לעצב את המחר

מעין ברוקר. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו-1
|

בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה הציגו את פרויקטי הגמר שלהם בתצוגת אופנה ייחודית. האם מכונות אכן עומדות להשתלט על החיים האנושיים? כיצד משפיעים מאבקים חברתיים על האופנה? וכיצד פיתוחי טקסטיל יכולים להשפיע על המסר שעובר דרך הבגד?

הפרויקטים המרתקים ויוצאי הדופן שהוצגו במסגרת תצוגת האופנה של בוגרות ובוגרי המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה עסקו בסוגיות חברתיות, סביבתיות ועתידניות והשפעתן על עולם האופנה. 

המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה סיימה את השנה באירוע שיא. כ-24 בוגרי המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה, הציגו את הקולקציות המיוחדות שיצרו בתצוגת אופנה מרהיבה. הקולקציות נוצרו מתוך סיפורם האישי של הסטודנטים או שנשענו על מגמות חברתיות וסביבתיות שהשפיעו על הסטודנטים (נושאים נוספים בתצוגה: התמודדות עם מוגבלויות, תאונות דרכים, פמיניזם ועוד).

הקולקציות הבולטות

 "הדהוד גנטי" של הסטודנטית בר אלבוים מחקרים שנעשו בעקבות השואה מראים שטראומה עוברת בגנים לדורות הבאים בשתי דרכים: דרך חוויה שסופגים בסביבת הגידול או דרך הביציות ברחם שספגו את הטראומה. הגנים שלנו עוברים תהליך של אבולוציה מהשפעות טראומטיות סביבתיות וככל שההשפעה גדולה יותר – היא תעבור ליותר דורות קדימה. הקולקציה שיצרה, מתמקדת בתורשה גנטית של הנפש המהדהדת לדורות ומשלבת צורניות גאומטרית משוכפלת ומרצדת המייצרת אפקט של הדהוד שברירי מרחף הנע בין שלם לבין מתפרק. הפרויקט מבקש להעלות מודעות לחשיבות בטיפול בבריאות הנפש לא רק עבור האדם עצמו אלא גם לצאצאים שלו, הבאים אחריו.

METATRIBE שיצרה בר בן אהרון הפרויקט עוסק במתח שבין המסורתי – שבטי לעתידני. העיצוב המטאוורסי שואף למראה עתידני תוך נטישה והתעלמות מתרבות אתנית שבטית. בקולקציה אני מחברת בין העתידני והאתני ומציגה את השבט האווטרי שלי. ההשראה לעיצוב הקולקציה מגיעה מעולם המציאות הרבודה, מתוכנות עיצוב שמייצרות שכבות של עיצוב ומן המעבר בין עיצוב דו ממדי לתלת ממדי. 

בפרויקט אופנה מלאכותית, המחקר העיצובי של אושרת פפיר בחן את התגובות של AI לקלט אנושי. הקולקציה בוחנת את השילוב בין בינה מלאכותית ליצירתיות של מעצב אופנה, תוך התמקדות בתפקיד שיתוף הפעולה האנושי בפיתוח מודלים של  AI. כצעד ראשון לפיתוח הקולקציה, הוזנה המכונה במשפט הבא: the fashion world will not run without humans וממנו נוצר הדגם הראשון. הקולקציה היא מיזוג בין דגמים קיימים שבוצעו במהלך לימודי התואר לעיצוב אופנה לבין תוכנות מחשב מבוססי בינה מלאכותית. הדגמים שעוצבו תורגמו באופן מלא ויוצרו בדקדקנות ויזואלית וטכנית עד להתאמה מלאה. ‏הקולקציה מציבה מולנו את השאלות המפחידות ביותר לגבי השפעת הבינה המלאכותית על תעסוקת מעצבים ועל עתיד עולם העיצוב. ביצירתה, מדגישה הקולקציה את הפוטנציאל המרגש לשיתוף פעולה בין בני אדם ל-AI  שבסופו של דבר תלוי באדם.

 ד"ר רחל גץ-סלומון, ראש המחלקה לעיצוב אופנה במרכז האקדמי ויצו חיפה: "הפרויקטים שיוצגו השנה מציגים טווח רחב מאוד של עשייה עיצובית, ומשקפים את הוורסטיליות ורוחב המבע העיצובי אשר אליהם אנחנו שואפים בלימודי האופנה במחלקה. העבודה על הפרויקטים נעשתה בליווי מקצועי צמוד של המנחים וגם שלי, כראש מחלקה, ובאופן הזה יכולנו לעבות את התהליך המחקרי והעיצובי של הסטודנטים כך שהפרויקטים יהיו בעלי עומק ועמוד שדרה ראוי. אני מאוד גאה בתוצאות; הסטודנטים לא חששו לגעת במקומות כואבים, לעסוק בנושאים נפיצים ולהתעמת עם שאלות בוערות במרחב הזהותי, הישראלי והאנושי. אנחנו מזמינים אתכם לפגוש את העבודות ולראות כיצד מאפשרת האופנה ללמוד, לאתגר ולהוות פתח לחשיבה מחודשת עבור כולנו".

סתיו אלפסי. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו-3
סתיו אלפסי. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו
לי אור דביר. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו-1
לי אור דביר. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו
אריג הזימה. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו-3
אריג הזימה. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו
אושרת פפיר. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו-1
אושרת פפיר. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו
אדר הוכוולד. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו-1
אדר הוכוולד. תצוגת בוגרי ויצו חיפה לשנת 2023. צילום: קוקו
Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

תגובות פייסבוק