סרגיי ראיבצ׳וק: ״לא חשבתי להיות דוגמן. הייתי ילד שמן״

סרגיי ראיבצ׳וק, צילום שי כהן ארבל
|

הוא עשה את ניבר מדר, שלומית מלכה, סופי מצ'נר, גוטקס, הודיס, הפקות למגזינים ולא מוותר על אף מקועקע. סרגיי ראיבצ׳וק, דוגמן לוהט מחלק טיפים: אסור לוותר. חייבים להמשיך ללכת לאודישנים, לחדר כושר, לעשות שיעורי הליכה על מסלול, גם אם באותו רגע הם לא מניבים פירות

 

סרגיי ראיבצ׳וק, צילום שי כהן ארבל - 1
סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: שי כהן ארבל

 

מאת: נועם שקד

 

סרגיי ראיבצ׳וק, דוגמן של ׳יולי׳, בן 24, גר בתל אביב. כרגע לומד לפסיכומטרי ובאוקטובר רוצה להתחיל ללמוד פסיכולוגיה. חוץ מדוגמנות הוא עובד כברמן בסוג של ספיריט בר ואחמ"ש במסעדה. הוא רוכב על אופנוע 300Z ומגדל גור פיטבול. הוא אוהב מאוד את הקיץ והים חסר לו.

כמה זמן אתה בתחום? האם הדוגמנות הייתה חלום חייך? איך הגעת אליה?
אני בתחום בערך שנה וחצי, פתחתי ממש טוב ואז עשיתי תאונה עם האופנוע שהשביתה אותי ל-3 חודשים וקטע לי את הרצף. לאחר מכן עשיתי את הטיול הגדול של אחרי הצבא. בתחילת דרכי בכלל לא חשבתי שאני הולך להיות דוגמן. כל הילדות שלי עד הצבא הייתי ילד שמן, ורק לאחר הצבא לקחתי את עצמי בידיים. פתאום התחלתי לקבל מחמאות ׳איזה ילד יפה אתה׳, ׳יא דוגמן׳, ׳איזה חתיך׳. החלטתי לנסות, השגתי מספר של סוכן בסוכנות הדוגמנות יולי, שתיאם לי פגישה עם שי כהן ארבל הצלם, שהיה בזמנו הדירקטור בסוכנות. לאחר מכן שי עשה לי סיישן צילומים וכבר למחרת קראו לי להגיע לחתום על חוזה.

סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: BM Photography 7
סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: BM Photography

אילו עבודות/קמפיינים הספקת לעשות בארץ/בחו"ל? האם אתה עובד יותר בצילומים או על המסלול?
״יצא לי לעשות מספר עבודות כמו, פרסומת לקניון גינדי TLV לצד ניבר מדר, שלומית מלכה וסופי מצ'נר, צילומים ל׳גוטקס׳. הפקות למגזינים ׳את׳ ו׳בלייזר׳ ולהשתתף בתצוגות של ׳הודיס׳. קריירה בחו"ל זה משהו שאני מאוד רוצה ומאמין שיקרה, כרגע אני מעדיף להתמקד בעשייה שלי בארץ ולאט לאט גם זה יגיע.

סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: שי כהן ארבל -3
סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: שי כהן ארבל

המראה החיצוני שלך אירופאי קלאסי – בלונדיני עם עניים כחולות. ראשית, מאיפה הצבעים האלה? האם אתה חושב שלמראה הזה יש יתרון, גם בשנת 2019? האם זה עוזר לך?
״עליתי בשנת 2002 לארץ מאוקראינה, כך שהצבעים משם. שני ההורים שלי אוקראינים. לא יודע לומר בוודאות אם למראה זה יש באמת יתרון, מה שבטוח, שהוא אכן הופך אותי למיוחד ולמי שאני, וכן, הוא מכניס אותי לקטגוריה של הבלונדיני הגבוה עם העיניים הכחולות, כך שלפעמים זה עוזר ולפעמים לא״.

סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: BM Photography
סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: BM Photography

מתי היה הקעקוע הראשון שלך והאם אתה מצטער על כך? האם ישנה אמירה מאחורי הקעקועים, והאם קרה ונדרשת להסתיר קעקועים לצורך קבלת עבודה?
״את הקעקוע הראשון שלי עשיתי לפני שלוש שנים וזה תאריך הלידה שלי. בעיניי רבים תאריך לידה הוא לא כזה חשוב, אך אני רואה בו חשיבות רבה. לכל הקעקועים שלי יש משמעות. יש גם כמה שמסתירים צלקות, אבל כולם עם משמעות גדולה בשבילי. אני בוחר לעשות קעקוע על פי אירועים שהתרחשו בחיי או כאלה המסמלים משהו חשוב עבורי. לא יצא לי עדיין להסתיר קעקוע, להיפך בעבודות שעשיתי רוב הפעמים הדגישו את הקעקועים שלי. ישנם מקרים שלפעמים הקעקועים דווקא מונעים ממני להתקבל לעבודה כזאת או אחרת, אבל אני מאמין שבשנים הקרובות אנשים כבר פחות ופחות יירתעו מהקעקועים, כי הם כבר הופכים לחלק מהנורמה החברתית. עם זאת אני לא מצטער על אף קעקוע שלי כי כל אחד מהם הוא עולם ומלואו עבורי״.

סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: עדן חלמיש
סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: עדן חלמיש

מה לדעתך עושה דוגמן לדוגמן טוב/מצליח? האם יש צורך בתכונות אופי מיוחדיות על מנת להצליח?
״מה שהופך דוגמן טוב ומצליח זה העבודות, הניסיון והביטחון שהוא צובר. ככל שתעבוד יותר מול המצלמה, כך תצבור יותר ביטחון וזה יתבטא גם בדרך שאתה עומד מול מצלמה ותדע גם מה יותר מחמיא לך, מה פחות ובהתאם התמונות יצאו טוב יותר. לדוגמן צריך שיהיו תכונות אופי מסוימות. זה לא מקצוע קל כמו שזה נראה. צריך גם לדעת לשלב אותו עם חיי היומיום. אם אתה לא דוגמן בפול פאוור – ואין הרבה כאלה בארץ, חייבים להמשיך להשקיע. הרבה פעמים מקבלים ׳לא׳ באודישנים ואסור לוותר. חייבים להמשיך ללכת לאודישנים, לחדר כושר, לעשות שיעורי הליכה על מסלול, גם אם באותו רגע הם לא מניבים פירות״.

סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: BM Photography-7
סרגיי ראיבצ׳וק. צילום: BM Photography

האם יש דוגמן (או אולי דמות שלא מתחום הדוגמנות) שהוא מושא הערצה עבורך? אם כן, מה הופך אותו לכזה?
״הדמות להערצה שהייתי בוחר היא דיוויד בקהאם. הוא שחקן כדורגל אנגלי שהיה גם דוגמן מצליח. אני אוהב את הסטייל שלו, את דרך החיים שלו. הוא עשה את מה שהוא אוהב, שיחק כדורגל והיה גם טוב בזה ובמקביל דיגמן וממשיך לדגמן, גם בגיל בוגר. ובנוסף הוא גם רוכב על אופנוע. אז כן, נראה לי שהוא הדמות שלי להערצה״.

לסיום, מה אוכל לאחל לך להמשך הדרך?
״להישאר בתחום ולהיות בעשייה, לא משנה באיזה מקום אני אהיה, עוד שנים ארוכות לטוב ולרע״.

האינסטגרם של סרגיי: sergey_r_a_y

 

נועם שקד, אופנה, אינסטגרם

נועם שקדעיתונאית אופנה Efifo
האינסטגרם של נועם שקד: fashionbynoam

 

Efifo
מגזין אופנה של ישראל

מייסד ועורך אחראי: אפי אליסי
אינסטגרם: efifofashion
קבוצת האופנה והביוטי שלנו פתוחה לכולם: מגזין אופנה של ישראל

 

 

תגובות פייסבוק