חזון אחרית הימים

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 2
|

מה הקשר בין מלחמה בדרום, סוף העולם ואופנה? לנו אין את התשובה, אבל  המעצבת נועם פרקל ״פרקלונה״ חזתה את המציאות המורכבת לפני חמש שנים, שהייתה בקורס אופנה עתידנית בשנקר ואפילו הרכיבה לה אאוטפיט

נועם ״פרקלונה״ פרקל,  בוגרת תואר לעיצוב אופנה בשנקר נתבקשה לפני כחמש שנים, במסגרת לימודיה בקורס ״אופנה עתידנית״ לחשוב על תרחיש אפשרי שיקרה בעוד כעשור, ולייצר בהתאמה בגד שיתאים לתרחיש הפוטנציאלי, תוך שימוש בכלים טכנולוגיים וביולוגיים.

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 2-4
נועם פרקל. צילום: יח״צ

פרקל, שבתקופת לימודיה התגוררה בקיבוץ מפלסים בעוטף עזה וסבלה מסבבים בלתי פוסקים של לחימה, לא התלבטה לרגע ובחרה בתרחיש של מלחמה אפוקליפטית בין ישראל לעזה. לפרויקט  קראה ״אפוקליפסה עכשיו״ . *היא לא תיארה לעצמה שכעבור חמש שנים המציאות תעלה על כל דמיון ושהיא בעצם חוזה את העתיד.

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 229
נועם פרקל. צילום: יח״צ

התרחיש האפוקליפטי של פרקל כלל סבבים והסלמות, שיוביל למלחמה גדולה וכואבת, שבסיומה יהיה צורך בשיקום סביבתי ארוך טווח כתוצאה מההרס והזיהום שיישאר. הפרויקט המורכב דרש מפרקלונה יצירתיות רבה ודיוק בבחירת החומרים מתוך הבנה שקיים צורך לייצר בגד שיהיה לביש, פרקטי ויפה, אך גם יזין את הגוף בחומרים טובים. 

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 226
נועם פרקל. צילום: יח״צ

לאחר מחקרים ובדיקות בחרה פרקל בחומרים ביו טכנולוגים שישמשו כפיתרון לטיהור סביבתי וגם כפיתרון בר קיימא. החומר הראשון שנבחר הוא אצות ים, המוכרות בעיקר כמזון אך ניתן לייצר מהם גם טקסטיל, תרופות, דלק ביולוגי ופיגמנטים לצביעת בגדים בצורה אקולוגית .

החומר השני אותו בחרה פרקל הוא במבוק, צמח הסופג רעלים מהאוויר ואף ניתן לאכילה. בנוסף, ניתן לבנות ממנו בתים ולייצר טקסטיל אנטיבקטריאלי. כמו כן, בעזרת פחם במבוק ניתן לטהר אדמה ומים 

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 220
נועם פרקל. צילום: יח״צ

במסגרת הפרוייקט, יצרה נועם בעזרת טכנולוגיית חיתוכי קרן לייזר מערכת לבוש בהשראת הלבוש התקופתי של פועלות שעבדו במפעלים המזוהמים באנגליה ובארה״ב בזמן מלחמת העולם השניה. פרקלונה הסתקרנה ורצתה לדעת מה היו הפתרונות הלבישים שלהן בעת העבודה הפיזית הקשה במפעלים לייצור אמצעי לחימה, והאם הלבוש הגן על גופן .

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 26
נועם פרקל. צילום: יח״צ

מערכת הלבוש כללה בתוכה אוברול , חולצה וכובע, בתוך החולצה והאוברול שילבה פרקל אצות שבמגע עם העור יספגו רעלים ויזינו אותו בוויטמינים ומינרלים. האוברול עשוי מבד המדמה בד במבוק שהוא אנטיבקטריאלי ויגן על הלובשת מזיהומים. את גזרות הבגדים ייצרה כך  שיהיו נוחים לגוף וגם יגנו עליו. 

במסגרת השימוש באמצעים טכנולוגים חדישים יצרה פרקל רפליקה  ליצירתו של בנקסי, אומן הסטריט ארט,חיילים שמציירים על גדר ההפרדה בבית לחם, עם שינוי קליל: במקום סמל של פיס, במבוק  המסמל עתיד. 

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 212
נועם פרקל. צילום: יח״צ

היצירה הועברה לקובץ דיגיטלי ובעת השימוש בחיתוך לייזר  יצרה פרקל כיס באוברול ובתוכו תא המאפשר להחליף את האצות ויוצר שכבה נוספת של פילטר המאפשר שימוש באופן רב פעמי וזה עונה על הצורך האופנתיות ונותן מענה והגנה לגוף

נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 210
נועם פרקל. צילום: יח״צ

התוצר הסופי של הפרוייקט היה פונקציונלי, מזין ומלא סטייל. בימים אלו נועם פרקל מעצבת ואומנית  שעובדת במרץ על וולוג עיצוב אופנה ואתם מוזמנים לעקוב אחריה ברשתות החברתיות.

המעצבת נועם פרנקל. צילום: יח״צ - 5
המעצבת נועם פרקל. צילום:  אמיר ליכטנשטיין

אינסטגרם של ננועם פרקל: perkalona
האתר של נועם פרקל: https://noamperkal.wixsite.com/my-site-48

שני אקווה - 1

שני אקוע – כתבת אופנה
אינסטגרם: shaniaqua

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק