למה לי פוליטיקה עכשיו?

מלאניה ודונלד טראמפ. צילום: פינטרסט -3
|

בימים אלה מתקיימות הבחירות המקדימות לנשיאות ארה"ב. הבחירות המקדימות הן התהליך בו נבחרים מועמדי המפלגות הגדולות בארצות הברית לנשיאות המדינה בסדרה של התמודדויות במדינות ובטריטוריות שונות של ארצות הברית בחודשים פברואר עד יוני בשנת בחירות, וזו הזדמנות מצוינת לתת במה לנשים שהפכו את הבית הלבן ליפה יותר, ובעיקר לאופנתי יותר ומלא בסטייל

נהוג לומר שמאחורי כל גבר מצליח, עומדת אישה שמנווטת אותו אל היעד. אם יש תחום שבו המשפט הזה מקבל משנה תוקף, הוא ללא ספק התחום הפוליטי. יותר מאשר עינינו נשואות אל המנהיג עצמו, הן נשואות גם לאישה שלצדו, ובעיקר לאופן שבו היא לבושה ומופיעה באירועים הרשמיים. הבחירות המקדימות המתקיימות בימים אלה בארה"ב פותחות צוהר לעולמן של הגברות הראשונות לדורותיהן, ולהשפעות שלהן על הסטייל של הבית הלבן.

הגברת הראשונה האולטימטיבית היא ללא ספק ג'קלין קנדי, ולימים אונאסיס. מדובר באושיית אופנה מבטן ומלידה, עוד קודם לכהונתה כגברת הראשונה של ארה"ב. מי שנולדה כג'קלין בובייה, תמיד שמרה על טעם אופנתי משובח ומדויק, וגם כעבור יותר משישה עשורים, עדיין נתפסת כאייקון אופנה ומקור השראה לנשים רבות, על אף חייה השנויים במחלוקת.

בשמלת ערב וכפפות יחד עם הנסיכה ממונקו. צילום: פינטרסט - 6
ג׳קי קנדי בשמלת ערב וכפפות יחד עם הנסיכה ממונקו. צילום: פינטרסט

הגברת קנדי הנגישה מספר לא מבוטל של טרנדים שמלווים אותנו עד היום ונחשבים לקלאסיים ואלמותיים. היא תמיד הקפידה לבחור בפריטים מינימליסטיים אך מדויקים, וכאלה שהלכו איתה דרך ארוכה והפכו לסימני ההיכר שלה, כמו תכשיטי פנינים וחולצות לבנות מכופתרות. מבחינת אקססוריז, סימן היכר נוסף של הגברת קנדי היה בחירה בכפפות, ארוכות מעל לגובה המרפק, אותן נהגה לשלב עם שמלות ערב לכל האירועים הפורמליים, כשהתלוותה אל בעלה הנשיא.

ג׳קי קנדי מינימליזם במיטבו. צילום: פינטרסט - 1
ג׳קי קנדי. מינימליזם במיטבו. צילום: פינטרסט

קנדי מזוהה במיוחד עם חליפת השמלה, שהיא שילוב של שמלה ומקטורן בצבע זהה ואחיד. זכורה במיוחד החליפה הוורודה מטוויד, אותה שילבה עם כובע פילובוקס בצבע זהה, לטקס ההשבעה לנשיאות. הבחירה בכובע פילובוקס, מבית היוצר של המעצב האמריקאי רוי הלסטון, לטקס ההשבעה העלתה את קרנו של המעצב וסללה את דרכו להצלחה.

מישל אובאמה בועטת ולא מתנצלת. צילום: פינטרסט - 1
מישל אובאמה בועטת ולא מתנצלת. צילום: פינטרסט

ואיך אפשר בלי מעילי הטרנץ', מכנסי קפרי ונעלי המוקסין, שהיום יותר מתמיד מככבים במלתחה של רבות משנות העולם והארץ, והיו חלק בלתי נפרד ממלתחת הפנאי של הגברת קנדי.

פיגורה נשית משמעותית נוספת בבית הלבן הייתה הגברת מישל אובאמה, עורכת דין וסופרת, אשתו של הנשיא האמריקאי ה-44, ברק אובאמה, ולא פחות חשוב, הגברת הראשונה ממוצא אפרו-אמריקאי. אם יש דבר אחד שניתן לומר עליה: היא לא משחקת משחקים! היא הגיעה סטיל אייקון לבית הלבן, ושמרה על מעמדה ככזאת לאורך כל תקופת הכהונה, ואף אחריה.

בחירה נועזת של צבע. צילום: פינטרסט -1
מישל אובאמה. בחירה נועזת של צבע. צילום: פינטרסט

כהונת הנשיאות של בעלה הכתיבה קווים שמרניים יותר למלתחה, אבל לצד זה ידעה הגברת אובאמה לבחור בפריטים בעלי אמירה אופנתית וחותם שהוא שלה בלבד, בין אם בבחירת הצבעים, המרקמים והגזרות. לצד חיבתה למותגי על, בחרה לא מעט גם במעצבים אמריקאיים פופולריים ונגישים, דבר שהפך אותה לדמות יותר עממית במובן הטוב של המילה, וקרובה יותר לציבור אותו היא מייצגת.

