השמלות של השביעי באוקטובר השחור

"יחד ננצח"
|

חוטי כסף שנטוו על ידי מאות בני משפחות שכולות ואזרחים מתנדבים מעטרים את השמלה המרכזית בתערוכה ״יחד ננצח״. תערוכה שיצרו 13 מעצבים ישראלים הכוללת 12 שמלות כמספר שבטי ישראל

השמלות הגיעו לכיכר הבימה לציון 30 ימים לאסון והתערוכה ש״חוגגת את תמצית התקווה, הניצחון, החיוניות והרוח״ כך נכתב בהסבר לתערוכה שלצד הכאב מפיחה בנו גם תקווה. הדגמים בצבעי כחול-לבן ועליהם סממנים יהודיים וישראליים: מגן דוד, ציצית, מפת ארץ ישראל, ופסוקים מהתנ״ך ומעבירים לנו בחוויה ויזואלית את הכאב מאז האסון הזוועתי ב-7.10.

משמאל לימין: מירב יוחנן, רייצ׳ל הורוביץ וגבירה וולקוביץ-1
משמאל לימין: מירב יוחנן, רייצ׳ל הורוביץ וגבירה וולקוביץ. צילום: דפנה סאפר

את התערוכה אצרו גילי סיוון כהן – סטייליסטית ומפיקה, ויואב מאיר – מעצב וכתב אופנה. זו אינה התערוכה הראשונה של השניים, הם אצרו תערוכות כמו "חולמות בורוד" לכבוד חודש המודעות לסרטן השד ו-"שמלה מנצחת" המציגה שמלות בהשראת נציגות עבר באירוויזיון.

השמלה המרכזית בתערוכה "יחד ננצח" עוצבה על ידי מספר מעצבים – החלק העליון בעצובה של אסיה רביבו כולל סטרפלס ושרוולים עליהן הודפסו פסוקים משיר השירים, החצאית בעיצובו של דילן פריאנטי עשויה טול משי ופליסה. לשמלה נוספו 1400 חוטי כסף לזכר הנרצחים ב-7.10 כשבסופם מגולגל מכתב למשפחה שכולה.

 "יחד ננצח". צילום: יח״צ  - 2
אסיה רביבו לדילן פריאנטי. צילום: דפנה סאפר

כאב על האובדן שחווינו כעם גלום ניתן לראות בשאר הדגמים. יעקב דוק, מעצב האופנה, יצר שמלה כשסיכות ביטחון מנסות לחבר בין קרעיה הגדולים. ״חלקים מהשמלה פרמתי בגסות כדי להמחיש את האלימות והזוועות שחוו הבנות התמימות שבאו לחגוג״ הוא מסביר, בין קרעי השמלה נשזר חוט אדום ופתקים עם משפטים ׳ושבו בנים לביתם׳ ו׳ליבנו עם המשפחות השכולות׳״.

יעקב דוק. צילום: יח״צ-2
יעקב דוק. צילום: דפנה סאפר

רעומה זקש עיצבה את השמלה כמחווה לתערוכת "שמלה מנצחת", והפכה אותה לשמלת אבל. "כשנתבקשתי ליצור בגד לאירוע המזעזע של ה-7 לאוקטובר״, היא סיפרה, ״ישר קפצה לי השמלה ששמרתי מכל משמר. עשיתי בה מספר שינויים. רציתי להקדיש אותה לכל הבנות הצעירות שלא יזכו להתחתן״", על משמעות השמלה היא הסבירה: "השמלה נועדה לשמח, מהצדעה לאירוויזיון, הפכה לשמלת אבל, כפי שקרה במסיבה ברעים שהתחילה משמחה והפכה לאסון".
על השמלה מופיעות שמות מצמררים. "הכלה מרעים״, ״שמלה לכלה שלא הגיעה". הדגם מעוטר במאות פפיונים שבעיני זקש הינם סמל לתמימות, כאלה המופיעים בבגדי ילדים. בין הפפיונים ניתן למצוא סיכות ביטחון חלודות המייצגות את הביטחון שלנו שהחליד.

רעומה זקש. צילום: יח״צ - 2
רעומה זקש. צילום: דפנה סאפר

לצד הדגמים הכואבים הללו ישנה גם תקווה. ISRAELITY – כך נקראת החליפה הכחולה עם מגן הדוד בדש השמלה שעיצב בר כליפה. בחלק התחתון קרעי בדים מוכתמים לצד המראה האלגנטי והמהודק של ז'קט החליפה, "צללית אסופה לצד מתפוררת", מספר בר כליפה, "ייאוש שיהפוך לתקוה."
בשמלה החותמת את התערוכה מופיע משפט הקורא לתפילה של כולנו: "אנחנו כאן, מצולקים ומדממים, יחד עם זאת אנחנו מאמינם שהמצב ישתנה, שהרוח תחזור ותניף את הדגל הפצוע במלוא עוצמתו".

בר כליפה. צילום: יח״צ
בר כליפה. צילום: דפנה סאפר

התערוכה מוצגת כיום בקניון עזריאלי תל אביב, קומה 3, ותתקיים למשך חודש.

דפנה סאפר -2

דפנה סאפר. אינסטגרם: dafnasaffer@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק