סרטן

שיטות טבעיות להחלמה מסרטן: אירוע תעצומות במוזיאון ארץ ישראל-3
|

שיטות טבעיות להחלמה מסרטן: אירוע תעצומות במוזיאון ארץ ישראל

סרטן

הוצאת ספרי הבריאות פוקוס, הפורטל לתזונה בריאה Eatwell ועמותת תעצומות יקיימו אירוע מיוחד וראשון מסוגו שעיקרו שיטות טבעיות לריפוי ולהחלמה מסרטן ובמרכזו פאנלים, הרצאות של מיטב המומחים וסיפורים יוצאי דופן של מחלימים

שיטות טבעיות להחלמה מסרטן: אירוע תעצומות במוזיאון ארץ ישראל-1
ד"ר קלי טרנר. צילום: יח"צ

מאת מערכת המגזין

בשנים האחרונות עלתה המודעות ליתרונות של השיטות הטבעיות לריפוי ולהחלמה מסרטן יחד עם הטיפול אותו מציעה הרפואה. מחקרים רבים ועדויות של מבריאים מהארץ ומהעולם מצביעים כי בגופנו טמונות יכולות ריפוי המועצמות כאשר המבריא מודע להן ופועל להביאן לידי ביטוי. אנשים הנוטלים אחריות על בריאותם מעצימים את סיכויי ההחלמה שלהם.  הוצאת ספרי הבריאות 'פוקוס' והפורטל לתזונה בריאה Eatwell חברו עם עמותת "תעצומות", המעניקה בית לאנשים רבים הלוקחים אחריות על בריאותם ומבקשים לבנות לעצמם תכנית הבראה מקיפה ואישית. במסגרת זו יתקיים "אירוע תעצומות במוזיאון" ביום שישי, 5.6, בין השעות 15:00-8:30 במוזיאון ארץ ישראל בתל אביב.

במהלך האירוע יתקיימו הרצאות ופאנלים של מיטב המומחים, אשר יציגו מידע עדכני על שיטות מקיפות וכלים חדשניים להעצמת תהליכי הריפוי וההחלמה ממחלת הסרטן, לחיזוק המערכת החיסונית ולמזעור תופעות הלוואי של הטיפולים הקונבנציונליים. כמו כן יוצגו גישות מוכחות של רפואות מסורתיות עתיקות לריפוי וסיפורים של מבריאים שהשינוי שעשו מעורר השראה ומהווה הוכחה כי הריפוי אפשרי. בין המרצים בכנס: פרופ' יעקב שהם, פרופ' משה פרנקל, ד"ר יאיר מימון, ד"ר ערן מגון, ד"ר גיל יוסף שחר, ד"ר שרון בר-גיל וניסים אמון. במתחם האירוע יוקמו דוכני בריאות ואוכל בריא.
"האירוע מיועד לכל מי שמחלת הסרטן נגעה בחייו – מבריאים, בני משפחה ומלווים, כמו גם לקהל הרחב המעוניין לתחזק את בריאותו ולשמור על איכות חייו לאורך זמן", אומרת רות רואי-ויינשטיין, מקימת עמותת "תעצומות". "אין שיטת ריפוי אחת המתאימה לכולם, אין סיבה אחת להופעת המחלה ואין דרך אחת להתמודד עמה. תהליכי המחלה וההחלמה מורכבים ומסתוריים. לנו ניתנת זכות הבחירה, לחלום את בריאותנו ולחוללה מחדש בזכות מינוף שימוש בחכמת הגוף והקניית כלים להרדמת הסרטן".

לקראת האירוע משיקה הוצאת ספרי הבריאות 'פוקוס' שני ספרים: "להפוך את כל האבנים" של דורית ראשוני-מנדיל, שאף מעבירה הרצאה מיוחדת באירוע, המביא סיפורים יוצאי דופן של מבריאי סרטן בישראל, ו"המסע להחלמה", המסכם מחקר מציל חיים של המחברת ד"ר קלי טרנר, ובו עדויות של חולים אשר החלימו מסרטן כנגד כל הסיכויים.
מחיר כרטיס לאירוע במכירה מוקדמת: 175 שקל (החל מה-22.5, מחיר כרטיס: 199 שקל). מספר המקומות מוגבל, מומלץ להבטיח מקומות מראש. לפרטים נוספים: www.eatwell.co.il, www.focus.co.il, www.taatzumot.co.il. לנרשמים באמצעות אתרי האינטרנט של פוקוס, Eatwell ועמותת תעצומות תינתן הטבה מיוחדת – כרטיס במחיר 130 שקל. האירוע מתאפשר הודות לנדיבותם ותרומתם של המרצים והכנסותיו קודש לעמותת "תעצומות".

אירוע תעצומות במוזיאון. שישי, 5.6, בין השעות 15:00-8:30. מוזיאון ארץ ישראל, רחוב חיים לבנון 2, רמת אביב, תל אביב. רכישת כרטיסים online באתר www.tixwise.co.il/cancer או בטלפון 03-6767320. במהלך אירוע תעצומות במוזיאון יתקיימו שלוש הרצאות ושני פאנלים:

גישה הוליסטית-מערכתית מובנית להתמודדות עם סרטן, הרצאה בהנחיית פרופ' יעקב שהם (PhD, MD) מאוניברסיטת בר-אילן. ההרצאה הפותחת את האירוע תעסוק בהיבטים שונים של התפיסה כי מחלת הסרטן היא בעיה מערכתית שדורשת פתרון מערכתי-הוליסטי. פרופ' שהם יביא תמצית מניסיונו המחקרי והטיפולי העשיר בגישות של אונקולוגיה רפואית, אונקולוגיה אינטגרטיבית, פסיכו-אונקולוגיה, רפואה תזונתית, רפואת צמחים סינית ומערבית ורפואת גוף-נפש, כולל שיטות מדיטציה, הרפיה, דמיון מונחה והיפנוזה רפואית. כמו כן יסביר פרופ' שהם את הרקע והרציונל המדעיים שנמצאים ביסוד הגישה הטיפולית המערכתית ויביא נתונים על הצלחות הן בסיפורי חולים והן במחקרים שיטתיים.

פאנל מבריאים יוצאי דופן, בהשתתפות פרופ' משה פרנקל (MD) – יו"ר החברה הישראלית לרפואה משלימה ודורית ראשוני מנדיל – מחברת הספר החדש "להפוך את כל האבנים" (הוצאת פוקוס), המביא סיפורים של מבריאי סרטן בישראל. פרופ' משה פרנקל חקר במשך 6 שנים מחלימים מסוגים שונים של מחלת הסרטן מישראל ומארה"ב במטרה לנסות להבין מהם הגורמים המשותפים לכולם. סיפורים יוצאי דופן של מבריאי סרטן, ובמיוחד כאלה שמחלתם הוגדרה סופנית, מספקים תמיד ניצוץ של תקווה לאלה המתמודדים עם המחלה.

שיטות טבעיות להחלמה מסרטן: אירוע תעצומות במוזיאון ארץ ישראל-2
דורית ראשוני. צילום: יח"צ

דורית ראשוני-מנדיל מתמודדת מאז שנת 2007 עם סרטן שד וכחלק מתהליך הריפוי שלה יצאה למסע ישראלי כדי לפגוש אנשים נוספים שהרדימו את המחלה. בהרצאה תחשוף דורית את השינויים המשותפים באורחות החיים שמאפיינים את אותם אנשים: שינוי תזונתי רדיקלי, לקיחת אחריות על הבריאות, הליכה אחרי האינטואיציה, שימוש בצמחי מרפא ובתוספי תזונה, שחרור רגשות כבושים, העלאת רגשות חיוביים ונכונות לקבל עזרה.

סרטן

פאנל רפואות מסורתיות עתיקות, בהשתתפות ד"ר יאיר מיימון (PhD) – ד"ר לרפואה סינית, אורני זקס – מורה ומטפלת ברפואה טיבטית, ד"ר ערן מגון (MD) – חלוץ רפואת האיורוודה בישראל וד"ר גיל יוסף שחר (MD) – מומחה לרפואת הרמב"ם.

ד"ר יאיר מימון, המייסד והמנהל של מרכז טל למחקר במכון האונקולוגי של ביה"ח תל-השומר, שם הוא עורך ניסויים פורצי דרך בשילוב של צמחי מרפא לטיפול בחולים אונקולוגים, יתאר את ניסיונה הרב של הרפואה הסינית בהבראה של מערכת החיסון וטיפול בסרטן, שמקבל כיום אישור מדעי ותמיכה מצד הרפואה המודרנית. בהמשך יסקור ד"ר מימון את השפעתם של כמה צמחי מרפא ופורמולות ייחודיות לטיפול במערכת החיסון ולהרג של תאים סרטניים.

אורני זקס תדון בשאלה מהו סרטן בעיני הרפואה הטיבטית ואילו דרכים היא מציעה לחיזוק הבריאות ולהתמודדות במצבי חולי, החלמה והבראה.

ד"ר ערן מגון יסקור את הרפואה ההודית המסורתית ואת ייחודה לעומת שיטות אחרות, מה הם טיפוסי הגוף-נפש השונים וכיצד מאבחנים אותם ומהן שיטות הטיפול שלה תוך שימת דגש על הטיפול במחלות האונקולוגיות.

ד"ר גיל יוסף שחר יציג את גישתו המיוחדת של הרמב"ם לטיפול במחלות כרוניות וידון בשאלות מהם הדגשים בטיפול לטובת המתמודדים עם סרטן, מה תפקידו האמיתי של הרופא בתהליך הטיפול, כיצד לעזור לגוף למנף את עוצמתו על מנת להתמודד עם הגידול, עקרונות לתזונה יעילה במחלות כרוניות וארגון הבית מחדש כדי לעודד ריפוי והחלמה.

תזונה ככלי אנטי סרטני, הרצאה בהנחיית ד"ר שרון בר-גיל – נטורופתיה אונקולוגית. תזונה, תוספי תזונה וצמחי מרפא יכולים להיות כלים רבי עוצמה בהתמודדות עם מחלת הסרטן. בהרצאה תחשוף ד"ר בר-גיל איך לשלב כלים אלו כדי להעצים את תוצאות הטיפול הקונבנציונאלי ולמזער את נזקיו, מהם החידושים ממחקרים עדכניים על השימוש בתזונה כמקטינת סיכון לתחלואה באוכלוסיות שונות ומהו הקשר בין עודף משקל וסרטן.

סרטן

גוף ונפש – ריפוי רוחני, הרצאה בהנחיית ניסים אמון – סופר, מרצה ומדריך ל"חכמת המזרח". ההרצאה תעסוק בשיטת הטרילותרפיה שפיתח אמון, המחלקת אותנו לראש, רגש ובעל הבית, ומלמדת כיצד לעזור לכל אחד מהם בנפרד. אמון יסביר איך לחפש את שורש המחלה בעולם הנפשי ולהשתמש בכוחות ריפוי "מיסטיים" הנמצאים בכל אחד מאתנו.

תגובות פייסבוק