כוח 17: בוגרות המחלקה לעיצוב אופנה ויצו 2021 הציגו בחיפה

ויצו חיפה 2021
|

לראשונה השואו "חזר הביתה", כשעבודות של 17 בוגרות המחלקה לעיצוב אופנה הוצגו בתצוגה מרהיבה במרחב הציבורי של ויצו בלב המושבה הגרמנית, חיפה

שיתוף פעולה ייחודי עם עיריית חיפה ומשרד התרבות אפשר לאירוע המיוחל להתקיים, מתוך אג'נדה משותפת לחשוף את עבודות ויצירות הסטודנטים והאומנים החיפאיים לציבור הרחב בערב שכולו אופנה, אדריכלות ואומנות חזותית. ראש עיריית חיפה, עינת קליש רותם: "אני שמחה על שיתוף הפעולה הראשון, מזה שנים רבות, בין המרכז האקדמי ויצו ועיריית חיפה בתחום האופנה וגאה על הובלתה של דרך חדשה לעבודה משותפת יחד. בחיפה קיימים מוסדות רבים להשכלה גבוהה, ששמם הולך לפניהם, דוגמת המרכז האקדמי ויצו, הנחשב מזה כארבעה עשורים למוסד מוביל בתחומו ומהווה אבן שואבת לצעירים, המבקשים ללמוד את מקצועות העיצוב, האדריכלות, הצילום והאופנה. מיקומו הנהדר, בלב המושבה הגרמנית, המשמרת את צביונם האדריכלי ואת התרבות הטמפלרית, מהווה אף הוא מקור השראה לסטודנטים הצעירים הרבים, הלומדים בו ופוקדים את האזור."

מנחה הערב, השחקן והבמאי נורמן עיסא, הכריז מעל הבמה כי זו הפעם הראשונה אך לא האחרונה בה תצוגת הסיום של מחלקת עיצוב אופנה תתקיים in house בחיפה. 

מירב לביא, ראש המחלקה לעיצוב אופנה המרכז האקדמי ויצו חיפה. צילום: יח"צ ויצו
מירב לביא, ראש המחלקה לעיצוב אופנה המרכז האקדמי ויצו חיפה. צילום: יח"צ ויצו.

ואם זה לא מספיק מרגש, אז המאורע היה בסימן נשי מובהק! 17 מעצבות מוכשרות הציגו את פרי עבודתן לאחר ארבע שנות לימודים מאתגרות, ומוכנות כעת להשתלב בענף האופנה הישראלי. מירב לביא, ראש המחלקה לעיצוב אופנה: "מדי שנה אנו משקיעים בהכשרת הפן המעשי של הסטודנטים דרך התמחות בתעשיית האופנה, במהלך שנה שלישית. בקולקציות הגמר התמודדו הבוגרים עם שבירת מוסכמות בעולם האופנה והטקסטיל: הם פיתחו גזרות, צלליות וחומרים חדשים אשר שולבו בקולקציות בעלות כתב יד אישי וייחודי לכל סטודנט. במהלך השנה פיתחו טכניקות הדפסה ואריגה שונות ושילבו עבודת טקסטיל עם עיצוב תלת מימד, במטרה להגיע בסופו של תהליך לקולקציה יצירתית וחדשנית."

הקו המנחה של עבודות הסיום עסק בשבירת מוסכמות בעולם האופנה והטקסטיל. הבוגרות נקראו לפתח צלליות וגזרות חדשות, להתנסות בעבודה עם חומרים חדישים ולהשאיר טביעת ידן הייחודית על היצירות. התרשמנו והתפעלנו שבדיוק כך הן עשו. 

אבן ניצן, "Royalty": מוסד המלוכה הבריטי, ערכיו,  התנהלותו , מקומו בחיי הבריטים ונתיני האימפריה. צילום: צורי אדמונ-1
אבן ניצן, "Royalty": מוסד המלוכה הבריטי, ערכיו, התנהלותו, מקומו בחיי הבריטים ונתיני האימפריה. צילום: צורי אדמוני
אופק ברגמן, "על החיים ועל המוות": המתח שבין המוות (הפחד הגדול ביותר) לבין החיים (הדחף החזק ביותר), "האם ניתן לבחור בחיים מאושרים למרות החסר?" צילום: צורי אדמוני-1
אופק ברגמן, "על החיים ועל המוות": המתח שבין המוות (הפחד הגדול ביותר) לבין החיים (הדחף החזק ביותר), "האם ניתן לבחור בחיים מאושרים למרות החסר?" צילום: צורי אדמוני
האיה חטיב, ״אלנכּבּה - النَكْبَة״: טווה את הזיכרונות של גירוש ופיזור הפלסטינים, והמאמץ לאורך השנים  לשמור  על הזהות, השפה והזיכרונות. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי - 1
האיה חטיב, ״אלנכּבּה – النَكْبَة״: טווה את הזיכרונות של גירוש ופיזור הפלסטינים, והמאמץ לאורך השנים  לשמור  על הזהות, השפה והזיכרונות. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי
הדר מידני, "Women in the shadows": בהשראת נשים ו"תקרת הזכוכית" המגדרית בהן נתקלות בתחומים שונים בחברה. צילום: צורי אדמוני-3
הדר מידני, "Women in the shadows": בהשראת נשים ו"תקרת הזכוכית" המגדרית בהן נתקלות בתחומים שונים בחברה. צילום: צורי אדמוני
תמר זילכה, ""I FOLLOW THEREFORE I AM: מעלה את הכמיהה להשתחרר מחוטי השליטה ומחסור בזהות אותנטית, ולהחזיר לעצמנו את השליטה. צילום: צורי אדמוני-8
תמר זילכה, ""I FOLLOW THEREFORE I AM: מעלה את הכמיהה להשתחרר מחוטי השליטה ומחסור בזהות אותנטית, ולהחזיר לעצמנו את השליטה. צילום: צורי אדמוני
אריג' זרקאוי, "חופש": הניגודיות בין העולם המסורתי המוסלמי לבין הצורך של האישה המוסלמית המודרנית לתפיסת חיים משוחררת ועכשווית. צילום: צורי אדמוני-5
אריג' זרקאוי, "חופש": הניגודיות בין העולם המסורתי המוסלמי לבין הצורך של האישה המוסלמית המודרנית לתפיסת חיים משוחררת ועכשווית. צילום: צורי אדמוני
לורן אנטון, "טרחא / طرحه": הורינו, החברה, גיבורי תרבות מעצבים אותנו בחיינו, כמו גם חוויות שאנו חווים ומטביעים את חותמם על אישיותנו. צילום: צורי אדמוני-8
לורן אנטון, "טרחא / طرحه": הורינו, החברה, גיבורי תרבות מעצבים אותנו בחיינו, כמו גם חוויות שאנו חווים ומטביעים את חותמם על אישיותנו. צילום: צורי אדמוני
לי נוני, "Transitions": עומס ויזואלי וריבוי מסרים חסרי תוכן משבשים את יכולתנו להבחין בין קיים ללא קיים, בין נכון ללא נכון, והמציאות הופכת נזילה.  צילום: צורי אדמוני-1
לי נוני, "Transitions": עומס ויזואלי וריבוי מסרים חסרי תוכן משבשים את יכולתנו להבחין בין קיים ללא קיים, בין נכון ללא נכון, והמציאות הופכת נזילה. צילום: צורי אדמוני
ליגל מלמד, "Carnation": מצביעה על נקודת ההשקה והשבר בין הנשגב והפנטסטי לבין האקספרסיבי והמופשט. ההשראה: מחול מודרני.  צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי1
ליגל מלמד, "Carnation": מצביעה על נקודת ההשקה והשבר בין הנשגב והפנטסטי לבין האקספרסיבי והמופשט. ההשראה: מחול מודרני. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי
מאיה אבראהים, "Undefine": כיצד גבולות פיזיים משפיעים עלינו כאינדיבידואלים וכחברה.  צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי-6
מאיה אבראהים, "Undefine": כיצד גבולות פיזיים משפיעים עלינו כאינדיבידואלים וכחברה. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי
נעמה פז, "U R JUST A DOUBLE TAP.": בוחנת את מערכת היחסים בין האדם לרשתות החברתיות.  צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי-8
נעמה פז, "U R JUST A DOUBLE TAP.": בוחנת את מערכת היחסים בין האדם לרשתות החברתיות. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי
עטרה סאלם, "האמזונות של הים": סיפורן של שולות הפנינים היפניות, בנות האמה. צילום: צורי אדמוני-53
עטרה סאלם, "האמזונות של הים": סיפורן של שולות הפנינים היפניות, בנות האמה. צילום: צורי אדמוני
רודי חורי, "NO FILTER NEEDED ": המשחק שבין המציאות לבין מה שאנחנו רוצים להיות דרך המדיות החברתיות, וכיצד האפקט הדיגטלי-החברתי משפיע. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי - 2
רודי חורי, "NO FILTER NEEDED ": המשחק שבין המציאות לבין מה שאנחנו רוצים להיות דרך המדיות החברתיות, וכיצד האפקט הדיגטלי-החברתי משפיע. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי
שי גולדנברג, "Manymalism": בוחנת את החזרה לגזרות הבסיס ומותחת את הגבולות שבין המינימליזם והפשטות לבין העומס בפרטים.  צילום: צורי אדמוני-2
שי גולדנברג, "Manymalism": בוחנת את החזרה לגזרות הבסיס ומותחת את הגבולות שבין המינימליזם והפשטות לבין העומס בפרטים. צילום: צורי אדמוני
שני גולן, "IMMORTALITY": המדוזה  כהשראה ויזואלית.  צורתה היא מראה לאינסופיות, אין לה התחלה ברורה ולא סוף אלא תנועה וזרימה המתרחשת בתוך עצמה עם עושר של צבעים, טקסטורות ושקיפויות. צילום: צורי אדמוני-8
שני גולן, "IMMORTALITY": המדוזה כהשראה ויזואלית. צורתה היא מראה לאינסופיות, אין לה התחלה ברורה ולא סוף אלא תנועה וזרימה המתרחשת בתוך עצמה עם עושר של צבעים, טקסטורות ושקיפויות. צילום: צורי אדמוני
שקמה קוגמאן, "קרנבל המוות": המתח בין המוות, הצבע השחור, הגולגולת והכאב שחי בנו, לבין הרצון העז להמשיך לחיות ולצבוע את הפצע בצבעים נועזים. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי-7
שקמה קוגמאן, "קרנבל המוות": המתח בין המוות, הצבע השחור, הגולגולת והכאב שחי בנו, לבין הרצון העז להמשיך לחיות ולצבוע את הפצע בצבעים נועזים. צילום: ואדים צ'באק וסופיה טליה טרנסקי
כרמל גל-עד, "Between 2D to 3D": בהשראת התקדמות עולם האופנה אל תוך העולם הדיגיטלי. צילום: צורי אדמוני-1
כרמל גל-עד, "Between 2D to 3D": בהשראת התקדמות עולם האופנה אל תוך העולם הדיגיטלי. צילום: צורי אדמוני

תערוכת הבוגרות של מחלקת עיצוב אופנה במרכז האקדמי לעיצוב ולחינוך ויצו חיפה 2021

פתיחה: 28.7.2021 | נעילה: 15.8.2021 

רח' הגנים 21, חיפה

שעות פתיחה: א'-ה' 10:00-20:00, ו' 10:00-15:00, שבת 10:00-18:00

מפיק ובמאי משה אברמוב, https://www.instagram.com/moshe_avr/ 
ויצו חיפה אופנה: https://www.instagram.com/wizofashion/
ויצו חיפה: https://www.instagram.com/wizodesign/

כתבה: טלי ארבל
עיתונאית אופנה, דוגמנית, סטייליסטית ויוצרת תוכן
אינסטגרם: https://www.instagram.com/tali_arbel/ 


תגובות פייסבוק