בצלאל כאן ועכשיו 

עדי דביר ) - 1
|

בתערוכת הבוגרים של המחלקה לצורפות ואופנה בצלאל, אקדמיה לאמנות ועיצוב, ירושלים, בראשה עומדת המעצבת שלי סתת קומבור, השתתפו כ-32 בוגרות ובוגרים.

בתערוכה הוצגו פרויקטי הגמר המשלבים את התחומים הנלמדים במחלקה: לבוש, צורפות, אביזרים ואובייקטים. תהליכי יצירה כדרך למימוש רעיונות, מחשבות ורגשות ומגישים הצעות חדשניות, לעיתים רדיקליות, תוך התייחסות למה שקורה כאן ועכשיו.

העיסוק בעיצוב בסביבת הגוף מבטא את זהות המחלקה, מאפשר מרחב התייחסות לסוגיות חברתיות ותרבותיות ומביא לידי ביטוי את ייחודה של המחלקה בזירה המקומית והבינלאומית, המבוסס על קרפאט מוקפד ועל חשיפה לעושר חומרי וטכנולוגי: ממלאכות מתכת מסורתיות, דרך יצירה עם בדים וחומרים רכים ועד להדפסה תלת ממדית בטכניקות מתקדמות. 

סביבה בינתחומית מגוונת זו, מזמינה לשאול שאלות חדשות, לפרוץ גבולות מתוך מרחב של ניסוי ותהייה, חיפוש, בחינה ומחקר.

סונדוס טחאן - 1
סונדוס טחאן. צילום: יח״צ

קיימות כדרך חיים

שלי סתת קומבור, ראש המחלקה לצורפות ואופנה באקדמיית בצלאל מספרת: "זו השנה החמישית בה אני מכהנת כראש המחלקה וגאה להוביל אותה. צוות ההוראה מעודד ומחנך את הסטודנטיות והסטודנטים לחשיבה יצירתית עם מבט קדימה לעשייה מקומית ובינלאומית.

הלימודים במחלקה מהווים מרחב לעשיה פרומה, בלתי מסומנת, תוך הקפדה על נקיטת עמדה המתייחסת לרבדים אתנולוגיים, פוליטיים, מגדריים וחברתיים,

לאורך כל הדרך ניתנה האפשרות להרהר ולערער תוך שמירה על הזהות האותנטית שלהן ושלהם כיוצרות ויוצרים.

במקביל, בעקבות משבר האקלים, חידדנו את השיח על ערך הקיימות והוא שזור ומוטמע לאורך ארבע שנות הלימודים במחלקה. אנו מחויבים להציב ערך זה בראש סדר העדיפויות שלנו ודרך היצירה להניע שינוי, לבנות עתיד בר קיימא ולשפר את הדרך בה אנו חיים. זוהי חובתנו המוסרית.

כעת, הבוגרות והבוגרים שלנו יוצאים לעולם, לתעשיות הצורפות, האביזרים והאופנה, כשהם מצוידים בכלים המתאימים ובחשיבה יצירתית עם מבט קדימה לעשייה מקומית ובינלאומית.

 השנה, בחרנו להציג את הפרויקטים בתערוכה לצד יצירה של סרטונים, המתעדים את המלאכות השונות ואת תהליכי העבודה הייחודיים לכל פרויקט, תיעוד המאפשר את חשיפת עבודות הגמר במדיה הדיגיטלית. גם השנה, נוצרו סרטונים אלו בשיתוף פעולה עם בוגרות/י המחלקה לאמנויות המסך והמחלקה לתקשורת חזותית. שיתוף פעולה זה, ראשון מסוגו באקדמיה, מביא לידי ביטוי את החיבור הטבעי בין הדיסציפלינות והמחלקות השונות בבצלאל. הוא גם תורם לתהליך הלימודי בכל הנוגע לאופני הצגת הפרויקטים". 

עדי דביר
עדי דביר. צילום: יח״צ
נוריאל גביש - 5
נוריאל גביש. צילום: יח״צ
ליידי סלמאן - 3
ליידי סלמאן. צילום: יח״צ
יעלה לבסקי - 5
יעלה לבסקי. צילום: יח״צ
איווט חמוד
איווט חמוד. צילום: יח״צ
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק