל חג׳בי. צילום: רחלי פרידמן

"החלטתי לתת צ'אנס לתשוקה האמיתית שלי – אופנה"

איך הגעת לתחום הסטיילינג, ולמעמד של אחד הסטייליסטים המובילים בתעשייה? 
"כל החיים שלי אהבתי אופנה והייתה לי תשוקה לבגדים, אסתטיקה תמיד הייתה חשובה לי. עוד כילד צעיר הייתי בוחן אנשים ובודק איך הם מתלבשים. אחת ההשפעות הגדולות בילדותי הייתה סבתא שלי מצד אמא שלי שהייתה פולנייה ייקית. היא אהבה אופנה ונהגה להתלבש בצורה מדויקת ומתוקתקת כמו בז'ורנלים של פעם – עם כובעים, צעיף שמתחבר לנעליים ולחגורה. מצד אחד הייתה הסבתא הפולנייה, אבל מצד שני היו גם השפעות מהצד התימני ומתרבויות שונות. הרצון ללמוד על תרבויות משך אותי לתלבושות צבעוניות ברחבי העולם – תלבושות אפריקאיות, בלקניות וכו'.

העניין באופנה המשיך גם כשהתבגרתי, וניתב אותי לעסוק בעולמות האופנה, בהתחלה כעובד בחנויות אופנה. תמיד התעניינתי מי לבש מה, בתצוגות אופנה, ובכל מה שקשור לתחום האסתטיקה. 

ההחלטה ללכת לעסוק בעולם הזה בחיים הבוגרים שלי הגיעה אחרי שסיימתי את התואר הראשון שלי בבנקאות ושוק ההון שזה עולם אחר לגמרי, הבנתי שלימודי אופנה הם משהו שאני חייב לעשות.

"אני ממש לא אתעקש על פריט שלקוחה ממש שונאת. אני כן אכוון לנסות, ולרוב גם אנסה יותר מאופציה אחת כדי להראות השוואה וסגנון אחר שאפשר ללכת עליו."

אייל חג׳בי
אייל_חג׳בי_מגזין_אופנה_לגברים_צילום_רחלי_פרידמן

חולצה וג׳ינס: אריאל טולדנו. מגפיים: Zara. אייל חג׳בי. צילום: רחלי פרידמן

"הקשבה היא שם המפתח. בגלל שעולם האופנה מגוון וכל לקוח הוא שונה"

החלטתי לתת צ'אנס לתשוקה האמיתית שלי – אופנה, ולאחר בירור החלטתי ללכת ללמוד סטיילינג. לפני חמש שנים סיימתי קורס שארך כשנה אצל גל אפל ז"ל, אדם מיוחד שמאוד הערכתי.

במהלך הקורס יצרתי קשרים עם אנשים מתעשיית האופנה, ונוצר חיבור עם ראובן כהן שאני עובד כאסיסטנט שלו בחמש השנים האחרונות – ממנו שאבתי ואני עדיין שואב המון השראה.

תוך כדי העבודה עם ראובן בניתי לעצמי תיק עבודות עם דגש על סטיילינג לגברים, שזה תחום שמאוד רציתי ועדיין רוצה לפתח בישראל, מה שלצערי עדיין לא מפותח מספיק בתעשיית האופנה הישראלית.

בעקבות הקורונה, עולם האופנה עובר שינוי, והמון מהפרויקטים שלי הם עם חברות, מעצבים, ואושיות מעולם האופנה הישראלי. ובנוסף אני עובד עם הטלנטיות שלי באופן שוטף: ימי צילום, ארגון לוקים לחו"ל וסטיילינג אישי."

"ההחלטה ללכת לעסוק בעולם הזה בחיים הבוגרים שלי הגיעה אחרי שסיימתי את התואר הראשון שלי בבנקאות ושוק ההון שזה עולם אחר לגמרי, הבנתי שלימודי אופנה הם משהו שאני חייב לעשות."

