קרלה ברוני סרקוזי

קרלה ברוני סרקוזי -5
|

 סקירת סטייל – הקשר בין אופנה ופוליטיקה: רבות נכתב על אופנה ורבות נכתב על פוליטיקה, אך לרוב לא מדובר על החיבור ביניהם, בדגש על השפעתן הלא ישירה של נשים בפוליטיקה

 נשים בפוליטיקה משתמשות בלבושן באופן אסטרטגי להעברת מסרים בלי לדבר. לחלקן יש נגיעה במקצוע של בני זוגם, אחרות יושבות במושב האחורי ונהנות מהנוף, ויש התופסות את ההגה בשתי ידיים בזמן שהפרטנר מנופף לקהל לשלום. קרלה ברוני נולדה בשנת 1967 באיטליה למשפחת תעשיינים יהודית עשירה, ובגיל 7 נמלטה עם  משפחתה לצרפת מאימת המאפיה.

קרלה ברוני סרקוזי. צילום: פינטרסט-8
קרלה ברוני סרקוזי. המהפך הושלם ברוני ממלאת את תפקידה כאישה הראשונה של צרפת. צילום: פינטרסט

בגיל 19 החלה את קריירת הדוגמנות, והייתה מוזה למעצבים כמו ג'יאני ורסאצ'ה. בקמפיינים האופנתיים הזכורים ביותר שלה היא תוארה כאמזונה זוהרת ועד מהרה החלה לעבוד  עם מיטב בתי  אופנת הקוטור של אירופה. קרלה דיגמנה עבור כריסטיאן דיור, קארל לאגרפלד, פאקו רבאן, איב סן לורן, ג'אני ורסצ'ה, שאנל  ועוד. עד שנות ה-90 הייתה לאחת מ-20 הדוגמניות המצליחות בעולם.

קרלה ברוני סרקוזי. צילום: פינטרסט - 7
קרלה ברוני מדגמנת למותג מונטנה (MONTANA) שנת 1991. צילום: פינטרסט

 בשנת 1997 פרשה מעולם האופנה לטובת קריירה מוזיקלית ונכון לשנת 2023 הוציאה 4 אלבומים מצליחים ואף הגיעה להופעה בהבימה בשנת 2014. בשיריה לא חסכה שבטה והביעה את דעותיה במגוון נושאים חברתיים-פוליטיים-מעמדיים בעד ערך הסוציאליזם, קהילת הלהט"ב וזכויות נשים. בשנת 2008 נישאה בארמון האליזה לנשיא צרפת ניקולא סקרוזי. 

קרלה ברוני סרקוזי. צילום: פינטרסט-10
קרלה ברוני סרקוזי. בתהליך של מהפך תדמיתי מדוגמנית פרועה לאשת נשיא ממלכתית. צילום: פינטרסט

מערכת היחסים שלהם סוקרה ללא הרף בתקשורת הצרפתית, דבר שהעלה את השינוי בתדמית של קרלה מדוגמנית פרועה עם תמונות עירום לאשת נשיא מכהן מכובדת. היא עשתה את השינוי התדמיתי באופן אלגנטי כולל שימוש במעמדה לגינוי פומבי של החלטת  המשטר האיראני לגזור מוות על סקינה מוחמדי אשטיאני, אישה איראנית שהואשמה בניאוף.

7 of Carla Bruni's most iconic outfits=--222
סגריות ויין, לאחר תצוגה של ג'אני ורסצ'ה. צילום: פינטרסט

התקשורת הצרפתית היללה אותה על התדמית המחודשת שלה, מדוגמנית לכוכבת פופ ומשם מעבר לאישה הראשונה של צרפת. כאשת נשיא עם סגנון מאופק למראה היא בלטה בין עמיתותיה בפגישות ואירועים נשיאותיים עם הבחירות האופנתיות שלה שהתבססו על גזרה, איכות ופרופורציות.

צילום: פינטרסט - 55555 - 8888
מדגמנת לשאנל בשנת 1994 יחד עם נעמי קמפבל ולינדה אוונג'ליסטה. צילום: פינטרסט

ברוני העדיפה צבעים ניטרליים בהיותה אשת אופנה. אהבה ללבוש שחור, גוונים של לבן, אפור וקאמל. אם אי פעם היא סטתה מהספקטרום הזה, בחרה בגוונים עמוקים של סגול או ירוק. לא אהבה הדפסים או אקססוריז מוגזמים ונשאה תיקים קלאסיים לרוב של דיור ורוג'ר ויויאר. הדגש תמיד היה על פשטות ואלגנטיות.

מור עוזירי - 3

מור עוזירי – כתבת אופנה
אינסטגרם: morozeri1@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים
תגובות פייסבוק