נורית גורדון: "נכון יש לי קמטים. אז מה?"

אופנה- נורית גורדון-צילום: דין אבישר
|

נורית גורדון בת ה-72 לא מתכוונת לצאת לפנסיה היא עסוקה מתמיד. היא מככבת על מסלולי הדוגמנות בשבוע האופנה וחיה חיים פעילים מאוד. וזה שלה: Imodelmyage# – מה ששלה שלה

שבוע האופנה. צילום: אורית פניני

בשנים האחרונות עבר עולם הדוגמנות הבינלאומי מהפך אמיתי –  לא עוד נערות צעירות ורזות בלבד, אלא מגוון גדול יותר של נשים בגילאים ובגדלים שונים, שמככבת בתצוגות אופנה וקוטפות קמפיינים נחשקים. כחלק משינוי המבורך הזה פרצה לחיינו נורית גורדון בת ה-72, שרק לפני כשבע שנים עלתה לראשונה למסלול בשבוע האופנה תל אביב, ומאז מככבת.  מוזר לחשוב שנורית שנראית פשוט נפלא נולדה במלחמת השחרור.  

צילום: שי יחזקאל

למרות שלכאורה כבר מזמן הייתה אמורה לצאת לפנסיה, נורית גורדון שמתגוררת בתל אביב אליה עברה מירושלים, מנהלת חיים פעילים שכוללים עבודה בקרן פילנטרופית, שלדבריה חשובה ומשמעותית מאוד עבורה ומאפשרת לה להשפיע על מהלכים שתורמים לחברה שלנו. בנוסף היא עוסקת בספורט, לומדת את השפה הערבית, שרה בהרכב נשי קטן, מתנדבת בחדרי ניתוח באיכילוב, היא אמא לשני ילדים בוגרים וסבתא לשלוש נכדות ועובדת כדוגמנית – יכול להיות שהסוד להראות צעיר לנצח הוא להיות עסוקים כל כך?

צילום: מירי דוידוביץ ל״רולדין״

נכנסת לעולם הדוגמנות רק לפני כשש שנים, נשאלת השאלה – איפה התחבאת עד אז? למה חיכית עד עכשיו?
"היו לי נגיעות לעולם האופנה תמיד. תפרתי לעצמי בגדים גדולים ורחבים הרבה שנים לפני אופנת האוברסייז. גדלתי באנגליה עד שחזרתי ללימודי תואר שני בירושלים, ועקבתי אחרי האופנה הבריטית. למדתי בשנקר ובמשך שנים עיצבתי תלבושות בטלוויזיה – היה אז רק ערוץ 1 ועיצבתי בגדים לתוכניות רבות, בין היתר ל"בנות פסיה". תמיד התלבשתי שונה, ואולי בגלל הגובה זה מאד בלט. 

עם הבת קים. צילום: עידו לביא

בכל זאת ירושלים של שנות ה-70 לא דמתה ללונדון באותה תקופה מבחינת האופנה. החמיאו לי תמיד, אבל לא ידעתי מה לעשות עם זה. לא ראיתי את עצמי. פשוט כך. גם לא הייתי רזה אף פעם, כך שלא חשבתי או חלמתי על דוגמנות. בעצם בגיל 20 עצרו אותי ברחוב בניו יורק והזמינו אותי לגשת לסוכנות דוגמנות מפורסמת בשדרה החמישית. הלכתי, אבל הייתי שם בביקור, גם לא הבנתי וגם לא האמנתי. עד שבגיל 65 קבלתי מייל מ"קום איל פו" כאחת מהלקוחות שלהם, עם הזמנה להגיע לאודישן לשבוע האופנה.

צילום: מיכאל טופיול

הלכתי ולצד דוגמניות היו שם המון נשים בכל הגילים, ונבחרתי לצעוד בשבוע האופנה. וככה, מוטי רייף שלף אותי, נתן לי יד ובשלב מסוים אמר לי: ״לכי כמו גדולה״. וכמו שהוא אומר היום. והשאר היסטוריה. מוטי מאמין שאידיאל היופי הרבה פנים לו ושליופי אין גיל. ועל זה אני באמת מודה לו – על ההזדמנות שנתן לי להוות דוגמא והשראה לנשים בגילי. היום אני מיוצגת כדוגמנית בסוכנות יולי ובסוכנות סילבר בפריז. אז באמת לא חיכיתי, באמת שלא. זה קרה כשזה היה צריך לקרות."

צילום: שרון הורביץ

מה את חושבת על האופנה היום, יש געגועים ונוסטלגיה לתקופות אחרות בהן היית צעירה יותר?
"אין לי הצהרה אופנתית מיוחדת. האופנה היום היא מאד רב גונית. אין חוקים אין אסור ומותר. הכל הולך עם הכל."

תמיד התבלטת מבחינה אופנתית, או שזה משהו שהתפתח בשנים האחרונות?
"אני מאד שמרנית באופיי ולכן אני נוטה ללבוש בגדים בסיסיים קלאסיים ומוסיפה נגיעות של צבע באביזרים. יחד עם זה, יש לי אומץ להתלבש  "אחרת", לשלב דברים שלא בהכרח תואמים – זה בולט כי זה שונה מ"הרגיל". רוב הבגדים בארון שלי שחורים – ואני מאד אוהבת לשלב צבע חזק. לנשים בגיל שלי יותר מתאים ללבוש צבעים עזים ולא דהויים. תראי את מלכת אנגליה. ארון הבגדים שלה מורכב מכל צבעי הקשת.

צילום: דור שרון

היא תמיד לובשת צבע עז מכף רגל ועד הראש (כולל) ורואים אותה מרחוק – היא לא מתלבשת TO BLEND IN. אני מאד אוהבת את זה. אצלי הגובה, השיער, האודם האדום והמשקפיים מושכים הרבה תשומת לב, האמת היא שאני יכולה "עוד", אבל ממש אין צורך. בתקופת הקורונה פנתה אלי לקוחה בתור בחנות שזיהתה אותי מפרסומת. מאד הופתעתי כי כל הפנים בתוך המסכה. אז מסתבר שמזהים אותי אפילו עם מסכה." 

איך המשפחה, בייחוד הנכדות, מגיבות לסבתא הדוגמנית  ואושיית הרשת?
"אני מקבלת מהם הרבה מאד פירגון. מגיעים לתצוגות. הבת שלי בעיקר תומכת ומעודדת, ולאחרונה אנחנו מצטלמות ביחד. אפילו צעדנו יחד בשבוע האופנה האחרון." 

צילום: שרון הורוביץ

איזה טיפים תוכלי לתת לנשים מבוגרות שרוצות להישאר רלוואנטיות מבחינה אופנתית, ובכלל להישאר צעירות ברוחן?
"אני מאמינה בפעילות גופנית ובתזונה נכונה. מדברים על זה המון – אבל אין ברירה. אני עושה פילאטיס והתעמלות במים וצריכה ללכת ברגל יותר. אני אוכלת מאד בריא בהמלצת תזונאית שהגעתי אליה בעקבות בדיקות דם. סדר יום שמשלב ספורט, תזונה, עבודה ופנאי לנפש הוא נוסחה מנצחת בשילוב נכון. לא הפסקתי להתאמן בשנה האחרונה. מיד עם הסגר הראשון השיעורים עברו לזום.

צילום: דין אבישר

לגבי אופנה, הרי אי אפשר ואין צורך להשקיע בקניית מלתחה חדשה כל עונה – אני מאמינה גדולה שאביזר (ACCESSORY)   אחד או נעליים מרעננים ומשדרגים כל בגד בסיסי. אני לא חברה טובה של סריגים וטרינינגים – הם פחות מחמיאים לנו. יש לי חליפה שחורה של MARKS AND SPENCER משנות ה-80. היא נראית מקסים עם נעלי ספורט לבנים, למשל. יחד עם זה, אופנת הרטרו, הוינטג' ונעלי הספורט ממש בעדינו. אפשר לשלוף בגדים ישנים שאוהבים ולהנות. אין משטרת אופנה. אני מיודדת עם ג'ין וולרי – צמד פשיניסטיות אמריקאיות ייחודיות שדוגלות באמונה ש" צריך להיות פחות לחוצים לגבי אופנה – ופשוט להנות ממנה". הן לובשות הכל עם הכל בסטייל ובהומור. אני לגמרי מסכימה איתן .

צעיר ברוח עבורי זה אומר להיות פתוח לקבל שינויים, להיות סקרן, להשקיע בלימודים של משהו חדש ולהעז לחיות את הרגע ולצאת מאזור הנוחות. למשל, השתתפתי החודש בצילומים לקליפ ליום הזיכרון – שם גילמתי סבתא בסיפור משפחתי מרגש,  אף פעם לא עשיתי כזה דבר. אבל היה לי אומץ, נתתי את כולי, והתוצאה הייתה נוגעת ללב." 

צילום: אור דנון

מה עשית בצעירותך כדי להגיע לגילך עם עור פנים וגוף מעוררי קנאה?
"מאז שאני נערה אני מטפלת בפנים בהזנה ולחות. זה חשוב לעור כמו תזונה ופעילות ספורטיבית לגוף ולנפש. האקלים בארץ אכזרי לעור הפנים ואני שומרת עליו. וזהו. ולגבי הקמטים, נכון יש לי קמטים. אז מה?"


אינסטגרם: nuritgordon


נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

תגובות פייסבוק