אמנות ישראלית

Peace 2014 Benni Efrat HD time lapse movie, מגזין אמנות, צילום אמנותי,  אופנה, אמנות, איפור, הפקות, הפקות אופנה, חדשות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה, מאפרות, מגזין אופנה 2018, מגזין אופנה אונליין, מגזין אופנה ועיצוב, מגזין אופנה ישראלי, מגזין סטייל, מגזיני אופנה ישראלים, עיצוב אופנה, עיצוב שיער, עיתון אופנה, עיתון אופנה 2018, צילום, צילום אופנה, שיער, 3 -9
|

אמנות ישראלית – מה מכינים לכם המוזיאונים והגלריות ברחבי הארץ? סקירה מקיפה של עשרות התערוכות ומאות האמנים

אמנות ישראלית

מאת: מערכת המגזין

 

 

תל אביב: "היונה, קיץ 2062"'

תערוכה חדשה של האמן בני אפרת בגלריה קונטמפוררי

 

www.fashion-israel.co.il
היונה, קיץ 2062. בני אפרת

 

גלריה קונטמפוררי פותחת את העונה בתערוכה חדשה לאמן בני אפרת, שבמרכזה המיצב "היונה, קיץ 2062" – ובו אותיות המילה "שלום" חצובות מ-14 טונות של גושי קרח שהולכים ונמסים, לצד מטוס קרב מעופרת, שבחרטומו ענף של זית, לצד העבודות החדשות של בני אפרת ועבודות משנות ה-70, מוקרן סרטון וידאו סטופ מושן המתעד את כל תהליך התמוססות השלום מקרח.

שרית שפירא: כשנולדו ילדינו – בין אם היה זה אתמול, לפני שנה, עשור או כמה עשורים – היינו אומרים שכאשר יגדלו לא יהיו עוד מלחמות. הנסיבות והעובדות טפחו על פנינו והוכיחו פעם אחר פעם שאמירה זו, מפי הורים אחרים וקודמים, חסרה כל אחיזה במציאות – אך הוודאות והפיכחון לא מנעו מאתנו לחזור עליה שוב ושוב, ולו גם כקלישאה, כמנטרה חלולה, שהרי בלי חלומות ותקוות מעין אלה איך אפשר להביא ילדים לעולם?

"שלום"

תקווה קלושה זו, אשליה הנמוגה ומתפוגגת בעודה נאמרת ובכל זאת החיים אינם חיים בלעדיה, היא לב-לִבּו של המיצב היונה, קיץ 2026, שיצר בני אפרת לגלריה קונטמפוררי. חלק הארי של המיצב עשוי מהמלה "שלום" – אותיות עבריות החצובות מ-14 טונות של גושי קרח עצומים, שהולכים ונמסים וניגרים אל בריכה המותקנת ברצפת הגלריה. מצלמת וידיאו מתעדת את החיזיון של אותיות הקרח הנמסות כדי שימשיך לפקוד את המקום כחזיון-רפאים, כאשר יוקרן על הבריכה לאחר שאותיות הקרח יתמוססו כליל.

אותו היגוי מושקע, דרמטי וראוותני של המלה "שלום" כמבע של הבל הבלים, מין גרסה עכשווית של שעון חול, הממחיש את חוסר התוחלת ברקימת תוכניות ואידיאות גבוהות לנוכח הזמן ההולך ואוזל. אולם, עם כל טיפה שנושרת מטה ומטפטפת את הפאתטיות של העמלנות הסיזיפית הכרוכה בהכנתה של כרזת הקרח "שלום" – נשמע גם, דבר ההירואיות הכרוכה במעשה; רק מתוך ביטויה המילולי והגופני-פיסולי של המלה "שלום", ומתוך מבט מפוכח באבסורד שבדבר, אפשר לשהות ולפעול בעולם שעדיין מקדם בברכה ילודים בני-יומם, יצירות אמנות, או כל המשך חי וחיוני לעולם.

 

efifo.co.il
The Dove, Summer 2062

 

קיפאון והמסה

לצד מיצב זה, שב אפרת בהיונה, קיץ 2062 לאפוס המקראי, בדימוי של מטוס קרב מעופרת, שבחרטומו (כמו בפי היונה מסיפור המבול) ענף של זית. דימוי זה כולא בחומר הכבד והרעיל של העופרת מוטנט, המוכלא מכלי מלחמה ובעל חיים (שהיה לכלי משחית). בטקסט המוטבע על אותו דימוי כלאיים כתוב: "לפי הברית הישנה, היונה היתה הראשונה שנשלחה לחקור את הארץ. היונה גילתה שעץ הזית הביס את המבול. היונה עם ענף הזית בפיה היא סמל של ניצחון ולא של שלום".

ביצירתו של אפרת, מתקיימת דיאלקטיקה בין איבון וריחוף, קיפאון והמסה, בין הדטרמיניזם של הנסיבות לבין חירות הדמיון, הפרשנות וההמצאה, שבה-בעת מהווה כַּר מחיה ונקודת מוצא – לראיית מציאות אחרת: היפרדות מעולם הנמתח בין קטבי ניגודים, לטובת מצבים שאין בהם העדפה להכרעה אחת, לשיפוט בלעדי, לערך עליון, לייחוס מקובל, לאפיון רווח, לסדר קבוע או למשמעות נורמטיבית.

אוצר: רוני פורר
נעילה: 6.12.14
שעות פתיחה: ימים ב' עד ה': 19:00 – 11:00, יום ו': 10:00-14:00, שבת: 11:00-14:00
Contemporary by Golconda, הרצל 117, תל אביב. 03-6822777
www.contemporary.co.il

 

 

 

ירושלים: פרנסיסקו גויה

יצירות מופת על נייר מאוסף מוזיאון ישראל, ירושלים

 

efifo.co.il, Efifo Magazine, אתר אופנה
מהי תועלת הספל, לוח 59 מתוך הסדרה “זוועות המלחמה”, 1820-1810 (מהדורה מ-1906) תצריב ואקווטינטה

 

70 יצירות מופת נדירות של פרנסיסקו גויה, בתערוכה חדשה במוזיאון שטרוק בחיפה. עבודות מטלטלות בשחור ולבן מהמאה ה-19 של הצייר הספרדי שהעביר ביקורת חריפה על המלחמה ומסרים חברתיים ופוליטיים הנראים אקטואליים כיום יותר מתמיד. בימים אלה שלאחר עימות מלחמתי שותת דם, שבהם שני הצדדים, הישראלי והפלסטיני, מלקקים את פצעיהם, ההתבוננות ביצירותיו של האמן הספרדי פרנסיסקו גויה (1828-1746) שנוצרו לפני כמאתיים שנים רלוונטית ומטלטלת מתמיד.

בתערוכה "פרנסיסקו גויה: יצירות מופת על נייר מאוסף מוזיאון ישראל, ירושלים", שתפתח במוזיאון שטרוק בחיפה ב-18 בספטמבר, יוצגו כשבעים עבודות מתוך שלוש הסדרות הנודעות שלו: "זוועות המלחמה", ה"טאורומאכיה" ו"המשלים". יצירות אלמותיות אלה המוצגות כאן באופן נדיר השפיעו באופן מכריע על דורות של אמנים למן המאה ה-19 ועד ימינו אלה, וכוננו את מעמדו של גויה כ"אמן המודרני הראשון".

 

efifo.co.il, Efifo Magazine, אתר אופנה
כבד יותר מחמור מת, לוח 1 מתוך הסדרה "משלים", 1824-1816 (מהדורה מ-1864) תצריב ואקווטינטה

 

"המשלים"

סדרת ה"טאורומאכיה" מ-1816, עוסקת בספורט הספרדי הלאומי של מלחמת השוורים, ומתמקדת במאבק לחיים ובמוות לצד דיון במעשה הצפייה עצמו. את הסדרה "המשלים", יצר גויה בעשור האחרון לחייו והיא מבוססת על משלים ספרדיים ידועים ומהווה את השלב המוקצן והמסתורי ביותר שבסדרות ההדפסים שלו. יצירתו הגרפית אינה פרי הזמנה של פטרון אלא פרויקט עצמאי ופרטי של האמן שמבקש לבחון את הקיום האנושי, את ממדיו האכזריים והמפלצתיים המהולים בתשוקות, במעשי גבורה, באמונות תפלות.

במרכזה נמצאים התבונה והשיגעון כשהם אוחזים יד ביד, כאשר החלום שבמציאות, הקיטוע, העמימוּת, השעיית המרחב-זמן הלכיד והברור, העודפוּת וההיפוך המערערים על תפיסות פשטניות של מושגי הייצוג והאמת. הם כופים על הצופה הכרה בתודעה אמביוולנטית שאינה כבולה במוסכמות ומבטאת מצב קיומי מודרני של שבר, פרגמנטריוּת וחוסר שלמוּת. במסגרת התערוכה במוזיאון שטרוק ייערכו הרצאות, ימי עיון, שיחי גלריה והקרנות סרטים.
אוצרת: אירנה גורדון

פתיחה: 19.9.14
נעילה: 25.1.14
מוזיאון הרמן שטרוק www.hma.org.il
רחוב ארלוזרוב 23, חיפה טל' 04-6359962

 

 POP2D

תערוכת צילום חדשה של האמן זיו כפיר במלון בראון , תל אביב

 

pop2d של האמן כפיר זיו במלון בראון
pop2d של האמן כפיר זיו במלון בראון

 

מדי שבוע מוצגות תערוכות חדשות בחללים השונים במלון הבוטיק התל אביבי, בראון. את אירועי האמנות במקום מפיקים ארי ליאון פרוצר ולוסי זוטוף. ביום שלישי ה-9.9 תפתח במקום POP2D, תערוכת צילומי ענק של פופקורן של האמן והצלם כפיר זיו. כחלק מהערב האמנותי תשולב הפקה אופנתית בה דוגמנית מובילה תצולם בזיקה אופנתית לחלק האמנותי.

לאתר של כפיר זיו

 

ירושלים: בית האמנים פותח את עונת סתיו 2014 עם חמש תערוכות חדשות

 

www.fashion-israel.co.il
ורדה כרמלי. אני רואה זיכרון

 

רונן סימן-טוב / מודדים

אוצר: דן אורימיאן
סדרת "המודדים" מוכיחה תפנית דרמטית בשפתו הציורית של רונן סימן טוב. בגישה בארוקית מובהקת, הציור הפך תיאטרלי, מתוזמר באור דרמטי הרבה יותר ובסימן החשיכה. אלא, שהבארוק של סימן-טוב הוא משנות האלפיים, תפאורה לחזיון אנטי-מונומנטאלי, אף קומי. עולם מוכה שואה, אשר יותר משהוא נכון לקבלת תורה או "הנס האחד אין שני", הוא נואש בהרבה משהיה בציורים הקודמים. מה פשר האפלה שגָזַר רונן סימן-טוב על עולמו הציורי? זהו חושך-עונשין. (גדעון עפרת)
מפגש גלריה: חמישי, 18.9.14 בשעה 17:00

 

ורדה כרמלי / אני רואה זיכרון

אוצרת: מירי קרימולובסקי
ורדה כרמלי מציגה צילומים אשר החלה לצלם במהלך מסעותיה אל העיר ברלין, אותה עזבו אמה ומשפחתה ב-1933, עם עליית הנאצים לשלטון. זיכרונות ברלין של ורדה כרמלי אינם רק זיכרונותיה הפרטיים, הם גם זיכרונות קולקטיביים. ברלין "שלה", היא לא רק "שלה", כמו שהיא איננה "רק ברלין", אלא מצב קיומי ונפשי.
מפגש גלריה: שבת, 13.9.14 בשעה 12:00

 

שמעון פינטו / ויהי היום
אוצר: אילן ויזגן
עבודות חדשות שרובן נחשפות לראשונה של הצייר שמעון פינטו. דימויי אושר בסיסי ופשוט מימי ילדותו, לצד מציאות חייו של האמן, בעולם הדתי אמוני, בו בחר לחיות את חייו הבוגרים. כאדם מאמין הפועל בזירה חילונית, מתקיימת בו זרות כפולה בתוך עולם האמנות הישראלי. מהמקום בו הוא עומד, הוא בוחן באופן ביקורתי והומוריסטי, את ממסד האמנות ויצירות שהפכו לנכסי צאן ברזל. הפסל "נמרוד" של דנציגר, הטובל במקווה טהרה, והחמור המשוטט ברחבת הפסלים של מוזיאון תל-אביב, הם דוגמאות לערבוב המושגים "קודש" ו"חול" וניודם בין שני העולמות השוכנים בנפשו של האמן.
מפגש גלריה: חמישי, 11.9.14 בשעה 17:30

 

www.fashion-israel.co.il
רונן סימן טוב. מודד המערות

 

ירושלים: "מנופים" – שבוע פתיחת עונת התערוכות. 23- 30 באוקטובר 2014

שבוע האמנות השנתי המציין את פתיחת עונות התערוכות בירושלים' ייפתח ב-23 באוקטובר 2014 ויכלול עשרות אירועי תרבות ואמנות מקוריים שיתמקדו מדי ערב באזור מסוים בעיר- בגלריות, בחללים אלטרנטיביים, במרכזי תרבות, בחיק הטבע, במבני תעשייה ובמרחב הציבורי. כל האירועים במסגרת שבוע "מנופים" פתוחים לקהל הרחב ללא תשלום

 

www.fashion-israel.co.il
Olaf Breuning-Color People, from the series 2009, COLOR STUDIES, C-PRINT, 60 X 80 CM

אמנות ישראלית

שבוע "מנופים"

יתמקד השנה באוכלוסיות השונות בירושלים, זאת לאור הקיץ האחרון שחשף יותר מתמיד את שבריריותה של החברה הישראלית.

הקהל הרחב מוזמן לחוות דרך הפעולה האמנותית ביקור במקומות חבויים, היכרות עם אנשים חדשים וניסיון לחצות את הגבולות הפניניים והחיצוניים המונעים מפגשים אחרים ביום-יום. בערב הפתיחה של שבוע "מנופים"- חמישי 23.10 –  מהשעה 19:00 יתקיימו במקביל עשרות פתיחות של תערוכות חדשות ברחבי העיר. לרשות המבקרים, יופעלו שאטלים  ובתוכם שחקני תיאטרון, משוררים ואמני פרפורמנס שיציגו השנה את נושא הנבואה.

האמנים המציגים: ערס פואטיקה, רם מזרחי שפינוזה, אוהד זריהן, רועי מרגליות, אן אליזבת ודניאל גמליאלי, פיי שפירו, רזיה מזרחי, עירית שלה ועוד
ניהול אמנותי: ענבל דקל.

אמנות ישראלית

אירועי אמנות אזוריים

במהלך שבוע "מנופים", יושם דגש מדי יום על איזור אחר בירושלים .  פעילויות אמנותיות, אירועים והפקות מקור אמנותיות ותיאטרליות המנהלות דיאלוג עם המקום יתקיימו בתלפיות, משכנות, דרך יפו, מזרח העיר, התפר, נחלאות וסובב העיר.

תערוכה ייחודית שתתקיים השנה תוצג בכיכר הרומית אתר היסטורי-ארכיאולוגי מהמאה ה-2 לספירה הממוקם מתחת לשער שכם במזרח העיר. המקום נסגר למבקרים לפני יותר משנה ומאז עומד שומם. את התערוכה תחת הכותרת "עשוי מאבן" והיא תעלה שאלות ביחס למקום ולזמן במפגש בין אמנים לבין מקום  המצריך חוקי צפייה, הפעלה והשהייה חדשים.

האמנים המציגים: רמי מימון , אליה כהן, שי רטנר, יואב וינפלד, דנה דרוויש, בועז ארד, סימון קרנץ ויעל רוכמן, איילה לנדאו וליאור פינסקי
אוצרת: טלי בן נון

 

www.fashion-israel.co.il
Noman right – מוסללה- Noa Arad Yairi

אמנות ישראלית

אירועים בולטים

"נביא נביא"
מרכז "בין שמיים לארץ" יזמן יוצרים לחדש מסורת עתיקת יומין בירושלים ולמסור נבואות בסדרת אירועים בכיכר העיר ותערוכה שנאצרה במיוחד סביב נושא זה.
אוצרים: אוריין גלסטר פורת סלומון ורונן יצחקי.

 

"בשכנות טובה"
בין בית הרב קוק ובית אנה טיכו וכמחווה ליחסי השכנות הטובים ששררו ביניהם, תתקיים תערוכה רבת משתתפים בהשראת יצירותיה של האמנית וכתיבתו של הרב.
האמנים המציגים: אנדי ארנוביץ, רעיה ברוקנטל, ליאורה וייס, מקס אפשטיין, שי זילברמן, מידד אליהו, שי הלוי, איתמר מבורך, בת שבע רוס, אורלי מיברג ואיתמר המרמן
אוצרות: רונית שורק ונטע אסף

 

פס ייצור
במבנה תעשייה ברחוב האומן 26 בתלפיות, בעלי העסקים והאמנים ייפתחו את חלל עבודתם לקהל שצפוי לעבור חווית מבקרים מפתיעה ומגוונת במיוחד.
אוצרת: דינה יקרסון.

 

קופסה שחורה
יוזמה עצמאית המציגה אמנות עכשווית במרחב הציבורי זאת השנה השלישית ברציפות.למשך עשרה ימים יתנוססו על עשרות שלטי חוצות מוניציפליים יצירותיהם של אמנים. נושא הפרויקט השנה הוא "תכניות לעתיד" (2014) והוא יערך בשיתוף פעולה עם הזירה הבין תחומית.
יוזמי ואוצרי הפרויקט: אסף כהן ויצחק מזרחי
אוצרת שותפה: טל גלעד

 

www.fashion-israel.co.il
Olaf Breuning-Color People, from the series 2009, COLOR STUDIES, C-PRINT, 60 X 80 CM

אמנות ישראלית

סיור אמנות, מופע ותפילה

אירוע אמנות רב-תחומי אשר יוקדש לאזור קו התפר שבין מערב למזרח ירושלים. האירוע פרי שיתוף פעולה בין פרויקט מנופים, מוזיאון על התפר, קבוצת האמנים מוסללה ו-ICCI, במהלך ערב אחד נסייר באחד האזורים המורכבים ביותר בירושלים, צומת ייחודי המשמש כנקודת מפגש למגוון אוכלוסיות כה קרובות וכה רחוקות זו מזו, וננסה לדמיין אפשרויות חדשות לחיים משותפים יחדיו.

 

מבט על

אירוע נעילה משותף למנופים ופרפורמנס 0:3 כוחות על, בית הספר לתיאטרון חזותי – ערב של סיורים בין זירות פרפורמנס ומופעים באתרים בלתי-שגרתיים ברחבי נחלאות. כל אתר ישמש תפאורה ליצירה תלוית מקום – מן הבתים בני 140 השנים ועד למגדלי היוקרה, מן הפוליטי לחברתי.

בין התכנית לפני-השטח ובין הדת לבין השוק. סך המסע יחשוף, טפח אחר טפח, מפה של מארג כוחות-על המגדירים את החיים בירושלים.
האמנים המציגים: יונתן לוי, שחר מרקוס, חיה רוקין וצפיה דגני, מאי אילון, ענת אייזנברג יהונתן עפרת ועוד.
אוצר: אלעד ירון

אמנות ישראלית

מסלול אמנות לילדים

יום שבת יוקדש כולו לבילוי אמנותי מעורר מחשבה ודמיון לילדים. מסלול של חוויות יתחיל בגן הפסלים הקסום החבוי בקמפוס גבעת רם, ימשיך בפעילות לכל המשפחה בתחנה לחקר ציפורי י-ם, ויסתיים במיצג המרגש "פתיחת תנור" בסטודיו של קבוצת זיק בבית נקופה. סדנאות ופעילויות נוספות לילדים תתקיימנה במהלך שבוע "מנופים".

(בעקבות הקיץ האחרון מגזין האמנות המקוון "הרמה" ישיק גיליון מיוחד בנושא חירום. אל עורכות המגזין רינת אדלשטיין ויעל רוכמן הצטרפה עורכת טקסטים חדשה: מיכל פיטובסקי).

 

www.fashion-israel.co.il
מרגו גראן, בעקבות גוגן

אמנות ישראלית

בין תערוכות מנופים 2014

בחזרה לעתיד / גלריה הקוביה יצירות מתקופות ילדותם ונעוריהם של אמנים ידועים וותיקים. רישומים מזמן מלחמת המפרץ, ציורי מחשב בתוכנות ישנות, וידיאו VHS מגורען של חברים ערב גיוסם ועוד.
האמנים המציגים: מיכל ארז, ירון אתר, איתן בוגנים, גיא בן-ארי, עדן בנט, מוטי ברכר, משה גרשון, מיכל הלפמן, טליה ישראלי, שרי כראל, פרדי שחר כסלו, טמיר ליכטנברג, סיגלית לנדאו, אריק מירנדה, אסי משולם, אבי סבח, חנוך פיבן, גליה פסטרנק, אדם קפלן, ורד שילוני, יגאל שתיים
אוצרת: הדס קידר

 

הילה לולו לין: "אני רוצה לישונ בתוכ הגופ שלכ" ו "בגוף המקום" / סדנת ההדפס
תערוכות סיכום לפרויקט "מיתוס סדנה: ארבעה עשורים".  לולו לין מציגה הדפסים וספרי אמן שיצרה בסדנת ההדפס  ועבודות מיצב העוסקות בשבר ובאיחוי של הגוף והמקום. התערוכה הקבוצתית "בגוף המקום" מציגה הדפסים מאוסף הסדנה המתמקדים בייצוגים של גוף ומקום.

האמנים המציגים: שרון פוליאקין, ג'ויס שמידט, אלעד קופלר, מידד אליהו, דוד בן שאול, רענן לוי, אסתר קנובל, דב הלר, עופר ללוש, הילה בן ארי, גלעד אפרת, נועה צדקה, נלי אגסי, צבי טולקובסקי, נעמי טנהאוזר.אוצרים: אריק קילמניק, אירנה גורדון, תמר גיספן

 

www.fashion-israel.co.il
בית האמנים מאיה ישראל, נופים בדויים זהויות שאולות, 2014

 

ובליבה חומה / על קו התפר
חומת האבן המקיפה את מוסררה/מורשה מצידה המזרחי משמשת כמחסום אקוסטי – אבל בעיקר כגבול הלא רשמי בין מזרח ומערב ירושלים. התכנון המקורי והאוטופי של אזור קו התפר כלל בזמנו גשרים, פארק, טיילת וכביש שקוע – אבל נגנז והוחלף בכביש רב נתיבים שלצידו חומה אטומה. העבודות המשתלבות בחומה, בוחנות את היחס המורכב שלנו לגבולות ושטחי ההפקר שביניהם.
אוצר: מתן ישראלי

 

www.fashion-israel.co.il
תערוכה מרכזית בכיכר הרומית

אמנות ישראלית

הבלתי תלויים / עשור לאגריפס 12

תערוכת העשור לגלריה השיתופית, שהוקמה על ידי קבוצת אמנים כמרכז ליצירה עצמאית וחופשית, ללא מטרות רווח וללא תמיכה ממסדית. התערוכה מציגה עשרות יצירות של 41 אמנים, חברי הגלריה בעבר ובהווה אשר קובצו לכדי תמונה קבוצתית. ההצבה שואבת השראתה מסלון הבלתי תלויים (Salon des Independants) הפריזאי (1884).
אוצרת: תמר גיספאן-גרינברג

 

גרסת כיסוי / כורש
המונח "גרסת כיסוי" (קאוור), השאול מתחום המוזיקה הפופולארית, מתייחס לחידוש שיר של אמן אחד על ידי אמן אחר, לעיתים באופן דומה למקור, ולעיתים באופן שמשנה את המשמעות מקצה לקצה. התערוכה מציגה  אמנים עכשוויים שעושים שימוש ביצירות אמנות קיימות במהלך יצירתם. היא מבררת אילו יצירות נבחרות על ידי אמנים וכיצד שימוש בשפה אמנותית ובמרכיבים צורניים שונים מהמקוריים עשוי ליצר משמעות חדשה.

האמנים המציגים: ורד אהרונוביץ', מידד אליהו, נטע אלקיים, נעמי בריקמן, נורית גור לביא, מרגו גראן, צוקי גרביאן, מאשה זוסמן, ורד חדד, נעמי טנהאוזר,  טליה ישראלי, בועז לבנטל, ענבל מנדס פלור, גוסטבו סגורסקי, פסח סלבוסקי, ג'ואל קנטור
אוצרת: נעמי טנהאוזר

 

 

www.fashion-israel.co.il
ali and emmi combo. מינג וונג

 

פוטופואטיקה 4 / גלריות מוסררה
3 תערוכות מפגש בין צילום, וידאו ושירה
אוצר ראשי: אבי סבג

 

העצמי כרחוב / הגלריה ע"ש  מורל דרפלר
איתי אייזנשטיין ותומר קאפ מציגים תצלומי שוטטות ליליים המתכתבים עם שירתו של  פרננדו פסואה.
אוצרת: איילת השחר כהן

 

גזר דין גוף / הגלריה החדשה
בשם ספר ביכורים של המשורר אופיר נוריאל, התערוכה חוקרת את  קווי התחום של הגוף, באמצעות שירה וצילום.
אוצרים: מיכל טוביאס ואיתי עקירב

 

פואטיקה פוליטית / הגלריה החברתית
תערוכה חברתית בועטת המשלבת שירה וצילום ומראה את קצוות החברה מנקודות מבט שבין הפואטי לפוליטי.
אוצר: אייל בן דוב


אמנות ישראלית

תל אביב: "וידאו פלוס". ביתן הלנה רובינשטיין לאמנות בת זמננו

במסגרת התערוכה שעת סיפור: היה או לא היה, המורכבת משבעה מיצבי וידאו, יתקיימו במהלך ספטמבר ואוקטובר מספר אירועים תחת הכותרת וידאו פלוס

 

Efifo Magazine
טליה הופמן, גויאבה

אמנות ישראלית

הרצליה: "בחזרה לברלין". תערוכות חדשות במוזיאון לאמנות עכשווית

במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית ייפתח ב־20 בספטמבר הקבץ תערוכות ראשון באצירתה של ד"ר איה לוריא, המנהלת והאוצרת הראשית החדשה של המוזיאון, בשיתוף אמנים ואוצרים מהארץ ומחו"ל

 

www.fashion-israel.co.il
עילית אזולאי, מפרט מידת הוודאות, 2014
 

אמנות ישראלית

תערוכת יחיד: אֵריק שימן – ספר מבקרים: תצלומים מתוך ארכיון אישי

האמנית הישראלית הצעירה, ספיר הוברמן, המתגוררת בברלין פגשה במקרה במהלך ביקורה במחנה הריכוז 'סקזנהאוזן' את הצלם הגרמני אֵריק שימן, אשר הקדיש את העשורים האחרונים ליצירת ארכיון עצום של תצלומים המתעדים באובססיביות רסיסי חיים במחנות הריכוז וההשמדה: את המבקרים באתרים, את העובדים בהם,

חלקי מבנים ופינות נסתרות. משיכתה של הוברמן ליצירתו של שימן מבטאת בתערוכתם את המהלך העקיף שלה לעיסוק בזיכרון האישי של משפחתה ובהיסטוריה של גרמניה.

הוברמן כותבת: "דרך הקשר שהתפתח בינינו נחשפתי לנקודת מבט אחרת, נקודת מבטו של בן להורים גרמנים אשר בעת המלחמה התנגדו לנאצים, נכד חורג ללאופולד וייס שהחליף את שמו למוחמד אסד – יהודי שהתאסלם בתחילת המאה ונודע כחכם דת מוסלמי, אקטיביסט, דיפלומט, קוסמופוליטי, רומנטיקן ומתרגם הקוראן".
אוצרת: ספיר הוברמן

 

www.fashion-israel.co.il
אנדי הופ 1930. אלים חדשים

אמנות ישראלית

תערוכה קבוצתית: מבט חוזר

המחקר ההיסטורי הוא נקודת המוצא ליצירות שבתערוכה. ברבות מהן הסיפור ההיסטורי עצמו אינו רק קטליזטור או הנושא הנדון, אלא מהווה אמצעי ביטוי אמנותי טעון כשלעצמו. אימוץ פרקטיקות מחקריות, כגון עבודה בספריות ובארכיונים, חפירה ארכיאולוגית או עריכת ראיונות, מחדד את נקודת המבט הרפלקסיבית והביקורתית של היוצרים לנוכח הניסיון המושכל לתפוס את אירועי העבר.
אוצרת: ד"ר איה לוריא
אוצרות משנה וטקסטים: טל בכלר וגילה לימון
האמנים המציגים: אנדי הופ 1930, מאיה ז"ק, אמיר יציב, ארז ישראלי, אלה ליטביץ, שי עבאדי, אלונה רודה, אריאל שלזינגר

אמנות ישראלית

תערוכת יחיד: צבי לחמן – עמודים

אוצרת: ד"ר איה לוריא טקסטים: פרופ' חגי כנען, ד"ר יוני אשר
נקודת המוצא לסדרת התערוכות אוסף + במוזיאון הרצליה לאמנות עכשווית יוצאת מתוך רצון להיכרות, לימוד, הרחבה ובחינה מחודשת של אוסף הקבע של המוזיאון.

באמצעות הארת המבט פנימה מתאפשר עיון חוזר בעבודות שעל פי רוב ספונות במחסני המוזיאון. הדיון ביצירות מהאוסף ייערך באמצעות תערוכות יחיד של האמנים היוצרים. לאמן הפותח את הסדרה, צבי לחמן, קשר מתמשך וארוך שנים עם מוזיאון הרצליה. בשנת 1990 הציג תערוכת יחיד נרחבת במוזיאון שהקיפה עשר שנות יצירה, ופסלו לוחמת נחה מוצג דרך קבע ברחבת הכניסה למוזיאון.

התערוכה הנוכחית מפגישה "ראשונים ואחרונים" בבחינת הרחבת אפשרויות ההתבוננות בהתפתחות עבודתו של האמן, הבוחן את נושא "העמידה" במהלך השנים. לצד עבודה מוקדמת יוצגו פסליו החדשים משלוש השנים האחרונות.
שיחי גלריה מיוחדים יתקיימו במהלך התערוכה עם האוצרת והחוקרת האמריקאית קארן ווילקין (Karen Willkin) (22.9), עם הסופרת שבא סלהוב, עם פרופ' חגי כנען וד"ר יוני אשר.

 

efifo.co.il
מוטקה בלום

 

תצוגה קבוצתית: אוסף יעקב אלקוב

מפגש מחודש עם יצירות ותיקות מאוסף המוזיאון שנתרמו על ידי יעקב אלקוב. האדריכלים קרינה טולמן ופיליפ טומנק בקריאתם החדשה – מפנים מבט כפול אל אופני התצוגה המוזיאלית המסורתית ואל הערכים הפורמליסטים שבעבודות.
אוצרות: קארינה טולמן ופיליפ טומאנק – K1p3studio
האמנים המציגים : עילית אזולאי, ג'ון בוק, אנדי גריידן, אנדי הופ 1930, מתיאס הרנסטם, מינג וונג, מאיה ז"ק, אמיר יציב, ארז ישראלי, צבי לחמן, אלה ליטביץ, האינל ניימט, איימי סיגל, שי עבאדי, אמיר פתאל, אלונה רודה, אֵריק שימן, אריאל שלזינגר

אמנות ישראלית

"בעזרת נשים"

תערוכת צילום חדשה של אדווה נעמה ברעם בגלריה בבית האדריכל: מסע צילומי מחקרי בעקבות ארכיטקטורה של עזרת נשים בבתי כנסת

 

www.fashion-israel.co.il
צילום: אדווה נעמה ברעם

 

תערוכת היחיד של האדריכלית אדווה נעמה ברעם, הינה מסע מחקר בן שנה וחצי, בבתי כנסת בארץ ובאירופה, שבמהלכו נחשפה לסוגים שונים של עזרות נשים בבתי כנסת – מאולתרים או מתוכננים, בעליות הגג, מאחורי חלון זעיר המוסווה בוילון, עזרות נשים במרתף ואף במחסן שירות, בפרוזדור לאולם, או בחצר פנימית, לעומת עזרות נשים בחלל מפואר ואף בבית-כנסת צבאי.

בתערוכה, בא לידי ביטוי אופן ההתבוננות היחודי של ברעם מנקודת מבט אדריכלית. עצם היותה אדריכלית, מקנה ליצירתה מורכבות מחשבתית ועושר צורני וסיפורי. מצלמתה לוכדת רגעי צילום עוצמתיים וחד פעמיים, במטרה להעניק לקהל נקודת מבט מרעננת וחדשה כלפי ארכיטקטורה.

אוצרים: אדריכלית רבקה גוטמן , אדריכל ערן טמיר-טאוויל
פתיחה ושיח גלריה:  ביום חמישי 18.9.14 בשעה 20:00.
נעילה : 30.10.14.

אמנות ישראלית

DESTROYED

מצלמתה של אדווה נעמה ברעם  לוכדת רגעי צילום עוצמתיים וחד פעמיים, במטרה להעניק לקהל נקודת מבט מרעננת וחדשה כלפי ארכיטקטורה

 

www.fashion-israel.co.il

 

DESTROYED באה לבחון את מחזוריות החיים מנקודת מוצא של הרס ואובדן כתוצאה מהשריפה הגדולה בכרמל. בתערוכה מוצגות עבודות צילום בקומפוזיציות נדירות ובצבעוניות מרהיבה, של מבנים ובתים שבורים וזועקים, עצים מפוייחים וחלונות קרועים הפזורים על צלע הר. נסיונה של  אדווה ברעם כאדריכלית בא לידי ביטוי בגישתה למבנים העזובים המשקפים מצוקה לצד תקווה שלא נמצא להן ביטוי מילולי – שואה ותקומה, הרס ופריחה.
לצד זאת, התערוכה היא מסמך תיעודי ארכיטקטוני נדיר של מקום מגורים שחרב.

אדווה נעמה ברעם: "ארכיטקטורה היא תרבות של ציבוריות ואנטי ציבוריות במרחב ובחלל. אני חושפת את מהותו של המבנה, את האמת שלו, ומביאה אל האור את הסימביוזה בין הצורות הפיזיות בהן מתקיימים מצבים אנושיים לבין השפעתם על החיים הציבוריים. עבורי לצלם ארכיטקטורה זה כמו לצלם מוסיקה.

אני מחפשת את האיזון המושלם בכל פריים, את ההרמוניה המצויה בין חללים, תתי חללים ומאסות. עבודתי מוקדשת לחקר ההשפעה הייחודית שיש לארכיטקטורה על חיינו הציבוריים והפרטיים. אני פועלת מתוך תשוקה לחשוף את מהותו של המבנה, את האמת שלו, ולהביא אל האור את הסימביוזה בין מצבים אנושיים לבין הצורות הפיזיות בהן הם מתקיימים. עבורי לצלם ארכיטקטורה זה כמו לצלם מוסיקה.

אני מחפשת את האיזון המושלם בכל פריים. הרמוניה מצויה בין כתלי העיר/השכונה, מבניה ורחובותיה. בין חללים, תתי חללים ומאסות. תפקידי הוא להביאה לכדי ביטוי.

החומרים עמם אני עובדת הם אור, מסה וחלל, וכן גם אנשים, ציבוריות, תנועה, הרס וצמיחה.דרך עדשת המצלמה הם חוברים יחד לכדי תמונה אחת; אלו הם החומרים המספרים את סיפורה של הארכיטקטורה. מטרתי היא להרחיב ולהעצים את הראיה שלנו לגבי ארכיטקטורה ואת השפעתה על האופן בו אנו חיים. אני עושה זאת על-ידי שילוב של הידע והניסיון המקצועי שלי כאדריכלית עם הלב האמנותי המפעם בי."
אדווה נעמה ברעם היא אדריכלית בוגרת המחלקה לארכיטקטורה בבצלאל (B.ARCH) המתמחה בצילום אדריכלי.

אוצר: אריה ברקוביץ
פתיחה: 11.9.14 בשעה 19:30
נעילה: יום א 5.10.14

אמנות ישראלית

"קצוות"

תערוכה המציגה 50 שנות יצירה של האמן משה גרין ז"ל

 

Efifo Magazine
"קצוות" – משה גרין. צלם: עמית שמש

"קצוות" מקורו באישיותו של האמן ובעושר יצירותיו המניעות את הצופה מקצה אחד למשנהו. גרין, למד ציור בצעירותו אצל אהרון אבני ממייסדי "מכון אבני" והשתלם אצל האמן איציק עדי.

התערוכה נאצרה על ידי בני משפחתו כצוואתו האחרונה. האמן משה גרין ז"ל נולד ב- 1926 בסטרסבורג שבצרפת. ובשנת 1935 כשהוא בן 9 עלה ארצה עם משפחתו שהתיישבה בתל אביב. משה היה אמן, תעשיין ולוחם, פלמחני"ק בכל רמ"ח אבריו. כאיש פלמ"ח כבש את צפת, רמלה, לוד ולקח חלק פעיל בליל הגשרים שהתרחש בי"ח בסיוון תש"ו. לעין הבלתי מזויינת היה משה גרין איש משפחה עמל, רציני ומפרנס אחראי. שמעבר לדאגתו למשפחתו, לארץ ולעצמאותה גם דאג לכלכלת ישראל והקים מפעל לעיבוד שבבי (מכניקה עדינה) אשר סיפק פרנסה למשפחות רבות לאורך ארבעה עשורים.

אמנות ישראלית

סיפורה של מדינת ישראל

כאשר התיישב מול כן הציור התפרצה לעולם נפשו הרגישה, היצירתית, משוחררת ורכה. וכך ניתן היה לחזות בקצוות אישיותו. הוא היה איש רגשן, רומנטיקן, נהנתן חסר תקנה. הוא אהב את החיים ואת כל מה שהם הציעו לו- אוכל, אשה, טיולים ואומנות. היה בו פרץ של תשוקה, לבה פנימית שאי אפשר היה לכבות וכל אלו באו לידי ביטוי ביצירותיו. הוא צייר בעיקר בצבעי שמן, פנדה ובטכניקה מעורבת על בד ונייר בסגנון פיגורטיבי חופשי ועד למופשט, לימד בבית שזר בגבעתיים ובאוניברסיטה העממית והיה חבר באגודת הציירים. כמורה הוא מתאר את השנים האלו מהיפות ביותר שחווה.

למעלה מ- 400 יצירות הותיר אחריו האמן משה גרין במותו. מאות תמונות המספרות את סיפורו האישי ואת סיפורה של מדינת ישראל דרך עיניו. וכפי שהורה להם צו ליבם החליטה משפחתו להפיק תערוכה אשר תציג את שלל יצירותיו על מנת להפיץ את מורשתו ואהבתו הגדולה לארצו. כאשר חלק מרווחי מכירת היצירות יועבר למוזיאון הפלמ"ח.

סטודיו KZTLV, אבולעפיה 3 תל אביב
שעות הפתיחה: 12:00-20:00
נעילה: 14.09.2014

אמנות ישראלית

"ואחרי ככלות הכל"

עבודה חדשה של רונית קרת  תוצג בבית האמנים בת"א בין התאריכים: 11.9-5.10.14

 

www.fashion-israel.co.il
"ואחרי ככלות הכל". רונית קרת

 

האמנית רונית קרת מציגה מיצב אמנותי בבית האמנים בתל אביב, המשלב בין אדריכלות עתידנית לתרבויות עתיקות, בין פנטזיה למציאות. ברוכים הבאים למרחב מוגן וטהור. עבודותיה של קרת התפתחו בשנים האחרונות מציור ותבליט לעבודות תלת מימד ומיצב גדול מימדים שמוקם בימים אלה בבית האמנים בתל אביב ויפתח לקהל בפתיחה חגיגית ב-11.9.14.

אמנות ישראלית

תלת מימדיים טהורים

המיצב שמאכלס חדר שלם, משלב אסטטיקות שונות השואבות את ההשראה ממגוון מקורות אמנותיים ותרבותיים, שעובדו והוגדרו מחדש כעבודת אמנות רלוונטית לתקופה, שמתפקדת בין השאר כמטאפורה של תרבות עכשווית.

קרת מחפשת בעבודותיה את הקשר בין הפיזי והמטאפיזי, בין עולמות עליונים לעולמות תחתונים.
כמו מאלביץ בתחילת המאה ה-20, קרת כפוסט מודרניסטית בתחילת המאה ה-21, יוצרת מרחבים תלת מימדיים טהורים, כשלצבע והצורה שלהם המשלבים בין פוזיטיב ונגטיב, יש תפקיד מיסטי נעלה קרת עובדת בצורה אינטואיטיבית. כמו הדוור הצרפתי פרדינאן שבאל , שאסף אבנים בכיסו ובנה לעצמו את הארמון האידיאלי, כך רונית אוספת שאריות קלקר, אריזות שנזרקו לפח וסיימו את תפקידן המקורי ומעניקה להן חיים חדשים כחלק מפיסול מרחבי- מבנים עתידניים, קוסמיים שמרכיבים מיצב אמנותי המשלב בין אדריכלות עתידנית לתרבויות עתיקות, בין פנטזיה למציאות.

מסתורין ועל טבעיות

במיצב המורכב בבית האמנים בתל אביב, רונית קרת מובילה אותנו במסע בזמן אותו היא בוראת באמצעות כוחה היצירתי.

עולם שלם שהוא בו זמנית גם שביר וגם מתכלה. יש בעבודתה היבט תיאטרלי שמעורר תחושות דו משמעיות: מסתורין ועל טבעיות לצד המזוהה והמוכר. יש במיצב הזה אחדות הניגודים, חיים ומוות, טבע ותרבות, נוכח ונעדר.

על רונית קרת: היא למדה לימודי פיסול אצל האומנית יוכי בן ישראל (דלוור, ארה"ב), לימודי פיסול בהדרכת הפסלת דליה המאירי (מכללת אורנים), לימודי אומנות -אוניברסיטת חיפה, תואר שני בחינוך ואומנות -אוניברסיטת לידס (אנגליה), לימודי אומנות במכללה לאמנות בית ברל (בוגרת 2009) ולימודי רישום  במשך 10 שנים בהדרכת האמן ואדים קופטייבסקי.

בין התערוכות בהן הוצגו עבודותיה: תערוכה קבוצתית -סדנאות אומני הקיבוץ, תערוכת "צבע טרי" (2009),  תערוכת יחיד בגלרית "המשרד בת"א" (2009) ותערוכה קבוצתית: "טובין", מוזיאון בת ים (2014).

אמנות ישראלית

תערוכת Mus(E)ic

מוסיקה כהשראה ליצירה חזותית

efifo.co.il
סיגל מגן

 

התערוכה מציגה למעלה מ-60 אמנים מכל תחומי האמנות הפלסטית: ציור, פיסול מיצג ומיצב שנוצרו בהשראת הנושא הרלוונטי. הם יוצרים במדיות שונות, ובפרשנות אישית בה נוצרת שפה אוניברסאלית בה המוזיקה מושמעת, ללא צלילים.
משחר ההיסטוריה, מוסיקה ואמנות, שתיים מתשע המוזות, הלכו בכפיפה זו עם זו. עיקר תפקידה של מוזת המוזיקה היה להעניק השראה ליוצרים השונים, בעיקר למשוררים, למוזיקאים ולפילוסופים. הקישור הזה בין יצירת אמנות חזותית ובין מוזיקה אינו מקרי, שכן השניים חולקים לא מעט מן המשותף. היסוד הראשון שמקשר בין אמנות פלסטית  ומוזיקה הוא היסוד ההרמוני המאפיין את שניהם. כמו כן הם צירוף של כמה יסודות שונים לכדי מכלול שבו הם אמורים לתפקד ביחד בכדי להניב את התוצר הסופי. בעוד שבאמנות חזותית מדובר בקווים, צבעים וצורות הרי שבמוסיקה מדובר על צלילים שונים.

 

efifo.co.il
אורנה רון

 

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן


אודות


מגזין אופנה של כולם!

משמש במה ייחודית לדור החדש של האופנה בישראל:

מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים לאופנה, בוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנה.

Fashion Israel שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות בתעשיית האופנה הישראלית:

ונשים, גברים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, הומואים, סטרייטים, לסביות, טרנסג׳נדרים, בי סקסואלים. מכל דת, מגדר ולאום.

נועזים, בועטים ותוססים

מקדם כישרונות המבקשים במה להשמיע מעליה את קולם הרם, הברור

והמחדש – נועזים, בועטים ותוססים מתחומי אופנה, ביוטי וצילום בישראל.

אנג׳נדות חברתיות

קידום מעמד האישה, שיתוף פעולה עם אקדמיות, מכללות ובתי ספר גבוהים בארץ לצילום ואופנה, אופנה בחברה ערבית.

במה אופנתית לתעשיית האופנה של ערביי ישראל. חשיפה של אלפי סטודנטים.

ופועל למען אנשים בעלי מוגבלויות, פגועי נפש, נכים ועוד.

התפתחות וחדשנות

דגש מיוחד על קהילת מעצבי אופנה, צלמי אופנה

והדוגמנים/יות סטייליסטים וסטייליסטייות, מעצבי השיער ואנשי האיפור.


אמנות ישראלית

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק