סמינר הקיבוצים

2015 מכללת סמינר הקיבוצים0201
|

תערוכת הבוגרים 2015 – ביה"ס לעיצוב ואמנות במכללת סמינר הקיבוצים

סמינר הקיבוצים

ערב הפתיחה של המחלקה לעיצוב ביה"ס לעיצוב ואמנות במכללת סמינר הקיבוצים (עיצוב מוצר, תקשורת חזותית ולבוש ואביזרים), המתקיים במסגרת אירועי "הלילה הלבן" של תל אביב, יתקיים ביום חמישי ה-25/6, במרכז עמיעד, מתחם שוק הפשפשים ביפו, בשעה 19:30.

רון דלבה, ראש המחלקה לעיצוב: "עבודות הבוגרים והבוגרות השנה הינן תצוגה רב גונית של פרויקטים הנעים בין מציאות מדומה למניפולציות בחומר, בין האסתטיקה של המחשבה לשאלות חיים, בין טכנולוגיות מסורתיות לעכשוויות. העיסוק בנושאים אלו הינו חלק מהמגמה ההולכת ומתחזקת בשנים האחרונות, להעלות לסדר היום אמירות חברתיות המתייחסות למציאות המודרנית בארץ ובעולם. בנוסף, ניתן לראות כי הסטודנטים פועלים מתוך עניין אישי, סביבתי ותרבותי, מתוך מטרה להגיב או לשנות את המציאות בה הם חיים".

ד"ר הדרה שפלן-קצב, ראש המחלקה לאמנות: "עבודות הבוגרים/ות מציעות יציאה מהמחשבה הבינארית אל מרחב דמוי צמה ארוגה של זהויות וממדי זמן. חלק גדול מהעבודות עוסק באימוץ זהויות, פירוקן ובנייתן באופן הטרוגני, במפגש תרבויות, בתקפותו ההולכת ומידלדלת של שיחזור העבר וביחסים שבין בדיה ומציאות. בהמשך לשבירת הבינאריות, גם המדיום והטכניקה פורצים את גבולותיהם ורוב העבודות נעות בתוך מרחב המיצב, בין מדיום זה לאחר, ומשלבות אלמנטים מפיסול, ציור, סאונד, צילום, וידאו, פרפורמנס ואנימציה. מעניין כי למרות העיסוק בעבר, בעקבותיו ובסימניו, יש העדר מוחלט של מבט נוסטלגי".

 

המחלקה לעיצוב

2015 מכללת סמינר הקיבוצים02
אסף הירשל – עובי הקורה

אסף הירשל – "עובי הקורה": חומרים שלובים מגולמים ברהיט בטון, המכיל בתוכו עץ טבעי. המפגש בין חומר מעובד לחומר גולמי יוצר חיבור המעלה שאלות לגבי מערכת היחסים  הנוצרת ביניהם. שילוב שני החומרים הללו מבטא גם את המפגש הטעון בניגודים גשמיים, וגם את תחושת השייכות לסביבות חיים שונות, למשל – קיבוץ ועיר.

2015 מכללת סמינר הקיבוצים05
רות מלאכי – סדרת תיקים

רות מלאכי – "סדרת תיקים": סדרה של תיקים המשלבת טכנולוגיה וטבע. המפגש בין גומי שקוף לפרטי טבע בלתי מעובדים (עפר, ענפי עצים, עלים וכד'), מעניק את האפשרות לשאת כפריט לבוש את הטבע, ולהתבונן מחדש בנוכחותו בחיי האדם המודרני.

2015 מכללת סמינר הקיבוצים07
ליאור סיון – אלפא

ליאור סיון – "אלפא": מיתוג לבירה קונספטואלית, המחולקת לארבע קטגוריות שונות, הבוחנות את מידת הגבריות של הגבר בחברה. כל בירה מייצגת מידת גבריות מסוימת מהגברי ביותר ועד לגבר הנשי.
פעולת המיתוג היא הקבלה לפעולת המיתוג היום יומית שאנו עושים בצורה סטריאוטיפית, כאשר פרויקט זה מעלה שאלות רלוונטיות בנוגע למהי גבריות בימינו וכיצד אנו תופסים אותה כיום.

2015 מכללת סמינר הקיבוצים04
רעות וינברג – פיצ'פקעס

רעות וינברג – "פיצ'פקעס": אביזרי ענידה לגוף האישה, המורכבים מחלקים משתנים אשר מכילים בתוכן חפצים קטנים ל"מקרי חירום", כגון: טמפון, מסטיק, כסף קטן וכד'. מוצעות מספר אפשרויות ליצירת תכשיט אישי המותאם לצרכי המשתמשת
בהדפסה בתלת מימד. שיטת החיבור מבוססת על מסילות הזזות לאורך דפנות קעורות וקמורות. החיבור מאפשר להרכיב בהתאמה אישית חלקים הנגזרים מקשתות בגדלים שונים, ובכך ליצור מגוון רב של אביזרים, על פי בחירה.

2015 מכללת סמינר הקיבוצים01
דנה זקן – כיסאות בהפרעה

דנה זקן – "כסאות בהפרעה": שלוש גרסאות עיצוב למושבים המגלמים הפרעות אישיות שונות. כל מושב מאפיין בצורותיו, מבנהו וחומריו הפרעה שונה, כאשר טבעו של העיצוב נשען על בסיס חוויה ופרשנות אישית.  "הפרעת אישיות נמנעת" המבטאת הימנעות מבניית יחסים מחשש לדחייה מגולמת במבנה מתכתי זורם נעדר מחברים; "הפרעת אישיות תלותית" מגולמת במושב שמבנהו כמו תלוי על בלימה; ואילו "הפרעת אישיות טורדנית כפייתית" מומחשת במבנה מורכב וסבוך עד כי לא ניתן להבין את חיבורי חלקיו.

המחלקה לאמנות

2015 מכללת סמינר הקיבוצים06
מוטי ברכר – רצפה מצוירת נוף לים

מוטי ברכר – "רצפה מצוירת, נוף לים": פרפורמנס שהוא תיאטרון בובות פוליטי וחצוף, המעלה סוגיות של זהות בתוך חלל מסוכסך: חציו בית מודרניסטי, חציו בית ערבי נושן. טקסט חתרני בוקע מתוך דמויות בדויות, גרוטסקיות.

2015 מכללת סמינר הקיבוצים03
אסף עזרא – "אקו מקו"

אסף עזרא – "אקו מקו": סרט אנימציה אשר צולם בביתו של אסף, תוך שימוש בדמויות פנטסטיות השואבות את זהותם מן הביוגרפיה המשפחתית. מיתוסים וזיכרונות מותכים לכדי מחזה סוריאליסטי מרהיב ביופיו, ומתומצת עד כאב.

 

תערוכת הבוגרים 2015 של ביה"ס לעיצוב ואמנות במכללת סמינר הקיבוצים תוצג במרכז עמיעד, מתחם שוק הפשפשים ביפו

פתיחת התערוכה של המחלקה לעיצוב: יום חמישי ה- 25.6.15 בשעה 19:30
נעילה: יום חמישי ה- 2.7.15

פתיחת התערוכה של המחלקה לאמנות: יום שני ה-6.7.15 בשעה 19:30
נעילה: יום שני ה-13.7.15

שעות פתיחה: א'-ה' 21:00-16:00 שישי: 15:00-10:00 שבת: 21:00-10:00

אוצרים: דוד פאר ויאיר ברק

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק