אירה דולפין: "זה בסדר להיות איך שאתה"

אירה-דולפין
|

גורו הפיטנס, מאמנת הכושר ואשת העסקים אירה דולפין עברה שנה לא קלה – היא נדבקה בנגיף הקורונה במסיבת יום ההולדת של טיטי ו"זכתה" על כך לגינויים ברשתות החברתיות,  ישבה בסגרים בבית, חוותה בעיות בזוגיות, סגרה את הסטודיו… אבל "פוטין" כמו "פוטין" – עם הרבה עוצמה, אומץ ונחישות הצליחה להתרומם ואפילו להתפתח לאפיקים ולכיוונים חדשים. 

לאחרונה חשפת שסבלת בעברך מהפרעות אכילה. יש קשר בין הדימוי העצמי הנמוך שהיה לך להחלטה לעסוק בתזונה ובספורט? 

כמובן שיש קשר ישיר בין דימוי הגוף ובין כל מה שעברתי בתור ילדה והמקצוע, ובעצם למקום בו אני נמצאת היום, עשיתי 180 מעלות בסקאלה מאיפה שהייתי בתור נערה צעירה. בכל פעם שאני מסתכלת אחורה אני חושבת כמה חבל שבילדותי לא היה לי גורו או מישהו שיכולתי להסתמך עליו ושיגיד לי – "וואלה זה בסדר להיות איך שאתה, איך שאתה נראה זה הכי בסדר ושלם והכי נכון והכי בריא". אני שמחה שזו סגירת המעגל שלי – להוביל את התחום הזה ואת דימוי הגוף החיובי ולעזור לנשים אחרות.

אירה דולפין
אירה דולפין. צילום: תום עמוס

נדרש המון אומץ להעלות לאינסטגרם תמונה לא מרוטשת שלך עם בטן וצלוליטיס עם פוסט נלווה שמדבר על כך שגם אצל כוהנת כושר כמוך לא הכל מורם ומושלם. אילו תגובות קיבלת והאם חשת הקלה אחרי הפרסום?

פרסום הפוסט זה משהו שהתבשל אצלי הרבה זמן. כפי שספרתי בעבר, אני חושבת שהקש ששבר את גב הגמל היה בעצם הבת שלי שלאט לאט גדלה לכל תרבות האינטסגרם והטיק טוק, וכל תרבות הפילטרים והעריכות האגרסיביות.  בעצם כל מה שרואים ברשת זה פייק ועולם לא אמיתי. אני חושבת שהמטרה שלי היא להשתמש בכוח העצום שיש לי למשהו חיובי, למשהו טוב ובריא, אז כמובן שלא התלבטתי לגבי פרסום הפוסט אבל כן חשתי הקלה עצומה, חשתי שעשיתי משהו טוב, זו הייתה הרגשה טובה. התגובות היו כמובן מדהימות. אם בדרך כלל פוסט כזה חזק שהוא קצת שונה ובוטא מעורר מחלוקת, כאן זה היה שונה – הוא לא היה שנוי במחלוקת, הוא היה מאוד מרים ומעצים והיו תגובות מטורפות. אני מקווה שעוד כוהנות כושר יקומו וימשיכו לעשות  את זה, כי זה הדבר הנכון.

אירה דולפין-5
אירה דולפין. צילום: תום עמוס

פרצת לתודעה כמאמנת הסלבס הקשוחה. איזה נפח תופסים היום אימוני הסלבס מסך הפעילות שלך? 

בהחלט, בתחילת הדרך כל עניין אימוני הסלבס היה כמובן משהו שתפס אצלי נפח גדול ודובר על זה רבות. זה לא סוד שזו באמת מקפצה שדרכה אפשר  להגיע ליותר פרסום, ליותר קבלה וליותר אנשים שירצו להתאמן אצלך. בואי נאמר שכעבור 6 שנים, שלושה  סניפים, סניף חדש בינלאומי בלונדון, תוכניות טלוויזיה, פינות כושר זה לא ה-מטרה העיקרית שלי כשאני קמה בבוקר, לחשוב איזה סלב מתאמנים אצלי ואיזה לא.  אתה מתקדם ועושה עוד דברים, כך שזה לא משהו שאני מתעסקת בו ברמה היומיומית. כמובן שאני יכולה להגיד שרוב הסלבס שאני מכירה פה מהברנז'ה התאמנו אצלי. לאחרונה הצטרפו גם כמה חדשים כמו שרית חדד ואחרים , אבל שוב אני פחות ופחות מתעסקת עם זה. אני עובדת עם המון נשים ולאחרונה גם עם גברים, פתחתי סטודיו בשם 1Rebel, שמשלב גם וגם, שזו עבודה מאוד מעניינת ומאתגרת. בתחילת הדרך אימוני הסלבס תפסו נפח גדול והייתי משקיעה בזה, והיום יש לי פחות דגש על זה,  אני מבינה שצריך להשקיע במקומות אחרים, ולהתפתח ולעשות דברים אחרת.

עד כמה הכינוי "פוטין" שדבק בך מאפיין אותך בחיי היומיום? האם גם מחוץ לסטודיו את נחשבת לאשה קשוחה/קשה?

כל עניין ה"פוטין" בקטע התדמיתי דבק בי מאוד מאוד  – זה דבק בי גם  בתוכנית "הישרדות" עם הקטע של "Putin is on the house  ". מישהי שאני לא מכירה העלתה מתכון שלי לטיק טוק וכתבה "אירה פוטין", חבר'ה צעירים שאלו אם זה שם המשפחה שלי. זה דבק גם באנשים מסביב. יוצא לי להביא את העבודה הבייתה, קורה לי לפעמים  שבעלי אומר לי שאני לא בעבודה, ושאני לא יכולה להיות קשוחה עם הילדים. קורה, אין מה לעשות. אנחנו לא יכולים לעשות shift  לגמרי ולכבות את עצמנו מבפנים כשהעבודה היא מרכיב כה חשוב בחיים שלנו. כן, זה דבק בי, אבל אני אוהבת את הכינוי הזה ולא איכפת לי.

אירה דולפין-6
אירה דולפין. צילום: תום עמוס

השנה האחרונה הייתה לא קלה עבורך – נדבקת בקורונה, ספגת איומים ברשתות החברתיות, סגרת חדרי כושר… איך מוצאים את הכוח להמשיך ואפילו לחדש עם אימון המסיבה שהבאת מלונדון ועם הסטודיו החדש שפתחת בשרונה? 

כמובן שלא אשכח את שנת הקורונה כל החיים. זו השנה הכי מטלטלת שעברתי בחיים. החודש שנדבקתי בקורונה והייתי בבית היה רכבת הרים מטורפת – היה את ה"נינג'ה" אליו התאמנתי ונורא רציתי והיה בספק, נסגר הסטודיו … וכל זה כשאתה יושב בבית ולא יכול לעשות שום דבר. אני חושבת שמה שבן אדם עובר בשנה שלמה עברתי בחודש.  כל בוקר הייתי קמה ושואלת מה עוד יכול לקרות, מה יכול להשתבש. עם כל הקושי אני גם מעריכה מאוד את השנה הזאת ואת החודש הזה כי למדתי על עצמי המון המון. בסופו של דבר למדתי וצמחתי מזה. לא כמו הקלישאות, גם התחזקתי מזה. אתה לומד מהטעויות שעשית ואתה נזהר להבא. בפעם הבאה שאתה פותח את הברז אתה מוודא שהוא לא על מים רותחים כדי לא להישרף. שנת הקורונה לימדה אותי המון ושינתה אותי מבחינת צורת חשיבה ומבחינה מקצועית – פתאום פניתי לעוד אפיקים. כך שבסופו של דבר היא לא הייתה לגמרי רעה, הצלחתי למצוא בה גם דברים חיוביים.

מה הייחוד של אימון מסיבה, מה הוא נותן למתאמן שאימון רגיל בחדר הכושר לא נותן?

1Rebel זה דבר חדש שלא היה בארץ. מזמן גירד לי באצבעות להביא משהו מיוחד שאנשים יוכלו להתלהב ממנו. ככה זה בעולם הכושר, כל הזמן אתה מחפש עוד ועוד דברים. זה אימון מטורף ששורפים בו קלוריות, זה אימון מסיבה ואנשים חווים אותו ככזה. אנשים יוצאים מהאימון ושואלים – מה לעזאזל עכשיו חוויתי? זה כן עובד, זה כן משהו שמביא בשורה ורוח רעננה וחדשה. 

אירה דולפין-7
אירה דולפין. צילום: אילן סימנטוב

מה לקחת מחוויית ההשתתפות בתוכנית "הישרדות", יש סיכוי שנראה אותך בריאליטי נוסף?

השתתפות בתוכנית "הישרדות" הייתה חלום שלי. הייתי אמורה להשתתף בתוכנית לפני כמה שנים בעונה של טילטיל ורוסלנה. הייתי כבר ממש על הסף בעשרים האחרונים, אבל זה לא הסתדר.  כעבור מספר שנים סגרתי מעגל כשהגעתי להישרדות VIP . הישרדות זו חוויה עוצמתית נפשית מטלטלת. אי אפשר להסביר את זה במילים, זר לא יבין את זה כי באמת אתה צריך לשרוד שם תהומות. אני כל פעם מופתעת איך עשיתי את זה, איך היה לי כוח ולא נשברתי נפשית, ואף פעם לא נעזרתי בפסיכיאטר ובפסיכולוג כשאנשים אחרים התמוטטו, בכו ורצו הבייתה. אם היו קוראים לי להישרדות הייתי עושה את זה שוב, אולי הייתי עושה את זה אחרת, יותר קשוח אבל הייתי הולכת. זה כמו לידה שזה הדבר הכי כואב ומפחיד, אבל את עושה את זה שוב, זה ממש ככה. אני לא שוללת השתתפות בעוד תוכניות ריאליטי, אני מבינה שזה משאיר אותי בתודעה, ואני אומרת למה לא? 

אירה דולפין-8
אירה דולפין. צילום: אין סימנטוב

מהם שלושת הטיפים העיקריים לחיים של כושר ובריאות? ובהמשך לשאלה זו, איזו עצה היית נותנת לבחורה צעירה עם דימוי עצמי נמוך?

הטיפים עיקריים שלי הם: קודם כל אל תשווה את עצמך לאף אחד, בחר בפעילות שאהובה עליך, לאו דווקא פעילות שתשרוף קלוריות או תעשה אותך הכי חטוב וחזק. אם אתה לא אוהב ריצה ואתה  חושב שזה מה שיביא לך את הפלא, סביר להניח שלא תתמיד בזה יותר מחודש חודשיים. עדיף ללכת על פילאטיס לצורך העניין ולהתמיד בזה פעמיים שלוש בשבוע לאורך זמן מאשר לבחור משהו שלא תתחבר אליו. 

מומלץ גם לבחור סביבה אוהבת תומכת. אם נהייה בסביבה שאוהבת ספורט ובריאות ודוגלת באורח חיים בריא יש יותר סיכוי להתמיד בזה. אז, הרבה סבלנות, אורח רוח, סביבת אנשים שעושים את אותו הדבר שאתה בוחר לעשות ובחירת משהו שאוהבים לעשות. 

לגבי דימוי עצמי נמוך, לי  היה מאוד חשוב לפתוח את הנושא הזה ולדבר על גוף האשה והנערה בצורה הגיונית ואמיתית ולא פייק. אני חושבת שצריך קצת שפיות בכל מה שקורה ברשת, צריך לדבר זה . הרשתות החברתיות מציגות את הגוף השדוף והרזה מדיי כמודל אחיד ליופי. זה מה שמשפיע לרעה על תפיסת הגוף של אנשים ומעודד אותם להשתמש באמצעים מאוד קיצוניים. אז מהבחינה הזאת חשוב לי להסביר שאין מושלם, יש שלם. האושר של להראות טוב מגיע מבפנים, זה לא משנה כמה ק"ג את שוקלת. נמאס לי לשמוע על דיאטות לא הגיוניות שאי אפשר להתמיד בהן לאורך זמן.

אירה דולפין-64
אירה דולפין. צילום: תום עמוס

אינסטגרם: https://www.instagram.com/iradolfin/

פורסם בקטגוריות אופנה, מגזין אופנה
תגובות פייסבוק