אקדמיה למוסיקה

דמאיירוז-1
|

אקדמיה למוסיקה: כלניות וטריק אל'נחל בערב אחד. תלמידי האקדמיה למוסיקה ולמחול בירושלים, ערבים ויהודים, במופע עם עיבודים לשירים של שתי הדיוות: פיירוז ושושנה דמארי. על הבמה תופיע תזמורת ו-10 זמרים

אקדמיה למוסיקה

 

דמאיירוז
דמאיירוז. צילום: יואב חוזה

המופע הוא תולדה של פרוייקט משותף לסטודנטים ערבים ויהודים מהאקדמיה, שעיבדו שירים של מלכת הזמר הערבי, פיירוז, ושל מלכת הזמר הישראלי, שושנה דמארי. את הפרוייקט יזם והפיק פרופ' מיכאל וולפה. העיבודים הם לתזמורת מערבית מזרחית, כולם פרי עטם של הסטודנטים. על הבמה תופיע תזמורת בת שלושה נגנים ו-10 זמרים, כולם תלמידי האקדמיה, יהודים וערבים. מנצחת: מיכל כהן. כל ההכנסות מהמופע מוקדשות למימון מיזמים של שיתוף פעולה מוסיקלי בין יהודים לערבים.
את הסטודנטים שחיברו את העיבודים החדשים במיוחד למופע זה הנחה רפי קדישזון,  את הזמרים המבצעים את שירי פיירוז הנחה סמי חשיבון, ואת הזמרים המבצעים את שירי שושנה דמארי הנחתה ורד דקל.

התזמורת המלווה את הזמרים היא תזמורת קונסורט קון מוטו (Consort Con Moto), אשר הוקמה כחלק מהעשייה היוצרת בחוג לתורת המוזיקה, קומפוזיציה וניצוח באקדמיה. תלמידי הניצוח מנצחים על מגוון של פרויקטים בסגנונות שונים, ממוזיקה סימפונית, אופרה ועד לפרויקטים רב-תרבותיים יהודיים-ערביים. פרויקט ייחודי זה, המשלב כלי נגינה מערביים ומזרחיים מביא לידי ביטוי את רוח היצירה המשותפת המייחדת את האקדמיה בירושלים. פעילותה של תזמורת קונסורט קון מוטו, כמו גם קיומו של פרויקט חשוב זה, מתאפשרים בזכות תרומה מיוחדת שהועברה לאקדמיה באמצעות קרן ירושלים.

דמאיירוז-2
דמאיירוז. צילום: יואב חוזה

הזמרת הלבנונית נוהאד חדאד המכונה פ‏יירוּ‏ז (בתרגום חופשי: טורקיז) נולדה בשנת 1935 למשפחה מארונית ממעמד הפועלים בכפר ג'בל אל-ארז בצפון לבנון, וגדלה בביירות. פיירוז היא החשובה והמוערכת ביותר בזמרות הערביות כיום, ותהילתה יצאה ברחבי העולם הערבי. שיריה מושמעים בכל רחבי העולם הערבי ומייצגים רוח חדשה ופתוחה אל העולם, השואפת לעצב סגנון מוזיקאלי ערבי חדש, שיש בו מקום למאפיינים קלאסיים מערביים. פיירוז מכונה בפי מעריציה הנלהבים "שגרירתנו בכוכבים", "שכנה לירח", ו"משוררת הקול".

הזמרת הישראלית שושנה דמארי, נולדה בערב פסח של שנת 1923 בעיר בשאר, שבמחוז דמאר שבתימן, והגיעה ברגל לנמל עדן ומשם עלתה לארץ ישראל באנייה בשנת 1925. משפחתה התיישבה בראשון לציון. היא הלכה לעולמה בשנת 2006 לאחר קריירה ארוכה ומפוארת שנמשכה ממש עד יומה האחרון. כמו פיירוז גם שושנה דמארי זכתה לכינויים נלהבים של מעריציה, ביניהם "מלכת הזמר העברי". בסגנונה שילבה בין המוזיקה של יהודי תימן לבין סגנונות המוזיקה שאפיינו את הישוב בארץ, ורבים משיריה הפכו לנכסי צאן ברזל של הזמר העברי. שושנה דמארי זכתה בפרס ישראל בשנת 1988.
יום ד' 22.7 בשעה 20:30
מרכז בן גוריון, קיבוץ שדה בוקר
כרטיסים: 20 שקל
כל ההכנסות מהמופע מוקדשות למימון מיזמים של שיתוף פעולה מוסיקלי בין יהודים לערבים.
לרכישה: http://rng.org.il/events

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

תגובות פייסבוק