אייל חג׳בי
אייל_חג׳בי_אופנה_צילום_רחלי_פרידמן
חליפה: עופרי מצא. אייל חג׳בי. צילום: רחלי פרידמן

"ההעדפה האישית שלי היא שילוב של דארק רומנט. הכל זה עניין של שילוב ללוק עוצמתי"

כסטייליסט מנוסה, מה הדבר החשוב ביותר שמנחה אותך בבחירות שאתה עושה עבור הלקוח/ה?
"הקשבה היא שם המפתח. בגלל שעולם האופנה מגוון וכל לקוח הוא שונה, הדבר הראשון זה להקשיב ללקוח, לתת לו את המענה הכי מדויק עם אינטרפרטציה שלי – עם הזמן למדתי שזה לא רק לרצות אלא גם "לכוון" את הלקוח למקומות מיוחדים וחדשים, בעזרת ההדרכה שלי. וברגע שיש את השילוב הזה אנחנו מגיעים לתוצאות מושלמות."

האם קורה שאתה צריך ממש לשכנע את הלקוחה לסמוך עלייך ולזרום עם הפריטים שבחרת? במקרה כזה, אין חשש שחוסר הנוחות יתבטא על סט הצילומים?
"דבר ראשון, לפני כל פרויקט גם אם מדובר בלקוח או טאלנט שלא הכרתי לפני יום הצילום – אני אוהב לשבת עם האדם, להקשיב, ללמוד מה הוא אוהב, לראות את מבנה הגוף, לשאול גם על טעם אישי.

אני ממש לא אתעקש על פריט שלקוחה ממש שונאת. אני כן אכוון לנסות, ולרוב גם אנסה יותר מאופציה אחת כדי להראות השוואה וסגנון אחר שאפשר ללכת עליו.

במצב שלקוח רואה ומנסה פריטים שונים, הוא פותח את הראש, ופתאום פריטים שאולי בכלל לא חשב עליהם יכולים להיות יציאה מטורפת."

"העניין באופנה המשיך גם כשהתבגרתי, וניתב אותי לעסוק בעולמות האופנה, בהתחלה כעובד בחנויות אופנה. תמיד התעניינתי מי לבש מה, בתצוגות אופנה, ובכל מה שקשור לתחום האסתטיקה."

אייל חג׳בי
אייל_חג׳בי_אופנה_ישראלית_צילום_רחלי_פרידמן
חליפה וטרנץ: highlight studio. אייל חג׳בי. צילום: רחלי פרידמן

"זו בדיוק השנה למנף את העסקים כחול לבן"

אתה עובד עם סלבס רבים, כשכל סטיילינג שונה מאוד מהאחר. לאן הלב נוטה? יש לך העדפה לסגנון מסוים?
זה מה שכיף בעבודה הזו. הגיוון, הצבעוניות והסגנונות. אני עובד עם קשת רחבה של טאלטניות, כל אחת בעלת סגנון, מבנה ואופי אחר – וזה אתגר וכיף אחר.

המטרה שלי היא, בגלל שגדלתי על הטופ מודלס מהניינטיז, של פאוור גירלז אמיתיות, של בנות חזקות ועוצמתיות, היא להביא את ההשראה הזו ללוקים שאני מייצר היום – לוקים דומיננטיים, מעצימים וחזקים שהטאלנטית תרגיש עוצמתית כמו הלוק שלה.

בגד לגמרי יכול לייצר תחושה בלתי מנוצחת, ואני אוהב וחושב שזה יפה. מבחינת סגנון, אני אוהב את כל הסגנונות: בוהו, רומנטי, הרואין, בייסיק או מחויט – המטרה בסופו של דבר להתאים את הסגנון הנכון למי שלובש אותו.

ההעדפה האישית שלי היא שילוב של דארק רומנטי, עולמות של אלכסנדר מקווין, סאן לורן בלאנסיגה וקלואה. הסגנונות הם שונים, אבל הכל זה עניין של שילוב ללוק עוצמתי."

"לא כולנו עם נתונים של דוגמנים ומדריכי כושר"

הצצה באינטסגרם שלך מלמדת שאתה עושה שימוש רחב במותגי אופנה של מעצבים ישראלים. זה נובע מאג'נדה ורצון לסייע לתעשייה המקומית?
כן. באופן כללי, ודווקא היום בזמן הקורונה, האופנה הישראלית לא מקבלת מספיק תמיכה ופירגון מהלקוחות – כמה שאנחנו בתעשייה, סטייליסטים, דוגמניות ומפיקים. אין מספיק כוח קניה למותגים ישראלים, למרות שיש כאן המון כשרון ורצון לקלוע לטעם של החייך הישראלי מבייסיק ועד שמלות ערב, ולאו דווקא בשמלות כלה שזה תחום שמאוד מצליח.

יש המון מותגים ישראלים שצריכים לקבל את הבמה, לי חשוב לקדם את זה, וזו בדיוק השנה למנף את העסקים כחול לבן."

אתה חושב שסטייל והיכולת להפתיע אופנתית הם עניין מולד או שאפשר לרכוש אותם?
"נכון שיש חוש אסטטי שנולדים איתו, כמו יתר החושים. אבל יחד עם זאת אני חושב שכמו בכל מקצוע, אם זה בישול או עריכת דין, סטיילינג דורש לימוד. אם יש לך את החוש האסטטי כמובן שתצליח יותר, כמו שאם יש לך "פלפל" תצליח יותר בעריכת דין. 

מכיוון שבאופנה ובעולם הביוטי יש צורך בהמון תוכן ולמידה, גם אם יש לך את החוש האסטטי והכישרון להלביש, זה לא מספיק. כשעבדתי בצעירותי בחניות בגדים, הקולגות שלי לעבודה התפעלו מהיכולת שלי להתאים בגדים, דבר שלי נראה טבעי וטריוויאלי. בהמשך למדתי שזה שהם לא נולדו עם חוש אסטטי, לא אומר שהם לא יכולים ללמוד ולפתח את זה.

"אני אלך עם הלב ואגיד שבפנטזיה הכי גדולה שלי הייתי רוצה להלביש נשים גדולות ועוצמתיות כהות עור כמו נעמי קמפבל,  ביונסה שהיא החיים עצמם, ריהאנה… וגם גברים כהי עור חזקים."

אייל חג׳בי
אייל_חג׳בי_אופנת_גברים_צילום_רחלי_פרידמן
חליפה: bow-m, מגפיים: Zara. אייל חג׳בי. צילום: רחלי פרידמן

"חשוב לי לציין שידע וניסיון, אין שני להם. ואני מרגיש שאני לומד כל הזמן"

אני בתור אמן, מאמין שלמי שיש חיבור לאופנה, אסתטיקה ויופי יש המון יתרון ויכולת לראות את הדברים מתחברים בצורה טבעית. יש היום המון מובילות דעה, שחקניות, דוגמניות שכן מצליחות לייצר לוק היסטרי גם אם הן מגיעות מעולמות תוכן אחרים. כאן חשוב לי להגיד שזה בסדר להיות קורבנות של טרנדים, אין לי בעיה עם זה, אבל חשוב לשמור על טאץ' אישי ולתת אינטרפרטציה אישית לטרנד.

תמיד הייתי בן אדם שלא הלך עם הזרם, כשכולם אמרו שאדום יפה אמרתי שגם צבעים אחרים יפים. תמיד ידעתי לבדל את עצמי בצורה קצת שונה ולאמר שמותר לאהוב דברים שאחרים לא אוהבים בלבוש. בסופו של דבר כולנו קולבים, אבל אנחנו צריכים להבין שלא כל טרנד מתאים לנו.

אנחנו צריכים לראות איך אנחנו מתאימים או לא לטרנד. צריך בדק בית ולשמור על עצמנו, לראות מה מתאים ומחמיא לנו לצבע העור, לגזרה ועוד. לא לעשות קופי פייסט ממגזין, כי זה לא בהכרח מתאים לנו, לא כולנו עם נתונים של דוגמנים ומדריכי כושר. בנוסף, אני מאמין שלאופנה אין מגדר, אפשר ללבוש בגדי נשים וגברים, היום יוניסקס זה ה-דבר.

"הסופר מודלס שהיוו לדעתי מקור השראה מטורף לעולם ולמעצבים"

חשוב לי לציין שידע וניסיון, אין שני להם. ואני מרגיש שאני לומד כל הזמן. אני יכול להתלהב מבחורה שעוברת בכביש עם לוק שתפס לי את העין, אני יכול להתלהב מסבתא של חברים, או משכנה ממול – ומשם אני לוקח את ההשראות שלי, ומשלב בעבודה שלי."

בפנטזיה הכי פרועה שלך, את מי היית רוצה להלביש, ואיך?
בתור נער מתבגר בסוף שנות ה-90 ובתחילת שנות ה-2000 הושפעתי מעולם הדוגמנות והסופר מודלס שהיוו לדעתי מקור השראה מטורף לעולם ולמעצבים. האמזונות כמו נעמי קמפבל, ג'יזל,  סינדי קרופורד… היו השראה בשבילי. היום זה פחות קורה, דוגמניות העל של היום הן יותר דוגמניות אינסטגרם, אין את הפרסטיג' שהיה בעבר. אני מת שזה יחזור.

אני אלך עם הלב ואגיד שבפנטזיה הכי גדולה שלי הייתי רוצה להלביש נשים גדולות ועוצמתיות כהות עור כמו נעמי קמפבל,  ביונסה שהיא החיים עצמם, ריהאנה… וגם גברים כהי עור חזקים. אני מושפע מאוד מהתרבות והסטייל שלהן, יש להן יכולת להחזיק לוקים ולהביא עצמן לידי ביטוי בצורה סופר אומנותית שמרגשת אותי כל פעם מחדש. יש לי מן חלום שדי הגשמתי לאחרונה, לעשות הפקה רק של דוגמניות כהות עור.

"יש לי חיבור פנימי מאוד חזק ולא מוסבר לעולם הזה. בנשים אלו יש משהו שאני אוהב לשדר בסטיילינג שלי – עוצמתיות, כח, חוזק. אין מספקי מילים לתאר את זה."

אייל חג׳בי
אייל_חג׳בי_מגזין_אופנת_גברים_צילום_רחלי_פרידמן
חליפה: עופרי מצא. אייל חג׳בי. צילום: רחלי פרידמן

"יש בנשים האפרו אמריקאיות המון כח, אני מחובר לעולם הזה נפשית ופיזית"

אבל ה-חלום הוא לצלם בהפקה אחת בינלאומית תרבותית/אפריקאית נשים שחורות חזקות בגילאים ומדורות שונים שעוסקות בעולמות תוכן שונים, שמהוות השראה ושהשפיעו על התרבות – טיירה בנקס, נעמי קמפבל, ביונסה, אופרה. יש משהו בנשים האלו שהוא מעבר לעוצמות. זה לא עוד דוגמנית בלונדינית עם עניים כחולות, יש בנשים האפרו אמריקאיות המון כח, אני מחובר לעולם הזה נפשית ופיזית.

יש בי אישה גדולה שחורה, יש לי חיבור פנימי מאוד חזק ולא מוסבר לעולם הזה. בנשים אלו יש משהו שאני אוהב לשדר בסטיילינג שלי – עוצמתיות, כח, חוזק. אין מספקי מילים לתאר את זה.


טיפים לסטיילינג לשארית החורף ולאביב:


  • קודם כל, די לטרינינגים. אין בעיה עם סווצ'ר ומכנס טרנינג, אבל די לחליפות האלה. לא צריך להיות קורבן, אפשר לשלב את הפריטים האלה אבל בצורה גם אחרת. גם אם יושבים בבית ועובדים וגם אם אין לאן לצאת בתקופת הסגר והקורונה, אפשר לשלב את זה עם בלייזרים, מכופתרות, מכנסיים מחוייטים. צריך לדעת לקחת טרנד ולשלב אותו.
  • לגבי האביב הקרב ובא אני ממליץ ללבוש המון צבעוני, זה כיף ושמח. אין לי בעיה עם מונוכרום אבל שילובי צבעים, גם אם לא בהכרח מתאימים, זה כיף. אפשר להביט בטבע וללמוד ממנו המון שילובי צבעים.
  • החורף לא חייב להיות חום, שחור ובז' והקיץ לא חייב להיות רק פרחים. אפשר לשלב. ברגע שאתה מתלבש בצורה שעושה לך טוב אתה מאושר, סטיילינג ולבוש נכון יגרמו לך להיות הרבה יותר שמח!

איפור: ספיר סבג לסולו
עיצוב שיער: נועה מלכה לסולו
צילום: חלי פרידמן לסולו
סטיילינג: אייל חג׳בי לסולו


תכשיטים:
טבעות אותיות: morano 
שרשראות וצמידים: Noa avramov
טבעות כוכב: h stern


נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק