המדריך לאופנת וינטג'

צילום חבי בצלאל סטיילינג בתשניסטה - 1
|

אופנת וינטג' מתייחסת לבגדים ואביזרים שהיו פופולריים ואופנתיים בתקופה מסוימת, בדרך כלל לפני 20 שנה לפחות. פריטים אלה מאופיינים לעתים קרובות בסגנונם הייחודי, באיכות האומנות ובחשיבותם ההיסטורית. אופנה במנהרת הזמן  

לבישת בגדי וינטג' נחשבת גם היא לבחירה אופנתית בת קיימא, שכן היא מקדמת שימוש חוזר ומיחזור של בגדים במקום לתרום לייצור בגדים חדשים.

אז אתגרתי את עצמי כחובבת אופנת וינטג' לאיטם מרתק על אופנת העבר גם אם חלק מהמראות לא חזרו למסלול באופן רשמי. 

צילום חבי בצלאל סטיילינג בתשניסטה - 12
מאיה אושרי כהן. צילום: חבי בצלאלי. סטיילינג: בתשניסטה

המשמעות של אופנת וינטג'

המשמעות של אופנת וינטג' חורגת מעבר לבגדים או סגנונות ישנים. היא מייצגת  תקופה מסוימת בהיסטוריה ואת מגמות האופנה שהיו פופולריות באותה תקופה. אופנת וינטג' קשורה לעתים קרובות עם אומנות באיכות גבוהה ועיצובים ייחודיים שאינם נפוצים בבגדים מודרניים.

לאופנת וינטג' יש גם משמעות תרבותית, שכן היא משקפת את האקלים החברתי והפוליטי של התקופה בה נוצרה. לדוגמה, סגנון הפלאפר של שנות העשרים ייצג שינוי בתפקידי הנשים ובגישתן כלפי אופנה. לעומת זאת, תנועת תרבות הנגד והשאיפה לשלום ולחופש השפיעו על הסגנון ההיפי של שנות השישים.

איסוף ולבישת אופנת וינטג' יכולים להיתפס כדרך להתחבר לעבר ולשמר את ההיסטוריה. זוהי גם בחירה אופנתית בת קיימא, מכיוון שהיא מקדמת שימוש חוזר ומיחזור של בגדים במקום לתרום לייצור בגדים חדשים.

באופן כללי, לאופנת וינטג' יש משמעות עמוקה יותר מאשר טרנדים אופנתיים והיא מייצגת חיבור לעבר, משמעות תרבותית וקיימות.

צילום חבי בצלאל סטיילינג בתשניסטה - 13
מאיה אושרי כהן. צילום: חבי בצלאלי. סטיילינג: בתשניסטה

מהו המקור של אופנת וינטג'?

אופנת וינטג' מתייחסת לסגנונות לבוש פופולריים בתקופה מסוימת, בדרך כלל משנות העשרים ועד שנות השמונים. מקורותיה של אופנת וינטג' נעוצים בתחילת המאה ה-1920, כאשר ייצור הבגדים עבר מייצור בעבודת יד לייצור המוני.

בתחילת המאה ה-20 החלו מעצבים להתנסות בבדים, גזרות וסגנונות חדשים. זה הוביל לתנועות אופנה שונות, כולל ארט דקו, Flapper, והוליווד גלאמור. צבעים עזים, פרטים מורכבים, זוהר ותחכום אפיינו לעתים קרובות סגנונות אלה.

תנועת תרבות הנגד בשנות ה-1960 וה-1970 הובילה להתעניינות מחודשת בבגדי וינטג'. היפים וקבוצות אחרות דחו את אופנת המיינסטרים ובמקום זאת אימצו סגנונות מתקופות קודמות, כמו התקופה הוויקטוריאנית, האדוארדיאנית והאר-נובו.

כיום, אופנת וינטג' נשארת פופולרית מכיוון שאנשים מבקשים לשלב פריטים ייחודיים במלתחה שלהם. בגדי וינטג' ניתן למצוא בחנויות יד שנייה, בשווקים  וחנויות וינטאג' מיוחדות. מעצבי אופנה רבים גם משלבים אלמנטים וינטג' בקולקציות שלהם, מה שמחזק עוד יותר את המשיכה המתמשכת לאופנת וינטג'.  

צילום חבי בצלאל סטיילינג בתשניסטה - 16
מאיה אושרי כהן. צילום: חבי בצלאלי. סטיילינג: בתשניסטה

מקורות ההשראה

סגנונות אופנת וינטג' שואבים השראה ממקורות שונים, כולל:

תקופות היסטוריות: בגדים מתקופות היסטוריות ספציפיות, כגון שנות העשרים, החמישים או השבעים, מהווים לעתים קרובות השראה לסגנונות אופנת וינטג'. תקופות אלה ידועות במגמות האופנה הייחודיות שלהן ולעתים קרובות קשורות למראה ספציפי, כגון שמלות דש, חצאיות פודל או סגנונות היפים.

אייקונים וסלבריטאים: אייקוני אופנה וסלבריטאים מהעבר, כמו מרילין מונרו, אודרי הפבורן וג'יימס דין, היוו השראה גם לסגנונות אופנת וינטג'. המראה והסגנונות הייחודיים שלהם הפכו לקלאסיקות על-זמניות, והשפעתם ניכרת עד היום באופנה.

תנועות אופנת וינטג': תנועות אופנה מסוימות, כגון סגנונות המוד והבוהמה של שנות ה-1960 וה-1970, השפיעו לאורך זמן על האופנה וממשיכות להוות השראה לסגנונות אופנת וינטג'.

בדי וינטג' והדפסים: הבדים וההדפסים הייחודיים של תקופות עבר, כגון קטיפה, משי ופייזלי, משמשים לעתים קרובות בסגנונות אופנת וינטג'. לחומרים ולעיצובים אלה יש מראה ותחושה מובחנים שלא נראים לעתים קרובות בבגדים מודרניים.

נוסטלגיה: אנשים רבים נמשכים לסגנונות אופנת וינטג' בגלל גורם הנוסטלגיה. לבישת בגדי וינטג' יכולה לעורר נוסטלגיה לתקופה שהלובש אולי לא חווה. זו יכולה להיות גם דרך להתחבר לעבר ולהרגיש תחושה של היסטוריה ומסורת.

צילום חבי בצלאל סטיילינג בתשניסטה - 14
מאיה אושרי כהן. צילום: חבי בצלאלי. סטיילינג: בתשניסטה

מעצבים פופלריים  

היו מעצבי אופנה רבים שהשפיעו באופן משמעותי על עולם אופנת הוינטג'. כמה ממעצבי אופנת הוינטג 'הפופולריים והמשפיעים ביותר כוללים:

קוקו שאנל – קוקו שאנל ידועה בעיצוביה האלגנטיים והנצחיים, כולל השמלה השחורה הקטנה והאייקונית, חליפות טוויד ותיקי יד מרופדים.

כריסטיאן דיור – כריסטיאן דיור היה חלוץ סגנון המראה החדש, המאופיין בחצאיות מלאות, מותניים חשופים וירכיים מודגשות. הוא גם הציג את הצללית בקו A, שנותרה פופולרית עד היום.

איב סן לורן – איב סן לורן היה ידוע בעיצוביו החדשניים והנועזים, כולל שמלת מונדריאן וטוקסידו לה עישון לנשים.

אלזה סקיאפרלי – אלזה סקיאפרלי הייתה ידועה בעיצוביה הנועזים והגחמניים, כולל שמלת הלובסטר המפורסמת והדפסים בהשראת הסוריאליזם.

הלסטון – הלסטון היה דמות מרכזית בעידן הדיסקו של שנות השבעים, נודע בעיצוביו המינימליסטיים ובשימוש בבדים יוקרתיים כמו משי וקשמיר.

מרי קוונט – מרי קוונט הייתה דמות מובילה בתנועת המוד של שנות השישים, ידועה בעיצוביה השובבים והצבעוניים, כולל חצאית המיני.

אמיליו פוצ'י – אמיליו פוצ'י היה ידוע בהדפסים הבהירים והנועזים שלו, לעתים קרובות בהשראת מורשתו האיטלקית והים התיכון.

מעצבים אלה השאירו את חותמם על עולם האופנה, ועיצוביהם ממשיכים להוות השראה למגמות אופנת וינטג' גם כיום.

צילום חבי בצלאל סטיילינג בתשניסטה - 15
מאיה אושרי כהן. צילום: חבי בצלאלי. סטיילינג: בתשניסטה

אז מדוע סגנון וינטג' עדיין פופולרי?

כל הגורמים הללו תורמים לפופולריות המתמשכת של סגנון הוינטג', ואופנת וינטג' שככל הנראה תמשיך לעורר השראה לטרנדים חדשים במשך שנים.

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת גברים
תגובות פייסבוק