ספוט על הבלוגרית אפרת ריף וטכל

אפרת ריף וטכל. צילום: אינסטגרם - 1
|

קשה לי להאמין שיש בינינו אנשים שעדיין לא מכירים את אפרת ריף וטכל, ואם ישנם ממליצה להם בחום להכיר את האישיות הכובשת של  ריף – עיתונאית, מרצה, מורה ליוגה, מרצה לפיתוח וטיפוח הביטחון העצמי ועוד שלל תפקידים שאת כולם היא עושה בשילוב שבין ההומור המיוחד שלה לרצינות . דיי להיחשף לביקורת השנונה והמצחיקה שלה על הדמויות המככבות בסדרה "חתונמי" כדי להבין במה מדובר.

vachtelit@

29K  followers

את עושה (טפו טפו טפו) כל כך הרבה דברים, שקשה לעקוב – מרצה, כותבת, משדרת, פעילה ברשתות החברתיות, שכחתי משהו? איך הכל משתלב יחד?
״בטוח שכחת משהו, אבל זה בסדר, גם אני שוכחת, אני גם מורה ליוגה ומעבירה סנדאות וריטריטים לקבלה עצמית, יש ריטריט ממש בקרוב ב-21/9. 

פעם גם אני שאלתי איך הכל משתלב, בטח כשיש סטיגמה שעיתונאים הם אנשים צמאי דם וחטטניים, אבל זה להיפך, זו סקרנות והתעניינות כנה בסיפורים ובבני אדם שמחברת את כל תחומי העיסוק שלי.  בכל התחומים שאני נוגעת בהם, אני מנסה לגעת בלב של האדם. בראיון אחד על אחד, זה כמו טיפול פסיכולוגי לעיני כל, שהקורא לוקח מזה מה שמתאים לו לחיים, והרצאה על בטחון עצמי או סדנת יוגה או פודקאסט- זה לגמרי אמנות ההקשבה וראיית האחר. מבחינתי הכל משתלב ולהכל אותה מטרה, רק הדרכים שונות.״

השילוב שבין הרצינות  להומור מאוד מאפיין את עבודת הכתיבה והנוכחות שלך ברשתות החברתיות. האם זה משהו מכוון, או שתמיד היית כזאת?
״איזה כיף לשמוע שזה עובר! תודה. וכן, כנראה שכן תמיד הייתי כזו. את דריסת הרגל שלי בעולם העיתונאות קיבלתי אחרי שעשיתי סטנד-אפ בערב חובבים לצד לאה לב, חן מור ועידן ניידץ. כשירדתי מהבמה עורך ווינט בידור שהיה בקהל, הציע לי עבודה בלי לדעת בכלל שאני עיתונאית. ובכלל, אני חושבת שהומור זה כלי חשוב ובטח ובטח שאופי וייחודיות, גם בעיתונאות, גם ברוחניות.

לא אני המצאתי את הגלגל, היום כולם כבר יודעים הכל וכולם כבר חושבים הכל, וכולם כבר כותבים הכל בפלטפורמות בדרך כזו או אחרת, מה שנשאר לי זה לתבל את זה בסגנון שלי. בעיניי הכל שאלה מאיפה הביקורת והכתיבה מגיעה, ואם אני רוצה להעביר ביקורת כדי שיהיה אפשר ללמוד ממנה משהו ולעשות את זה עם חיוך או שאני באה להעביר ביקורת כדי להעליב, להקטין ולזלזל. ובסוף אין דבר יותר שווה מלהצחיק, וזו דרך נפלאה לפתוח אנשים, להיכנס ללב, ואז להוסיף גם מסר רציני יותר.״

היום כולן חושבות ומדברות על העצמה נשית ובטחון עצמי. כמי שמזוהה עם האג'נדות החשובות האלו, אילו שלושה טיפים תוכלי לתת לקוראות שלנו לטיפוח הבטחון העצמי?
״ממש! כל אחת היא מנטורית היום וכל אחת יודעת בטחון עצמי מהו. אז מצד אחד אני בעד הצפה של תכנים חיוביים ותומכים, אבל צריך לזכור שזה לא סתם סיסמאות, ונפש האדם זה דבר מורכב.

טיפ ראשון- #לראותנכון, כשם ההרצאה שלי- לפתח ראייה ביקורתית, להבין שלא כל מה שאת רואה אצל האחר הוא אמת, ולרוב זה בכלל מלא בפרשנות שלך. אבל להבין שהאחר לא רלוונטי אלייך בכלל, ועלייך לשפוט את עצמך רק אל מול עצמך. 

טיפ שני – להגדיל ראייה חיובית, להפנות זרקור לדברים טובים שקורים במהלך היום. ככה גם אתם תחפשו אותם במהלך היום, וגם בסוף יום במקום להתמרמר, לשנוא, ולחשוב כמה את לא מספיק טובה. את תזכרי רגעים בהם חייכת, בהם היה לך נעים וטוב, בהם הבטחון שלך עלה. מומלץ גם לכתוב את הרגעים האלה. 

