ז'אן רנו. תפקיד חיי

תפקיד חיי סרטו של ז'אן פול סאלומה -1
|

ז'אן רנו הוא שחקן בן 40 שהימים בהם זכה בפרס הסזאר כבר מאחוריו. הוא ווכחן ודי נודניק על הסט. תפקיד חיי

ז'אן רנו. תפקיד חיי

תסריט ובימוי: ז'אן פול סלומה
שחקנים: פרנסואה דמין, ג'רלדין נקש, לוסיין ז'אן בפטיסט, אן לה ניי, נאנו גרסיה, קורנטין לובה, ג'ודית הנרי
צרפת / בלגיה
אורך הסרט: 104 דקות
ז'אנר: קומדיה
שפה: צרפתית תרגום לעברית

תפקיד חיי סרטו של ז'אן פול סאלומה
קומדיית טעויות פרנסואה דמין וג'רלדין נקש. "תפקיד חיי"

העלילה: ז'אן רנו הוא שחקן בן 40 שהימים בהם זכה בפרס הסזאר כבר מאחוריו. הוא ווכחן ודי נודניק על הסט, מפטרים אותו מכל סרט וחותכים את התפקיד שלו בחדר העריכה. הוא נמצא חיפוש מתמיד אחר פרנסה. בלשכת העבודה לשחקנים מובטלים מציעים לו תפקיד מיוחד: לגלם קורבן רצח בסצנות שיחזור של משפטי פשע. ז'אן מגיע לאתר חקירת הרצח שבהרי האלפים ונכנס לעומק על הדמות תוך שהוא מחפש את המניעים של הדמות. כשלמעשה כל שעליו לעשות הוא לגלם גוויה. תפקיד שמביא לקומדיה של מצבים. השוטרים והשופטת הממונה על החקירה ושחזור הרצח אפשרים לו ליטול חלק בחקירה המורכבת. בהמשך הרומן הבלתי נמנע בין השניים.
הסרט יעלה ב'בית ציוני אמריקה' ובבתי הקולנוע הנבחרים החל מ-7.5.15.

השחקנים הראשיים:

פרנסואה דמין

 כוכב הסרט "העדינות", עם אודרי טאטו. שחקן בלגי העושה חיל בקולנוע הצרפתי. הופיע בלמעלה מ-30 סרטים, אחד הסרטים הראשונים בהם הופיע היה סרטו של הבמאי זוכה האוסקר, מישל הזנויצוס, oss סוכן חשאי.

מבין סרטיו שהוצגו בארץ ניקולא הקטן, טקסי, שובר הלבבות, ברוכים הבאים למכס, ועוד. הוא היה מועמד פעמיים לפרס הסזאר בפעם האחרונה על תפקידו בסרט 'סוזאן' שהוצג בפסטיבל הקולנוע הצרפתי. על תפקיד זה זכה בפרס בפסטיבל סלוניקי.

ג'רלדין נקש

 שחקנית ובמאית. הופיעה ב-22 סרטים וביימה שניים. מבין הסרטים בהם השתתפה הוצג בארץ סרט המערכונים "אמנות הבגידה". ג'רלדין היא אחותו הצעירה של אוליבייה נקש, אחד מבאי "מחוברים לחיים" והיא הופיע בסרטו "כל כך קרוב". 

ג'רלדין צילמה בארץ את הסרט "עתלית" עם יעל אבקסיס ומכרם חורי שיצא בקרוב. והשנה היתה שותפה לאחת ההצלחות הגדולות בצרפת,.

סרטה של השחקנית אודרי דאנה, "מתחת לחצאיות של הנשים", בהשתתפות שלל כוכבות צרפתיות סרט שהביא כמעט שני מליון צופים לבתי הקולנוע.

הבמאי:

ז'אן פול סאלומה 

יליד 1960, פריז. במאי. סרטו הראשון: "פשעים וגינות" אחר כך ביים את "נשים ואקדחים". בשנת 1994 כתב וביים את הסרט "הילדה הגדולה" סרט טלוויזיה, ב-1995 ביים סרט טלוויזיה נוסף – "האמת על הרגלים מגונים". ב-1998 כתב וביים את "להישאר ביחד". ב-2001 את" פנטום הלובר" עם סופי מרסו ומישל סרו, ב-2004 את "הרפתקאות ארסן לופן" עם רומן דוריס וקריסטין סקוט תומאס, ב- 2008 את "נשים סוכנות" עם סופי מרסוף ג'ולי ודפרדייה, ב-2010 את "הזיקית". בין השנים 2004-2012 שימש כנשיא איגוד התסריטאים, הבמאים והמפיקים. בימים אלה משמש כנשיא יוני פרנס,  החברה הממשלתית לקידום הקולנוע הצרפתי בעולם.

https://youtu.be/0Yw6WLkxKqc

"לתפוס את מקומו של אדם מת"

ראיון עם ז'אן פול סאלומה, הבימאי והתסריטאי

מאיפה הגיע הרעיון לסרט?
"הרעיון עלה במחשבתי כשקראתי מאמר בעיתון ליברסיון, על שחקנים שנשכרים על ידי בתי המשפט כדי לשחזר מעשי פשע וזה גרם לי לחשוב. יש כאן חומר לקומדיה ולמותחן, וגם מטאפורה לתפקיד השחקן. כעבודת הכנה התחלתי בסדרה של שיחות עם ג'רום טונר שותפי לכתיבה. אחר כך התחלתי לכתוב לבד, תהליך שלקח זמן רב כיוון שרציתי שהחלק המשטרתי בסיפור יהיה אמין. היה קשה למצוא את האיזון בין המותחן לקומדיה. היו כמה גרסאות לתסריט עד שהגרסה האחרונה נערכה על ידי ססיל טלרמן".

מה היה קודם, העלילה או מערכת היחסים של שתי הדמויות מרזיות?
"מותחן פרובינציאלי היה נקודת הפתיחה שקדמה לכל. רציתי לצלם באתר סקי מחוץ לעונה כבר הרבה זמן כי בתקופה הזו יש אווירה מיוחדת, מעליות סקי נטושות, השלג שהופך לבוצי ועוד. האווירה העצובה והמדכאת הזו היא כר מוצלח להומור מיוחד וגם עובדת לטובת המותחן. ואז עלה הרעיון של שתי דמויות מנוגדות. אם יש שחקן צריך שיהיה במאי ומתוך כך הבנתי שהבמאי יהיה השופט-חוקר ובכדי להדגיש עוד יותר את הניגוד – חשבתי לעצמי שמדוע שהשופט-החוקר לא תהיה אישה? וכך הגעתי למסקנה שעליה להיות אישה צעירה עם ניסיון מקצועי קטן. לצורך הכתיבה נפגשתי עם שופטת צעירה שהדגישה בדבריה את הצורך שלה להראות את האוטוריטה ואת הדרך שלה בכדי לכפות את שיטתה. עבור המפגש עם השחקן שהוא כאב ראש לא קטן, היה נכון להפוך אותה לשופטת וחוקרת עם מעט ניסיון. יש לה את הכישורים לעסוק בעבודה הזו אבל יחד עם זאת היא לא אסרטיבית מספיק, וכך שהוא יכול לשכנע אותה לנסות דרך אחרת".

איך היה תהליך הליהוק של פרנסואה דמיין וג'רלדין נקש?
"בדרך כלל אני מנסה להימנע מלחשוב על שחקן מסוים בתהליך הכתיבה. אבל רציתי שחקן בלגי, בגלל הסגנון השונה שהוא יכול להציע. ומן הסתם פרנסואה היה אחד המועמדים. יש לו יכולת מיוחדת במינה אותה חיפשתי, וגם גוף מאד מוזר, אני מתכוון לדרך בה הוא תופס מקום בחלל. שיקול נוסף בחירתו היה בגלל שהוא עדיין לא הפך לטייפ קסט של דמות מסוימת.

לגביי הפרטנרית שלו, רציתי שהיא תהיה בעלת פיזיות שונה לגמרי. היא כהה עם שיער חום והוא בלונדיני. לג'רלדין יש אנרגיה קומית, היא מלאת פלפל ויכולה לדבר במהירות בקלות רבה מאד. מהקריאה הראשונה היא הכתיבה את הקצב המהיר. והדובדבן שבקצפת היה שהם מאד רצו לעבוד ביחד".

מזכיר קצת קומדיות אמריקאיות. תמיד בקונפליקט.
"זה במכוון. שני השחקנים האלו יכולים לתת מגע מודרני למודל הקלאסי מבלי שאיש יערער על האיחוד ביניהם בסוף הסרט. הם היו נינוחים על הסט וניסו כל מיני דברים. כשאתה מצלם קומדיה חשוב שתהיה משוחרר. לפרנסואה אין מעצורים, הוא תמיד מנסה משהו ויש לו את היכולת לא לחזור על אותו דבר פעמיים. התסריט היה מהודק אבל הוא אהב לקחת את הדברים לכיוונים שונים, שבמרבית הפעמים היו מאד מצחיקים ועל השחקנים היה לעקוב אחריו ברגעים הללו".

האם סצנות הסלפסטיק היו כתובות בתסריט או אלתור?
"כן רציתי שזה יהיה סלפסטיק, כמעט ברוחו של בלייק אדוארדס. כמובן שהיה צורך לעדכן את התסריט ברגע שהתחלנו לצלם בלוקיישן וזה היה דבר חדש עבורי, אבל הרגשתי שכדאי להתמקד במה שהמקום הלא רגיל הזה מביא יחד עם הג'קוזי, הבר ועוד. ברגע קומי קורה משהו מאד מוזר – הדמויות הופכות לגופים משחקים. הסיטואציה הוגדרה כך : "לתפוס את מקומו של אדם מת" הבימוי היה מוגבל ל"למטה ולמעלה", בדומה לקולנוע בורלסקי".

מהי הביוגרפיה שכתבת עבור פרנסואה?
"הוא התחיל בקולנוע אמנותי שם הבחינו בו לראשונה. האם יש לו כישרון? אולי יש לו כישרון אבל לא מן הסוג שרואים בהתחלה, ויש לו היגיון שלעיתים חסר במערכת המשפט. הוא משחק את כל המתים בחבורה שנרצחים ומסיים כשהוא מגלם אדם חי מול האדם שהוא מגלם במציאות".

איך היה לעבוד עם המלחין ברונו קולאיס?
"באופן מאד פרגמטי ובלי רעיונות מוקדמים. הדבר היחידי שהוא ידע זה שאנחנו לא רוצים מוסיקה קומית. באופן מוזר הגרסה הראשונה של הסרט ללא מוסיקה הרגישה פחות אכזרית, וקולאיס הבין שעליה להיות מנוגדת למה שמתרחש על המסך. לבסוף המוסיקה היא מוסיקה טובה של מותחן".

 

 

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Fashion Academy Fashion Food Instagram Style אופנה אופנה ואוכל אופנת גברים אופנת נשים איפור איפור כלה ביוטי ביקורת אופנה דוגמניות דוגמנים הפקות אופנה חדשות האוכל חדשות האופנה חדשות היופי טיפוח טרנדים ירין שחף כלות כתבות אופנה מגזין אופנה מוצרי יופי מעצבי אופנה מעצבי שיער מעצבי תכשיטים מתכונים סוכנות דוגמנות סטייל עיצוב אופנה צילום צלמי אופנה קורונה שבוע האופנה שופינג שיער שיער כלה שמלות כלה שפים באופנה תעשיית האופנה

פורסם בקטגוריות אופנה, כתבות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק