פרס בצלאל לצילום

תומס גאלהר פרס צילום
|

פרס בצלאל לצילום יוענק השנה לאמן תומס גאלהר (Thomas Galler). ועדת הפרס בחנה כ-45 הגשות של אמנים מקומיים ובינלאומיים כאחד ובחרה בהצעה של האמן השוויצרי

פרס בצלאל לצילום
תומס גאלהר

פרס בצלאל לצילום יוענק השנה לאמן תומס גאלהר (Thomas Galler). ועדת הפרס בחנה כ-45 הגשות של אמנים מקומיים ובינלאומיים כאחד ובחרה בהצעה של האמן השוויצרי. הפרס, המוענק השנה זו הפעם הראשונה, נועד לתמוך בעשייה חדשנית בשדה הצילום ולקדמה. הוא כולל מענק כספי בסך 12,000 שקל והפקה של תערוכת יחיד בגלריה לצילום בבצלאל במהלך השנה הקרובה.

על אודות הזוכה: תומס גאלהר נולד ב-1970 בבאדן, שוויץ, וכיום הוא חי ופועל בציריך. עבודתו בוחנת שאלות העוסקות בייצוג המציאות ובפרשנותה. תערוכותיו כוללות תצוגה של דימויים מ"יד שנייה", אותם האמן עורך לרצף חדש. דימויים אלו כוללים תצלומים שנעשו במקור על ידי צלמים חובבים ומקצועיים כאחד, מסמכים מצולמים, חומרים של צלמי עיתונות וטלוויזיה וכן חומרים של צלמי וידיאו שנלקחו ממאגרי מידע ומדיה שונים המאוחסנים ברשת. כאשר בוחנים את מארג החומרים שתומס גאלהר מציג, נפרשׂ בפני הצופה עולם של דימויים ממקומות שונים בעולם – בעיקר מאזורי משבר במזרח התיכון. הדימויים שהוא בוחר מאזורים אלו הם על פי רוב דימויים באנליים, אשר רק מבט מעמיק בהם ומידע באשר להקשר יצירתם מסגירים את מקורם.

שיקולי ועדת הפרס: יצירתו של תומס גאלהר, המציעה מסע אל נבכי עולמות דימויים שאנשים מצלמים במקומות שונים ברחבי העולם, אינה עוסקת במחקר אנתרופולוגי במובן המקובל של המילה ואינה מבקשת לחקור את התרבויות השונות. היא מתמקדת בתוצרי המדיה שחיילים או אזרחים מייצרים ומעלים לרשת האינטרנט. רוב החומרים נדגמים מן המסך, תומס גאלהר נמנע מיצירתם של דימויים מקוריים חדשים. עבודותיו חוקרות את תרבות המדיה ("יד שנייה") הגלובלית ואת האופן שבו מיוצג העולם בין מפיצי הדימויים הדיגיטליים. יצירתו של תומס גאלהר משקפת במידה רבה מגמות עכשוויות בשדה הצילום העכשווי וזכתה להכרה ולהערכה בינלאומיות בעשור האחרון. אנו גאים להוקיר יצירה ייחודית זו ולעודד את המשכה.

ועדת הפרס כללה את האוצרת גלית אילת, את האמנית ובוגרת המחלקה לצילום יעל ברתנא ואת האוצרת הדס מאור. בעמדת משקיף עמד ד"ר דור גז, ראש המחלקה לצילום.

 http://www.bezalel.ac.il/

פורסם בקטגוריות צילום, תעשיית האופנה
תגובות פייסבוק