האיפור שהסעיר את העולם

Maison Margiela. צילום: פינטרסט
|

בשבוע שעבר הסתיים שבוע הקוטור בפריז לינואר 2024 שחגג לצד את כל מה שפחות לביש גם עתידנות, שילובי צבעים וגזרות מרהיבות כיאה לקוטור ועבודת איפור נהדרת

מעל 20 תצוגות אופנה היו בשבוע אופנת הקוטור הנוכחי. את בתי האופנה שיציגו קולקציות קוטור בוחרת פדרציית ההוט קוטור בפריז. מבין עשרות התצוגות שהיו שווה להזכיר כמה רגעים מבתי אופנה שלקחו חלק:

בית האופנה Schiaparelli פתחו את התצוגה שלהם בדגם שמזכיר את הלבוש של מייסדת בית האופנה, אלזה סקיאפרלי בשמלה שחורה וקולר לבן, אך מה שהגיע לאחר מכן הצליח לשגע את האינטרנט. מדובר בשמלה שמורכבת כולה מטכנולוגיות ישנות: לוחות, מאווררים פנימיים של מחשבים, כבלי טלפון ואפילו מחשבון. לפניה על המסלול צעדה דוגמנית עם בובת תינוק, גם היא מורכבת מהפריטים הללו.

Rahul Mishra, מעצב הודי שנמצא במגמת עליה בעולם הקוטור הציג על המסלול דגמים שכוללים את הדבר הקטן שלעיתים מציק, חרקים, אך הוא בחר להציג אותם בצורה מרהיבה על גבי הדגמים שלו- בין אם זה נחשים, לטאות, עשים או אפילו היפים יותר בינהם כמו פרפרים. הוא הציג אותם כחלק בלתי נפרד מהמערכת הסביבתית שלנו, ועכשיו הם חלק בלתי נפרד גם מהאופנה.

Rahul Mishra. צילום: פינטרסט - 6
Rahul Mishra. צילום: פינטרסט

Armani prive ו-Miss Sohee יצרו דגמים נהדרים לתצוגות קוטור, שמלות יפיפיות שהציגו את הראווה הגדולה וגזרות הנשפכות. במיס סוהי מערכות הלבוש היו בעלי מחוכים הדוקים בהשוואה לחלקים התחתונים של השמלות, ממש כמו נסיכות כשגם התפאורה עצמה הרגישה כמו טרקלין גדול בטירה. אראמאני עבדו על קו דומה בחלק מהגזרות אבל עשו שימוש בצבעי הפסטליים לצד השחורים והכחולים הקלאסיים. לחלק מהפריטים פונקציונאליות גבוהה יותר כמו טופים במפתח לב או מכנסיים מחויטים, אבל שלא כמו במותג הבא, האיזון בהם היה מדויק.

Armani prive ו-Miss Sohee. צילום: פינטרסט
Armani prive ו-Miss Sohee. צילום: פינטרסט – 1

בבית האופנה של Valentino הפתיעו בבחירת הדגמים לתצוגת הקוטור כי מבין כל התצוגות שהיו, מערכות הלבוש של בית האופנה העונה זכו למראה של סגנון יותר לביש ופחות אקסטרווגנטי. אומנם בחירות הצבעים והשילובים ביניהם היו נהדרים- קולור בלוקינג במיטבו בין צבעים בתתי גוון שמתאימים בדיוק אחד לשני, פיארפאולו פיצ׳יאולי יודע לעשות אופנה כמובן אבל ההתאמה לשבוע הקוטור נותרה בסימן שאלה לרוב הקולקציה.

התצוגה של בית האופנה Maison Margiela של ג׳ון גליאנו זכתה לביקורות רבות לא רק בגלל סגנון מערכות הלבוש שהיו על המסלול שמזכירות את התקופה הויקטוריאנית אבל במראות שקופים אלא בעיקר בגלל עבודת האיפור המדהימה שלוותה לתצוגה. הדוגמניות צעדו על המסלול במראה פנים מבריק כמו בובות פורצלן- למראה הזה אחראית אומנית האיפור פאת מקגראת שעברה בתצוגות רבות גם בעונה הזו וגם בעונות קודמות.

Maison Margiela. צילום: פינטרסט-5
Maison Margiela. צילום: פינטרסט

Robert Wun סגר את שבוע הקוטור כשכמעט על כל אחד מהדגמים שהציג הוסיף כובע או אביזר כלשהו  נוסף כמו מטריה על גבי הכובע, מסכה שמכסה את כל הפנים ואפילו דמות אדם שנוספה על גב הדוגמנית.גם דגמי השמלות עצמן מעוררות השתאות בנפחים הגדולים שלהן, בכתמי הצבע והאפליקציות, אבל במיוחד בכפלים השונים שנוצרו בין אם בשרוולים או בנפחי החצאית. זו רק התצוגה השניה של וון בשבוע הקוטור, אבל גם הותיקים שבשבוע הזה יכולים ללמוד לא מעט ממנו.

Robert Wun. צילום: פינטרסט-2
Robert Wun. צילום: פינטרסט
דפנה סאפר -2

דפנה סאפר – כתבת אופנה
אינסטגרם: dafnasaffer@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, שבוע האופנה
תגובות פייסבוק