משרד הבריאות

יוצרים במה-3
|

משרד הבריאות: יוצרים במה', פרויקט מיוחד העוסק באמנות, קהילה ונפש. כחלק מאירועי חודש המודעות לבריאות הנפש. במהלכו יתקיימו אירועי אמנות שנוצרו על ידי אמנים מתמודדים עם מחלה נפשית וחוקרים את חוויית ההתמודדות הנפשית. נפש אמנותית

משרד הבריאות

 

יוצרים במה-3
התמודדות נפשית באמצעות אמנות עכשווים. 'יוצרים במה'. צילום: יח"צ

מאת אפי אליסי

יוצרים במה הינו אירוע רב תחומי ייחודי הנותן במה ל-24 אמנים המתמודדים עם מגבלה נפשית וכולל תערוכת אמנות, סרטי וידאו, סרטים דוקומנטרים, מיצגים, טקסטים, סדנאות, שיחות אמן ומפגשים אשר יתקיימו במשך שבעה ימי חשיפה, תוך התמקדות במונח 'מתמודד' על כל גווני הביניים שבין בריא וחולה, בנפש פנימה ובמעגלים נרחבים של החברה.
האירוע מהווה הזדמנות נדירה הנותנת הצצה לעולמם המורכב והבלתי נראה של אמנים המתמודדים עם מחלת נפש דרך אמנות עכשווית.
החזון המהווה בסיס לפרויקט הוא 'יצירת במה' רעיונית וקונקרטית לנושא המאוד טעון של ההתמודדות תוך חקירת דרכים מקוריות ויצירתיות לביטוי וקבלה של מי שלרוב נחשב ל 'אחר', הנגשת ידע לציבור וכביטוי והצהרה בלתי אמצעית לשינוי סטיגמות וקידום מקומם של מתמודדים בחברה.

יוצרים במה-2
שאלות של זהות ושייכות. 'יוצרים במה'. צילום: יח"צ

אירוע 'יוצרים במה' הינו פרי שיתוף פעולה בין תוכנית 'עמיתים' מבית החברה למתנ"סים ומשרד הבריאות, העוסקת בהשתלבות מתמודדים עם מגבלה נפשית בקהילה ויצירת מפגשים בין מתמודדים לקהילה כחלק מתהליך נרחב של שיקום פרטני, ושינוי עמדות וסטיגמות כלפיי מחלות נפש בקרב הציבור הרחב וביתא, בית אמנות חדש של עיריית ירושלים העוסק ביחסים בין אמנות, חברה ועיר.


הסדרה כוללת מיצגים מקוריים של בוגרי הרזידנסי 'יוצרים במה', ובהם קטעי תאטרון, פרפורמנס ומחול, ואורכת כ-40 דקות. המיצגים מתמקדים בחווית ההתמודדות ומהווים הזדמנות לזיקוק רב-תחומי של מבוך הנפש, מרגעי קיצון ועד רגעים מן היום יום.

הקהל מוזמן להתחבר להיכן ההתמודדות פוגשת אותם אישית

בין העבודות שיוצגו: מופע הבודק את משמעותם של כדורים פסיכיאטרים בתהליך ריפוי, מיצב וידאו הבנוי כתא וידוי קבוצתי של מתמודדים עם מגבלה נפשית, חדר המשמש כמרחב החלמה, מיצב מטרושקות ממלט הבודק את השבריריות מול עוצמת הקיום, סרט תיעודי השוזר את חווית המחלה במחוזות שכונת בית הכרם דרך סיור, מיצב וידאו, עבודת גוף וחימר העוקב אחר הכלי השלם ושברו, קטע מחול בוטו המביא אלמנטים מכלא היום-יום ועוד.

ביתא, רחוב יפו 155 ירושלים.
להזמנות כרטיסים: 052-3461729

משרד הבריאות

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק