תוצרת צ'יינה זו לא מילה גסה: מעצבים סינים כובשים את העולם

qiuhaoqiuhao, יו האו, איתי גורביץ׳, efifo, גואפו, מגזין אופנה, אופנה, אופנה סינית
|

אופנה – סטייל

במקביל לתעשיית ייצור המוני המשרתת רשתות אופנה מערביות, מתפתחת באימפרייה האדומה תעשיית אופנת קוטור מרשימה המשלבת בין יסודות סיניים מסורתיים, רוח קומוניסטית וקווים מערביים. נעים להכיר

מאת איתי א. גורביץ'

זוכרים את אירוע מט גאלה של מגזין vogue ואנה וינטור שהתקיים לפני כשנתיים? השמלה הצהובה שלבשה ריהאנה באותו האיוונט המדובר בטח תעלה בכם כמה זכרונות.

בצילום: ריהאנה. צילום: pinterest
ריהאנה על פי גואו פיי. צילום: pinterest

השמלה, אגב, עוצבה על ידי מעצבת סינית בשם גואו פיי – אחת הכוכבות של תעשיית האופנה הסינית. ואחת ממאה המשפיעים לשנת 2016 של מגזין טיימס. הבחירה בה מצד ריהאנה לא נעשתה במקרה, אלא במיוחד לאירוע שכולו בסימן "סין: מבעד למראה", ומטרתו הייתה לתת במה לתעשיית האופנה הסינית המתפתחת. בעקבות החשיפה, עברה גואו פיי להתגורר בפריז, שם גם הציגה במסגרת שבוע האופנה.
וודאי שמתם לב שלא התכנסנו כאן בשם שירותי ייצור המוניים בשקל וחצי המסופקים על ידי סינים לרשתות אופנה מערביות גדולות. אלא בשם אנשים מוכשרים שלקחו את האוצרות הסינים, שילבו אותם עם אלמנטים קומוניסטים-צבאים בהשראת המשטר המקומי וקווים מערב אירופאיים, ויצרו מהסלט הזה שפה מרעננת חדשה.

100 שנות אופנה סינית ב-3 דקות

https://www.facebook.com/shanghaiist/videos/10154920354831030/

 

אל דאגה, לא נצלול עכשיו אל תוך נבכי תולדות האופנה הסינית. כי כמו בכל מקרה הקשור בסינים, גם כאן מדובר בסיפורים בני אלפי שנים ומאות תהפוכות ושינויים. הסינים, ככל הנראה, היו כמה צעדים לפנינו לא רק ברפואה, אלא גם באופנה. כולל הרגע בו הוחלט לאמץ מכנסיים כפריט לבוש ראוי לאדם. ולחווה, כמובן. לפי הארכיאולוגים, זה קרה אי שם במאה החמישית לפני הספירה.
להזכירכם, אנחנו בשנת 2017. אז הנחנו להיסטוריה, נברנו במלתחה הסינית המודרנית ומצאנו, לצד גואו פיי הסופר מפורסמת, עוד כמה פנינים שראויות לתשומת לב.

הלן לי: החלוצה

מותג אופנה, אשר נוסד על ידי לי הוניאנג, הינו אחד החלוצים בתעשיית האופנה הסינית העכשווית, והיה בין הראשונים שהציג בשבוע אופנה בשנחאי. כאן תמצאו את השילוב המנצח בין כל האלמנטים הסיניים, אשר יוצרים יחדיו קו אופנתי מרתק.

בצילום: הלן לי. צילום: יח״צ חו״ל
השילוב המנצח. הלן לי. צילום: יח״צ חו״ל

אתר: https://helenleefashion.com
אינסטגרם: helenleeofficial

 

ניקול זאנג: פורצת הגבולות

ב- 2012, עשר שנים אחרי שסיימה את לימודיה בשנחאי וצברה ניסיון בבתי אופנה שונים, בהם פראדה ודיור, השיקה מותג משלה. לפי העיצובים של ניקול זאנג, נראה שהמעצבת החליטה לפרוץ כמה גבולות בתרבות סינית שמרנית ומאופקת. אנחנו הכי בעד פריצת גבולות, כמובן.

בצילום: ניקול זאנג. צילום: יח״צ חו״ל
פורצת גבולות. ניקול זאנג. צילום: יח״צ חו״ל

אתר: http://www.nicolezhang.com

 

יו האו: העוף המוזר

בחור מוכשר אך מוזר שהולך על קו מסתורי. חשבון אינסטגרם שמתמקד בתמונות אמנותיות של סביבה במקום צילומי אופנה מתבקשים יעיד על כך. יחד עם זאת, ההצלחה המסחרית של המעצב מעידה כי הוא, כנראה, מבין דבר או שניים בשיווק משתלם. בכל זאת, ברזומה של יו האו שלושה מותגי אופנה, כולל חנויות בוטיק מעוצבות בלב שנחאי, כשהאחרונה נושאת את שמו ומציגה רוח עיצובית אישית, הנעה בין אופנה לאמנות. אם מישהו מחפש את איסי מיאקי החדש, אז מצאנו.

יו האו. צילום: יח״צ חו״ל
איסי מיאקי? יו האו. צילום: יח״צ חו״ל

אתר: http://www.qiuhaoqiuhao.com
אינסטגרם: qiuhaoqiuhao

 

זאנג דה: פילוסוף האופנה

את דרכו המקצועית החל זאנג דה כשעיצב את הקולקציה הראשונה של חברת בת סינית של Hermes. אחרי תקופה קצרה הקים את המותג BOUNDLESS. בראיון למהדורה סינית של מגזין ELLE סיפר, כי מטרתו לגרום לנו, בני אדם מקובעים שכמותנו, לשנות את תפיסת עולמנו בכל הקשור בלבוש. השינוי, אגב, אמור לבוא באימוץ גזרות מרושלות ולא ממש מחמיאות בעלות אמירה אינדיבידואלית מובהקת, בגוונים נטולי טרנדים. כלומר, למתחכמים שביננו.

בצילום: boundless - זאנג דה. צילום: יח״צ חו״ל
אתם רוצים שינוי? זאנג דה. צילום: יח״צ חו״ל

אתר: http://boundlessboundless.com

 

טאו וונג: המהפכנית הסינית

"יש בסין כל כך הרבה חברות המציעות לבוש לאנשי עסקים גברים, אך מעטים חושבים על אישה כאשת עסקים", אמרה המעצבת טאו וונג, העומדת מאחורי המותג טארויה וונג. הדברים נאמרו במסגרת ראיונות לתקשורת בינלאומית, אחרי שהציגה בשבוע אופנה בניו יורק. בנוסף, הסבירה על מעמדה המשתנה של האישה הסינית, ועל סגנון לבוש ששואב השראה מביזנסוומן אירופאית, תוך שילוב אלמנטים סיניים מסורתיים. לפי הצמיחה המהירה של המותג, נראה שטאו וונג זיהתה את הרוח הנשית החדשה של הסיניות.

בצילום: טאו וונג. צילום: יח״צ חו״ל
רוח חדשה. טאו וונג. צילום: יח״צ חו״ל

אתר: http://www.taoraywang.com
אינסטגרם: taoraywang

 

צ'נחוי זאנג: התגלית

גם עיצוביה של המעצבת הצעירה הזו הגיעו למסלול של שבוע האופנה האחרון בניו יורק. להבדיל מקולגות אחרים, צ'נחוי זאנג עשתה זאת כחמישה חודשים אחרי סיום לימודי עיצוב אופנה. לדבריה, את קולקציית הביכורים היא יצרה בהשראת סיפורי סבתה, אשר התרחשו בין שנות החמישים לשנות השמונים של המאה הקודמת. באותה התקופה התחוללה מהפיכה משמעותית נוספת בתולדות הלבוש בסין. וכשמדובר במעצבת סינית שנולדה באיטליה, גדלה ולמדה בסין ובימים אלה מתגוררת בכלל בניו יורק, צפו לאופנה מרעננת.

בצילום: צ'נחוי זאנג,. צילום: יח״צ חו״ל
סינית עם כינור גדול. צ'נחוי זאנג. צילום: יח״צ חו״ל

אתר: https://www.notjustalabel.com/designer/chenghui-zhang
אינסטגרם: chenghui_zhang

 

באן שאו שייה: לובש את הטבע

צבעים, טקסטורות וסטרוקטורות סיניים הם אלה שמובילים את באן שאו שייה זוכה הפרסים הזה. הוא נחשב לאטרקציית שבוע האופנה בשנחאי ולחביב עיתונאים. לא ממש ברור הקשר בין מעילי פלסטיק עם לבבות לטבע. אבל כן ברור שהיינו שמחים לאיזה מעיל גשם כזה.

באן שאו שייה. צילום: יח״צ חו״ל
אטרקצייה. באן שאו שייה. צילום: יח״צ חו״ל

אינסטגרם: banxiaoxue

אז אם אתם מתכננים איזה טיול לסין, תזכרו שפרט למציאות בכלום כסף, פזורים שם בוטיקים מלאי סטייל ששווים את הביקור שלכם.

 

 

איתי גורביץ - 1

איתי גורביץ׳

מבעלי גואפו (GUAPO) – בית ספר למקצועות האופנה – לימודי עיצוב אופנה ותדמיתנות במסלול המקצועי, לימודי תפירה למתחילים ומתקדמים, עיצוב שמלות כלה וערב, תדמיתנות בגדי ילדים ועוד.

המייל של איתי גורביץ׳ – info@guapo-fashion.com
האתר של גואפו – www.guapo-fashion.com
האינסטוש של גואפו – https://www.instagram.com/guapofashion
הפייסבוק של גואפו – https://www.facebook.com/guapofashionschool

 

אופנה I מגזין אופנהEfifo

פורסם בקטגוריה אופנת נשים
תגובות פייסבוק