מלאניה טראמפ בוועידה הרפובליקנית 2020 בחליפה צבאית של אלכסנדר מקווין. צילום: פינטרסט -3
מלאניה טראמפ בוועידה הרפובליקנית 2020 בחליפה צבאית של אלכסנדר מקווין. צילום: פינטרסט

מבט חטוף בבחירות האופנתיות של מישל אובאמה מלמד שהיא שאבה השראה מהגברת קנדי, ואימצה לעצמה את המראה המונוכרומטי, בתרגום מודרני וצעיר יותר. בין אם בשמלות ערב, חליפות או שמלות קיץ קז'ואליות, היא תמיד הצליחה להיראות גם טרנדית ובעיקר קלאסית ונצחית.

בחירה אמיצה של טקסטורות וצבעים גם לאירועים הרשמיים. צילום: פינטרסט -3
בחירה אמיצה של טקסטורות וצבעים גם לאירועים הרשמיים. צילום: פינטרסט

בעוד אובאמה וקנדי הגיעו לבית הלבן ממעמד אמריקאי יציב , הגברת מלאניה טראמפ נכנסת לבית הלבן בסערה וטורפת את כל הקלפים. מהגרת מסלובניה ודוגמנית לשעבר, אשתו השלישית של דונלד טראמפ, וכזאת שלא חוששת להביע בפומבי את מורת רוחה מאורח החיים הנשיאותי שנכפה עליה.

הגברת טראמפ הבינה שעם רקורד שנוי במחלוקת כמו שלה, עליה לעשות בחירות אופנתיות בזהירות ובדייקנות. מלאניה מזוהה עם העדפה ברורה לבגדי מעצבי על, בדגש על אקססוריז יוקרתיים, שהבולטים ביניהם תיקי בירקין של הרמס.

חובבת המראה הצבאי בגזרות צמודות ומחמיאות. צילום: פינטרסט *-5
מלאניה טראמפ. חובבת המראה הצבאי בגזרות צמודות ומחמיאות. צילום: פינטרסט

למרות הצורך לשמור על נראות ציבורית שמרנית, מלאניה ידעה לבחור פריטים עם טאץ' קליל יותר למראה הסופי, בין אם על ידי מפתח צוואר חשוף יותר, בדים שקפקפים או מעילים בעלי נוכחות דרמטית.

קשה מאוד להגדיר את הסגנון האופנתי שלה , מכיוון שיש בו שילוב של המון מוטיבים והשראות מקודמותיה לתפקיד, אך מאפיין אחד ברור עובר כחוט השני בכל המראות שלה, והוא הבחירה בגזרות צמודות ומחיאות לנתונים הפיזיים המרשימים שלה. הוכחה נוספת להשפעת קודמתה לתפקיד ניתן היה לראות בחליפת התכלת שבחרה ללבוש להשבעה של בעלה, שאי אפשר להתעלם מהרפרנס לחליפה שלבשה הגברת קנדי, ועוררה לא מעט תהיות האם היה כאן ניסיון להעביר איזשהו מסר בלתי מילולי.

בחירה בהדפסים  ליצירת לוק רשמי קליל. צילום: פינטרסט - 3
מלאניה טראמפ. בחירה בהדפסים ליצירת לוק רשמי קליל. צילום: פינטרסט

מאפיין נוסף של מלתחת הגברת הראשונה טראמפ היה החיבה למראה הצבאי, אתו נצפתה לראשונה בשנת 2020, כשביגעה לנאום בוועידת הרפובליקנים בחליפת חצאית בשילוב חגורה, של המעצב אלכסנדר מק'קווין, יחד עם נעלי כריסטיאן לובוטן שהפכו לסימן ההיכר שלה.

שמלת הטרנץ׳ המפורסמת. צילום: פינטרסט -3
מלאניה טראמפ. שמלת הטרנץ׳ המפורסמת. צילום: פינטרסט
נינה שוורץ - 3

נינה שוורץ – עורכת אופנה
אינסטגרם: nina_schwartz_stylist@

זארה-Fashion-Israel-מגזין- אופנה-ישראלי-טרנדים-נשים-2021-טרנדים-גברים-2021-חדשות-אופנה-אתר-אופנה-חדשות-האופנה-כתבות-אופנה-סטייל-טרנדים-מגזין-סטייל-מגזין-יופי-אופנה-ישראלית-אופנת-נשים-הפקות-אופנה-ישראל-קורונה-מגזין-אופנה

Chief editor & art director: Effie Elisie
Email: fashionisrael.mag@gmail.com
Instagram: fashion_israel.mag
site: https://www.fashion-israel.co.il
Facebook business page: Fashion Israel

פורסם בקטגוריות אופנה, אופנת נשים
תגובות פייסבוק