לאחות את הסדקים

מותג הדרמו קוסמטיקה סרווה צילום חול ניתן לשימוש ללא תמורה (Custom)
|

העור שלנו סובל בחורף (בחוץ עדיין חמסין) מיובש שגורם לנו לאי נוחות רבה. אילו  תכשירים יכולים להקל  על היובש הכבד? מה ההבדלים בין קרם, חמאת גוף ושמן גוף ואיך לבחור את התכשיר שמתאים לכם? כל הטיפים וההמלצות

חמאת גוף ושמן גוף. זה הסוד

טיפים לשמירה על עור הפנים בעונת החורף. באדיבות ד"ר להבית אקרמן. צילום: יח״צ
טיפים לשמירה על עור הפנים בעונת החורף. באדיבות ד"ר להבית אקרמן. צילום: יח״צ

מאת: חני שפגט – עורכת ראשית

החורף הזה הצליח להפתיע. בינתיים אין גשם , חמסינים עם יובש ומעט מאד לחות. כולנו סובלים בתקופה זו של השנה. יובש, חספוס, קילופים, סדקים, גירודים ובאופן כללי תחושה מאד לא נוחה בעור כמעט בכל אזורי הגוף. אלו רק חלק מתוצאות היובש הנצא באוויר בימים אלה.

טיפים לשמירה על עור הפנים בעונת החורף צילום יחצ (1)
טיפים לשמירה על עור הפנים בעונת החורף. באדיבות ד"ר להבית אקרמן. צילום: יח״צ

ד"ר להבית אקרמן, מומחית בינלאומית לרפואת עור: "יובש עור נובע ממקורות שונים, לרבות אסתמה של העור, הזדקנות העור, סוכרת, מגע עם חומרי ניקיון וכן מקרי יובש כתוצאה מגורמים אקלימיים, כגון רוח, שמש וקור. איבוד חומצות שומן החיוניות לגמישות העור והתאדות הלחות משכבת העור החיצונית גורמים לסדקים ויובש".

הטיפים של ד"ר אקרמן למניעת עור יבש: 

להמעיט במקלחות אשר מייבשות ומגרות את העור, ולהשתמש בסבונים בעלי דרגת חומציות 5.5 המותאמת לעור. 

הימנעות משטיפת ידיים מיותרת כמו במקלחת גם בשטיפת ידיים המים מייבשים את העור. על כן מומלץ להימנע משטיפת ידיים שלא לצורך על מנת לשמור על עור כף היד.

אני באופן אישי ממליצה בימים של יובש בלתי נסבל לישון עם גרביים על הידיים. החום מפריש זיעה ולחות באופן טבעי המגן מפני יובש.  

הימנעות מליקוק השפתיים – לאנשים רבים יש נטייה כאשר השפתיים מתייבשות בחורף ללקק אותן. ההמלצה: להחזיק שפתון טיפולי בהישג יד ולמרוח אותו כמה שיותר פעמים ביום על מנת להעניק לחות לשפתיים.

הימנעות מחימום יתר רצוי להימנע מחימום יתר של הבית או סביבת העבודה ולהשתמש במכשירי אדים להוספת לחות לאוויר או להניח כלי מים ליד מקור החימום. 

דר להבית אקרמן מומחית ברפואת עור ובעלת רשת מרפאות לאסתטיקה צילום אלון שפרנסקי
ד״ר להבית אקרמן. מומחית ברפואת עור. צילום: אלון שפרנסקי

הענקת לחות לעור באמצעות תכשירי הזנה

אז מה באמת הכי יעיל? קרם, חמאה או שמן? בדקתי כמה מוצרים שיכולים לסייע מאוד ולהקל על היובש הכבד. חשוב לי לציין, כשאני בוחרת מוצר שאמור להיות במגע עם עור הגוף, יש להתייחס למספר פרמטרים: למי מיועד המוצר, מה המרקם שלו, הריח והתכונות העיקריות שלו.

לתינוקות, ילדים ולבעלי עור רגיש

כשאני בוחרת מוצר חשוב לי לדעת למי הוא מיועד, לאיזה אזור בגוף, האם הוא מיועד לבעלי עור רגיש, תינוקות  או ילדים. מומלץ לבחור במוצרים ללא פרבאנים וסולפטים או חומרים משמרים המגרים את העור, עדיף מוצרים שעברו בדיקות דרמטולוגיות. רצוי מוצרים ללא בישום ובכך להימנע מאלרגיות או בעיות נשימה.

ניסיתי 2 מוצרים שאהבתי במיוחד בקטגוריה:

לה רוש פוזה – ליפיקאר באלם 

דבר המפרסם: קרם גוף מזין לעור יבש ויבש מאד. +LIPIKAR BAUME AP. מונע גירויים ותחושת אי נוחות.
מחיר: 155 שקל, ל-400 מ״ל.
*המוצר מומלץ ביותר ע"י רופאי העור בישראל לעור יבש ומגורה.

דבר הנסיינית: המוצר נספג במהירות, לא דביק ושומני. מתאים גם לתינוקות, ילדים ומבוגרים. אני התחברתי למוצר זה מסיבה נוספת: הוא אינו מכיל בישום ואני אישית לא אוהבת לערבב ריחות, לכן ביום שאין לי קרם גוף תואם לבושם אני משתמשת במוצר והוא מהווה לי פתרון מצוין. בנוסף, הוא מבריק ונותן מראה חיוני לעור.

להשיג ב: ברשתות הפארם ובבתי מרקחת פרטיים.

LIPIKAR-AP+-Syndet-400ml-לה רוש-פוזה סבון רחצה גוף לעור יבש מסדרת ליפיקאר המחיר 155 שח 400 מל צילום מוטי פישביין
LIPIKAR-AP+-Syndet-400ml. לה רוש-פוזה. סבון רחצה גוף לעור יבש מסדרת ליפיקאר. צילום: מוטי פישביין

Cerave – תחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד

דבר המפרסם: מעניק לחות ומסייע בשיקום שכבת ההגנה הטבעית של עור הפנים והגוף. מתאים למבוגרים וילדים. ללא בישום וללא פראבן. מכיל 3 סרמידים חיוניים וחומצה היאלרונית. *קרם הלחות המומלץ ביותר ע"י דרמטולוגים בארצות-הברית.

דבר הנסיינית: אני פחות התחברתי למרקם. הרגיש לי קצת כבד. המרקם דביק מעט אך יחד עם זאת אינו שמנוני ונספג במהירות. אציין שעור הפנים נשאר לח וגמיש לאורך כל היום.

מחיר: 69.90 שקל ל-236 מ"ל.
את מוצרי CeraVe  ניתן להשיג בבתי מרקחת פרטיים, רשתות הפארם ,בבתי המרקחת של קופות החולים: מכבי  ובקנייה און-ליין באתר המכר השונים: https://shop.super-pharm.co.il, www.drugstore.co.il, www.medi-link.co.il, www.telepharma.co.il

CERAVE - סרווה - תחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד תכטחה 236 מל מחי...
CERAVE. תחליב לחות לעור יבש עד יבש מאוד. צילום: יח״צ

קרם, חמאה או שמן

אני אוהבת מוצרים המכילים מינרלים מים המלח. יש למינרלים מים המלח יכולות ריפוי של ממש. חברת H&B מייצרת ומשווקת מוצרי קוסמטיקה המועשרים בתמציות צמחים, ויטמינים ושמנים ארומטיים למראה עור בריא וזוהר. הם אינם מכילים פרבאנים ולא נוסו על בעלי חיים. אחד המוצרים שאני ממליצה עליהם בתקופת החורף הוא סרום גוף חושני. הסרום מזין, מרכך את העור ובעל השפעה ארומטית מרגיעה, בניחוח חושני. מועשר בשמן אבוקדו, שמן קוקוס, שמן חוחובה, שמן ארגן, קמומיל להרגעת העור ותמצית אצת דונאליאלה מים המלח.

להשיג ב: https://www.shopink.co.il/
מחיר: 50 שקל ל-100 מ"ל

H&B. סרום גוף חושני
H&B. סרום גוף חושני. צילום: יח״צ

חמאות גוף של חברת CHIC

חמאת שיאה היא המרכיב העיקרי בחמאות הגוף המכילות שמנים טבעיים וארומטיים בניחוחות של פירות וצמחים ריחניים המשלבות בתוכן מינרלים מים-המלח. שילוב זה מעניק לעור הגוף לחות והזנה, מונע תחושת יובש ושומר על גמישות ורכות. ללא תחושת שמנוניות.

אני אוהבת בחמאות של שיק את הקלילות. המרקם עשיר אך לא שמנוני, העור נותר גמיש, מועשר בלחות  ומכיל בתוכו את הניחוחות האהובים עליי: וניל פצ׳ולי, מסק, אורכיד ולבנדר. חמאות הגוף של שיק עמידים  לשעות ארוכות. 

להשיג ב: https://www.shopink.co.il/
מחיר: 35 שקל ל-350 מ"ל

CHIC. חמאת גוף
CHIC. חמאת גוף בניחוח וניל-פצ׳ולי. צילום: יח״צ

 מה הסוד של ויקטוריה?

אני מכנה את קרמים של ויקטוריה סיקרט גן עדן של ריחות. פירותי, פרשי, מתוקים, פרחוניים והכל בצבע ובטוב טעם. הקרמים של ויקטוריה סיקרט מועשרים בוויטמינים ונוגדי חמצון כמו שיבולת שועל ותמציות ענבים. המרקם חלק, נעים למגע, אינו דביק, ונספג בקלות. הקרמים של ויקטוריה סיקרט עמידים לאורך כל היום. 

להשיג ב: https://www.shopink.co.il/
מחיר: 69 שקל ל-236 מ"ל

ויקטוריה סיקרט. קרם גוף. צילום: יח״צ
ויקטוריה סיקרט. קרם גוף. צילום: יח״צ

חני שפגט

חני שפגט – עורכת ראשית
אינסטגרם: shopink_israel
פייסבוק: Hani Shpagat
קבוצת פייסבוק: Shopink?

בעלים, מנכ״ל ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel
 – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: ויצמן 68 כניסה ב׳ דירה 3 גבעתיים

חמאת גוף ושמן גוף

פורסם בקטגוריות אופנה, איפור, ביוטי, טיפוח
תגובות פייסבוק