כיצד הפך הדגל הלאומי לפריט אופנה?

מוניקה איקירט לבושה בשמלת דגל ישראל. צילום- פייסבוק-1
|

מהפכה בכחול ולבן: בתקופה האחרונה למדנו שאת האהבה שלנו למדינה אפשר להביע בדרכים רבות, כמו התנדבויות ותרומות. בלטה במיוחד הקריאה לתלות בבתים דגלי ישראל ולצבוע את הערים והישובים בכחול לבן, אבל אפשר לשאת את הדגל שלנו גם בדרך  יצירתית יותר – ללבוש אותו

בשבת שעברה, נר שלישי של חנוכה חברת מועצת ניו יורק אינה ורוניקוב הגיעה לגאלה של מועדון הקונגרס הרפובליקני בשמלת דגל ישראל. בחשבון האינסטגרם שלה פרסמה את תמונתה על מדרגות אולם האירועים המפואר במלון Cipriani בניו יורק והביעה קריאת מחאה נגד המצב בו יהודים-אמריקאיים רבים חוששים להציג סמלים יהודיים או להביע תמיכה בישראל.

״היו יהודים, היו קולניים, תהיו גאים״ היא כתבה בפוסט שלה ״לא יפחידו אותנו״. את הקריאה הנרגשת היא חתמה במילים עם ישראל חי. התגובות המעודדות לא איחרו לבוא, מאות תגובות אוהדות ישראל ששולחות חיזוקים וכמובן גם מחמאות לשמלה הופיעו לצד הפוסט.

את השמלה יצרה המעצבת אירינה שבאייבה, זוכת העונה השישית של פרויקט מסלול בשנת 2009 ובעלת שורשים יהודיים בעצמה. פחות מ-24 שעות לאחר הפנייה אל המעצבת, יצאה חברת המועצה ורוניקוב עם שמלת דגל ישראל שלה, וזכתה לתודות רבות על האומץ שהפגינה בבחירתה.

אירנה שבאייבה למדה בבית הספר פרסונס לעיצוב ומאז היא ייסדה את בית האופנה על שמה אירינה שבאייבה קוטור. שבאייבה עתידה להציג את הקולקציה הבאה שלה בפברואר הקרוב במסגרת שבוע האופנה בניו יורק 2024

חברת המועצה אינה ורוניקוב לא היחידה שהופיעה ברחבי ארצות הברית בשמלת דגל ישראל- לפני כחודש יצאה לרחובות לוס אנג׳לס לינוי עבודי, סטודנטית לאופנה ודוגמנית בשמלת קולר מדגלי ישראל, אך המראה לא היה מעורר השתאות רק בגלל השמלה, אלא בגלל מה ששידרה, השמלה הייתה מוכתמת בדם- ייצוג לאובדן תוך זוועות . לינוי הניפה את תמונות החטופים וצעדה באחת השדרות הידועות בעיר בגאון. העוברים והשבים ברחובות לא נשארו אדישים, הם עצרו וצילמו אותה, הניפו דגלי ישראל, מחאו כפיים וצפרו מהמכוניות שלהם כדי להביע הזדהות.

היא סיפרה כי את השמלה תפרה לבדה במשך כשבועיים. הסרטון שפרסמה באינסטגרם הגיע לאלפי צפיות תוך זמן קצר  ״באתי לעשות רעש, לפוצץ לכם את הבועה היפה״ היא כתבה בהתייחס לאנשים שלא מודעים למה שהתרחש בארץ.

מעצבת נוספת שעשתה שימוש יצירתי בדגל ישראל היא אפרת קליג, מי שכבר יצרה בעבר שמלה עם מגן דוד מחורר בחזית השמלה בתערוכת האופנה יחד ננצח. בחזית הסטודיו שלה בתל אביב מאחורי הויטרינה הציגה שמלה לבנה שאליה מוצמדות בטכניקות המזכירות דיגום חופשי שלושה דגלי ישראל, מהחלק העליון בשמלת הסטרפלס ועד סופה

הנשים הללו, מראות לנו כמה כוח יש בלבוש, באיזו צורה מיוחדת ניתן להעביר מסרים. הרבה פעמים המיצגים האלו זועקים הרבה יותר חזק ממילים, כי התמונה העוצמתית הזו היא מה שיישאר אחרינו, לדורות. 

דפנה סאפר -2

דפנה סאפר – כתבת אופנה
אינסטגרם: dafnasaffer@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק