אופנת גברים וצלמות אופנה

מיכל-חלבין-שחר-אבנט-אופנה ישראלית
|

את שנת 2020 איש לא ירצה לזכור כנראה. אם כי רובנו ניזכר בדברים הטובים שהביאה אל חיינו. יש שיספרו עליה לילדים ולנכדים. בטח ילמדו אותה בשיעורי היסטוריה בבתי ספר. אם היסטוריה אז בהחלט יש על מה לדבר בכל הנוגע לאופנת גברים שתשתלט על 2021 וגם: צלמות אופנה בישראל. שינוי מבורך

הפקות-אופנה-חן-לוי-אן-דהאן-מגזין-אופנה-דיגיטלי
צילום: חן לוי

*העורך המשוגע / אפי אליסי


אופנת גברים עם נגיעות נשיות. לשם הולך עולם האופנה ב-2021. יריית הפתיחה הייתה של Vogue, בגיליון חודש דצמבר הופיע הארי סטיילס, שהיה לגבר הראשון בהיסטוריה שהופיע על שער מגזין האופנה החשוב בעולם. מי סימן ומוביל את המהפכה האופנתית הוא Luke Day עורך אופנה במגזין GQ ששם את אופנת הגברים בפרונט ומשחק במשחקי מגדר.

הארי-סטיילס-Vogue-אופנה
היסטוריה. הארי סטיילס, הגבר הראשון על שער גיליון דצמבר של Vogue. צילום: אינסטגרם

הגבר החדש כבר לא מתבייש להראות צדדים נשיים ואפילו מחצין אותם. בארץ תרבות אופנת הגברים מפגרת שנות אור מהשינוי שעובר העולם. המאצ׳ו הישראלי עדיין לא בשל. ועדיין, פה ושם אנו פוגשים במראות אופנה אצל פאשניסטים ישראלים המתכתבים עם המגמות החדשות אליהם הולך עולם האופנה.

במסגרת עבודתי כארט דירקטור של מגזין "את" דחפתי ואיתגרתי את העורכות לשים גבר בשער. הן הראו לי סקרים בהם הקוראות העדיפו נשים על השער. הצלחתי להשפיע במקרים בודדים למדי.

GQ-אופנה
על תבונה ומגדר. מתוך מגזין GQ. צילום: אינסטגרם
מיכל-חלבין-שחר-אבנט-אופנה
מגדריות בשיאה. צילום: מיכל חלבין למעצבת אופנה שחר אבנט

בארץ, לצערי, תרבות אופנת הגברים עדיין לא מפותחת מספיק ומפגרת אחר אירופה, שם נותנים במה משמעותית לאופנת גברים. אני נזכר ב-Efifo המגזין הקודם שהקמתי. הוא היה אמור להיות מגזין אופנה לגברים.

מספר תמונות עירום של גברים (טאבו בישראל), נצרב בתודעה של אנשים (בעיקר בתעשיית האופנה) כמגזין להומואים. לא לכך התכוון המשורר. יותר מאוחר הבנתי שהמדינה שלנו לא מוכנה עדיין למגזין אופנה לגברים וחישבתי מסלול מחדש.

איילי חג׳בי, סטייליסט בולט:

"אחרי שהוצגו התצוגות לקיץ וסתיו 2021, בעולם האופנה הגברי ניתן לראות חזרה לגזרות נוחות, המון אוברסייז גם בגזרות המחויטות וגם בלבוש יותר יומיומי
שילוב של העולם הנשי והגברי כאחד, גם בגזרות גם בצבעים, גם בבדים
דווקא לאחר שנה מורכבת בגלל נגיף הקורונה לי הייתה ציפייה אישית ליציאה מהקופסא דווקא ולנסות לחשוב על העולם החדש של "אחרי" ומשום מה המעצבים שמרו על קו נקי, מדוייק, אלגנטי, מסחרי מאוד שפונה לאוכלוסיות מגוונות.


"שחברות האופנה והמעצבים הישראלים יעזו טיפה יותר"

לגבי ישראל, עולם האופנה הגברי מאוד מתפתח. אני מאמין שימשיך להתפתח.
יותר ויותר אנשים מושפעים מאופנה יומיומית וגם מיוחדת יותר. אני רוצה להאמין שחברות האופנה והמעצבים הישראלים יעזו טיפה יותר, למרות השמרנות שקיימת בארץ ונראה יותר אנשים מסוגננים. כיף לראות שיש עוד ועוד מעצבים, בוגרי בתי ספר לאופנה ומעצבים חדשים שנותנים במה לאופנה הגברית.

בר אשכנזי-אופנה
בר אשכנזי ל-Fashion Israel. צילום: משה אהרון. ארט דירקטורית ומאפרת: דנה ברכה, סטיילינג: חן ששון. עיצוב אופנה – עליונית: שרה כרמי, מכמסיים: Mirza

במה נרחבת לצלמות אופנה

אנחנו ב-Fashion Israel לא מוותרים על אופנת גברים ומקצים לכך במה לא מבוטלת (לא מספיק לטעמי), במה נרחבת אנו נותנים לצלמות אופנה מופלאות. בשנים האחרונות אנו עדים לתופעה חשובה שמתפתחת בקצב מדהים: צלמות אופנה מוכשרות שנוגסות במה שהיה נחלתם של צלמי אופנה גברים. הן עדיין הן לא מקבלות מספיק במה בכל הנוגע לצילום שערים של המגזינים שעוד נותרו בישראל ובכל זאת, מדובר בשינוי של ממש.

מירי-דוידוביץ-אופנה
צילום: מירי דוידוביץ, סטיילינג: אורן דר לעיתון הארץ

צלמות אופנה חלוציות: מירי דוידוביץ, תמר קרוון, ומיכל חלבין. דור ביניים של צלמות כמו רותם לבל, אלה אוזן, שילת מזרחי, לירון וייסמן, מיטל אזולאי, נועה סלטי, רונה בר, ודור חדש של צלמות נהדרות ומוכשרות כמו עדי דאר, מלכיאלה שבת, אנסטסיה שיין, רותם ברק, הילה כדי, ליהי אדל חסון, ליז כדר, חן לוי והילה חן. כמובן שיש עוד רבות ונפלאות. רובן בוגרות בתי ספר לצילום כמו ‏‎Ron Kedmi Workshops, סטודיו גברא, ויצו חיפה, מנשר ומכללת הדסה בירושלים.

טהוניה-תמר-קרוון
טהוניה. צילום:וסטייליילינג: תמר קרוון לידיעות אחרונות

תנו לצלמות אופנה לצלם!

אנו שמחים על הבמה שהענקנו לצלמות המוכשרות ונמשיך בכך. בקשה קטנה לעורכות המגזינים בישראל: "תנו להן לצלם שערים". הגיע הזמן לאפליה מתקנת. אני הייתי שם במערכות התקשורת. אני יודע איך הדברים מתנהלים. די לשיטת החבר מביא חבר. תהיו פמיניסטיות עד הסוף. לא רק במילים גם במעשים. תנו לצלמות אופנה לצלם!

*הכותב מאובחן כחולה במאניה דיפרסיה, סכיזפרניה פראנואידית ו-Cluster Headache
**תעשו גגוגל


זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

בעלים ועורך אחראי: אפי אליסי
Fashion Israel – מגזין אופנה של ישראל
מייל: fashionisrael.mag@gmail.com
טלפון: 050-7368167
אינסטגרם: fashionisrael.mag
אתר: https://www.fashion-israel.co.il/
הקבוצה שלנו בפייסבוק: Fashion Israel – מגזין אופנה של כולם!
דף עסקי: Fashion Israel
כתובת למשלוח: רח׳ בר כוכבא 1, דירה 1, רמת גן



אודות


מגזין אופנה של כולם!

משמש במה ייחודית לדור החדש של האופנה בישראל:

מעצבי אופנה, צלמי אופנה, סטודנטים לאופנה, בוגרי אקדמיות לאופנה ובתי ספר לצילום אופנה.

Fashion Israel שם לו למטרה לקדם ולפתח כישרונות בתעשיית האופנה הישראלית:

ונשים, גברים, יהודים, ערבים, דתיים, חילוניים, הומואים, סטרייטים, לסביות, טרנסג׳נדרים, בי סקסואלים. מכל דת, מגדר ולאום.

נועזים, בועטים ותוססים

מקדם כישרונות המבקשים במה להשמיע מעליה את קולם הרם, הברור

והמחדש – נועזים, בועטים ותוססים מתחומי אופנה, ביוטי וצילום בישראל.

אנג׳נדות חברתיות

קידום מעמד האישה, שיתוף פעולה עם אקדמיות, מכללות ובתי ספר גבוהים בארץ לצילום ואופנה, אופנה בחברה ערבית.

במה אופנתית לתעשיית האופנה של ערביי ישראל. חשיפה של אלפי סטודנטים.

ופועל למען אנשים בעלי מוגבלויות, פגועי נפש, נכים ועוד.

התפתחות וחדשנות

דגש מיוחד על קהילת מעצבי אופנה, צלמי אופנה

והדוגמנים/יות סטייליסטים וסטייליסטייות, מעצבי השיער ואנשי האיפור.


תגובות פייסבוק