סטריפ. אסף רהט

תערוכת יחיד לאסף רהט בגלריה שלוש-4
|

השבוע נפתחה בגלריית שלוש תערוכת יחיד של אסף רהט, "סטריפ". רהט מציג עבודה מרכזית שאורכה כ-25 מטר ומורכבת מרצף דימויים בטכניקה מעורבת, עליה עבד בשנתיים האחרונות

 

תערוכת יחיד לאסף רהט בגלריה שלוש-2
rahat strip c

 

תערוכת יחיד לאסף רהט בגלריה שלוש-1
Untitled (2), 2015, mixed media on paper 150×150 cm

 

תערוכת יחיד לאסף רהט בגלריה שלוש-2
rahat strip c

מאת: מרדכי גלדמן

״הסוגה של רהט יוצרת רושם של קרבה עזה לתהליכי הלא-מודע שפרויד ניסח באופן חלוצי ב'פשר החלום'. חיבור היצירות ל'סטריפ' מעניק להן זרימה האופיינית לפנטזיות בהקיץ ולחלומות המערבים ייצוגים חרדתיים של "רודפים" פנימיים, תמורות מתמידות בחוויות העצמי והזולת, וסמלים רוחניים-רליגיוזיים. עולמו של הסטריפ  כורך יחדיו את הייצרי ואת הארכיטיפי ונוגע במטמורפוזות הנזילות והאמורפיות של ייצוגי העצמי. דימויי השליה המופיעים בו מתייחסים כמדומה להתרחשויות בתהליכי היצירה של האמן אבל גם לחווייתו שלידתו הסופית טרם התרחשה. הוא ממתין בשליות ללידה מחדש.

כמעט כל דימויי העצמי בסטריפ נוטים אל האמורפי ונראים כאמבות שקבלו לרגע צורה הומנואידית כלשהי. הצורה הזאת היא לעתים חייתית מפלצתית ולא פעם אנדרוגינית ומזכירה יצורים ימיים ממעמקים סודיים שטרם נחקרו – מעמקיו של הלא-מודע. כמעט לכל יצורי הסטריפ יש עור דלקתי וגידולי עור דוחים המעידים על חוויה כואבת ואכזרית במגע עם העולם. העור הוא הגבול הפיזי והפסיכולוגי, עתיר הניואנסים וההיבטים, של העצמי עם העולם, כפי שמתאר זאת להפליא דידיֶה אנזיֶה בספרו 'האני עור' (תולעת ספרים, 2004).

האווירה השוררת בסטריפ היא אינטימית עד כאב בגלל ההתערטלות הנפשית המוצגת בו אל עבר ממד העומק של הלא-מודע. הצופה כמו עד לסרט וידאו המתעד את ההתרחשויות במעמקי נפשו של האמן. אך אפשר לראות את הסטריפ גם כמחברת סקיצות יומנית שנפרשת במרחב ומראה את הזמן הנפשי הסובייקטיבי של אינספור התמורות המתרחשות תדיר במעמקי הנפש.

אסף רהט, נולד ב-1970, בוגר מדרשת בית ברל  (1998-1994), הציג בתערוכות יחיד ובתערוכות קבוצתיות רבות, ביניהן מוזיאון ישראל בירושלים, אוצרת: דניאלה שלו, 2016, במוזיאון אשדוד לאמנות אוצרת: איה לוריא,2011, הביאנלה הארצית הרביעית לרישום, בית האמנים ירושלים, אוצרת: תמר מנור-פרידמן, 2010. המוזיאון הפתוח תפן, מאוסף בנו כלב, 2008. מוזיאון חיפה לאמנות, אוצרת: תמי כץ פרימן, 2007. מוזיאון ינקו דאדא, עין הוד, אוצרת: רעיה זומר, 2003. זכה בפרס מלגת אמן מורה לשנת תשס"ז ותשס"ח. שיטות עבודתו הייחודיות והעדפותיו החומריות הבלתי שגרתיות, באמצעות חוטים, דבק פלסטי, מאסקינג טייפ, דיו וצבעי מים מייצרות גוף עבודות ייצרי, אקספרסיבי, וייחודי״.

 

גלריה שלוש
מאז"ה 7 תל אביב
שעות פתיחה: ב-ה 11:00-19:00 ו 10:00-14:00 ש 11:00-14:00

פורסם בקטגוריה כתבות אופנה
תגובות פייסבוק