קרוליין בסט קנדי 

צילום: פינטרסט - 555551*77
|

סקירת סטייל – הקשר בין אופנה ופוליטיקה: רבות נכתב על אופנה ורבות נכתב על פוליטיקה, אך לרוב לא מדובר על החיבור ביניהם, בדגש על השפעתן הלא ישירה של נשים בפוליטיקה

צילום: פינטרסט - 555551
קרוליין בסט קנדי – קלאסית ונצחית. צילום: פינטרסט

נשים בפוליטיקה משתמשות בלבושן באופן אסטרטגי להעברת מסרים בלי לדבר. לחלקן יש נגיעה במקצוע של בני זוגם, אחרות יושבות במושב האחורי ונהנות מהנוף, ויש התופסות את ההגה בשתי ידיים בזמן שהפרטנר מנופף לקהל לשלום.

אינספור כתבות וספרים נכתבו על קרוליין בסט קנדי, אייקון אופנה בשנות ה-90 שנודעה בזכות סטייל אישי נקי ועל זמני, שבהחלט רלוונטי גם היום.

בסט נולדה בשנת 1966 בניו יורק, למדה באונ’ בוסטון היוקרתית, ניהלה קריירה קצרה בדוגמנות ומשם הצטרפה לחברת קלווין קליין , שבה פרחה והפכה למנהלת יחסי הציבור של החברה במנהטן ניו יורק.

מלבד תפקידה כמנהלת יחסי ציבור שימשה גם כקניינית אישית עבור הלקוחות הגדולים של קלווין קליין בזכות טעמה הייחודי באופנה ואפילו הייתה מושא השראה לקלווין קליין עצמו. את הדוגמנית קייט מוס קידמה בעזרת הפרסומת האייקונית של המותג עם השחקן מארק וולברג בשנת 1992.

בעקבות עבודתה עם העשירים והמפורסמים של ניו יורק הכירה את מי שיהיה לבעלה ג’ון פ. קנדי ג’וניור, הבן של הנשיא ג’ון קנדי ואייקון אופנה בזכות עצמה, ג’קי קנדי.

צילום: פינטרסט -88885855
יום החתונה של קנדי ובסט, 40 מוזמנים בלבד ומעצב אחד שהתפרסם בזכות הכלה. צילום: פינטרסט

 קנדי הצעיר היה רווק נחשק בשל מעמדו וייחוסו הפוליטי חברתי ומראהו המצודד בהחלט. רבים ממכריה של קרולין אמרו שהיא הייתה היחידה שאומרת לו את דעתה ולא חוששת מפניו וזה מה ששבה אותו, חוסר הפחד שלה.

האהבה בין השניים פרחה והם נישאו באירוע אקסקלוסיבי שכלל 40 בני משפחה וחברים בלבד, על אי פרטי ללא גישה לכלי המדיה שניסו להיכנס.

 מעצב שמלת הכלה היה צעיר אנונימי, נרסיסו רודריגז, שעבד בבית האופנה הצרפתי צ'רוטי (CERRUTI). השמלה העדינה והמינימליסטית, הזניקה את הקריירה של המעצב הצעיר בין לילה.

צילום: פינטרסט - 555551-88
האחים קרוליין וג'ון קנדי ג'וניור עם הנשיא ביל קלינטון. צילום: פינטרסט

בסט קנדי הייתה ההתגלמות האידאלית של אישה ניו יורקית מהחברה הגבוהה. הארון שלה כלל בעיקר פריטי מעצבים בקווים נקיים בפלטת צבעים בסיסית ושקטה. היא השקיעה בנעליים, תיקים ומעילים בעלי אמירה, אך רוב הזמן הייתה לבושה בג׳ינס. האיפור שלה היה עדין ולעיתים שמה ליפסטיק אדום, שהדגיש את עורה הבהיר. את שיערה הייתה אוספת לפקעת הדוקה על עורפה או פזור ומשוחרר.

היה לה מראה קלאסי ועם זאת נועז שאנשים נמשכו אליו ואהבו אותו. קרוליין הייתה בוחרת בגדים פשוטים למראה אך ידעה כיצד להתאים אותם למידות גופה ולסגנון האישי שלה וכך יצרה מראה מתוחכם נקי ועל זמני.

צילום: פינטרסט - 5555518
מתוך הצילומים שעשתה קרוליין בימיה באוניברסיטת בוסטון בשנת 1988. צילום: פינטרסט

למרות הפרופיל הגבוה של בני הזוג והסיקור הנרחב עליהם בתקשורת האמריקאית, קרוליין לא התראיינה לאחר נישואיה לקנדי, שהיה מפורסם מעצם היותו נצר למשפחת קנדי, וכך יצרה סביבה הילת מסתורין שאופפת אותה עד היום.

האיחוד של קרוליין וג'ון ג'וניור מייצג את הקורלציה בין העולם הפוליטי והאופנתי. ג'ון מייצג את הפן הפוליטי, משפחת קנדי לענפיה מעורבת עמוקות בפוליטיקה ובהיסטוריה האמריקאית.

 קרוליין מייצגת את כוח האופנה שיכול לתת כרטיס כניסה למועדון האקסקלוסיבי בו אנשי אופנת העילית מתחברים עם אנשי עסקים, סלבס ופוליטיקאים הדוברים שפה משותפת – השפעה וכסף.

צילום: פינטרסט - 555551 -885
קנדי ובסט בטקס במוזיאון האפר איסט סייד 1999, הוא בטוקסידו היא בחולצה מחויטת וחצאית שחורה – קלאסיות במיטבה ללא מאמץ. צילום: פינטרסט

 בני הזוג קנדי הצעירים השפיעו על החברה האמריקאית בין אם רצו בכך או לא, הפפראצי היה רודף את אותם לכל מקום שהלכו וכך נאספו תמונות רבות שלהם יחד ובנפרד מתועדים במגוון אירועים במיטב האופנה של שנות ה-90. החל מגאלות נוצצות ומסוקרות היטב ועד לצילומים בבגדי קז'ואל ברחוב בדרך לעבודה.

סיקור הצהובונים היה ברמה כל כך אינטנסיבית, שקרוליין הייתה בעמוד הראשון של עיתון מתועדת אוספת את הפסולת של הכלב שלה.

צילום: פינטרסט - 555551-6
קנדי ובסט בלוק קז'ואל ברחובות ניו יורק. יום החתונה של קנדי ובסט, 40 מוזמנים בלבד ומעצב אחד שהתפרסם בזכות הכלהצילום: פינטרסט

בהשראת צילומי הפפראצי המרובים נוצרו קמפיינים של חברות אופנה ומעצבים רבים ששאבו השראה מהסגנון האישי שלה.

וכל זה רק התעצם לאחר מותה הטרגי בשנת 1999 כשהיא בת 33 בהתרסקות המטוס הפרטי שהטיס בעלה ג’ון קנדי ג’וניור בו שהתה יחד עם אחותה בדרכם לחתונה משפחתית. כל נוסעי המטוס נהרגו.

הסטייל שלה פשוט, בר השגה, פרקטי ועם זאת נוטף שיק, כך לעיתים כל מה שצריך זאת שמלה שחורה, חולצה לבנה וליפסטיק אדום.

מור עוזירי - 3

מור עוזירי – כתבת אופנה
אינסטגרם: morozeri1@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק