שופינג בארון של סבתא

לוני וינטג׳. עולם מלא הפתעות תל אביב בואכה יפו. צילום: פייסבוק -3
|

אופנת הוינטג' והיד השנייה צוברת תאוצה בשנים האחרונות, ומגדילה באופן משמעותי את קהל הצרכנים שלה. אז מה סוד הקסם שעומד מאחורי הפריטים הנוסטלגיים האלה? אנחנו כאן כדי לעשות סדר

כשמדברים על פריטי וינטג' מתייחסים לפריטים שנוצרו לפני 20 שנים ויותר, וניתן למצוא וינטג' מעשורים שונים, כולל פריטים משנות ה-50 וה-60 של המאה הקודמת, ולכל עשור היו מאפיינים ייחודיים שבאו לידי ביטוי גם בבחירת הבדים, בעיצוב הדגמים ובשיטות התפירה. 

שרון סטאר. נבירה בעבר. צילום: פייסבוק - 1
שרון סטאר. נבירה בעבר. צילום: פייסבוק

הכרת התקופה בה ייצרו כל בגד עוזרת לנו כצרכנים לזהות האם הבגד שלפנינו הוא אכן וינטג' מקורי, או שמדובר בעיצוב רטרו של פריט מודרני יחסית. רטרו הוא סגנון, טרנד או אופנה מיושנים, שנלקחו מהעבר, והפכו לחלק מהנורמה פעם נוספת. להבדיל מהווינטג', רטרו מתייחס לתקופה של בין 15 ל-20 שנים ופחות. רשתות אופנה מוכרות עושות שימוש נרחב בטרנד הרטרו בעיצוב הקולקציות שלהן, בין אם בבחירת ההדפסים או בבחירת הגזרות.

  זארה במחווה לטרנד הטאי דאי משנות ה-70. צילום: אינסטגרם-1
זארה במחווה לטרנד הטאי דאי משנות ה-70. צילום: אינסטגרם

מיותר לציין כי הבדל משמעותי נוסף בין פריטי וינטג' לפריטי רטרו הוא כמובן המחיר. ככל שגיל הפריט מבוגר יותר, ערכו יהיה גבוה יותר, מהסיבה הפשוטה שמדובר בפריטים ייחודיים שהן וואן פיס, ולא ניתן להשיג מהם יותר.

פריטי וינטג׳ איכותיים יהיו עמידים, ויחזיקו מעמד לאורך זמן, כך שמעבר לביטוי האופנתי האינדיבידואלי, יש גם ערך מוסף של שמירה על איכות הסביבה. ואם באינדיבידואליזם עסקינן, כמעט בלתי אפשרי שתתקלו במישהי אחרת לובשת את אותם פריטים, כי מכל פריט יש רק אחד יחיד ומיוחד. 

קמפיין אביב קיץ 2023 של זארה בהשראת ילדי הפרחים. צילום: אינסטגרם - 2
קמפיין אביב קיץ 2023 של זארה בהשראת ילדי הפרחים. צילום: אינסטגרם

כמובן שהעובדה שהאופנה חוזרת על עצמה עוזרת לפופולריות של הווינטג' להתרומם. מגמות אופנה הן מחזוריות ומושפעות מהכלכלה, מהמדיה החברתית ובעיקר מגעגוע לעבר. בתקופות כלכליות לא ברורות בחירה באופנה מעשורים קודמים מייצגת את החיפוש אחר נוחות ויציבות.

לוני וינטג׳. גורו של וינטג׳-3
לוני וינטג׳. גורו של וינטג׳. צילום: פייסבוק

את פריטי הווינטג׳ הכי שווים תמצאו תמיד בארון של ההורים או הסבים וסבתות, פריטים ייחודים מהתקופה שלהם שתוכלו לשלב בפרשנות חדשה משלכם, ולעשות פיוז'ן אופנתי של מכמה עשורים ליצירת טוטאל לוק כובש ומוצלח. 

במידה והוריכם וויתרו וזרקו את הבגדים שלהם,  מומלץ לתת קפיצה לחנות יד שניה או לשוק הקרוב לביתכם , לפעמים חיפוש אחר בגדי וינטג׳ מיוחדים ובאיכות טובה יכול להיות ארוך, אבל בהחלט שווה את המאמץ. ריכזנו עבורכן כמה מומלצי וינטג' לפאשינסטה המתחילה.

שרון סטאר.צילום: פייסבוק -1
שרון סטאר.צילום: פייסבוק

המומלצים שלנו

Sharon Knaan Starr

חנות וינטג׳ ואופנת יד שניה עם פרטי אופנה נדירים. מאוחרי כל פריט, סיפור מרגש. מומלץ מאוד לבקר שם1
שנקין 60, גבעתיים.

One piece of a kind

חנות יד שניה אינטרנטית שאני מאוד ממליצה עליה בניהולה של לורן שיין שעבדה עם מותגים כמו דיור והחליטה להנגיש את המותגים הכי נחשקים לעוקבות שלה

Loni vintage

בוטיק יד שניה שנמצא ביפו, יועזר איש הבירה 6.

 Vulvalle market

יריד בגדי וינטייג׳ במתחם התחנה בתל אביב, הוא לא מתקיים כל שישי אך ניתן לבדוק באינסטגרם שלהם ולהתעדכן מתי היריד קורה. 

שוק גבעון

ברחוב גבעון 18 בתל אביב, פתוח בימי חמישי בערב ושישי בבוקר תוכלו למצוא שם פריטים שווים במחירים זולים.

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

יסמין כיוף - 1

אינסטגרם: _jasminejessiekay@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים
תגובות פייסבוק