הטוב של טובל'ה

טובלה ונעמה חסין -4
|

טובל'ה היא שם דבר בעולם האופנה הישראלית. היא עוסקת באופנה מזה עשורים רבים. בשנת 2015 השיקה יחד עם ביתה נעמה את הקו המשותף טובהל'ה+. יחד הן מציגות מגוון דגמים בהדפסים ובצבעוניות מרהיבה. הן השתתפו בשבועות האופנה בתל אביב מספר פעמים והציגו קולקציות המתאימות לאקלים ולסגנון הישראלי. הראיון הטקסטואלי נערך עם נעמה חסין. בראיון המצולם טובל׳ה ונעמה עונות בפתיחות על מקומן בתעשיית האופנה הישראלית ובעיקר שואלות שאלות

טובל׳ה ונעמה חסין מדברות על הכל. ראיון ועריכה דיגיטלית: אפי אליסי

מאת: דפנה סאפר
צילום: אושר עדן
איפור: טל נעמן

אירועי ה-07.10 הובילו את נעמה וטובל'ה להמשיך ליצור בצורה שונה, כזו שתאפשר לקהל הלקוחות שלהם לשאת בגאון את המותג. בשיחה שלנו נעמה מספרת על ההתמודדות והיכולת לייצר תוך מלחמה: "אני חושבת שמעצבי אופנה ישראלים באופן כללי קשה להם, התחרות קשה, האינטרנט עם הרשתות הגדולות זה לא פשוט למצוא את מקומך. בכל העולם אבל במיוחד בישראל." במילים אלו פתחה נעמה חסין את הריאיון, כששאלתי על הקושי שהביאה המלחמה ובפתיחה הזו מציגה את הקושי שבענף האופנה הישראלי. אבל, נעמה גם מוסיפה פרט חשוב על מה שעוזר להם ליצור בסביבה הזו- "הנישה שלנו היא ייחודית" אומרת נעמה "כל פריט הוא אחד במינו והקהל מעריך את זה, בזכות זה אנחנו שורדות".

טובל׳ה ונעמה חסין. צילום: אושר עדן-3
טובל׳ה ונעמה חסין. צילום: אושר עדן

איך התמודדתן עם השביעי באוקטובר?
"ה-7 לאוקטובר ריסק אותנו כמו כל אחד, היינו חלוקות בדעות: אני חשבתי לסגור את העסק , לא הבנתי איך אפשר ליצור כשסוף העולם הגיע, טובהל'ה ההפך, אמרה שהיא חייבת ליצור. התחלנו לייצר חולצות טי עם דגלי ישראל, דברים שנראו מתאימים ולאט לאט חזרנו לזה והקהל חזר אלינו." 

טובל׳ה+. צילום: אושר עדן-35
טובל׳ה+. צילום: אושר עדן



אתן מצליחות ליצור בתקופה הזו?
"בהתחלה היה לי ממש קשה, אבל אנחנו יוצרות, הבגדים שלנו גם ככה תמיד משקפים את מה שאנחנו מרגישות- אהבה למדינה, לארץ- המוטיבים ישראליים. המהפכה המשפטית, חגיגות ה-75 למדינה, כולם השפיעו עלינו. אנחנו כל הזמן יוצרות."

טובל׳ה+. צילום: אושר עדן -6
טובל׳ה+. צילום: אושר עדן

אתן מרגישות שיש שינוי בהרגלי הצריכה של הלקוחות שלכן, באופן כללי אבל גם עם הקולקציה המיוחדת?
"בהתחלה היה שיתוק, אמרנו אולי נתחיל למכור גרביים ותחתונים." נעמה צוחקת כשהיא אומרת את זה, אבל אני מרגישה במילים שלה את הכאב, את הפחד מהאובדן של המצב הקיים, אבל היא מהר מאוד חוזרת לאופטימיות שלה –

טובל׳ה ונעמה חסין. צילום: אושר עדן-9
טובל׳ה ונעמה חסין. צילום: אושר עדן

"אנחנו עם חזק, אנחנו מתרגלים להכול וגם התרגלנו קצת למצב. כך לאט לאט חזרו אלינו. יש המון לקוחות בחו"ל שהרגישו באיזשהו אופן שמביעות תמיכה דרכנו, גם הן מאוד חיבקו. חולצות דגל 7.10 היו להיט – הן מרגישות הזדהות איתה – כמו ללכת עם הדיסקית. הן גאות בתמיכה בישראל, אבל גם הנשים בארץ, מייצרים יותר קז'ואל. שמלות ערב לא קונים בכלל."

טובל׳ה+. צילום: אושר עדן-28
טובל׳ה+. צילום: אושר עדן


האם האופנה שמיוצאת לחו״ל נפגעת בעקבות גל האנטישמיות של כל העולם המערבי?
"מפתיע אבל ממש לא, הן לא מפחדות, כלומר אני לא יודעת לאן הן הולכות ומסתובבות עם זה אם ברחוב או לארוחת שישי אצל חברים, אבל הן מאוד תומכות".

דפנה סאפר -2

דפנה סאפר – כתבת אופנה
אינסטגרם: dafnasaffer@

נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

אושר עדן

אושר עדן – צלמת
אינסטגרם: Osher.studio.photography@

נטלי נעמן

טל נעמן – מאפרת
אינסטגרם: tal_naaman.Makeup@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Editor in Chief: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים
תגובות פייסבוק