עוד כותרת לאוסף

נתניהו לא אוהב את ההתנהלות של השרה מירי רגב
|

גורמים המקורבים ללשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו מלחששים שקצת נמאס לו השימוש שעושה השרה מירי רגב בכוח התקציבים שניתן בידה, מתוקף היותה שרת התרבות והספורט. תיק שאמור היה להיות קטן וחסר משמעות, עושה קולות כמו היה תיק החוץ

עוד מספרים אותם גורמים שנתניהו מוטרד מהעובדה שהיא ׳מחפשת כותרות׳ ועושה שימוש ציני המשמש אותה למטרות אישיות ופוליטיות. הקורבן האחרון: טקס פרסי ׳קיפוד הזהב׳ של תיאטרון הפרינג׳ – השוליים של התרבות בארץ. הזוכה ב׳קיפוד הזהב׳ היא ההצגה "הפסקת אש" שמתוכה המשפט: ״צ'ק שמנמן מאמריקה, או אולי שרת התרבות שתכבד בנוכחותה ותפתיע עם בשורה מתוקה״

מאת: יוסף דבידוביץ׳

נדמה ששרת התרבות והספורט, מירי רגב, לא נחה לרגע מהספורט הלאומי שלה במרדף אחר רעשי רקע מאיימים, אותם היא מטילה בכל אירוע תרבותי שמתרחש בארץ. השימוש שהיא עושה בכוח התיקצוב של גופי התרבות כמו העביר אותה על דעתה. היא לא תפסח על אף אירוע תרבותי מתוקשר או לא, ובלבד שתמצא הקשר שיעלה אותה לכותרות. בעולם התרבות הישראלי רואים בה איום על הדמוקרטיה. יש מי שמדברים על שלטון דיקטטורי דורסני. הפעם היה זה בטקס פרסי ׳קיפוד הזהב׳ של תיאטרון הפרינג׳ – השוליים של התרבות בארץ. כן, גם לשם היא הגיעה. מירי רגב בטוחה בשיטת ׳יש לי כוח׳ ואני אעשה בו שימוש להרתעה, הפחדה הכחדה. והיא משתמשת בו ללא רחמים לטובתה האישית, להשאר כל הזמן בתודעה הציבורית ולצבור כוח במחנה הפוליטי שלה. כן. אלו המניעים שדוחפים אותה. התרבות הישראלית לא באמת מעניינת אותה. בינימין נתניהו, ראש הממשלה, ידוע כמי שמחליש שרים חזקים כמו השרה מירי רגב. הוא עשה זאת לא אחת עם שרים שמצא בהם איום כלשהו.

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, בחשבון הפייסבוק שלה:

״רגע לפני כניסת השבת נודע לי על ההתבטאויות הקיצוניות שהושמעו בסיומו של טקס ״קיפוד הזהב״ של תיאטרון הפרינג׳ לצד הזלזול בהמנון ׳התקווה׳ של מדינת ישראל. לאור ההתבטאויות הקיצוניות וההתנהגות הבזויה של חלק מהאמנים, אני מתכוונת לבחון לעומק את אירועי הטקס של תיאטרון הפרינג׳, אשר בהחלטתי הוכפל תקציבו בשנה האחרונה. בושה וחרפה לאותם אמנים שלא כיבדו את המנון ׳התקווה׳. כל כך מצער, מכוער ומבייש שקבוצת אמנים מרשה לעצמה לזלזל בערכים, בסמלים ובהמנון מדינת ישראל שבשמם נלחמו ועליהם נפלו חיילים רבים. הגיע הזמן שאותו קומץ אמנים יבין שהוא לא מנהל את המדינה, שלה ולאזרחיה הוא בז. לשמחתי חוץ מעצמו. אותו קומץ לא מייצג אף אחד. חופש ביטוי אינו חופש ביזוי. שבוע טוב ובשורות טובות״.

להלן תגובת הנהלת פרס "קיפוד הזהב" – פרס תיאטרון הפרינג':

שלום רב,
״הפרינג' במהותו ובאופיו הוא חי, בועט ונושם, וכמו בכל שנות קיומו של טקס פרס "קיפוד הזהב" הוא היה הומוריסטי, סאטירי וביקורתי.
במסגרת הטקס לא היתה כל התבטאות קיצונית, לא נאמרו שום דברים עוינים או פוגענים, לא היתה פגיעה בסמליה של מדינת ישראל, לא בדגל, לא בהימנון ולא במלל. לא היתה ליוצרי הטקס כל כוונה לפגוע בהמנון שכולנו חיים לאורו דורות על דורות על דורות, מכבדים ומוקירים אותו, כמו כל תושבי מדינת ישראל.
והיה ואם מי מקהל עזב את האולם בזמן או לחילופין הביע את דעתו האישית, זו אחריותו הבלעדית ולא אחריות הנהלת פרס "קיפוד הזהב".
שרת התרבות והספורט הגב' מירי רגב, הוזמנה לטקס, צר לנו מאוד שלא עלה בידה להגיע ולהיות נוכחת. אנו משוכנעים שאם היתה מגיעה היא היתה מתרשמת בעצמה מהתנהלותו התקין, מהחום, הפרגון, החברות ואהבה שליוו את הטקס כולו.
אנו מאחלים לכל בית ישראל שבוע טוב״.
ארז חסון
יו"ר הנהלת הפרס

נתניהו לא אוהב את ההתנהלות של השרה מירי רגב-1
״הבקכחות״. צילום: כפיר בולוטין

שרת התרבות והספורט, מירי רגב, כאמור לא נכחה בטקס. טוב, זה פרינג׳, אין לו הרבה רייטינג. התקשורת לא מכסה. אז היא השתמשה בכוח האהוב על הפוליטיקאים, התקשורת האישית שלהם. הפייסבוק והטוויטר. אני מניח שאת מארק צוקרברג היהודי היא לא תאשים לעולם בכך שהוא אינו יודע את המנון ׳התקווה׳. הוא הרי יכול לסתום לה את הפה בדרכו שלו, כאיש התקשורת החזק בעולם. מירי רגב אכן משתמשת באירוע התרבות לחזק את מעמדה. ובכל זאת, משהו טוב. היא מצליחה להעלות לכותרות אירועי תרבות שהתקשורת לא טרחה מעולם לסקר ולהשמיע את קולם. היא סוג של שופר. מצד אחד משמיע קולות ומהצד השני דוקר.

והיה גם זוכה

הזוכה הגדול בפרס "קיפוד הזהב" – פרס תיאטרון הפרינג', היא הצגת השנה: "הפסקת אש" של קבוצת היוצרים העצמאיים ׳קברט טוטאל׳, בבימוי: נועה מורדוביץ', רועי אסף וטלי רגב. עוד רגב. ההצגה היא מופע המשלב בין שחקנים, אמני קרקס, רקדנים ומוסיקה, מתרחש כולו בחלל של מועדון קברט המומשל למדינה, אך מתקיים באותה מידה בבועת מציאות נפרדת: מנהלת המקום יפה אטיאס, המנחה הסורר פוליטיקאי ב(אימ)פוטנציה, סרן א' – אומן הקרקס שחזר ממילואים, רב מלצרים אילם שהוא גם רב להטוטים, זמרת ימי זכרון שלא מקבלת במה, ונערת קרקס גמישה בסכנת הכחדה, כולם נאחזים בתקווה לגלגל הצלה: צ'ק שמנמן מאמריקה, או אולי שרת התרבות שתכבד בנוכחותה ותפתיע עם בשורה מתוקה. ימות המשיח.

מלשכת ראש המשלה לא מוכנים להתייחס לדברים.

 

פורסם בקטגוריה אופנה
תגובות פייסבוק