לנקות את הרשת

תלין אבו חאנה - עידן לרוס - 1
|

עם תצוגת אופנה למען הצלת האוקיינוסים ופאנל בנושא בריונות ברשת: סמסונג ישראל לקחה חלק בפעם הראשונה בשבוע האופנה קורנית FAC תל אביב 2023.

Galaxy for the Plant

נדמה כי בשנים האחרונות מתחדדת בקרב תאגידי הענק התובנה כי עליהן לנקוט באחריות כלפי הסביבה והחברה מתוקף כוחם והשפעתם הרבה. אחת מהחברות שהחליטה לנקוט יוזמה ולקדם את הנושא היא סמסונג שכבר בשנה שעברה החלה לשלב חומר ממוחזר מרשתות דיג במכשירי ה-Galaxy. השנה לקחה ענקית הטכנולוגיה את היוזמה צעד אחד קדימה וחברה לשורת מעצבים בכירים, שיצרו במיוחד עבורה שלל תלבושות שהוצגו על המסלול בשבוע האופנה תל אביב 2023.

עולם האופנה אינו נשאר אדיש למשבר האקלים המחריף ונראה כי הוא עובר מספר תהליכים חיוניים כמו שימוש בחומרים טבעיים ומתכלים, ייעול תהליכי הייצור תוך שמירה וחסכון במשאבים חיוניים והגבלת צריכה עודפת.   

תצוגת האופנה שזכתה לשם Galaxy for the Plant שמה זרקור על זיהום האוקיינוסים המחמיר משנה לשנה וממלא את הים הפתוח בחלקיקי פלסטיק שפוגעים בבעלי חיים, במערכות טבעיות ובבריאות האדם. המוטיב המרכזי והלא שגרתי שהוביל את המעצבים ביצרתם היה שימוש ברשתות דייג ממוחזרות המהוות למרבה הפלא חלק משמעותי בזיהום האוקיינוסים. כחצי מיליארד טון של רשתות דייג, מלכודות שונות, חבלים וקרסים אבודים הנזרקים מידי שנה לים מהווים איום משמעותי על בעלי החיים שעלולים להסתבך, להילכד ואף למות כתוצאה מהזיהום. לשם משימה זו נרתמו מעצבים בכירים כמו אלון ליבנה, בית האופנה משכית, שחר אבנט, דוד וקסלר ולצד מעצבים מוכשרים נוספים בתחילת דרכם. 

למקום טוב יותר

התצוגה אינה עמדה לבדה, ובנוסף אליה נערך פאנל מומחים בשם "לנקות את הרשת" שעסק בבריונות ברשתות החברתיות ודרכים להתמודד עמה. את הפאנל הנחתה רותם ישראל ולקחו בו חלק הזמר אבי אבורומי, העיתונאי ומגיש "הצינור" גיא לרר ולצידו אופק ראשון, מי שיזמה ומפקדת על סיירת החרם.

מיה סגל, דוברת סמסונג ישראל: "אנו גאים לקחת חלק בשבוע האופנה הישראלי עם תצוגת אופנה ראשונה מסוגה בסימן קיימות בשיתוף מעצבים מובילים וצעירים שיוכלו לתת ביטוי  קריאטיבי לחזון הקיימות של סמסונג Everyday Sustainability, הפועלת לצמצום ההשפעה הסביבתית של המוצרים במטרה לאפשר לאנשים לנהל אורח חיים ידידותי יותר לסביבה. כחלק מהאחריות החברתית, אנו גאים להציג ולהביא על סדר היום את הפאנל "מנקים את הרשת"  מתוך ההבנה כי לטכנולוגיה יכולה להיות גם השפעה חברתית חיובית, וביכולתנו לקדם  תרבות של הכלה ורצון להפוך את העולם למקום טוב יותר".

אליס ז'אנו - שחר אבנט - 1
אליס ז'אנו – שחר אבנט. צילום: יח״צ
הפאנל - 1
הפאנל. צילום: יח״צ
ספיר קשתי - סתיו אופמן - 1
ספיר קשתי – סתיו אופמן. צילום: יח״צ
סתיו סטרשנקו - גולן פרידמן - 5
סתיו סטרשנקו – גולן פרידמן. צילום: יח״צ

Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, שבוע האופנה
תגובות פייסבוק