נעליים. שנות השלושים והשפל

מגזין_אופנה_נעלי_שנות_השלושים_סטייל
|

אין דבר כזה יותר מדי נעליים. נשים מכל העשורים אוהבות נעליים, יצאתי לפגוש את סגנונות הנעליים מכל העשורים. גיליתי שהנשים של שנות השלושים לא היו יוצאות מן הכלל למרות התקציב. אופנה במנהרת הזמן

מגזין_אופנה_נעליים_שנות_השלושים
נעלי שנות השלושים. צילמים: פינטרסט

מאת: מאיה אושרי כהן – עורכת ראשית

נעליים מסוגננות משנות השלושים הגיעו במגוון רחב של סגנונות, אך פרטים מסוימים הפכו אותם ספציפיים לאופנת "שלושים". חורים קטנים, עיצובים מורכבים על גוף הנעל הינם סימן מסחרי של  נעלי שנות השלושים, כמו גם רצועות עבות, כיסוי מלא ונעלי אוקספורד עם עקבים שרוכים. הדגש היה על נוחות ועמידות כמו גם על מחיר, מדובר בתקופת השפל הגדול, אולם בשעות הערב זוהר הוליווד מעורר השראה למגוון אלגנטי של עקבי ריקוד.

מגזין_אופנה_נעליים_שנות_השלושים_אופנה
צילום: עופר חלבי


נעלי נשים בשנות השלושים של המאה העשרים

 לנעלי שנות השלושים היו תמיד עקבים. אפילו לנעלי ספורט היה עקב שטוח קטן. עקבים קובניים, עקבים ספרדיים, עקבים צבאיים ועקבים בנויים, היו אופייניים לשנות השלושים. בדרך כלל היו עשויים עץ, צורות העקב המרובע וגב מעוקל קישטו את רגלי נשות שנות השלושים. העקבים נעו בגובה של 1.5-2.5 ס"מ. נעלי עקב קצרות יותר לעבודה, לספורט ולמראה נינוח יותר, גבוהות יותר ללבוש שמתאים לשעות אחר הצהריים והערב. לחלק מנעלי הספורט היה עקב שטוח, מרובע, נמוך יותר ורק נעליבית וסנדלי חוף היו עם סוליות שטוחות, וגם אלה היו בדרך כלל בעקב קטן.

אוקספורד ורצועות טי היו פופולריות בשנות ה- 20 ה-30, ה-40 ואפילו כיום. בשנות השלושים הן היו במגוון יצירתי עם חורים דקורטיביים (המכונים ברוגינג). הגזרות חשפו עור, היו מרופדות בצבע, במרקם עור או בד כדי שיראו כמו עור. קווים דקורטיביים, מסתחררים ובנייה בצבעים מנוגדים, עור זוחל, זמש או עור פטנט העניקו אלגנטיות לסגנון הנעליים. 

מגזין_אופנה_נעליים_שנות_השלושים_טרנדים
צילום: עופר חלבי

אוקספורדים

נעליים דו גווניות – כל סגנונות הנעליים, עם תפרים מעניינים והזדמנות לצבעים ומרקמים מנוגדים. בהונות נעלי הנשים היו מעוגלות במשך רוב העשור, כאשר אצבע מרובעת הופיעה בסוף שנות השלושים.

אוקספורד, שרוכים, או נעלי עניבה היו פופולריים במשך עשרות שנים: קלאסיים, נוחים ושיקיים, בשנות השלושים אוקספורדים התפארו, כמובן, בהרבה גזרות חמודות, יצירתיות, עיצוב דו-גוני, וצבעים מנוגדים או בהירים / חומים כהים, לבן / שחור, או לבן עם צבעים אחרים.

צבעים כהים היו פרקטיים במשך כל השנה. עם שיפורים בגוון העור: חומים, שוקולד עמוק. עור זמש היה פופולרי אפילו יותר מעור חלק, והלבן היה הבחירה הטובה ביותר באוקספורד בתקופת האביב ובימי הקיץ. לרוב האוקספורדים הייתה תחרה שנקשרה במן קשת קטנה או כאלו עם אבזמים. 

מגזין_אופנה_נעליים_שנות_השלושים_מגזין_אופנה
צילום: עופר חלבי

נעל עם עקב עבה

בדיוק כמו היום, היא נעל קלאסית של שנות ה-30. כיוון שעור היה יקר מדי עבור רוב הנשים, מעצבי הנעליים פנו לעורות כמו לטאה, תנין ועור נחש. המרקם של עורות אלה סיפק מראה חדש לנעל. רוב העקבים היו בצבעים פשוטים ונמכרו עם אפשרות של עקב קובני נמוך או עקב לואי גבוה יותר לערב. בסגנונות מהודרים היו תפרים בניגוד, מערבולות, צורות ארט דק,ו אפליקציות וקישוט על קשתות.

מגזין_אופנה_נעליים_שנות_השלושים_סטייל
צילום: עופר חלבי

רצועת T 

רצועת ה-T הייתה פופולרית במיוחד בשנות העשרים ונמשכה אל תוך שנות השלושים. אך עם חורים וחיתוכים שמייצגים את הטרנדים של שנות ה-30. סנדלי רצועת טי היו נהדרים לקיץ, והצבע הלבן שלט בתקופת הקיץ והיה פופולרי ביותר, אם כי גם ניתן היה למצוא גם נעליים בצבעים עזים ופסטלים. 

מגזין_אופנה_נעליים_שנות_השלושים_אופנת_נשים
צילום: עופר חלבי

סנדלי שנות השלושים

הסנדלים הגיעו במגוון של סגנונות, סנדלים קלועים, עם עקב, בוהן פתוחה, טריז, פלטפורמות או שילוב של סגנונות אלה בנעל אחת. לבן היה צבע הסנדל הפופולרי ביותר. ברוב הסנדלים היה עקב קובני טוב של 1.5 עד 2 אינץ'.

סנדל הקש הארוג היה בהשראת נעלי הואראצ'ה המקסיקניות שנמכרו באמצע שנות השלושים סביב חופי לוס אנג'לס. הם היו שטוחים בתחתית כדי להגן על הרגליים מפני חול חם אך אקזוטי למראה.


Maya Oshri Cohen, מאיה אושרי כהן

מאיה אושרי כהן
עורכת ראשית – Fashion Israel
אינסטגרם: maya_oshri_cohen

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה ישראלי
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק