שי צבי הורודי

שי צבי הורודי: בית הבליעה-2
|

שלוש עבודות מ־2015 בתערוכתו של שי צבי הורודי. שתיים מהן הוצגו בתערוכת הגמר של האמן במדרשה לאמנות מכללת בית ברל והשלישית היא עבודה חדשה

אוצרת: אלן גינתון

גלריית לורנס גראף לאמנות עכשווית- הבניין ע"ש שמואל והרטה עמיר
התערוכה תוצג עד לתאריך – 3.2.2016
מיצג בתערוכה יתקיים בחמישי, 12 בנובמבר 2015, בשעה 20:00

שי צבי הורודי: בית הבליעה-1
תשעה פריטים גנובים ,2015
שי צבי הורודי: בית הבליעה-4
פיתוח , 2015
שי צבי הורודי: בית הבליעה-3
אכילת המלגה על שם רפי לביא, 2015

שלוש עבודות מ־2015 בתערוכתו של שי צבי הורודי. שתיים מהן הוצגו בתערוכת הגמר של האמן במדרשה לאמנות מכללת בית ברל והשלישית היא עבודה חדשה. העבודות הן סרטונים ללא קול, מתוך עבודתו הפרפורמטיבית, המתעדת פעולות שמשותף להן האינטרס בשינוי, בחציית גבולות ובבדיקת גבולות של ההפרדה בין אני ללא־אני, סיבולת פיזית של הגוף וסובלנות של  ממסדים.
כל אחד מהסרטים מתעד תהליך טרנספורמטיבי של עיכול, של שינוי חומרים (מטבוליזם) שמתרחש במערכת שמכילה אובייקט משתנה ומקום – בית בליעה. הסרטים הם סרטי וידאו ביתיים, מעין סלפי בווידאו. כל עבודה מתעדת הליך של שינוי בגופו של האמן. בתערוכה נִלווה לכל סרט אובייקט שהוא המניע או העילה לעבודה או התוצר שלה.
שינוי מין "מוכן בן רגע", הסתכנות בגניבה, בהקלטת סתר, בפגיעה במערכת העיכול, בהפיכת איברים פנימיים לכלי עבודה –  מאפיינים את פעולותיו של הורודי; טקטיקות של מצבי חירום, חציית גבולות והקרבה, שבהן היחיד מוכן ליטול סיכונים גופניים וחברתיים ביחסיו הארוטיים עם האתגרים ועם המערכות שאתם הוא מתמודד.
בעבודה תשעה פריטים גנובים נבלע הורודי, בדמות בחור, בקניון דיזנגוף סנטר ויוצא ממנו בדמות בחורה. תהליך השינוי המגדרי המהיר מושג באמצעות פריטי לבוש, ספר, מספריים קטנות, דאודורנט לנשים ופינצטה, שנגנבו מחנויות הקניון. הפריטים מוצגים לצד הסרט.
בעבודה פיתוח נראה הורודי יושב בבית קפה, מזמין קפה ומים ובעזרת אבקת כביסה וּויטמין סי, מכין נוזל פיתוח שהוא מכניס לפיו עם סרט צילום. לצד הסרט מוצג התצלום שהתקבל מסרט הצילום.
בעבודה המאוחרת יותר, אכילת המלגה על שם רפי לביא, נראה הורודי חותך את שטרות כספי המלגה על שם רפי לביא, שקיבל ממכללת בית ברל עם סיום לימודיו, מערבב אותם במזון ואוכל את הכסף. לצד הסרט מוצגים התעודה המעידה על הפרס ושטר אחד שנשמר בשלמותו.

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק