אסד עזי. אום אל פחם

פרש נודד. אסד עזי 2015-7
|

אסד עזי. אום אל פחם – תערוכה רטרוספקטיבית ראשונה לאמן הצייר אסד עזי בגלריה לאמנות אום אל פחם ובמשכן לאמנות עין חרוד. פתיחות: גלריה לאמנות אום אל פחם: 6.6.2015, יום שבת, 13:00. משכן לאמנות עין חרוד: 20.6.2015, יום שבת, 13:00.

אסד עזי. אום אל פחם

 

בין העולמות הערבי-פלסטיני-ישראלי וגשר בין מסורת ומודרני

פָּרָשׁ נודד / Wandering Rider
אסד עזי /  Asad Azi

תערוכה רטרוספקטיבית ראשונה לאמן הצייר אסד עזי בגלריה לאמנות אום אל פחם ובמשכן לאמנות עין חרוד. פתיחות: גלריה לאמנות אום אל פחם: 6.6.2015, יום שבת, 13:00. משכן לאמנות עין חרוד: 20.6.2015, יום שבת, 13:00.

פרש נודד. אסד עזי 2015-5
אסד עזי. קנאה. אקריליק על בד. 2010

אוצר:  גלעד מלצר
במהלך חודש יוני, תפתח תערוכה מקיפה לצייר אסד עזי. התערוכה, בה יוצגו קרוב ל-120 ציורים, התערוכה תוצג במקביל בגלריה לאמנות באום אל פחם ובמשכן לאמנות עין חרוד.
אסד עזי מצייר למעלה משלושים שנה, אך בניגוד לאמנים רבים בני דורו, אין הוא בוחן מדיות אחרות ונשאר נאמן לציור בלבד. הציור של אסד עזי הוא צומת פורה של סגנונות, מקורות השראה, נושאים וטכניקות.

פרש נודד. אסד עזי 2015-4
אסד עזי. רוכב בודד. אריליק על בד. 2009

אסד עזי מצליב בעבודות תמות מתולדות האמנות עם פרטים אוטוביוגרפיים אמיתיים ומפונטזים, הדהודים של התרבות הפלסטינית, סממנים של תרבות פופולארית, של מזרח ומערב, תוך בחינה עיקשת של שפת הציור. המוקדים בהם עזי נע ויוצר הינם שפרעם כפר הולדתו, ותל אביב-יפו, שם הוא מתגורר כיום. אלו מהדהדים את השילוב הייחודי של יצירתו, היונקת הן מהתרבות הערבית והן מהתרבות המערבית, ואשר מפגישה בין הפן והמרחב האישי לזה הציבורי-פוליטי.

פרש נודד. אסד עזי 2015-4
אסד עזי. סימבוליזם. אקריליק על לוח. 2008

אסד עזי מגיע לתערוכה זו אחרי למעלה מעשרים תערוכות יחיד והשתתפות בעשרות תערוכות קבוצתיות בעלות אופי מגוון. עם זאת, זו התערוכה הרטרוספקטיבית הראשונה של אסד עזי, מהחשובים שבאמנים הערבים-ישראלים ומהציירים המובילים בארץ בדור האחרון. התערוכה תתחקה גם אחרי הכרונולוגיה של התפתחותו של עזי כאמן, וגם אחרי הצירים המרכזיים של יצירתו. הקטלוג התלת-לשוני (עברית, ערבית, אנגלית) יציג מבחר רחב מעבודות של עזי (קרוב ל-100 עמ' צבע), לצד טקסטים שיבחנו אספקטים שונים ביצירתו.

פרש נודד. אסד עזי 2015-3
אסד עזי. רוכב. אקריליק על נייר. 2008

התערוכה תבחן את הצירים המרכזיים ביצירתו: הציר האוטוביוגרפיה – דמות האב – חיל שנהרג כשאסד היה ילד צעיר, הגדילה בחברה כפרית-מסורתית, המעבר לחברה עירונית (חיפה, תל אביב) והשילוב של תחנות אלו בציור. אסד עזי הוא אמן שפונה אל המסורת ומאתגר אותה – הן זו של הציור והן זו של התרבות בה צמח. הוא מציג עירום גברי ונשי, מנגיש בין מיתוסים קלאסיים לאורנמנטיקה מוסלמית ומגשר בין נרטיבים אישיים לאתוסים ומיתוסים לאומיים.זהו ציור שאינו אחד ואחיד במכוון, אלא מופרע, פרוע ופרום. משטחי הציור שלו טומנים בחובם כמה שפות, סגנונות וטכניקות, תוך הפניית גב לאחידות ולמימטיקה פשטנית. התערוכה תבקש להראות שהקצוות והערוצים השונים ביצירה של עזי אינם סותרים אלא משולבים, לעיתים בהרמוניה ולעיתים במאבק, אך תמיד תוך יצירת אופציה אמנותית שמדגישה ריבוי, שינוי ומפגש,  ולא מהותנות וקיפאון.

פרש נודד. אסד עזי 2015-2
אסד עזי. נפוליאון. אקריליק על בד. 2010

החללים הגדולים של המשכן בעין חרוד ושל הגלריה באום אל פחם, יאפשרו לבחון את השפה הציורית הייחודית של עזי ולהציג באופן נדיב את המוטיבים החשובים שהתפתחו לאורך הקריירה שלו: דמות האב, הפרש, דמות הצייר ואת השימוש המגוון שלו במקורות מתולדות האמנות – רנסאנס, אימפרסיוניסטים, מודרניזם מוקדם, מיניאטורות פרסיות וטורקיות, אלבומי צילום פרטיים וחפצי רדי-מייד.

פרש נודד. אסד עזי 2015-1
אסד עזי. אסד עזי. כעס. אקריליק על בד. 2009

האוצר גלעד מלצר בחר לשני החללים קרוב ל-120 עבודות שמן, קולאז'ים וטכניקות מעורבות על בד, כמו גם מספר מצומצם של רישומים ועבודות על נייר. הצבת התערוכה בשני המוסדות בציר של ואדי עארה – עמק יזרעאל, תזמין קהלים מגוונים ותציב את האמנות של עזי כנעה בין העולמות הערבי-פלסטיני-ישראלי וגשר בין מסורת ומודרני.

פרש נודד. אסד עזי 2015
אסד עזי. צייד. טכניקה מעורבת. 2014

הגלריה לאמנות אום אל פחם
שעות פתיחה: ראשון עד חמישי, 9:00 – 16:00, שישי –  סגור, שבת,  9:00 – 16:00

משכן לאמנות עין חרוד
שעות פתיחה: ראשון עד חמישי 09:00 – 16:30, שישי וערבי חג, 09:00 – 13:30, שבתות וחגים, 10:00 – 16:30

*התערוכה והקטלוג בתמיכת מפעל הפיס
תאריך נעילה: 6.10.2015

אסד עזי. אום אל פחם
זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק