ברברה קול, ניק וייזי, רון קדמי. צילום עכשווי בינלאומי בגלריה NOX

צילום של ברברה קול (3)
|

גלריה NOX לאמנות עכשווית בנמל יפו מאחרת שני אמני צילום בינלאומיים מובילים. ברברה קול – צלמת קנדית עטורת פרסים, ניק וייזי – צלם בריטי שעבודותיו הן חלק מהאוסף הבריטי הלאומי לצילום, לצד אמני צילום מוערכים מישראל (רון קדמי) הפועלים בזירה הבינלאומית

 

1971 California Bug_1 ניק וייזי
1971 California Bug. צילום: ניק וייזי

 

תערוכה: ״צילום עכשווי בינלאומי בסביבה חדשה״
אוצרת: לימור מרגוליס

 

תערוכת צילום בינלאומית בגלריית NOX מציעה מפגש עם אמנות צילום ייחודית ולא שגרתית, המשקפת גישות ושפות שונות של צילום עכשווי. התערוכה חוקרת את המדיום ומספקת הצצה לנעשה בזירת הצילום העכשווי בארץ ובעולם, ויוצגו בה עבודותיהם של שני אמנים בינלאומיים פורצי דרך שלוקחים את הצילום לעומקים חדשים, ברברה קול (קנדה) וניק וויזי (בריטניה). שני הצלמים הינם צלמים מוערכים ועטורי פרסים שעבודותיהם הוצגו בגלריות ותערוכות ברחבי העולם.

ברברה קול – Barbara cole

ברברה קול, צלמת קנדית, הפועלת החל משנות ה-80 וידועה בצילום התת-מימי הייחודי שלה. ברברה קול הידועה בצילום בסביבה תת-מימית ונחשבת לפורצת דרך בתחומה, חוקרת בצילומיה מושגים של זמן, מקום וזהות. בצילומיה הרבים מעלה ברברה קול שאלות מרתקות כמו איך תופסים תמונה של נצחיות, איך ניתן ללכוד הרגשה של חוסר משקל בתמונה ועוד. לאורך חייה והקריירה המקצועית שלה יצאה ברברה קול נגד המוסכמות, כנערה היתה דוגמנית והזמן שלה מול המצלמה עורר את סקרנותה לגבי המתחולל מעבר לעדשה. כבר בשנות העשרים שלה בנתה קריירה כעורכת האופנה הראשית של מגזין ״טורנטו סאן״. בילתה ותיעדה שבועות אופנה ברחבי העולם. כבר אז הבגדים לא סיקרנו אותה, אלא כוחה של האופנה להשתנות, בהיותה שקועה לא רק בעולם האופנה, אלא גם בעולם האמנות, החלה לצלול עמוק יותר לעולם הצילום. המעבר שלה מדוגמנית, לעורכת תוכן ולאחר מכן לצלמת התרחש בשנות ה-70, כאשר היה מספר מצומצם מאד של צלמות פעילות בעולם.

 

צילום ברברה קול (3)
צילום: ברברה קול

צילום ברברה קול (5)1
צילום: ברברה קול

 

בשנות ה-80 פתחה ברברה קול סטודיו לצילום מסחרי, להוטה לקחת את כישרונה לעומקים חדשים. עם זאת, היא מצאה את עצמה לעיתים קרובות עובדת על קמפיינים ״נשיים״ מובהקים (טיפוח עור, היגיינה נשית, ילדים וכד'), בעוד עמיתיה הגברים קיבלו משרות ושכר גבוה יותר. התסכול מחוסר ההגינות המגדרי ועמדת הנחיתות הכלכלית הם אלו שדחפו אותה למנף את הקריירה שלה ולקחת אותה למקום לא שגרתי, מתחת למים. העבודה מתחת למים אפשרה לה לצאת "מהמציאות", לצלול מתחת לפני השטח. סדרות הצילום של ברברה קול מתחת למים הובילו אותה אל מגוון של שותפויות ועשייה בינלאומית, אל הפקת סדרות אמנותיות ושחרור מוחלט ממגבלות הקמפיינים הפרסומיים.

 

צילום ברברה קול (2)
צילום: ברברה קול

 

סביבת המים היא המשרד של ברברה קול, במים היא מוצאת שלווה והשראה שהיא לא מוצאת בשום מקום אחר. כצלמת, היא נעזרת בהשתקפויות, באור הנשבר במים ובתנועה שלהם כדי ליצור מראות חדשים שאפשריים רק שם. מתחת למים יוצרת קול עולם קסום וציורי המשלב תנועה, רכות ומציג באופן ייחודי את המפגש של המים עם הגוף. מתוך זיכרונות ילדותה היא מגבשת את גישתה האמנותית, מתכננת ומעצבת את כל התלבושות והופכת אותם לעולם הפלאות שלה מתחת למים, בונה חזון לכל סדרה ויוצרת תנועה דרמטית בכל צילום. סביבת העבודה הלא שגרתית מציבה לא מעט אתגרים; לעיתים קר, רטוב ומתיש להישאר שקועים מתחת למים זמן רב, אך היא מנחה את המצולמות לאורך כל הדרך, תוך שמירה על חזון משותף.

 

צילום: ברברה קול
צילום: ברברה קול

 

העבודות של ברברה קול עוצמתיות ובדיוק כמו המים, יש הרבה יותר מתחת לפני השטח וכל מרכיב בצילומיה הוא חלק מהסיפור שלה. עבודותיה של ברברה קול מוצגות ברחבי העולם, מהוות חלק מאוספים חשובים של מוסדות ציבוריים ופרטיים כאחד, ביניהם שגרירויות קנדה, טוקיו ובוושינגטון. קול זכתה בפרסים יוקרתיים כגון הפרס הגדול בפסטיבל בינלאומי לה פוטו-דה-מוד בקאן, ופרס שלישי בפרס הצילום הבינלאומי בניו-יורק.
ברברה קול חיה ועובדת בטורונטו, קנדה.

 

x-ray-photography-nick-veasey
x-ray photography. nick veasey

 

ניק וויזי – Nick Veasey

ניק וייזי, צלם בריטי שעבודותיו הן חלק מהאוסף הבריטי הלאומי לצילום. ניק וייזי יוצר אמנות שמראה איך הדברים נראים מבפנים, צילום עכשווי מבעד לקרני הרנטגן. עבודותיו יוצרות דיאלוג מעניין בין אמנות למדע. ניק וייזי יוצר בעזרת מכשור רנטגן מתקדם אמנות ייחודית של צילומי רנטגן המראה איך הדברים נראים מבפנים. עבודותיו של ניק וייזי הן דוגמה קלאסית של היתוך בין אמנות למדע. צילומי הרנטגן של ניק וייזי חודרים אל פני השטח ומובילים את הצופה למסע אל עולם אחר, חבוי ובלתי נראה של עצמים, מכוניות, בגדים ובני אדם. החיים הפנימיים של חפצים ואורגניזמים מתגלים, פני השטח מוחלפים בשקיפות, הפנים הופך לחוץ. בעבודותיו מבקש ניק וייזי לאתגר את התגובה האוטומטית שלנו למראה החיצוני של מה שאנו מסתכלים עליו, בהדגשת היופי הפנימי שמפתיע פעמים רבות. התוצאות מתעלות על סיווגן כצילום. מוסדות יוקרתיים למדע וגלריות לאמנות מוסיפים את יצירותיו לאוסף שלהם. מוזיאון ויקטוריה ואלברט בלונדון הוסיפו לאחרונה את עבודתו לאוסף הבריטי הלאומי לצילום. ניק וייזי מציג באופן קבוע בגלריות אמנות בכל העולם. יצירותיו השמימיות והמרתקות זכו  בשורה של פרסים בינלאומיים.

 

Lanvin-Dress-ניק-וייזי
Lanvin Dress. צילום: ניק וייזי

 

לצידם מוצגות עבודות של אמני צילום ישראלים מוערכים, הפועלים בזירה הבינלאומית ביניהם: מרב מרודי עם סדרת עבודות חדשה ״חיות פלסטיק״, אסף הינדן עם גוף עבודות המחוברות עם מוטיבים ויזואליים מתולדות האמנות ומקורות נוספים, לצד אמני גלריה נוספים. במסגרת שיתוף פעולה ייחודי של גלריה NOX עם גלריה גל גאון, נאצרו מיטב עבודותיו של רון קדמי, אמן הצילום המוערך.

גלריה NOX לאמנות עכשווית מייצגת אמנים מהארץ ומהעולם, בעלי שפות אמנותיות מקוריות. אמני NOX זוכי פרסים בינלאומיים, משתתפים בביאנלות ואירועי אמנות יוקרתיים. את יצירותיהם ניתן למצוא במוזיאונים, גלריות לאמנות, אוספים לאומיים ופרטיים ברחבי העולם. גלריה NOX לאמנות עכשווית שוכנת בנמל יפו, במבנה עתיק ומרשים ששופץ על ידי האדריכל אילן פיבקו. NOX לאמנות עכשווית נוסדה על ידי לימור להב מרגוליס, יזמית, אוצרת ומפיקה בתחומי אמנות, תרבות ומדיה.

 

גלריה NOX לאמנות עכשווית
שעות פתיחה: ראשון– חמישי 11:00-18:00
שישי:11:00-14:00 שבת וחגים: סגור
www.noxgallery.com

 

Efifo – מגזין אופנה של ישראל
מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
מייל: efifo@efifo.co.il
אינסטגרם: efifomagazine
קבוצת האופנה שלנו פתוחה לכולם: https://www.facebook.com/groups/efifo/

 

תגובות פייסבוק