טיפ שלישי – לדבר אל עצמך יפה. יש לנו כשבעים אלף מחשבות ביום, ו-80% מהן הן שליליות! וכמו אוכל שאנחנו מכניסים פנימה והתזונה משפיעה עלינו ככה גם אנחנו צריכים לשים לב לתוכן ולמילים בהם אנחנו מזינים את הנפש שלנו. המילים שאנחנו אומרות לעצמנו, מחלחלות ומשפיעות לטווח הארוך על הבטחון העצמי שלנו.״

אנחנו עומדים לפני שלב ההכרעות ב"חתונמי", ואין  כמו לשאול אותך, כמי שמסקרת בעקביות את התוכנית, לדעתך. אילו זוגות לדעתך יישארו?
״וואו, איזה עונה! תקשיבי אני לומדת כל כך הרבה מהזוגות האלה, ואגלה לכם סוד שבעקבות ההסתכלות שלי והביקורת שאני מעבירה, גם בחור שיצאתי איתו, למד מהביקורת והבין משהו על הפחד שהניע אותו, וזה גרם לנו לחזור לדבר. לא למהר, אין כאן סקופ שאני בזוגיות, אבל מה שיפה בתוכנית, זה כשאנחנו מתיישבים למולה כנים ואובייקטיבים, אנחנו יכולים ללמוד על עצמנו, וזה יותר חשוב מכל זוגיות ספציפית שם, כי וואלה לא באמת אכפת לי מהזוגות שם, אכפת לי מעצמי. 

הזוגות שכן אכפת לי מהם ואני חייבת שיישארו ביחד זה עינב ורז ויואנה ותומר. זה התאמה וחיבור ופתיחות שלימדו אותי סובלנות והכלה והקשבה, והראו לנו דרך נפלאה של תחילת קשר בה מגיעים מהוססים ואיך אפשר להסיר חסמים על ידי הקשבה וראיית האחר. אחרי זה אני מניחה שרון וטל וחן ויוסי עזרא גם נשארו ביחד, ואתם יודעים מה? אני מהמרת שבשלב התשובות גם נעם ומשה, אמרו כן. אבל שהם לא ביחד עם עצם היום הזה.״

האם לדעתך זוגיות וחתונה בעידן של היום הם שלבים הכרחיים בדרך לאושר, או שהיום זה כבר לא רלוונטי?
״זוגיות וחתונה הם לא שלב הכרחי בדרך אל האושר בכלל. השאלה היא האם בכלל זוגיות או חתונה הם מוסדות שעדיין רלוונטיים באופן כללי. אני עדיין מייחלת ועדיין מאמינה במוסד הזוגיות וגם במוסד הנישואים, אני חושבת שלהצהרה הזו אל מול העולם, יש ערך. אבל אני בהחלט חושבת שמודלים שונים הם ראויים ביותר- כמו הורות משותפת ויחידנית ואין שום צורך לחכות לזוגיות לא בשביל להקים משפחה ולא בשביל למצוא אושר. החיים קורים עכשיו, הם לא יתחילו כש… אז תחפשו גם את האושר עכשיו. לא כש…״

את רואה עצמך משתתפת בתוכנית ריאליטי, עם כל החשיפה שבכך, ועם הסיכון שגם עלייך יכתבו וגם אותך יבקרו?
בטח. אם היו מוצאים לי התאמה, גם הייתם רואים אותי בעונה הקודמת, אבל אחרי חצי שנה של מיונים ותהליך מדהים שעברתי עם המומחים לא נמצא הגבר המתאים. אני הייתי יותר משמחה להשתתף בחתונמי, אני מאוד מאמינה בפורמט וכן יודעת גם שהייתי חוטפת לא מעט ביקורת. אני חושבת שלאנשים קל לשפוט אבל הם לא היו מעזים לפתוח את הלב שלהם בפריים טיים, אז בעצם את מי צריך לשפוט כאן?

מה זה יוגה בשבילך? איך זה משתלב עם הלו"ז העמוס שלך?
״יוגה זו דרך חיים, זה איזון גוף נפש, וזה המקום שלי להתרכז פנימה, לנשום, להקשיב ללב שלי, להתפקס, להתגמש מחשבתית, להתרענן. היוגה מטעינה אותי מחדש ומקרקעת אותי כל פעם מחדש. זה לא ספורט וזה לא תמונות של תנוחות מסובכות באינסטגרם, היוגה היא דרך חיים וגם אם תרגלת את עקרונות הרוח שלה, תרגלת יוגה.״

מה החלומות הגדולים שלך בתחום האישי והמקצועי?
״אני חולמת שכל תחומי העניין שלי יתגבשו לכדי כותרת אחת, אולי תוכנית טלוויזיה בשם intome, כמו הריטריט שלי. כזו שתדבר על נפש האדם בצורה הכי מערבית שיש, שאצליח לגעת ולנסוך בטחון בכמה שיותר לבבות. 

באישי? אני רוצה להיות אמיצה. אני רוצה להעז ולפעול למען המטרות שלי בלי שום צנזורה אישית. וכן, אם יהיה לצידי בן זוג חכם, מפרגן, תומך, אוהב וכריזמטי, זה יהיה תוספת נעימה מאוד.״

נועם

נועם שקד – עיתונאית אופנה
אינסטגרם: noam.shaked

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות Instagram Style, אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק