מוזיאון חיפה-חמודי ג'נאם

|

מוזיאון העיר חיפה: אנשי התחתית: חמודי ג'נאם

מוזיאון חיפה-חמודי ג'נאם

פתיחה: חמישי, 6 אוגוסט 2015, בשעה 20:00
בערב הפתיחה יתקיים מופע של המוסיקאי רשא נחאס
אוצרת: עינבר דרור לקס

אנשי התחתית: חמודי ג'נאם-1
عيد الأضحى/ עִיד אלְאַדְ'חא/ Eid al-Adha

מאז ייסודה במאה ה-18, העיר התחתית של חיפה שימשה כמרכז החיים של החברה הערבית בעיר מבחינה כלכלית, אזרחית ודתית. בשל מרקמו הצפוף של האזור וחשיבותו המסחרית,  ננקטו יוזמות שונות לשינוי פניו בימי השלטון העות'מאני ועד סוף תקופת השלטון הבריטי. מרביתן לא מומשו, בעיקר בגלל התנגדותם של בעלי הנכסים ובשל העלויות של השיכון החלופי לתושבים. ב 1948 נכבשה חיפה על ידי כוחות ה"הגנה" והפכה תוך זמן קצר מ"עיר מעורבת" ל"עיר פועלים עברית". במסגרת הניסיון להעניק לה זהות עירונית קולקטיבית נהרסה העיר התחתית בחלקה ובמקום נותרו מספר מבני דת. במשך השנים בוצעו תכניות שונות שנועדו ליצור נוף אורבני חדש, תוך התעלמות מובהקת מן העבר. כ-50 שנה עמד אזור העיר התחתית נטוש ושומם, כפצע פעור המסרב להגליד. בעשורים האחרונים החלה התחדשות עירונית למרגלות החורבות המתפוררות של ואדי סאליב ובלב העיר ההיסטורית. מהלך זה נבע בחלקו מיוזמות עצמאיות של בעלי עסקים ותושבים, ובחלקו מיוזמת העירייה המשווקת את האזור כמתחם המיועד לתרבות ולבילוי.

אנשי התחתית: חמודי ג'נאם-4
يعبرون بالأحمر / עוברים באדום / Running a Red Light

התערוכה של חמודי (מוחמד) ג'נאם (יליד 1986, חיפה) היא תוצר מרתק של שהותו בעיר התחתית שבחיפה. במהלך השנתיים האחרונות ג'נאם מתעד בעקביות אנשים, מקומות, אירועים ורגעים בעיר התחתית המתחדשת של חיפה – בחירה הנובעת מפעילותו שם. במסגרת תכנית לשיקום העיר התחתית, זכה, זכה ג'נאם בסטודיו בסדנאות האמנים ברחוב הנמל 10 (לשעבר מועדון "החורבה"). במהלך שהותו בסטודיו הוא החל לתעד את הסביבה ולהיות פעיל חברתי ב"פורום זמני" – גוף עצמאי של אנשי תרבות ואמנות אשר קיבלו חללי עבודה ותצוגה בעיר התחתית והתגייסו לשלל פעילויות למען התושבים והילדים באזור.

אנשי התחתית: חמודי ג'נאם-3
صلاة عيد البشارة/ תפילת חג הבשורה / The Feast of the Annunciation

תערוכה זו, המציגה מבחר מעבודות של ג'נאם, מבקשת להישיר מבט אל מקומות ואנשים שכמעט אינם נראים לעוברים ולשבים במתחם העירוני המתחדש, אלו שהודרו מהשיח הציבורי החיפאי ונותרו בשולי הדרך. אף כי התערוכה מצומצמת בהיקפה, הרי שתצלומיה מתעדים אזור מגוון ונרחב למדי הנפרש בין קו החוף לבין המדרון התחתון של הכרמל מקובצים בה יחדיו תצלומים הנעים בין התיעודי לבין המבוים, בין הפוליטי לבין האישי והאינטימי. בהקמת התערוכה עמד לנגד עינינו לא רק הניסיון לאייר או לתעד את החיים בעיר התחתית אלא להאיר את החיבור שנוצר בין הצלם ובין אתר הצילומים ומושאיו – חיבור לא-היררכי המבוסס על יחסי אמון וקרבה. התערוכה מבקשת לצמצם את הפער המתמיד בין המבט מן החוץ לבין תכני התצלומים. מכלול הדימויים שבה – המורכב מאנשים, ממקומות ומאירועים שונים – כמו מגלים ומסתירים, מזכירים ומוחקים, את החיים בתחתית.

-2
صلاة عيد البشارة/ תפילת חג הבשורה / The Feast of the Annunciation
אנשי התחתית: חמודי ג'נאם-5
عيد الأضحى/ עִיד אלְאַדְ'חא/ Eid al-Adha

נעילה: 1 אפריל 2016
מוזיאון העיר, שד' בן גוריון 11,  המושבה הגרמנית, חיפה טל' 04-9115888
www.hms.org.il
שעות פתיחה:  א, ב,ג,ד  10:00-16:00 , ה' 16:00 – 19:00,  ו' 10:00-13:00 , שבת : 10:00-15:00

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com

אינסטגרםfashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן

Beauty fashion Fashion israel Fashion Magazine Fashion News hair Makeup photography style Trends zara אופנה אופנה 2021 אופנה ישראלית אופנת גברים אופנת נשים איפור אפי אליסי אתר אופנה אתר אופנה 2021 ביוטי הפקות אופנה זארה חדשות אופנה חדשות האופנה טיפוח טרנדים טרנדים 2021 כתבות אופנה מגזין אופנה מגזין אופנה 2021 מגזין אופנה אונליין מגזין אופנה ויופי מגזין אופנה ישראלי מגזין אופנה לנשים מעצבי אופנה סטייל עיצוב אופנה צילום צילום אופנה קורונה קסטרו שבוע האופנה שיער שמלות כלה

תגובות פייסבוק